بهترین سوغات استانبول چیست؟ از ترکیه با خودمون چه چیزهایی بیاریم

منبع: تالاب

3

1402/11/25

14:20


اگر در سفر بـه استانبول، بـه دنبال خرید سوغاتی هستید، در بازارها و مراکز خرید […]

بهترین سوغات استانبول چیست؟ از ترکیه با خودمون چه چیزهایی بیاریم

اگر در سفر بـه استانبول، بـه دنبال خرید سوغاتی هستید، در بازارها و مراکز خرید این شهر دیدنی مجموعه‌اي از اقلام و مواد غذایی رنگارنگ ارائه می شود؛ از چای ترکی گرفته تا صابون‌هاي‌ سیاه، فرش‌هاي‌ زیبا و قهوه ترک، سوغات استانبول بسیار متنوع اسـت. آشنایی با سوغاتی‌هاي‌ مشهور شهر قبل از شروع سفر برای خاطرجمعی از تجربه یک خرید لذت‌بخش ضروری اسـت. دراین مقاله بهترین سوغاتی‌هایي کـه از استانبول می توانید بـه خانه ببرید را معرفی خواهیم کرد.

 

۱. شیرینی ترکی؛ سوغاتی خوشمزه

شیرینی‌هاي‌ متنوع و خوشمزه استانبول سوغاتی‌هاي‌ فوق‌العاده‌اي هستند. این شهر دارای طیف متنوعی از شیرینی‌هاي‌ ترکی از جمله قرابیا، لوکما، شوبیت و باقلوا اسـت. هنگام خرید شیرینی ترکی، مواد تشکیل‌دهنده انها را جویا شوید، زیرا ممکن اسـت برخی از انها در طول سفر خراب شوند. شیرینی‌فروشی‌هاي‌ استانبول، بازار مصر، بازار بزرگ و بازار آراستا برای خرید شیرینی‌هاي‌ ترکی، گزینه‌هاي‌ فوق‌العاده‌اي هستند.

 

۲. ادویه ترکی؛ سوغاتی‌های معطر استانبول

در ترکیه، غذا هاي بسیار متنوعی طبخ می شود کـه در انها انواع طعم‌ها و ادویه‌هاي‌ مختلف بـه‌کار رفته اسـت. اگر علاقه زیادی بـه غذا هاي ترکی دارید، میتوانید با خرید ادویه مخصوص استانبول، انها را در خانه خود تهیه کنید. شـما همچنین می توانید در تور استانبول ادویه ترکی را بـه‌عنوان سوغاتی برای دوستان و خانواده خود خریداری کنید. در بازار مصر یا بازار بزرگ استانبول مجموعه گسترده‌اي از ادویه‌هاي‌ تازه پیدا می شود. این ادویه‌ها در بسته ‌بندی‌هاي‌ پلاستیکی ارائه میشوند و شـما میتوانید بـه‌اسانی آن ها را برای هدیه‌دادن بـه دوستان و آشنایان خود بـه ایران ببرید.

 

۳. چای ترکی؛ یک چای سنتی محبوب

یکی از بهترین سوغات استانبول، چای اصیل ترکی اسـت کـه فرهنگ قدیمی نوشیدن چای دراین شهر را نشان می دهد. چای ترکی کـه مشکی رنگ و بدون شیر سرو می شود، با کتری‌هاي‌ مخصوص بـه نام چایدانلیک تهیه می شود. علاوه بر چای سیاه کلاسیک، دمنوش‌هاي‌ گیاهی استانبول نیز بـه ویژه در میان گردشگران محبوبیت پیدا کرده اسـت. انواع دمنوش‌هاي‌ گیاهی را میتوان در ادویه‌فروشی‌ها یافت. این دمنوش‌ها نیز درکنار ادویه ترکی، سوغات بسیار جذابی بـه‌نظر میرسند. بازار ادویه استانبول و بازار بزرگ استانبول مکان‌هاي‌ بسیار خوبی برای خرید این سوغاتی‌ها هستند کـه قیمت آن ها بین 7 تا 27 لیر ترکیه اسـت.

 

۴. سنگ چشم زخم

سنگ چشم زخم، یکیدیگر از مشهور‌ترین سوغات استانبول اسـت کـه با ظاهر چشم مانند و رنگ آبی ان متمایز میشود. از این سنگ اغلب بـه‌عنوان طلسم استفاده می شود، اعتقاد بر این اسـت کـه این سنگ از افراد در برابر نیروهای بد محافظت میکند. این سنگ زیبایی خاصی دارد ودر ساخت اقلام مختلفی مانند آهنربا یخچال، کیف و جواهرات نیز استفاده میشود. فروشگاه‌هاي‌ مختلف استانبول، از جمله بازار بزرگ، این سنگ‌ها را ارائه میدهند کـه ممکن اسـت بین 3 تا 175 لیر ترکیه قیمت داشته باشند.

 

۵. ظروف سرامیکی شهر ایزنیک: سوغاتی‌های نفیس استانبول

طبق معمولً افرادی کـه برای نخستین بار بلیط تهران استانبول را خریداری می کنند و بـه استانبول سفر‌ می کنند، بـه دنبال خرید سوغاتی‌هاي‌ نفیس و ماندگار کـه نمادی از شهر باشد، هستند. معروف ترین سوغاتی‌هاي‌ استانبول ظروف سرامیکی رنگارنگ لعابدار از ایزنیک اسـت کـه دارای اهمیت تاریخی فراوانی اسـت.

 

این قطعات تزیینی کـه اغلب در مکان‌هاي‌ دیدنی مشهور استانبول یافت میشوند توسط هنرمندان ایزنیک ساخته شده‌اند. امکان صادرات ظروف سرامیکی ایزنیک آنتیک از ترکیه وجود ندارد، با این حال شـما میتوانید مدل‌هاي‌ جدید این ظروف را کـه همان طرح‌ها و شکل‌هاي‌ اصلی را دارند را تهیه کنید. این سوغاتی‌هاي‌ متمایز بـه شکل بشقاب، کاسه و گلدان موجود اسـت. این نوع سوغات استانبول را می توانید از بازار بزرگ، بازار آراستا و بازار مصری‌ها با قیمت تقریبی 20 لیر ترکیه تهیه کنید.

 

معرفی انواع سوغات ترکیه | از ترکیه سوغات چه بخریم؟ | مجله علی بابا

۶. حوله‌های حمام ترکی

حوله حمام ترکی یکیدیگر از سوغات مشهور استانبول اسـت. این حوله‌ها کـه بـه‌دلیل کیفیت و دوام خود شهرت دارند، برای سوغاتی دادن بـه دوستان و آشنایانتان بسیار عالی هستند. این حوله‌ها نرم، جاذب و برخی دستباف هستند و وزن انها تا یک کیلو می رسد. حوله‌هاي‌ ماشینی سبک‌تر و ارزان‌تر هستند اما کیفیت پایین‌تری دارند. قیمت‌ حوله‌ها از 45 تا 65 لیر متغیر اسـت و میتوانید آن ها را در بازار بزرگ استانبول، بازار مصر یا بازار آراستا پیدا کنید.

 

۷. فرش‌ها و گلیم‌های ترکی؛ سوغاتی‌های هنرمندانه استانبول

قالی‌هاي‌ چشمگیر و رنگارنگ استانبول کـه هرکدام با طراحی پیچیده خود داستان منحصربه‌فردی دارند، بسیار مشهور هستند. قالی‌هاي‌ دست‌بافت با ارزش‌ترین قالی‌ها هستند و داستان‌هاي‌ جالبی در تاروپودشان دارند کـه اغلب توسط فرش‌فروشان روایت می شود. اگر نمی خواهید فرش یا قالی بخرید، می توانید روبالشی یا روکش کوسن‌هایي کـه شبیه فرش‌هاي‌ ترکی هستند، انتخاب کنید و از ان‌ها برای تزئین فضای خانه خود استفاده کنید. این سوغاتی‌ها در بازار بزرگ استانبول موجود اسـت، فرش‌هاي‌ ترکی تقریبا 1042 لیر و روبالشی‌ها حدود 173 لیر قیمت دارند.

 

۸. صابون سیاه ترکیه

صابون سیاه ترکیه یکی از محبوب‌ترین سوغات استانبول اسـت کـه بـه‌دلیل خواص ارگانیک و منحصربه‌فرد ان شناخته‌شده اسـت. از دیرباز از این صابون، برای پاک‌سازی و لطافت پوست استفاده می‌شده اسـت. صابون سیاه از مواد طبیعی ساخته شده و بافت ان شبیه کره اسـت. اگر از حمام ترکی لذت برده‌اید و میخواهید این تجربه را در خانه خود هم داشته باشید، مقداری صابون سیاه با خود از استانبول بیاورید. قیمت این صابون‌ها حدود 45 لیر اسـت و میتوانید ان را از بازار بزرگ، بازار مصر، بازار آراستا یا فروشگاه‌هاي‌ لوازم آرایشی و بهداشتی خریداری کنید.

 

۹. قهوه ترک؛ معروف‌ترین سوغات استانبول

برای دوستداران قهوه، قهوه ترک سوغاتی اسـت کـه حتماً باید ان را از استانبول بخرند. اگر در کافی‌شاپ‌ها از این قهوه میل کردید و عطر و طعم ان را پسندیدید، زمانی کـه از سفر بـه خانه بازگشتید، مقداری از این قهوه خریداری کرده و با خود بیاورید. قهوه ترک، همچنین یک هدیه عالی برای دوستانتان اسـت.

 

۱۰. قهوه‌جوش زیبا و اصیل ترکی

قهوه‌جوش‌هاي‌ ترکی کـه بـه ان «cezves» نیز میگویند سوغاتی محبوب و زیبایی اسـت کـه باید از استانبول بیاورید. اگر از عاشقان قهوه هستید و قهوه ترک را از مغازه‌هاي‌ استانبول خریداری کرده اید، توصیه میکنیم قهوه‌جوش ترکی را نیز تهیه کنید. این قهوه‌جوش‌ها بـه‌طور سنتی از مس ساخته شده‌اند کـه توسط صنعت گران محلی بامهارت و دقت زیاد ساخته میشود. قهوه‌جوش‌هاي‌ دست‌ساز کیفیت بالاتری دارد و میتوان ان را از فروشندگان محلی استانبول خریداری کرد. قیمت این سوغاتی از 35 لیر شروع می شود و می توانید ان را در بازارهایی مانند بازار بزرگ استانبول، بازار مصر، بازار آراستا و خیابان چادرسیلار پیدا کنید.

سوغات استانبول، در هنگام سفر به ترکیه - یابکس

۱۱. لامپ‌های ترکی

لامپ‌هاي‌ ترکی یک سوغاتی بسیار جذاب در استانبول هستند. باوجود این کـه حمل‌ونقل آن ها با چالش‌هایي همراه اسـت، زیبایی و جذابیت این لامپ‌ها شـما را وسوسه می کند تا برای خود یا عزیزانتان یکی بخرید. انها در رنگ‌ها، اندازه‌ها و شکل‌هاي‌ مختلف در اکثر فروشگاه‌هاي‌ سوغات استانبول موجود هستند. اگر از تزیین خانه خود با وسایل ترکی لذت میبرید یا دوستانی دارید کـه بـه دکوراسیون داخلی زیبا علاقه دارند، لامپ‌هاي‌ ترکی را حتماً خریداری کنید. قیمت‌ها از 25 تا 100 لیر متغیر اسـت و می توانید انها را در فروشگاه‌هاي‌ سوغاتی، بازار بزرگ استانبول یا جمعه‌بازار استانبول پیدا کنید.

 

خرید بلیط هواپیما استانبول

اگر شماهم علاقه دارید بـه شهر زیبا و دیدنی استانبول سفر کنید و بازارها و مراکز خرید این شهر را برای خرید سوغات زیرورو کنید، میتوانید بلیط هواپیما سفرمارکت را تهیه کنید. شـما میتوانید مناسب‌ترین بلیط هواپیمای خودرا برای سفر بـه استانبول از سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت بـه‌اسانی تهیه کنید.

 

کلام آخر

استانبول، یکی از مشهور‌ترین شهر های ترکیه اسـت کـه سالانه ایرانیان زیادی را برای سفر و گشت‌وگذار جذب می کند. این شهر سوغاتی‌ها و محصولات منحصربه‌فردی دارد. دراین مطلب بهترین و مشهور‌ترین سوغات استانبول را معرفی کردیم. بازارهای ترکیه سوغاتی‌هاي‌ متنوعی را متناسب با هر بودجه و هر سلیقه‌اي ارائه میدهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو