سکینه پاد کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/11/26

10:24


دستیار رییس جمهوردر پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی در حالیکه شورای فقهی زنان را ضرورت و بستری برای پاسخگویی به مسائل این قشر دانست گفت : نتوانسته ایم از ظرفیتی که انقلاب اسلامی ایجاد کرده به درستی استفاده کنیم بنابراین باید نقایص و کاستی ها را پیگیری کنیم.

سکینه پاد کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

شورای فقهی زنان بستری برای پاسخگویی به مسائل حوزه زنان

به گزارش نم نمک ، سکینه پاد در نشست هم اندیشی بایسته های شورای فقهی حقوقی زنان که با محوریت چرا و چگونگی تشکیل این شورای فقهی برگزار شد با استناد به اصل 21 قانون اساسی است احیای حقوق زنان به عنوان یکی از اصول و ارزش های قانون اساسی را ضروری عنوان کرد و افزود : معتقد به حضور جدی نخبگان در بطن حکمرانی هستم.

سکینه پاد کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

سکینه پاد کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی با اشاره به نقش حساس و کلیدی زنان در جامعه که حضرت امام نیز بدان پرداخته بودند گفت : دو موضوع حائز اهمیت است؛ تشکیل نهاد فراقوه ای به منظور جمع آوری نخبگان حوزه زنان و دیگری تشکیل شورای فقهی زنان به منظور حل مسائل زنان است.

پاد ادامه داد : انقلاب اسلامی مرزبندی شفافی دارد. دو نگاه به زنان وجود دارد؛ یکی نگاه شرقی و دیگری نگاه غربی است که هر دو این نگاه ها دارای ایراداتی است چرا که انقلاب اسلامی برای آن ایده و نقش جدیدی (الگوی سوم زن) دارد. در قانون اساسی ایران نیز این نقش بندی به صورت شفاف مشخص شده و قرار است برای زنان در کنار نقش مادری و همسری بستری فراهم شود تا به عنوان عنصر موثر در نقش های سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشند و حضرت امام (ره) قائل به مشارکت زنان در این عرصه بودند.

دستیار رییس جمهوردر پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی تاکید کرد : نتوانسته ایم از ظرفیتی که انقلاب اسلامی ایجاد کرده به درستی استفاده کنیم بنابراین باید در جایی که نقضی صورت می گیرد آن را پیگیری کنیم و در این رابطه شورای فقهی زنان را به عنوان ضرورت و بستری برای پاسخگویی به مسائل زنان می دانیم. باید با نگاه تمدنی و در عین حال متناسب با فرهنگ کشورمان و نیز ضرورت حضور موثر زن در اجتماع به شورای فقهی زنان نگاه کرد.

پاد در ادامه و در توضیح بیشتر گفت : زن متدین ایرانی ، فکر می کند پاسخ خیلی از مسائل مانند حضانت ، فرزندپذیری و ... را نمی تواند پیدا کند که نیازمند دستیابی به پاسخ این سوالات در کوتاه ترین زمان هستیم. بدیهی است که بحث عفاف و حجاب هم می توانست در دل این شورا حل شود.

به گزارش نم نمک ، مجید دهقان عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده نیز در این نشست درباره تشکیل شورای فقهی زنان گفت : گام های بزرگی برداشته شده ولی اولین سوال این است چرا شورای فقهی؟. مخالف تشکیل شورا نیستم اما قاعدتا 2 خروجی در نهادهای علمی فقه داریم؛ اجتهاد فقه و پژوهش فقه که باید توجه کرد به کدامیک نیاز داریم. شورای فقهی کار ویژه دارد و وظیفه فعلی آنها مشخص کردن آیین نامه هاست.در حوزه زنان وظایفی داریم که شورای فقهی باید آنها را تعیین تکلیف کند.


بیوگرافی سکینه پاد

بر اساس اطلاعاتی که در اینترنت از سکینه سادات پاد موجود است ، او وکیل پایه یک دادگستری در شهر مشهد ، فعال حقوق بشر ، معاون حقوقی موسسه بین المللی حقوق بشری صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران و دانش پژوه مقطع دکتری حقوق عمومی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو