متهم قتل داریوش مهرجویی با رای دادگاه به قصاص محکوم شد

متهم قتل داریوش مهرجویی با رای دادگاه به قصاص محکوم شد


منبع: تالاب

3

1402/11/28

12:48


داریوش مهرجویی یکی از بهترین و درخشان ترین فیلم‌ساز  و نویسنده ي ایرانی بود.داریوش مهرجویی […]

متهم قتل داریوش مهرجویی با رای دادگاه به قصاص محکوم شد

داریوش مهرجویی یکی از بهترین و درخشان ترین فیلم‌ساز  و نویسنده ي ایرانی بود.داریوش مهرجویی متولد  سال ۱۳۱۸ در تهران بود. او علاوه بر حرفه سینما در زمینه هاي‌ نویسندگی رمان هم فعالیت داشت.وی بـه موسیقی علاقه بسیاری داشت.

 

داریوش مهرجویی در میان مردمان ایرانی طرفداران بسیاری داشت.پس از خبر قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر عموم مردم و سلبریتی هاي‌ دیگر ابراز تاسف کردند و 3 روز عذای عمومی اعلام شد.اکنون میخواهیم بـه جزئیات این پرونده در مجله تالاب بپردازیم.

 

کشته شدن داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر،در تاریخ ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۲ در در خانهٔ ویلایی خود در مشکین‌دشت کرج بـه دستِ باغبانِ سابقشان و همدستانش بـه قتل رسیدند.جسد ان‌ها توسط دخترشان کشف شد و او ماجرا را بـه پلیس گزارش داد. وحیده محمدی فر چندروز قبل از این کـه بـه قتل برسند طبق گفت‌وگو اي کـه با روزنامه اعتماد داشت او درباره ي تهدیدی از فردی ناشناس با چاقو گفته بود.

 

کشته شدن داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر

 


مطلب مشابه:پیدا شدن جسد 5 کوهنورد در زیر برف ارتفاعات اشترانکوه


 

او همچنین دراین پست در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود کـه در هفته‌هاي‌ اخیر مورد سرقت قرار گرفتند و دو سنتور مربوط بـه پروژهٔ سنتوری ۲ از او دزدیده شده بود.جسد داریوش مهرجویی فیلم‌ساز و نویسنده شریف بـه همراه همسرش وحیده محمدی‌فر دستیار کارگردان و طراح لباس در خانه شخصی‌شان بـه طرز وحشتناکی در حالی کـه سر محمدی‌فر تقریبا ازبدن جدا شده‌بود یافت شد.نیروی انتظامی علت قتل را در درجه اول مالی اعلام کرد.

 

کشته شدن داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر

 

رای قصاص دادگاه برای متهم قتل

حسین فاضلی رئیس کل دادگستری استان البرز در هفته گذشته اعلام کرد کـه براساس رای صادره در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز، متهمان بـه قصاص و حبس‌هاي‌ بلندمدت محکوم شده‌اند.

طبق تحقیقات و مدارکی کـه پلیس بـه دست آورد در همان ساعات ابتدایی بـه باغبان سابق باغ مهرجویی کـه افغان بودو قبلاً بـه‌خاطر سرقت از این خانه بازداشت شده بود مشکوک شدند و پس از ساعاتی جست‌وجو او را در حوالی زیبادشت دستگیر کردند. طبق شواهد بـه دست آمده،باغبان سابق مهرجویی عامل اصلی جنایت اسـت.

او بـه اسرار این قتل اعتراف کرد و طبق گفته او انگیزه اصلی او برای ارتکاب این جرم بدهی 30 میلیون تومانی اي بود کـه خانواده مهرجویی بابت خدمات او بـه داشتند و با انکار انها برای پرداخت بدهی او این کینه اش را بـه دل گرفت و مرتکب قتل شد.

 

رای قصاص دادگاه برای متهم قتل

 

متهم ردیف اول قتل داریوش مهرجویی ؛ علاوه بر قصاص نفس، در مورد سایر جرایم ارتکابی هم زمان با قتل از قبیل «سرقت» بـه بیست سال حبس تعزیری، شلاق و دیه محکوم شد؛ همچنین بابت جرایم قبل از ارتکاب قتل، کـه ناظر بر یک هفته قبل از این اقدام اسـت از جمله بـه اتهام «ورود بـه منزل بـه صورت غیرقانونی» و «تهدید با چاقو» مجموعا بـه هشت سال حبس تعزیری و شلاق محکوم شده اسـت کـه البته طبق مقررات در مجازات‌هاي‌ تعزیری، مجازات اشد قابل اجرا خواهد بود.

بـه گفته ي او با توجه بـه وجود ادله متقن و کافی علیه چهار متهم حاضر در صحنه قتل، ضمن بازسازی صحنه جرم، این متهمان بـه جرائم ارتکابی و نحوه وقوع قتل‌ها اقرار کردند.

بـه گزارش ایسنا، حسین فاضلی هریکندی با اعلام صدور حکم پرونده قتل مرحوم مهرجویی و همسر وی کـه مهر ماه سال جاری رخ داد گفت: در ساعات پایانی ۲۲ مهر ماه، خبر وقوع قتل مرحوم داریوش مهرجویی و مرحومه رقیه «وحیده» محمدی‌فر در حوزه قضایی شهرستان فردیس افکار عمومی و جامعه هنری و سینمایی کشورمان را در بهت فرو برد و مردم و دوستداران هنر را متاثر کرد.

 


مطلب مشابه:سرقت میلیاردی از خانه امیر نوری + لاغری ناگهانی امیر نوری


رای قصاص دادگاه برای متهم قتل

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان این کـه دقایقی پس از گزارش وقوع این قتل، بلافاصله دادستان فردیس، بازپرس ویژه قتل، عوامل پلیس آگاهی شهرستان فردیس و استان البرز بـه همراه تیم بررسی صحنه قتل در محل حاضر و موضوع را بررسی کردند افزود: در نتیجه پیگیری‌ها و رهنمود‌هاي‌ رئیس قوه قضائیه و دستوراتی کـه بلافاصله در خصوص تسریع در شناسایی و دستگیری متهمان و رسیدگی بـه پرونده صادر کرد با تلاش‌شبانه روزی انجام شده ودر کمتر از پنج روز از وقوع قتل، متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

وی در ادامه گفت: با توجه بـه وجود ادله متقن و کافی علیه چهار متهم حاضر در صحنه قتل، ضمن بازسازی صحنه جرم، این متهمان بـه جرائم ارتکابی و نحوه وقوع قتل‌ها اقرار کردند.

فاضلی هریکندی با بیان این کـه دادسرای عمومی و انقلاب فردیس پس از تکمیل بازجویی‌ها و با اعلام ختم تحقیقات، مبادرت بـه صدور کیفرخواست چهار متهم این پرونده کرد گفت: پس از ارجاع پرونده بـه شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز و طی تشریفات قانونی، جلسات رسیدگی علنی در تاریخ‌هاي‌ ۲۷ و ۲۸ دی ماه، در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در قالب سه جلسه با حضور وکلای متهمان و اولیای دم برگزار شد و نهایتا پس از اعلام ختم رسیدگی، رای پرونده صادر گردید.

 

رای قصاص دادگاه برای متهم قتل

رئیس کل دادگستری استان البرز با تبیین برخی از جزئیات رای صادره در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز اضافه کرد: بر اساس کیفرخواست صادره، برای چهار متهم پرونده مجازات قانونی متناسب صادر شده اسـت و بدین ترتیب متهم ردیف اول بـه اتهام «قتل عمدی» مرحوم مهرجویی و مرحومه محمدی‌فر و بر اساس مطالبه قصاص از سوی اولیای دم بـه «قصاص نفس» محکوم شد.

وی افزود: علاوه بر قصاص نفس، متهم ردیف اول در مورد سایر جرایم ارتکابی هم زمان با قتل از قبیل «سرقت» بـه بیست سال حبس تعزیری، شلاق و دیه محکوم شد؛ همچنین بابت جرایم قبل از ارتکاب قتل، کـه ناظر بر یک هفته قبل از این اقدام اسـت از جمله بـه اتهام «ورود بـه منزل بـه صورت غیرقانونی» و «تهدید با چاقو» مجموعا بـه هشت سال حبس تعزیری و شلاق محکوم شده اسـت کـه البته طبق مقررات در مجازات‌هاي‌ تعزیری، مجازات اشد قابل اجرا خواهد بود.

فاضلی هریکندی با یادآوری این کـه این پرونده سه متهم دیگر نیز دارد گفت: در رای صادره، متهمان ردیف دوم و سوم نیز بـه اتهام جرایمی نظیر «شروع بـه قتل» و «سرقت» مجموعا هر یک بـه ۳۶ سال حبس تعزیری، شلاق و دیه محکوم شده‌اند.

 

رای قصاص دادگاه برای متهم قتل

وی ادامه داد: در مورد متهم ردیف چهارم هم بـه جهت ارتکاب جرایمی نظیر «معاونت در شروع بـه قتل» و «سرقت» و با لحاظ نقش وی در جرایم ارتکابی، دادگاه او را مجموعا بـه هشت سال حبس تعزیری محکوم کرده اسـت.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر این کـه رای صادره بـه طرفین ابلاغ شده اسـت تصریح کرد: آرای صادر شده قطعی نبوده ودر صورت فرجام‌خواهی، پرونده بـه دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد ودر صورت تایید رای و قطعیت ان؛ اجرا خواهد شد.

رای قصاص دادگاه برای متهم قتل

 


مطلب مشابه:مرگ مشکوک دختری جوان در مشهد


در پایان

داریوش مهرجویی از بزرگان سینما بوده و محبوبیت زیادی در میان مردم داشته از همین رو بـه مناسبتِ مرگِ مهرجویی خانهٔ سینمای ایران سه روز عزای عمومی اعلام کرد و شبکهٔ نمایش و رادیو نمایش از ۲۹ مهر تا ۵ آبان مرورِ فیلم‌هاي‌ او را در برنامه قرار دادند.جنازهٔ داریوش مهرجویی و همسرش  در قطعهٔ هنرمندانِ بهشتِ زهرای تهران دفن شد.بـه عقیده ي برخی از افراد اهل سینما این یک قتل زنجیره اي بـه حساب می‌آید کـه جمهوری اسلامی در ان نقش داشته اسـت.بـه همین علت  قوه قضاییه در اطلاع‌ رسانی دربارهٔ این پرونده، تهدید کرد درصورت تکرار «شایعه‌سازی» با این افراد برخورد میشود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو