ایده‌های جذاب استایل و لباس مناسب مهمانی و تولد

منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/24

14:48


تولد یک مناسبت مهم برای بسیاری از افراد است و در این روز سعی می‌کنند تا مهمانی‌هایی ترتیب دهند و در کنار عزیزانشان لذت ببرند.اگر به یکی از این مهمانی‌ها دعوت شده‌اید؛ اما هیچ ایده‌ای ندارید که چه لباسی بپوشید، در این مطلب سعی کردیم تا ایده‌های مختلفی را برای شما جمع‌آوری کنیم.

دعوت شدن به مهمانی می‌تواند استرس‌آور و نگران کننده باشد، چراکه گاهی هیچ ایده‌ای از این که باید چه چیزی بپوشیم یا دیگران چه می‌پوشند نداریم و این تصمیم‌گیری را دشوار خواهد کرد.

مهمترین نکته در انتخاب لباس برای مهمانی

هرکس برای خودش استایلی خاص و منحصر به فرد دارد، اگر به مهمانی دعوت شده‌اید سعی نکنید خود را زیر پا بگذارید، بلکه با توجه به محلی که دعوت شده‌اید و استایل خود، یک استایل خاص و هماهنگ با فضا داشته باشید تا هم حس راحتی خود را حفظ کنید هم شخصیت واقعی خودتان را به نمایش بگذارید.

ایده استایل برای مهمانی خانگی و دورهمی

اگر به یک تولد خانگی دعوت شده‌اید سعی کنید که استایل‌های خیلی مجلسی و سنگین را انتخاب نکنید. یک لباس ساده و راحت اما شیک را انتخاب کنید و سعی کنید که از کنار دیگران بودن لذت ببرید. می‌توانید یک شلوار پارچه‌ای را با شومیز ست کنید یا یک پیراهن کوتاه بپوشید. اگر اجازه پوشیدن کفش داخل خانه را دارید، کفش پاشنه بلند یک گزینه عالی برای هر استایلی است!

ایده استایل برای مهمانی در فضای باز

اگر به مهمانی در فضای باز دعوت شده‌اید به هیچ عنوان بررسی آب‌وهوا را فراموش نکنید. ابتدا آب‌وهوای منطقه در روز مهمانی را بررسی کنید و سپس بر اساس آن لباس خود را انتخاب کنید. اگر هوا سرد بود بهتر است حتماً از لباس‌های پوشیده و بلند استفاده کنید. اما اگر هوا سرد نیست می‌توانید از لباس‌های چاک‌دار و کمی بازتر استفاده کنید.

اهمیت دستکش، عینک آفتابی و کلاه را روی راحتی و استایل خود اصلاً دست کم نگیرید و حتماً این سه مورد را همراه خود داشته باشید. بهتر است خانم‌ها در مهمانی‌های فضای باز حواسشان به مدل موهایشان باشد و برای حفاظت از مدل موها و به هم نخوردن آ‌ن‌ها در اثر وزش باد و بارش باران حتماً از روسری ساتن استفاده کنند.

برای کفش هم آقایان می‌توانند در آب‌وهوای معمولی از کفش کالج یا کفش‌های مجلسی مردانه استفاده کنند و خانم‌ها هم از کفش‌های مجلسی. اما برای آب‌وهوای بارانی بوت، نیم‌بوت و چکمه بهترین انتخاب است.

استایل تولد

استایل مهمانی فضای باز در روز

  • لباس‌های خنک و راحت: پیراهن‌های نخی، شلوارک، تیشرت و شلوار جین

  • کفش‌های تابستانی: صندل‌های تخت یا کتانی

  • اکسسوری: کلاه، عینک آفتابی

استایل مهمانی فضای باز در شب

  • لباس‌های گرم: ژاکت، کت، پلیور، شلوار گرم، کت خز زنانه، شال گرم

  • کفش‌های مناسب: چکمه یا نیم‌بوت

  • اکسسوری: شال، جواهرات، دکمه سردست

استایل مهمانی رسمی در فضای باز

  • لباس‌های مجلسی: پیراهن‌های بلند، کت و شلوار

  • اکسسوری زنانه: جواهرات، کیف دستی

  • اکسسوری مردانه: دکمه سردست، کراوات، پاپیون، گیره کراوات، ساعت

استایل مهمانی غیررسمی در فضای باز

  • لباس‌های راحتی: پیراهن‌های کوتاه، شلوار جین، تی‌شرت

  • کفش‌های اسپرت: کتانی یا صندل

  • اکسسوری: کلاه، عینک آفتابی، ساعت،



ایده استایل برای مهمانی در رستوران و کافه

انتخاب استایل مناسب برای مهمانی در رستوران یا کافه به عوامل مختلفی مانند نوع رستوران، تم مهمانی، سلیقه شخصی و فصل بستگی دارد. اما توجه داشته باشید که فضاهای داخلی حتی در فصل‌های سرد هم گرم هستند و باید حتماً طوری لباس بپوشید که بتوانید لباس گرم خود را در بیاورید. ایده‌های کلی زیر می‌تواند به شما در انتخاب استایل مناسب کمک کند:

رستوران‌های رسمی:

  • خانم‌ها: می‌توانید از پیراهن‌های مجلسی، کت و دامن یا مانتو و شلوار مجلسی استفاده کنید. استفاده از اکسسوری‌های ظریف و شیک مانند جواهرات و کیف دستی نیز می‌تواند به استایل شما جلوه بیشتری ببخشد.

  • آقایان: می‌توانید از کت و شلوار، پیراهن و کراوات استفاده کنید. استفاده از یک دستمال گردن یا پاپیون نیز می‌تواند به استایل شما تنوع ببخشد.

رستوران‌های غیررسمی:

  • خانم‌ها: می‌توانید از بلوز و شلوار، شومیز و دامن یا پیراهن‌های غیررسمی استفاده کنید. استفاده از اکسسوری‌های ساده و اسپرت مانند دستبند و شال نیز می‌تواند به استایل شما جلوه ببخشد.

  • آقایان: می‌توانید از پیراهن آستین کوتاه، شلوار جین و کفش اسپرت استفاده کنید.

کافه:

  • خانم‌ها: می‌توانید از استایل‌های کژوال و راحت مانند شومیز بلند و شلوار جین، بلوز و دامن کوتاه یا پیراهن استفاده کنید.

  • آقایان: می‌توانید از تیشرت، شلوار جین و کفش کتانی مردانه استفاده کنید.

    استایل مردانه

ایده استایل برای مهمانی و جشن در تالار

مهمانی‌هایی که در تالار برگزار می‌شوند نیازمند استایل‌های رسمی و مجلسی هستند و باید بهترین خودتان را به نمایش بگذارید! معمولاً استایل محبوب خانم‌ها برای مهمانی‌هایی که توی تالارها برگزار می‌شوند شامل پیراهن مجلسی بلند و کفش پاشنه بلند است و آقایان هم از کت و شلوار، جلیقه و کراوات یا پاپیون استفاده می‌کنند. این کاملاً بسته به ترجیح شماست که کدام را انتخاب کنید و راحت باشید.

استایل مهمانی تولد با تم خاص

خیلی از اوقات هم افراد برای تولد خود یک تم در نظر می‌گیرند که از مهمانان انتظار دارند آن را رعایت کنند. اگر از طرف برگزار کننده به شما تم داده شده است سعی کنید تا حتماً آن را اجرا کنید، چراکه رعایت نکردن تم تولد می‌تواند باعث به هم خوردن یک دستی جمع شود. پس تم را با دقت مطالعه کنید و بر اساس آن استایل داشته باشید.

لازم نیست اصول خاص استایل خودتان را برای تم تولد زیر پا بگذارید، تنها لازم است تا با این تم استایل خودتان را هم راستا کنید.

سخن پایانی

ممکن است پیدا کردن استایل مناسب مهمانی‌های مختلف کار دشواری به نظر برسد، اما واقعیت این است که این موضوع اصلاً پیچیده نیست و شما باید استایل خودتان را در جهت فضای مهمانی حرکت دهید نه که استایل خودتان را عوض کنید و مانند کس دیگری لباس بپوشید.

ادای دیگران را درآوردن باعث می‌شود تا حس خوبی نسبت به استایل خودتان نداشته باشید و معذب باشید، پس سعی کنید خودتان باشید و بهترین خودتان را با توجه به فضا به نمایش بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو