شرمینه چهل امیرانی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

4

1402/11/23

22:50


دومین سهمیه المپیک تیراندازی ایران توسط دختری بدست آمد که تنها 666 روز از شروع ورزش تیراندازی اش می گذشت.

شرمینه چهل امیرانی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

دختری که بعد از 666 روز از شروع ورزش مسافر پاریس شد

به گزارش نم نمک ، شرمینه چهل امیرانی در مسابقات قهرمانی جهان باکو در ماده تفنگ بادی پنجم شد و دومین دخترتیرانداز ایران لقب گرفت که راهی المپیک پاریس خواهد شد. او در حالی که تنها 666 روز بود که این رشته را آغاز کرده بود توانست در اولین حضور ملی اش صاحب مدال نقره میکس و همچنین صاحب سهمیه المپیک شود.

شرمینه چهل امیرانی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

شرمینه چهل امیرانی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

چهل امیرانی در 22 سالگی و بعد از کسب مدرک کارشناسی از دانشگاه امیرکبیر برای اولین بار (از آبان 1400) سلاح بدست گرفت. او بعد از گذشت چند ماه در لیگ دسته یک قهرمان شد. همین قهرمانی و همچنین انتخابش به عنوان برترین های سال 1401 پل ورودش به تیم ملی بود.

مسابقات دانشجویان جهان (یونیورسیاد) چین اولین حضور بین المللی چهل امیرانی بود. هرچند که او نتوانست در فینال به مدال برسد اما همین صعودش به فینال اعتماد کادر فنی تیم ملی تیراندازی را جلب کرد و بلافاصله راهی مسابقات قهرمانی جهان باکو شد. او با استعدادش توانست در اولین حضورش در تیم ملی تیراندازی ایران با کسب عنوان پنجمی صاحب سهمیه المپیک و همچنین صاحب مدال نقره میکس شود.

شرمینه چهل امیرانی که تنها به فاصله یک سال و 10 ماه بعد از شروع این رشته صاحب سهمیه المپیک شده اکنون تنها رویایش قرارگیری روی سکوی المپیک و بالا رفتن پرچم ایران است.

در ادامه گفت و گوی ایسنا با شرمینه چهل امیرانی را می خوانید :

به دلیل داشتن وقت آزاد به سمت تیراندازی رفتم

"بین کارشناسی و کارشناسی ارشد (سال 1400) به اجبار وقفه یک ساله داشتم. به همین واسطه سرم خلوت شده بود و وقت آزاد زیادی داشتم. با معرفی خانم عرب شاهی که سابقه حضور در تیم ملی تپانچه را داشت و مربی تیم دانشگاه امیرکبیر بود جذب این رشته شدم. بعد از اینکه او تشویقم کرد و من وارد رشته تفنگ شدم مرا به یکی از دوستانش آقای محمدحسین کریمی معرفی کرد. او هم به من لطف داشت و مربیگری من را قبول و به من کمک کرد تا بتوانم کم کم خودم را بالا بکشم و به سطح تیم ملی برسم."

با قهرمانی در لیگ دسته یک و سومی در انتخابی دانشجویان جهان به اردوی تیم ملی رسیدم

بعد از اینکه وارد این رشته شدم ، کم کم شروع به خرید تجهیزات مورد نظر خود کردم. این رشته تجهیزات محور است و هزینه های بالایی هم دارد. همینطور که تمرین می کردم ، وسایلم را هم می خریدم. از طرفی برای اینکه درجریان مسابقه هم باشم و بتوانم خود را محک بزنم در لیگ دسته یک عضو تیم موجان شدم و در همان سال مقام اول تیمی و انفرادی را گرفتم. هچنین در مسابقات آزاد انتخابی (دانشجویان جهان) سال 1401 سوم شدم. به واسطه قهرمانی در لیگ دسته یک و همچنین قرارگیری در بین برترین های سال 1401 در تاریخ 6 فروردین 1402 برای اولین بار توسط مریم طالبی به تیم ملی دعوت شدم.

چون دیر تیراندازی را شروع کردم در تیم ملی کار برایم سخت بود

شرایط برایم در تیم ملی که هم تازه ورزش تیراندازی را شروع کرده بودم و هم هیچ کسی شناختی از من نداشت خیلی سخت بود. باید تلاش مضاعفی می کردم تا بتوانم خود را به بقیه برسانم چون همه کسانی که در تیم ملی بودند افراد شناخته شده بودند که از نوجوانی این ورزش را شروع کرده بودند. من تنها کسی بودم که تازه وارد این رشته شده بودم. با تلاش و تمرین و برنامه ریزی کادر فنی در انتخابی ها موفق شدم خودم و توانایی هایم را نشان دهم.

کادر فنی بعد از صعود به فینال مسابقات دانشجویان جهان به من اعتماد کرد

بعد از 5 ماه از حضورم در تیم ملی از طریق فدراسیون دانشگاهی به مسابقات یونیورسیاد چین اعزام شدم. در آن مسابقات به فینال رسیدم و در فینال پنجم شدم. از آنجا کادر فنی به عملکرد بین المللی من اطمینان پیدا کرد و من را در ترکیب تیم ملی برای مسابقات قهرمانی جهان باکو قرار داد. آن اولین مسابقه ای بود که در قالب تیم ملی و از طرف فدراسیون تیراندازی اعزام شدم.

در اولین حضورم با تیم ملی تیراندازی سهمیه المپیک گرفتم

همین مسابقات باکو اولین سابقه حضورم در مسابقات ISSF بود که خوشبختانه در اولین روز مسابقات توانستم در ماده میکس در کنار امیرمحمد نکونام مدال نقره را بدست آورم و در روز بعد هم با پنجمی در تفنگ بادی سهمیه المپیک پاریس را کسب کردم.

یک قدم به رویای طلای المپیک نزدیک تر شدم

قطعا از گرفتن سهمیه المپیک خیلی خوشحال شدم چون یک قدم مرا به رویای همه ورزشکاران که کسب مدال طلای المپیک است نزدیک تر کرده است. قطعا همه تلاش می کنیم که مدال طلای المپیک را کسب کنیم و من هم همه تلاشم همین است. حضور در المپیک قطعا تجربه فوق العاده ای خواهد بود.

از دانشگاه مرخصی گرفتم تا روی ورزش متمرکز شوم

برای اینکه تمرکزم روی مسابقات بیشتر شود و کامل و 100 درصد روی تمریناتم متمرکز شوم از دانشگاه مرخصی گرفتم تا درگیری فکری درسی نداشته باشم. مسابقات قهرمانی جهان برزیل و احتمالا یک مسابقه جهانی هم در باکو پیش رو داشته باشیم. امیدوارم که من هم در این مسابقات شرکت کنم و تجربه مسابقاتم را بالا ببرم.

سلاح من برای سال 2016 است

تیراندازی ورزش گرانی است و سلاح در تیراندازی بحث مهمی است. سلاح تفنگ بادی جدا از پول گمرک و هزینه های جانبی حدود چهار هزار یورو قیمت دارد. سلاح من قدیمی و برای سال 2016 است اما سلاح خوب و تمیزی است. قطعا باید با به روزترین امکانات و تجهیزات وارد المپیک شویم. اکنون در تلاشم که این شرایط را فراهم کنم تا بتوانم با به روزترین امکانات با رقبا در پاریس بجنگم. اعلام شده که قرار است به یک اردوی تدارکاتی برویم. امیدواریم هر چه زودتر این اردو محقق شود چون این اتفاق خیلی کمک کننده خواهد بود. باعث می شود که تجهیزات را به روز کنیم و ساچمه تست شده بخریم.

دانشجوی امیرکبیر هستم و مهمترین چالشم توازن بین درس و ورزش است

من دانشجوی کارشناسی ارشد صنایع رنگ امیرکبیر هستم. کارشناسی را هم در رشته مهندسی پلیمر و رنگ در همین دانشگاه گرفتم. مهمترین چالش من این بود که بین ورزش و درسم توازن برقرار کنم. رشته ای که من می خوانم غیر مرتبط با ورزش و تربیت بدنی است. وقتی دانشجوی دانشگاه دولتی باشی اساتید توقع یک دانشجوی تمام وقت را دارند. همینطور وقتی هم که ورزش حرفه ای را دنبال می کنی آنجا هم مربی انتظاراتی دارد که باید به نحو احسن انجام دهی. من همزمان هر دو کار را درست انجام دادم اما فشار مضاعفی رویم بود. شیرینی روزهایی که موفقیت کسب می کردم سبب می شد تا روزهای تلخ را فراموش کنم. امیدوارم از این به بعد هم بتوانم این توازن را انجام بدهم و از پس هر دو بربیایم. البته فعلا از محیط درسی مرخصی گرفته ام تا بتوانم تمام وقت تا المپیک روی تمریناتم متمرکز باشم و بتوانم تمرینات خوبی داشته تا بهترین عملکرد خود را در المپیک داشته باشم.


بیوگرافی شرمینه چهل امیرانی

شرمینه چهل امیرانی متولد 30 خرداد 1378 ورزشکار رشته تیراندازی تفنگ و عضو تیم ملی تیراندازی ایران می باشد. وی در مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان موفق به کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس در ماده تفنگ بادی 10 متر زنان شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو