شب ها در کیش کجا بریم؟ شب گردی در کیش

منبع: تاپ ناز

2

1402/11/29

10:59


آیا شب‌های کیش هم به اندازه روزهای آن جذاب و دیدنی است؟ آیا تابه‌حال به شب گردی در کیش رفته‌اید؟ هوای گرم، شرجی و سکوت جزیره، گردشگران را برای گشت‌وگذار …

آیا شب‌های کیش هم به اندازه روزهای آن جذاب و دیدنی است؟ آیا تابه‌حال به شب گردی در کیش رفته‌اید؟ هوای گرم، شرجی و سکوت جزیره، گردشگران را برای گشت‌وگذار در شب، بازدید از مراکز دیدنی و شبگردی ترغیب می‌کند تا برای سفر به کیش اقدام کنند. قدم زدن در ساحل آرام کیش و خوردن یک نوشیدنی خنک می‌تواند حس آرامش و لذت را در گردشگران ایجاد ‌کند. ما در اینجا قصد داریم شما را با جاذبه‌های دیدنی کیش در شب آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

پارک شهر بزرگ کیش

پارک شهر کیش با 11 هزار مترمربع مساحت در شرق جزیره کیش قرار گرفته است؛ امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری دارد. این پارک شامل یک دریاچه مصنوعی بزرگ بوده و از گیاهان بومی و غیر بومی پوشیده شده است.

نورپردازی پارک و بازتاب آن در دریاچه مصنوعی، فضای زیبایی را ایجاد کرده است که توصیه می‌کنیم در سفر به کیش حتماً از آن دیدن کنید. از دیگر امکانات پارک‌شهر کیش جاده سلامتی، پیست دوچرخه‌سواری، فضای باز برای بازی است و آلاچیق‌های متعدد که گردشگران می‌توانند داخل آن‌ها استراحت کرده و از فضای پارک لذت ببرند.

معرفی گذر هنرمندان کیش

از دیگر فضاهای دیدنی جزیره کیش گذر هنرمندان است که در سال 1378 ساخته شده است. در گذر هنرمندان، سردیس های متعددی از هنرمندان معروف ایران دیده می‌شود؛ در کنار هر سردیس اطلاعاتی از زندگی هنرمند وجود دارد؛ که به آشنایی گردشگران با آن‌ هنرمندان کمک می‌کند.

نورپردازی و فضای دلنشین این گذرگاه محل مناسبی برای پیاده‌روی شبانگاهی است. بازدید از سردیس چهره‌های سرشناس مانند «حسین بهزاد» نقاش، «غلامحسین سپنتا» سینماگر، «غلامحسین بنان» موسیقیدان، خواننده و بسیاری دیگر که در این گذرگاه قرار دارند را در سفر به کیش از دست ندهید.

شب ها در کیش کجا بریم؟ شب گردی در کیش

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

این پارک ساحلی در شرق جزیره کیش است؛ و همان‌طور که از نامش پیداست مجسمة مرد ماهیگیری است که تور خود را به دریا می‌اندازد، این مجسمه به ارتفاع 12 متر است و نماد این پارک به حساب می‌آید. در قسمت شرق و غرب پارک دو آبنما وجود دارد که با یک جوی به هم متصل شده‌اند.

در ساحل مرد ماهیگیر می‌توانید مجسمه‌های شنی بسازید؛ این ساحل برای کودکان و بزرگسالان سرگرم کننده است و به‌صورت شبانه روزی باز بوده و می‌توانید هر زمان که تمایل داشتید برای پیاده روی، دوچرخه سواری، قایق سواری به آنجا بروید.

شهربازی هایلند کیش

شهربازی هایلند از مدرن‌ترین مراکز تفریحی است که در سفر به کیش خواهید دید؛ در قسمت شرقی جزیره قرار دارد. گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور با بلیط هواپیما سفرمارکت به کیش سفر می‌کنند تا از این شهربازی دیدن کنند. این شهر بازی برای خانواده‌ها اعم از کودکان و بزرگسالان بازی‌های مهیج دارد. در این فضا علاوه بر دستگاه‌های بازی، کافه و رستوران هم موجود است.

در این شهربازی نورپردازی به اندازه کافی هست و علاوه بر بازی می‌توان در فضای پارک قدم زد و از هوای دل‌انگیز آن لذت برد. بازی‌های فضای باز شهربازی شامل چرخ و فلک، سفینه، رنجر، سورتمه و…، بازی‌های فضای سرپوشیده هم شامل اتاق فرار، تالار روح، خلبانی و… هستند.

پارک ساحلی میر مهنا

پارک ساحلی میر مهنا در قسمت شمال و شمال غرب جزیره کیش و نزدیک محله‌ی «بومیان عرب زبان» است. «میر مهنا» نام شخصی بوده است که در دوره سلسله زندیه به کمک انگلیس‌ها توانست متجاوزان هلندی را از خلیج فارس بیرون کند.

پارک میر مهنا در هنگام غروب خورشید بسیار دیدنی است. حرکت لاک پشت‌هایی که با تاریکی هوا از دریا به سمت ساحل حرکت می‌کنند را با سفر به کیش ببینید. در ساحل این پارک انواع گونه‌های جانوری و پرنده‌ها دیده می‌شود.

پارک میر مهنا دارای یک اسکله ماهیگیری است که ساحل را به دو بخش تقسیم می‌کند؛ یک بخش شامل آلاچیق‌ها و محل استراحت گردشگران، محل پیاده‌روی، بازار ماهی فروشان و…؛ بخش دیگر فضایی برای بازی و تفریح کودکان و رستوران‌ها را شامل می‌شود.

شب ها در کیش کجا بریم؟ شب گردی در کیش

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز از دیدنی‌هایی است که با سفر به کیش قطعاً خواهید دید، «منصور حاجی حسینی» شخصی است که شهر زیرزمینی کاریز را که قدمتی ۲۵۰۰ساله داشت بازسازی کرد. وسعت کاریز 10 هزار متر مربع و عمق آن 16 متر زیر زمین و سقفی به ارتفاع 8 متر دارد که امکان پیاده‌روی در آن مهیا است. در سازه این کاریز از نوعی گل رس به نام«گل مارن» استفاده شده است. در داخل کاریز آب شیرین در جریان است که اهالی آن منطقه آب خود را از آنجا تامین می‌کردند. خاک کاریز در صنایع مختلف از جمله آجرپزی استفاده می‌شده است.

کشتی یونانی

کشتی یونانی در سال 1345 به دلایل نامعلومی از حرکت باز ایستاد و برای همیشه در جای فعلی خود در نزدیکی «روستای باغو» در جزیره کیش به گل نشست. این کشتی در حال حاضر یکی از جاذبه‌های گردشگری به حساب می‌آید که با سفر به کیش خواهید دید؛ دیدن کشتی در هنگام غروب آفتاب صحنه تماشایی را به نمایش می‌گذارد. بسیاری از گردشگران با بلیط هواپیما تهران کیش و یا شهرهای دیگر ایران به این جزیره سفر می‌کنند تا به تماشای این منظره دیدنی بروند.

پارک ساحلی مرجانی کیش

پارک مرجان در قسمت شرقی جزیره کیش است؛ این پارک برای پیاده‌روی در شب فضای بسیار دل‌انگیزی دارد. هنگام پیاده‌روی در ساحل مرجان می‌توانید به تماشای مرجان‌ها، صدف و حلزون بپردازید. در اطراف پارک، رستوران و چایخانه‌های بسیاری وجود دارد که بعد از قدم زدن در ساحل و لذت بردن از هوای دل‌پذیر آن می‌توانید خود را به یک غذای لذیذ و یا نوشیدنی گرم یا سرد مهمان کنید. در ساحل مرجان محدودیت زمانی برای پیاده‌روی و یا دوچرخه سواری وجود ندارد.

پارک دلفین

پارک دلفین از جاذبه‌‌‌های دیگری است که ما را برای سفر به کیش وسوسه می‌کند؛ مساحت آن 100 هکتار است؛ در این پارک برنامه‌های مهیجی با دلفین‌های آموزش دیده برگزار می‌شود؛ علاوه بر دیدن دلفین ها امکان بازدید از باغ پرندگان و باغ وحش وجود دارد؛ همچنین در این مکان 100 گونه گیاه وجود دارد؛ لک لک، پلیکان، قو، شتر مرغ و… پرندگانی هستند که در این پارک زیست می‌کنند و شیردریایی، پنگوئن، دلفین و … پستاندارانی هستند که در این پارک قابل رویت‌اند؛ از جمله گونه‌های گیاهی که در پارک دلفین پرورش پیدا کرده‌اند می‌توان به اوکالیپتوس، گل ختمی، بنجامین و… غیره اشاره کرد. خرید بلیط هواپیما کیش و بازدید از تمام جاذبه‌های جزیره بخصوص پارک دلفین برای شما هزینه بر است اما ارزش دارد.

شب ها در کیش کجا بریم؟ شب گردی در کیش

کشتی‌های تفریحی

کشتی‌های تفریحی از نامشان پیداست، برای تفریح و سرگرمی در سواحل خلیج فارس در حرکت هستند؛ از جمله خدماتی که در کشتی‌های تفریحی به گردشگران ارائه می‌شود، اجرای موسیقی، اجرای استندآپ کمدی، برگزاری مسابقات و قرعه‌کشی است؛ همچنین بعضی از کشتی‌های تفریحی دارای رستوران و کافه هستند و شما می‌توانید کنار عزیزانتان شبی آرام را با یک غذای لذیذ و نوشیدنی خوشمزه جشن بگیرید؛ از جمله بهترین کشتی‌های تفریحی که در سفر به کیش خواهید دید «اوستا»، «دنا»، «آرتمیس»، «تارا» و… هستند.

سخن آخر

سفر به کیش می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های زندگی هر فرد باشد؛ جاذبه‌های دیدنی، دیدن آرامش خلیج فارس در شب، پیاده‌روی در سواحل کیش، از جمله جذابیت‌های این منطقه است. اگر اهل سفر هستید و تابه‌حال به کیش سفر نکرده‌اید به شما توصیه می‌کنیم حتماً به این جزیره کوچک در جنوب ایران سری بزنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو