مهمترین تجهیزات بلاگری برای شروع کار کدامند؟

مهمترین تجهیزات بلاگری برای شروع کار کدامند؟


منبع: پلازا

1

1402/11/28

15:13


مهمترین تجهیزات بلاگری برای شروع کار کدامند؟

تجهیزات بلاگری یکی از مواردی است که می‌تواند روی کیفیت محتوایی که تولید می‌کنید و در نتیجه باز خوردی که برای شما خواهد داشت و به دنبال آن موفقیت شما، تاثیر زیادی داشته باشد. در این مقاله از پلازا می‌خواهیم در مورد اینکه اصلی ترین تجهیزات بلاگری کدامند با هم صحبت کنیم.

بلاگر شدن این روز‌های یکی از کارهایی است که خیلی از افراد به دنبال آن می‌روند و با گسترش شبکه‌های اجتماعی و تاثیر پذیری کاربران از آنها باید گفت نقش این شغل در زندگی مردم غیر قابل انکار شده است. در صورتی که یک Blogger بخواهد موفق باشد و به خوبی عمل کند، نیاز دارد تا عوامل مختلفی را کنترل کند و از سناریو‌های محتوای آن گرفته تا روند ساخت و کیفیت محتوای تولیدی همه می‌توانند در کیفیت کار و تاثیری که در انتها می‌گذارد موثر باند. در این مقاله می‌خواهیم به سراغ یکی از اصلی ترین و موثر ترین عوامل در این میان، یعنی تجهیزات بلاگری برویم.

خیلی از بلاگر‌ها کار را از پایه با تجهیزاتی ابتدایی شروع کرده و در مرور زمان تجهیزات خود را ارتقا داده اند، اما باید گفت اکنون شرایط فرق کرده است و در صورتی که از ابتدا به طور قوی در کار بلاگری ظاهر نشوید، احتمال موفقیت شما پایین خواهد بود. در ادامه قبل از اینکه بخواهیم تجهیزات بلاگری را به صورت موردی معرفی کنیم، بهتر است کمی در مورد اینکه اهمیت استفاده از تجهیزات حرفه ای و سطح بالا چیست هم کمی صحبت کنیم.

فهرست مطالب

اهمیت تجهیزات بلاگری خوب برای بلاگر شدن

با یک نگاه کوتاه به شبکه‌های اجتماعی مختلف از اینستاگرام گرفته تا یوتیوب می‌توان یک مسئله را متوجه شد: “این روز‌ها بلاگر‌ها در هر زمینه ای وجود دارند و می‌توان گفت همیشه یکی از صدرنشینان حوزه‌های مختلف بلاگر‌ها هستند.” به طور کلی باید گفت که نقش بلاگری از آموزش‌های حرفه ای و تخصصی گرفته تا آشپزی و بررسی غذا‌ها و حتی طنز و سرگرمی، بسیار پر رنگ است. در اولین نگاه ممکن است به نظر برسد که این بلاگر‌ها کار خاصی را انجام نمی‌دهند و صرفا جلوی دوربین ایستاده و دری وری می‌گویند، اما وقتی بخواهید یک ویدئو با همان کیفیتی که این بلاگر‌ها تولید می‌کنند بسازید، متوجه خواهید شد داستان از چه قرار است.

برای ساخت محتواهایی اینچنینی باید انرژی و وقت زیادی بگذارید تا بتوانید چیزی در همان سطح تولید کنید. تازه این در حالی است که شما تنها بخواهید کار یک بلاگر متوسط یا سطح پایین را تقلید کرده و به دنبال کپی کارهای حرفه ای نباشید. اینجاست که تجهیزات بلاگری وارد داستان می‌شود. باید گفت در صورتی که تجهیزات بلاگری مناسبی نداشته باشید زمان و انرژی که برای ساخت یک محتوای متوسط نیاز دارید دو برابر خواهد شد!

اهمیت تجهیزات بلاگری خوب برای بلاگر شدن

در اینجا خیلی از کسانی که تازه می‌خواهند وارد این حوزه شوند با خود می‌گویند خب ایرادی ندارد، من کار را با تجهیزات رده پایین و عادی انجام می‌دهم و وقتی که اوضاع بهتر شد، تجهیزات خود را به روز می‌کنم، من برای ساخت ویدیو با همین تجهیزات وقت کافی و زیادی دارم! اگر شما هم از این دسته افراد هستید، به شما تبریک می‌گوییم، در همین لحظه شما تیز خلاص را به آینده و موفقیت خود در مسیر بلاگر شدن زدید!

باید گفت اوضاع اصلا اینطور نیست که شما وقت زیادی داشته باشید که برای جبران اختلاف تجهیزات بخواهید هدر دهید، این زمانی که از آن حرف میزنید، همان وقتی است که شما باید روی تولید محتوای با کیفیت تمرکز کرده و کیفیت محتوای تولیدی خود را بالاتر برده و آن را کاربر پسند تر کنید. در صورتی که بخواهید وقت با ارزشتان را صرف کارهایی بکنید که بقیه در یک چشم به هم زدن انجام می‌دهند، دیگر نمی‌توانید انتظار داشته باشید در این حوزه به جایی برسید. البته باید گفت که خیلی از تجهیزاتی که بلاگر‌های مختلف از آنها استفاده می‌کنند هم بیشتر جنبه شوآف و نمایش دادن دارد. شما صرفا باید آنچه مورد نیاز است و واقعا به کار می‌آید را داشته باشید! در ادامه با هم در مورد اینکه این موراد کدامند صحبت خواهیم کرد.

ضروری ترین تجهیزات بلاگری کدامند؟

اکنون که فهمیدیم داشتن تجهیزات بلاگری مناسب تا چه اندازه برا بلاگر شدن ضروری بوده و می‌تواند از چه دردسرهایی جلوگیری کند  یا برعکس چه خدماتی را به ما ارائه دهد. نوبت به این رسیده است که ببینیم اصلا این تجهیزات چه چیزهایی هستند. در این بخش از مقاله هر کدام از لوازمی که نیاز دارید را با هم بررس یخواهیم کرد و نمونه‌هایی از گزینه‌های مختلف برای هر کدام را نیز معرفی می‌کنیم.

اگر بخواهیم از لوازمی که باید برای بلاگر شدن داشته باشیم یک لیست تهیه کنیم، فهرست ما از این قرار خواهد بود:

تجهیزات بلاگری برای فیلمبرداری: دوربین و گوشی

تجهیزات بلاگری برای فیلمبرداری: دوربین و گوشی

اولین چیزی که برای بلاگر شدن لازم است، دوربین و تجهیزات فیلمبرداری است که بتوانید فیلم‌های خود را با آن‌ها بگیرید. دوربین می‌تواند یک گوشی موبایل، یک دوربین فیلمبرداری حرفه ای و یا هر دوی آنها در کنار هم باشد. در مورد انتخاب دوربین یا گوشی باید گفت که این دقیقا بستگی به شرایط شما دارد. در صورتی که بلاگری هستید که کار تولید ولاگ را انجام داده و یا محتوای آموزشی تولید می‌کنید، و تمامی ویدیو‌های شما به صورت استودیویی در لوکیشنی ثابت، مانند پای سیستم، داخل اتاق و مواردی از این دست رکورد می‌شود، باید به فکر خرید یک دوربین DSLR خوب برای خود باشید. اما اگر در داخل خیابان، باشگاه، کافه و رستوران و خلاصه در همه حالی می‌خواهید محتوا تولید کنید، به نظر میرسد اگر بودجه خود را برای خرید یک گوشی بلاگری با دوربینی حرفه ای متمرکز کنید بهتر خواهد بود.

دوربینهای حرفه ای به همراه لنز‌هایی که دارند برای شما گران تمام خواهد شد و بهتر است به سراغ موراید بروید که برای تازه کاران بهتر هستند. این دوربین‌ها هم می‌توانند کیفیت خوبی را به شما ارائه دهند و هم اینکه پیشنهاد‌های  اقتصادی برای شما هستند. بهترین دوربین‌هایی که می‌توان در این مورد معرفی کرد اینها هستند:

  • Canon EOS Rebel T8i
  • Nikon D5600
  • Canon EOS Rebel SL3
  • Canon EOS Rebel T7 / EOS 2000D
  • Nikon D3500

البته ممکن است موارد اقتصادی دیگری هم وجود داشته باشند، اما از کیفیت آنها نمی‌توان مطمئن بود و ممکن است که مصداق پول دور ریختن باشد. در صورتی که به گزینه‌های دیگری نیاز داشتید، مقاله دوربین‌های عکاسی حرفه ای ارزان قیمت می‌تواند به شما در این خصوص کمک کند. در صورتی که به ای دوربین می‌خواهید موبایلی داشته باشید که بتوانید همه جا از آن استفاده کنید، باید یکی از بهترین گوشی‌ها از نظر دوربین را انتخاب کنید. منظور ما از دوربین‌های پریمیوم، دوربین‌هایی هستند که تمامی ماژول‌های آنها دوربین‌هایی با کیفیت بالا باشند و اینطور نباشد که یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی با ۳ لنز ۲ مگاپیکسلی ترکیب شده باشد.

به طور مثال گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس گوشی خوبی است و در آن دو دوربین ۶۴ و ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت‌های خوب را در اختیار خواهید داشت. همینطور گوشی‌های آیفون نیز از این نظر کارایی خوبی را دارند. در مورد گوشی‌ها نمی‌توان مانند دوربین به صورت قطعی مدل‌های مختلف را نام برد. اما در صورتی که سری به مقاله بهترین دوربین گوشی میان رده بزنید، می‌توانید با گوشی‌هایی که از نظر کیفی در رده‌های خوبی هستند و دوربین آنها کار شما را راه می‌اندازند آشنا شوید. دقت داشته باشید هر چند گوشی یک بلاگر مهم است و به نوعی در معرض نمایش است، اما باید بودجه خود را برای تجهیزات دیگری هم نگه دارید و هنوز به گران ترین چیز‌هایی که باید بخرید نرسیده اید!

تجهیزات رکورد صدا: انواع میکروفون

تجهیزات رکورد صدا: انواع میکروفون

خیلی از بلاگر‌ها فکر می‌کنند وقتی یک گوشی آیفون حرفه ای دارند که می‌تواند بهترین کیفیت فیلمبرداری را در اختیار آنها قرار دهد، دیگر نیازی به میکروفون ندارند و می‌توانند آن را رد کرده و به سراغ سایر تجهیزات بروند. اما به هیچ عنوان اینطور نیست. وجود یک میکروفون در کنار دوربین و ضبط صدایی با کیفیت می‌تواند برای شما معجزه کند. برای اثبات این حرف کافی است نگاهی به همه بلاگر‌های حرفه ای بیندازید. اکثر آنها با وجود دوربین‌های حرفه ای و خفن باز هم یک میکروفون از یقه خود آویزان کرده و خیلی از آنها حتی سعی دارند به نوعی کیفیت میکروفون Rode حرفه ای خود را به رخ بقیه بکشند!

در واقع این میکروفون‌ها کاری می‌کنند که صدای شما به صورت متمرکز و زنده به گوش برسد و صدای محیط را هم به حداقل می‌رسانند. این کار کمک می‌کند تا تمرکز مخاطب به صورت کامل روی شما باشد و بازدهی ویدئو را تا حد بالایی بالا می‌برد. بهترین میکروفون‌هایی که می‌توانید با قیمتی معقول تهیه کنید و از آنها برای کار خود استفاده نمایید از این قرارند:

  • Shure SM7B
  • Rode SmartLav
  • Rode VideoMic Pro
  • Shure VP83F
  • HyperX Quadcast

توضیح بیشتر در مورد میکروفون از حوصله این مقاله خارج است اما اگر سری به مقاله راهنمای خرید میکروفون یقه‌ای بزنید، می‌توانید با ویژگی‌های مختلف این تجهیزات به صورت کامل آشنا شوید.

تجهیزات بلاگری نوری: پروژکتور و رینگ لایت

تجهیزات بلاگری نوری: پروژکتور و رینگ لایت

بعد از تصویر و صدا نوبت به نور می‌رسد موضوعی که می‌تواند از وضوح تصویر گرفته تا تم و حال و هوای ویدیوی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. در صورتی که ویدیو‌های شما به صورت استودیویی باشد باید گفت که تجهیزات نوری از اصلی ترین موارد هستند و شما حداقل باید سه منبع نور یا همان لایت پوینت اصلی که با نام‌های نور پس زمینه، نور اصلی و نور مکمل یا همان سایه پر کن شناخته می‌شود را داشته باشید. شما می‌توانید برای این نور‌ها از پروژکتور‌های استودیویی استفاده کرده که البته کمی گران هستند، و یا اینکه خودتان دست به کار شده و با لامپ‌های ال ای دی آنها را برای خود بسازید.

همینطور باید گفت که اگر استودیو خاصی ندارید و قصد ندارید نورپردازی را به صورت حرفه ای انجام دهید، باز هم مشکلی نیست. شما می‌توانید در این حالت از رینگ لایت‌ها استفاده نمایید. رینگ لایت‌ها یکی از تجهیزات بلاگری هستند که از یک چراغ مدور و حلقه ای شکل به همراه یک پایه و استند برای گوشی که در داخل آنها قرار دارد تشکیل شده اند و می‌توانید کار فیلم برداری را در آنها با کیفیت خوبی انجام دهید. دقت کنید در زمان خرید این دستگاه بهتر است به سراغ گزینه‌هایی بروید که می‌توانند طیف رنگی مختلفی را در اختیار شما گذاشته و شدت نور نیز در آنها تنظیم می‌شود. اگر سری به مقاله راهنمای خرید رینگ لایت بزنید، با ویژگی‌های این محصولات بیشتر آشنا خواهید شد.

تجهیزات بلاگری نگهداری دوربین و گوشی: سه پایه و گیمبال

تجهیزات بلاگری نگهداری دوربین و گوشی: سه پایه و گیمبال

یکی از مهمترین نکات برای تهیه ویدئویی با کیفیت این است که دوربین شما ثابت باشد و از لرزش‌های مختلف در آن جلوگیری کنید. هر چند کیفیت خود گوشی و سیستم‌هایی که دارد می‌تواند از این موضوع تا حد زیادی جلوگیری نماید ولی باید گفت که نمی‌تواند تا اندازه ای که تجهیزات حرفه ای این مورد را پشتیبانی می‌کنند، عمل کند. سه پایه‌ها از اصلی ترین مواردی هستند که در این خصوص می‌توان هب آنها اشاره کرد. در صورتی که شما بخواهید گوشی یا دوربین خود را در موقعیتی قرار داده و ویدئوی خود را رکمورد کنید، این ابزار‌ها می‌توانند برای شما عالی باشند.

در مورد قیمت سه پایه‌ها باید گفت که چندان بالا نیستند و شما رنج کیفی و قیمتی مختلفی را دارید که می‌توانند بازدهی یکسانی را برای شما داشته باشند. البته بعضی از تریپاد‌ها هم هستند که امکاناتی مانند نگهداری از رینگ لایت و موارد اینچنینی را هم به شما ارائه می‌کنند که کمی گرانتر است. اما در صورتی که از کسانی هستید که قصد دارید در فضای باز کار تولید محتوا را انجام دهید، برای این مورد از تجهیزات بلاگری خود باید به سراغ گیمبال‌ها بروید. گیمبال یک پایه الکتریکی است که می‌تواند در زمان حرکت دوربین شما را ثابت نگه دارد. در واقع لرزش‌های ریز دست، لرزش‌های حرکتی کوچک و تغییرات ناخواسته توسط این دسته مهار شده و در کیفیت ویدئو نقشی ندارند. بهترین گیمبال‌هایی که می‌توانید حخریداری کنید این موارد هستند:

  • Insta360 Flow (برای گوشی و موبایل)
  • Zhiyun Smooth Q4 (برای گوشی و موبایل)
  • DJI Osmo Mobile 6 (برای گوشی و موبایل)
  • DJI RS3 Pro (برای دوربین‌های DSLR)
  • Zhiyun Weebill 2 (برای دوربین‌های DSLR)

در مورد این گزینه از تجهیزات بلاگری هم باید گفت که از آندست ابزار‌هایی است که نکات ریز و درشت زیادی دارد و در مقاله راهنمای خرید گیمبال می‌توانید اطلاعات کاملی را از چند و چون کار کردن با آنها بدست آورید.

تجهیزات تدوین و ادیت: سیستم و لپ تاپ

تجهیزات تدوین و ادیت: سیستم و لپ تاپ

در صورتی که ابتدای مقاله را به خاطر داشته باشید، وقتی در مورد موبایل صحبت می‌کردیم، گفتیم که هنوز به جاهای گران کار نرسیده ایم و گرانترین تجهیزات بلاگری هنوز در راه هستند. در آنجا دقیقا در مورد همین لحظه صحبت می‌کردیم. یکی از اصلی ترین نکاتی که یک بلاگر حرفه ای باید در نظر داشته باشد، این است که ویدیو‌های خود را تدوین کند. در صورتی که شما می‌خواهید ویدیو‌های عادی را با نهایت ۱۵ ثانیه یا حتی زیر یک دقیقه بسازید، ممکن است یک گوشی حرفه ای مانند آیفون ۱۳ به کمک برنامه‌هایی مثل برنامه اینشات بتواند نیاز‌های شما را برطرف کند. اما آنچه که در پیج‌های بلاگر‌های حرفه ای می‌بینید، یک ویدئوی ادیت شده، تدوین شده و برش خورده حرفه ای است که سوتی‌های آن اصلاح شده است.

برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، نیاز به سیستمی قدرتمند دارید که توانایی این کار را داشته باشد. برای این کار می‌توانید از سیستم‌های گیمینگ یا مهندسی استفاده نمایید. این سیستم‌ها باید هم پردازنده‌های قدرتمند و هم رم بالایی داشته باشند تا بتوانند برنامه‌های مختلفی که به آنها نیاز دارید را هندل کنند. همینطور وجود پردازنده گرافیکی در آنها ضروری خواهد بود. در صورتی که به دنبال خرید بهترین لپ تاپ‌ها برای این کار هستید، می‌توانیم این موارد را به شما معرفی کنیم:

  • مک بوک ایر ۲۰۲۳ با تراشه M2
  • لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید ۱۶
  • لپ تاپ HP زدبوک استودیو G8
  • لپ تاپ گیمینگ ایسوس TUF F15
  • لپ تاپ لنوو  Legion Pro 7i Gen 8
  • لپ تاپ MSI Creator Z17 HX Studio

البته این فهرست مربوط به بهترین‌ها هستند که می‌توانید در تجهیزات بلاگری خود داشته باشید. در صورتی که به دنبال پیشنهاد‌های اقتصادی تر می‌گردید مقاله لپ تاپ مناسب تدوین می‌تواند معیار‌هایی که باید به دنبال آنها باشید را برای شما روشن کند. اگر به دنبال جمع کردن سیستم برای این کار بروید، می‌توانید از نظر قیمتی کمی بهینه تر عمل کنید. برای سیستمی که بتواند کار تدوینه را به خوبی انجام دهد، این حداقل‌ها را نیاز خواهید داشت:

  • حداقل پردازنده AMD Ryzen 7 5700U یا  Intel Core i7-6500U
  • حداقل رم ۳۲ گیگابایت
  • حداقل فضای ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایت SSD
  • حداقل پردازنده گرافیکی Nvidia Geforce RTX 2060  یا  Radeon RX 580
  • یک نمایشگر ۲۴ اینچی

تجهیزات محیطی: پرده سبز کروماکی

تجهیزات محیطی: پرده سبز کروماکی

شما می‌توانید هم ویدئو‌های خود را در محیطی رئال مانند اتاق خود رکورد کنید و هم می‌توانید آنها را به صورت استودیویی. این دقیقا بستگی به نوع و هدفی دارد که دنبال می‌کنید، اما باید گفت به احتمال زیاد ویدئو‌های زیادی وجود دارند که لازم است پس زمینه آنها تغییر کند. خصوصا اگر به دنبال ارائه محتواهایی از جنس آموزشی هستید و نیاز دارید تا از پس زمینه خود به عنوان یک صفحه نمایش برای نشان دادن اطلاعات مورد نظر استفاده نمایید. در این حالت پرده سبز کروماکی می‌تواند برای شما ضروری باشد.

در مورد این تجهیزات بلاگری مهم باید گفت که یک پرده از جنس‌های مات و پرز دار است که انعکاس نور در آن حداقل باشد. عموما این گره به دو رنگ سبز و آبی موجود می‌باشد که رنگ سبز مرسوم تر بوده و کیفیت بهتری را می‌دهد. دلیل انتخاب این رفت عدم وجود طیف رنگی سبز در پوست بدن می‌باشد که راحت تر می‌توان آن را حذف کرد.

کد رنگ سبز این رنگ در سیستم RGB برابر با #5A9858 است و می‌توان از هر پرده ای که این مشخصات را داشته باشد برای این منظور استفاده کرد و حتما لازم نیست هزینه زیادی برای پرده‌های خارجی و گران قیمت کروماکی پرداخت نمایید. شما از این پرده به میزانی نیاز خواهید داشت که دیوار پشت سر شما را به اندازه زویه دوربین پوشش داده و در صورتی که ویدیو‌ها خود را در حالت ایستاده رکورد می‌کنید، باید کف پای شما را نیز پر کند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی تجهیزات بلاگری پرداختیم و دیدیم که برای بلاگر شدن لازم است که ابزار‌هایی را برای خود تهیه کنید و اهمیت استفاده از آنها تا چه اندازه و در کجاست. در کل باید گفت که اصلی ترین تجهیزات برای بلاگری، دوربین مناسب (گوشی یا دوربین‌های دیجیتال)، میکروفون برای ضبط با کیفیت صدا، سیستم نورپردازی مانند رینگ لایت ها، تثبیت کننده‌های دوربین مثل تریپاد (سه پایه) و گیمبال و از همه مهمتر سیستم برای تدوین محتوای تولید شده می‌باشد. در صورتی که در مورد انتخاب هر یک از این گزینه‌ها نظری داشتید، خوشحال می‌شویم تجارب خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو