معروف ترین و با کلاس ترین مناطق کرج کجاست؟

معروف ترین و با کلاس ترین مناطق کرج کجاست؟


منبع: تالاب

1

1402/11/25

00:20


کرج مانند پایتخت کشورمان ،تهران، بسیار پرجمعیت اسـت. این شهر شلوغ در پیشرفت همه ی […]

معروف ترین و با کلاس ترین مناطق کرج کجاست؟

کرج مانند پایتخت کشورمان ،تهران، بسیار پرجمعیت اسـت. این شهر شلوغ در پیشرفت همه ی ي زمینه ها بسیار می کوشد و پا بـه پای تهران می‌آید. اخیرا خیلی از تهرانی ها و شهر های اطراف کرج رت برای زندگی انتخاب کرده اند. کرج شهر بزرگ و خوش آب و هوایی اسـت و برای زندگی و آغاز کسب و کار بسیار مناسب اسـت. ما دراین قسمت از مجله تالاب برای شـما همراهان عزیز مقاله اي در مورد زندگی در شهر کرج منتشر کرده ایم.

 

بهترین مناطق کرج کجاست؟

بهترین مناطق کرج کجاست؟

بعضی از مناطق کرج قیمت هاي‌ بیشتر از شهر های بزرگتر مثل تهران، اصفهان، شیراز و .. دارند. بعضی از این مناطق قدمت و تاریخچه طلایی زیادی داشته و کاخ و عمارت‌هایي از دوران پهلوی و قاجار در ان جای خوش کرده اسـت.

 

بهترین مناطق کرج آب و هوایی بسیار تمیز و خوبی دارد. اکثر خانه ها در آنجا ویلایی هستند ودر ان مناطق سکوت و آرامش سرشار اسـت. مناطق مشهور کرج پر از فضای سبز و باغ هاي‌ زیبا هست. آب و هوای این مناطق علاوه بر این کـه در مرکز شهر اسـت بـه دلیل داشتن فضای سبز و زیبا، بسیار پاک و سبک اسـت. شـما می توانید بـه مراکز خرید و مجتمع هاي‌ تفریحی مثل سینما دسترسی کاملی داشته باشید.

 


مطالب مشابه: رودخانه زیبای کرج 70 سال پیش «عکس»


 

1. عظیمیه کرج

عظیمیه کرج

عظیمیه کرج منطقه اي خوش آب و هوا و کوهستانی اسـت. عظیمیه کرج در شنال شرقی البرز قرار دارد. عظیمیه کرج از مناطق اعیانی و لوکس کرج بـه‌ شمار می رود. نمای شهر را میتوانید از عظیمه کرج تماشا کنید. درست جایی کـه بام کرج در ان قرار گرفته اسـت. 

 

عظیمیه کرج در قدیم روستایی بـه نام پرگیرک بود. روستایی پر از باغ و دشت‌هاي‌ سرسبز کـه بـه دلیل آب و هوای مساعد، طرفدار زیادی داشته اسـت. بعد ها با گذر زمان و توسعه ي شهری ساخت و ساز در ان زیاد شد و بـه شهر عظیمیه تبدیل شد. 

 

عظیمیه بهترین منطقه برای دوری از آلودگی هوا اسـت. این منطقه یکی از مناطق مدرن و خوش آب و هوای کرج اسـت. این منطقه دارای ساختمان‌ها و بناهای لوکس و همچنین مراکز خرید، مراکز تفریحی و رفاهی مختلف اسـت. محدوده قیمت خانه در عظیمیه بالاست و از جمله گران‌ترین و بهترین مناطق کرج هم بـه‌شمار میرود.

 

2. مهرشهر کرج

مهرشهر کرج

در مهرشهر کرج خبری از دود و آلودگی نیست و بسیار هوای پاک و تمیزی دارد. منطقه‌اي کـه کمی از مرکز شهر فاصله دارد ولی ارزشش را دارد چراکه از خوش آب و هواترین و لوکس‌ترین مناطق کرج بـه شمار میرود. مهرشهر از ان‌ مناطقی اسـت کـه درگذشته اعیان‌نشین بوده و پر از باغ سیب و ویلاهای بزرگ و لوکس اسـت. جایی کـه در زمان پهلوی هم مورد توجه قرارگرفته و هنوز هم کاخ مروارید در میان ویلاهای لوکس و مدرنش می‌درخشد.

 

شهرسازی و فضا سازی در مهر شهر کرج بسیار عالی اسـت و بیشتر ساختمان‌ها ویلایی هستند. تعداد زیادی از ساختمان‌هایي هم کـه درسال‌هاي‌ اخیر ساخته شده‌اند، برج‌هاي‌ بلند و لوکسی هستند کـه مشرف بـه باغ‌ها و زیبایی‌هاي‌ مهرشهر کرج‌اند. ساختمان هاي‌ قدیمی هم خیلی لوکس و لاکچری بازسازی شده اند.

 

یکی از جذابیت‌هاي‌ معماری شهری دراین منطقه، رعایت حریم ساختمانی اسـت. بـه‌طوری کـه بناهای مختلف دو الی سه متر باهم فاصله دارند. مهرشهر درکنار دنج بودن خود، دارای مراکز خرید و همچنین میدان میوه و تره‌بار اسـت کـه خیال شـما را از بابت زندگی و دسترسی بـه مراکز خدماتی و رفاهی ساده کرده اسـت.

 

بـه دلیل مزایایی کـه از مهرشهر کرج گفته ایم محدود قیمت خانه در مهرشهر بالاست و از مناطق لوکس و اعیان‌نشین کرج بـه‌شمار میرود.

 

3. جهانشهر کرج

جهانشهر کرج

جهانشهر از دیگر مناطق خوش آب و هوا و لوکس در کرج اسـت کـه درگذشته پر از باغ‌هاي‌ وسیع و سرسبز بوده کـه کم کم جای خودرا بـه ویلا و آپارتمان‌هاي‌ لوکس داده اسـت. جهانشهر از بهترین محله‌هاي‌ کرج اسـت کـه امکانات زیادی دارد و باوجود وسعت فضای سبز، درختکاری‌هاي‌ منظم، باغات و طراحی شهر زیبا از جمله مناطق دنج در کرج بـه‌شمار میرود.

 

جهانشهر را محمدصادق فاتح بـه نام همسر خود تأسیس کرد و هنوز هم بـه همین اسم مشهور اسـت. این منطقه دارای پارک تنیس، باشگاه پینت بال، باغ خانواده «پیست دوچرخه‌سواری»؛ پارک میدان شهید مدنی، پارک بانوان و همچنین باشگاه میلاد اسـت. قیمت خانه در جهانشهر کرج بالا و از جمله مناطق گرانقیمت دراین شهر اسـت.

 

4. گوهردشت کرج

گوهردشت کرج

گوهردشت یکیدیگر از مناطق لوکس و لاکچری شهر کرج اسـت کـه در شمال ان قرار دارد. دراین منطه بیشتر ساختمان ها و برج هاي‌ لوکس وجوددارد. گوهردشت، اعیان‌نشین و از جمله مناطقی در کرج اسـت کـه بیشتر ساکنین ان بازاری و افراد سیاستمدار هستند. بـه همین خاطر بـه قلب سیاسی کرج هم مشهور اسـت. گوهردشت سه فاز دارد و بهترین ان هم فاز یک اسـت.

 

گوهردشت شهری نزدیک بـه کوه هاي‌ کرج اسـت کـه بسیار آب و هوای خوبی دارد باعث شده اسـت طرفداران زیادی داشته باشد. خانه‌هاي‌ لوکس و خوش آب و هوا بودن گوهردشت، ان را تبدیل بـه یکی از مناطق گران کرده اسـت. قیمت خانه در گوهردشت نسبت بـه سایر مناطق اعیان‌ نشین ان کمتر ولی همان‌ گونه از مناطق گرانقیمت کرج بـه شمار میرود.

 


مطالب مشابه: مکان های گردشگری استان البرز کرج


 

مناطق ارزان قیمت کرج کجاست؟

مناطق ارزان قیمت کرج کجاست

بـه علت بالا رفتن هزینه ها و خرید خانه بسیاری از افرادی کـه در تهران زندگی و یا کار می‌کنند تصمیم بـه خرید یا اجاره خانه بـه اطراف تهران و یا کرج بگیرند. خرید و اجاره خانه در کرج ارزان تر از تهران اسـت. البته بعضی از مکان هاي‌ گران کرج از تهران هم گران تر اسـت چراکه گذشته ي تاریخی دارند.

 

در شهر کرج مناطقی مثل فردیس و گلشهر قیمت خانه متوسط و ارزان‌تر از مناطق لوکس ان اسـت. شاهین ویلا و چهارصد دستگاه هم رنج قیمت متوسطی دارند. شهرک‌هاي‌ اطراف کرج از جمله گزینه‌هایي هستند کـه قیمت خانه در ان‌ها کمتر اسـت. از جمله این شهرک‌ها میتوان بـه محمدشهر، مارلیک، هشتگرد، منظریه اشاره کرد.

 

فواید زندگی کردن در کرج

فواید زندگی کردن در کرج

  • ارزان بودن خانه نسبت بـه تهران
  • ترافیک و شلوغی کمتر نسبت بـه پایتخت
  • دسترسی ساده‌تر بـه باغ و مناطق سرسبز
  • آب و هوای خنک و تمیز

 

معایب زندگی کردن در کرج

معایب زندگی کردن در کرج

  • شلوغی زیاد در تعطیلات بـه دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده چالوس
  • پرخطر بودن این شهر بـه دلیل داشتن 4 زندان

 

جاذبه های دیدنی کرج

جاذبه های دیدنی کرج

کرج بـه دلیل نزدیکی بـه رشته‌کوه البرز از شهر های خنک و خوش آب و هوایی اسـت کـه گشت و گذار در آنجا را نباید از دست بدهید. اگر اهل کرج هستید، آخر هفته زمانی را برای گشتن در جاهای دیدنی این شهر درنظر بگیرید. اگرهم در این جا زندگی نمیکنید، این مقصد جذاب و بی‌نظیر را از دست ندهید. باهم سری بـه چند جای دیدنی در کرج بزنیم.

 

1. جاده چالوس کرج

جاده چالوس کرج

یک سر کرج بـه جاده چالوس می رسد. اینقدر کـه خیلیها کرج را بـه دلیل این کـه در مسیر جاده چالوس قرار گرفته، می‌شناسند. جاده‌اي کـه یکی از زیباترین جاده‌هاي‌ ایران اسـت ودر حافظه خیلی از ما خاطرات زیادی را زنده میکند. مسیری کـه شـما را از پایتخت و کرج بـه شمال ایران میرساند و بـه دلیل جذابیت‌هاي‌ زیادی کـه دارد، در بیشتر موارد گزینه اول و آخر برای رفتن بـه شمال ایران اسـت.

 

2. پارک چمران کرج

پارک چمران کرج

یکی از پارک‌هاي‌ دیدنی در کرج کـه آخر هفته‌ها هم حسابی شلوغ اسـت، پارک چمران با امکانات تفریحی مختلف اسـت. این پارک در یکی از مناطق خوش آب و هوای شهر قرار دارد و بـه همین دلیل در گشت و گذارهای تابستانی بسیار پرطرفدار اسـت.

 

شهربازی و سینما از جمله امکانات پارک چمران هستند کـه سخت میتوانید از ان‌ها بگذرید. البته این پارک بـه دلیل وجود گونه‌هاي‌ نادر گل و گیاه هم مشهور اسـت و افراد زیادی برای دیدن ان‌ها بـه کرج و پارک چمران می آیند.

 

3. روستای برغان کرج

روستای برغان کرج

بهترین مناطق کرج

کرج از جمله شهرهایی اسـت کـه در اطراف ان روستاهای زیادی قرار دارد کـه بسیار بکر و زیبا هستند و طبق معمولً مقصد طبیعت گردان زیادی برای سفر های یک و دو روزه هستند. روستاهایی کـه برای گشت و گذارهای آخر هفته‌اي هم از بهترین گزینه‌ها بـه شمار می روند. البته حواس تان باشد کـه در فصل مناسب بـه این مناطق سفر کنید چون بیشتر ان‌ها ییلاقی بوده ودر زمستان بسیار سرد میشوند. ولی از بهار تا پاییز بی‌اندازه دیدنی خواهند بود.

 

یکی از جذاب‌ترین روستاهای ییلاقی، روستای برغان کرج اسـت کـه در پاییز نمی توانید حتی یک لحظه از طبیعت ان چشم بردارید. برغان کـه بـه آلوچه‌هایش حسابی مشهور اسـت، پر از کوچه باغ‌هاي‌ زیبایی اسـت کـه در وسط روستا با صدایی جریان رود در هم آمیخته میشود. این روستای تاریخی علاوه‌بر طبیعت بکر و آب و هوای بی‌نظیر از جمله مناطق قدیمی کرج اسـت کـه میتوانید آثار تاریخی زیادی را در آنجا ببینید.

 

4. باغ فاتح کرج

باغ فاتح کرج

پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری اینروزها طرفداران زیادی دارد. حالا تصور کنید در میان درختان بلند و سربه‌فلک کشیده باغ فاتح کرج این تفریحات جذاب را انجام دهید. باغ فاتح یکیدیگر از دیدنی‌هاي‌ این شهر اسـت کـه بسیار دنج طراحی شده و بـه پارک تنیس هم مشهور اسـت.

 

این پارک امکانات ورزشی مختلفی دارد کـه یکی از پاتوق‌هاي‌ اصلی ورزشکاران هم بـه‌شمار می رود. این منطقه درگذشته متعلق بـه محمدصادق یزدی بوده و نامش را از همین شخص بـه یادگار دارد. این پارک در منطقه جهانشهر کرج قرار گرفته اسـت.

 


مطالب مشابه: کردان کجاست؟ هر آنچه لازم است درباره کردان کرج بدانید


 

در پایان

برخی از محله‌هاي‌ مشهور کرج دارای قدمت زیادی هستند. این قدمت مربوط بـه دوران قاجار و پهلوی می شوند کـه قیمت بسیار زیادی دارند. در اطراف کرج روستاهای زیادی وجوددارد کـه باعث شده مکان هاي‌ دیدنی زیادی برای تفریح داشته باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو