طرز تهیه سالاد زیتون، یک سالاد رژیم و بسیار خوشمزه

منبع: نکته چی

1

1402/11/26

21:26


طرز تهیه سالاد زیتون سالاد زیتون یکی از انواع سالادهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد متنوعی …

طرز تهیه سالاد زیتون

طرز تهیه سالاد زیتون

سالاد زیتون یکی از انواع سالادهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود، سالاد زیتون برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب است و از آن می‌توانید به عنوان یک پیش غذای خوش طعم و پر طرفدار استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه سالاد زیتون در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
زیتون شور بدون هسته ۲۰ عدد
گوجه فرنگی ۱ عدد
پیازچه ۷ تا ۸ ساقه
جعفری به اندازه یک مشت
پنیر لاکتیکی ۲۰۰ گرم
گردو ۶ تا ۷ عدد
روغن زیتون ۳ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه ۲/۱ قاشق چتی خوری
پودر سیر ۲/۱ قاشق چای خوری
سرکه بالزامیک ۲ قاشق غذا خوری
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئین سالاد به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد زیتون

مرحله ۱: خرد کردن زیتون‌ها و گوجه فرنگی و مخلوط کردن آن‌ها با هم

ابتدا مقداری زیتون شور بدون هسته را به شکل حلقه‌ای و باریک برش بزنید، بعد آن‌ها را داخل یک ظرف بریزید، سپس گوجه‌ها را تمیز بشورید، به شکل نگینی و ریز خرد کنید، به زیتون‌های اسلایس شده اضافه کنید، هم بزنید و با آن‌ها خوب مخلوط کنید.

مرحله ۲: شستن و خرد کردن پیازچه‌ها و اضافه کردن به ترکیب مواد

مقداری پیازچه را تمیز بشورید، خشک کنید در اندازه‌های کوچک‌تر خرد کنید و به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا با هم ترکیب شوند، مقدار استفاده از مواد مختلف بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد و می‌توانید از هر کدام از آنها بیشتر یا کمتر استفاده کنید.

مرحله ۳: خرد کردن جعفری‌ها و پنیر لاکتیکی و اضافه کردن به مواد

بعد مقداری جعفری را تمیز بشورید، بگذارید تا آب اضافی آنها برود، سپس جعفری‌ها را در اندازه‌های کوچک خرد کنید، به ترکیب مواد اضافه کنید و با آنها مخلوط کنید، سپس مقداری پنیر لاکتیکی را در اندازه‌های کوچک و به شکل مکعبی برش بزنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله ۴: اصافه کردن مغز گردو خرد شده با مواد سالاد

پنیر را با مواد ترکیب کنید سپس مقداری مغز گردو را با دست خرد کنید، طوری که طعم آنها زیر دندان احساس شود لازم نیست که مغز گردوها خیلی پودر شوند، بعد مغز گردوهای خرد شده را به مواد سالاد اضافه کنید، خوب هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند.

مرحله ۵: اضافه کردن روغن زیتون و فلفل سیاه به ترکیب مواد سالاد

بعد از آن مقداری روغن زیتون روی مواد بریزید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و روغن زیتون به خورد مواد برود، سپس مقداری فلفل سیاه را به مواد اضافه کنید، آن‌ها ترکیب کنید تا خوب با هم مخلوط شوند، مقدار فلفل سیاه بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد.

مرحله ۶: اضافه کردن پودر سیر و سرکه بالزامیک به مواد

سپس مقداری پودر سیر به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند، عطر سیر در مواد پخش شود بعد از آن مقداری سرکه بالزامیک روی ترکیب مواد بریزید، خوب هم بزنید تا مخلوط شوند، سرکه عطر و طعم فوق العاده‌ای به مخلوط مواد می‌دهد.

مرحله ۷: قرار دادن مخلوط مواد سالاد در یخچال

بعد از این که همه مواد را با هم مخلوط کردید می‌توانید برای این که عطر و طعم آنها کاملاً با هم ترکیب شود، مخلوط مواد سالاد را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید، سپس سالاد زیتون را از یخچال بیرون بیاورید و در ظرف مناسب سرو بریزید.

مرحله ۸: تزئین و سرو کردن سالاد زیتون

سپس سالاد زیتون را با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه تزئین کنید، برای تزئین سالاد به دلخواه و سلیقه خودتان عمل کنید، بعد سالاد زیتون را برای پذیرایی و مهمانی‌ها به عنوان یک پیش غذای شیک و خوش طعم همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو