گوشی نوا 12 هواوی (Huawei nova 12) چه امکانات و مشخصاتی دارد؟

گوشی نوا 12 هواوی (Huawei nova 12) چه امکانات و مشخصاتی دارد؟


منبع: پلازا

1

1402/9/17

20:59


گوشی نوا 12 هواوی (Huawei nova 12) چه امکانات و مشخصاتی دارد؟

گوشی نوا 12 هواوی که اخباری از انتشار آن در ماه های پایانی سال 2023 به گوش میرسد، یکی از گوشی های میان رده هواوی است که به نظر می رسد نسبت به گوشی قبلی خود تغییرات خوبی را داشته است. در این مقاله از پلازا قرار است با هم به صورت کامل گوشی Huawei Nova 12 را بررسی کنیم.

وقتی صحبت از یک برند تولید کننده موبایل در میان باشد، خیلی از افراد این برند ها را با گوشی های پرچمدار می شناسند و این گوشی ها هستند که می توان نهایت توان برند را در آنها دید، اما باید گفت همه کاربران توان خرید این پرچمداران را ندارند پس نمی توانند معیار مهمی برای حفظ تجربه کاربری حرفه ای و خوبی برای یک برند باشند. اینجاست که گوشی های میان رده یا همان Mid-Range ها وارد کار می شوند. گوشی هایی که شاید گران نباشند و تمامی ویژگی های خوبی که در پرچمداران میبینیم را نداشته باشند، اما عموم مردم از آنها استفاده می کنند و اگر برندی در ارائه خدمات در این نوع از گوشی ها موفق شود، می تواند نام خود را به عنوان یک برند حرفه ای جا بیندازد. کاری که هوآوی با سری نوا و دستگاه هایی مانند گوشی نوا 12 هواوی به خوبی انجام می دهد!

در این مقاله قصد درایم با هم به بررسی کامل ویژگی ها و قابلیت های گوشی نوا 12 هواوی بپردازیم و هر چه که تاکنون از ویژگی های این میان رده هنوز منتشر نشده هوآوی می دانیم را تحلیل کنیم. در ادامه با بررسی مشخصات گوشی نوا 12 هواوی با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات احتمالی گوشی نوا 12 هواوی

هرچند هنوز گوشی نوا 12 هواوی وارد بازار نشده است اما مانند خیلی از محصولات مورد انتظار دیگر مشخصات این گوشی هم به طریقی درز کرده و اکنون در دسترس می باشد. در دول زیر می توانید مشخصات سخت افزاری گوشی نوا 12 هواوی را مشاهده کنید.

ویژگی‌هاگوشی نوا 12 هواوی
نمایشگرپنل اولد 6.7 اینچی با رزولوشن 1080p
پردازندهکایرین 830
سیستم عاملهارمونی 4.0
رم/حافظه8 گیگابایت رم | حافظه 128/256/512 گیگابایت
دوربین‌‌ها12 + 8 + 50 مگاپیکسل
دوربین سلفی60 مگاپیکسل
باتری4800 میلی‌آمپر با شارژ 88 وات
قیمت

همانطور که از این جدول به نظر می رسد گوشی نوا 12 هواوی شرایطی خاص دارد که لازم است در مورد آنها بیشتر توضیح داده شود. در ادامه با هم در مورد هر یک از این ویژگی ها به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد.

معرفی گوشی نوا 12 هواوی

بند هوآوی را می توان یکی از اولین برند های چینی وارد شده به بازار ایران دانست که راه را برای خیلی دیگر از برند های این کشور باز کرد و تصور بدی که کالای چینی در ذهن ما ایجاد می کرد را تغییر داد. این برند سری های مختلفی داشته و گوشی های متعددی را روانه بازار کرده است. گوشی نوا 12 هواوی که در این مقاله در مورد آن صحبت می کنیم، یکی از زیرمجموعه های سری نوا می باشد که می توان گفت یک سری میان رده و البته خوب از هواوی است که گوشی های آن ویژگی های خوبی را به کاربران می دهند.

معرفی گوشی نوا 12 هواوی

در این سری هوآوی از تکنولوژی های مختلفی کمک گرفته است و جزو اولین سری هایی از گوشی های هوآوی هستند که با تکنولوژی 4G خود را هماهنگ کرده اند. همینطور استفاده از دوربین های سلفی با کیفیت در خیلی از مدل های مختلف این سری یکی دیگر از مواردی است که هواوی روی آن حساب می کند.

در مورد گوشی نوا 12 هواوی باید گفت هوآوی ویژگی خیلی خارق العاده ای را برای آن در نظر نداشته و می توان گفت صرفا یک گوشی خوب و حرفه ای برای جانشین قبلی این سری یعنی هواوی نوا 11 است. البته ممکن است اطلاعات سورپرایز کننده دیگری توسط هواوی در زمان معرفی رسمی منتشر شود، اما تا آنجا که ما می دانیم، از این اتفاقات اینجا خبری نیست. با تمام ویژگی های خوبی که این گوشی دارد، باید صبر کنیم و ببینیم که آیا گوشی نوا 12 هواوی می تواند مانند مدل های قبلی این سری وارد فهرست بهترین گوشی های هواوی 2023 شود یا خیر. البته باید گفت تمامی گوشی های نوا در رده بهترین گوشی های میان رده هواوی جای دارند. در ادامه هر یک از این موارد را با هم بررسی خواهیم کرد.

طراحی گوشی نوا 12 هواوی

در مورد طراحی و ویژگی های ظاهری این گوشی باید گفت تا زمانی که تصویر گوشی نوا 12 هواوی منتشر نشده است نمی توانیم اظهار نظر چندانی بکنیم. اما باید گفت معمولا تمامی گوشی های نوا از بدنه و فرم پلاستیکی و همینطور محافظ صفحه Kunlun استفاده می کنند. این گوشی ها معمولا گوشی های سبک وزن بوده و وزن سه نسخه قبلی 168 گرم بوده است. البته بهینه سازی های موجود ممکن است وزن این گوشی را کمی بالاتر ببرد. اما به نظر نمی آید تغییر چندان خاصی را در گوشی نوا 12 هوآوی شاهد باشیم.

طراحی گوشی نوا 12 هواوی

سخت افزار گوشی نوا 12 هواوی

یکی از بخش های پر تغییر گوشی نوا 12 هواوی نسبت به مدل های قبلی سخت افزار مورد استفاده در آن بوده است. تراشه این دیوایس از نوع Kirin 830 می باشد که یک تراشه 7 نانومتری قدرتمند است. این تراشه توسط شرکت چینی Hisilicon ساخته شده که متعلق به خود هوآوی می باشد و قدرت پردازشی و بازدهی خوبی دارد. Kirin 830 پردازنده ای قدرتمند است که برای اولین بار روی گوشی نوا 12 قرار است عرضه شود.

در مورد کارکرد این تراشه و تست های آن هنوز اطلاعات دقیقی مشخص نشده است و نمی توان گفت که قدرت پردازشی آن تا چه اندازه بالا می باشد. به طور کلی در مورد تراشه های کرین می توان گفت که این تراشه ها عمری طولانی داشته و می توانند بدون افت در بلند مدت (برعکس تراشه های مدیاتک) به خوبی کار کنند. همینطور در مورد این تراشه ها مشکلاتی مانند داغ کردن و یا هک کردن های پی در پی مشاهده نمی شود و عموما کاربران از آنها راضی بوده اند.

در کنار این چیپست عمدتا هواوی از پردازنده های Adreno استفاده می کند. در دو مدل قبلی گوشی های نوا از آدرنو 642 استفاده شده بود ولی با توجه به ارتقای پردازنده احتمال اینکه پردازنده گرافیکی نیز بهتر شود اصلا بعید نیست. البته باید گفت این گوشی با تمام این ارتقا ها باز هم یک گوشی با کیفیت گیمینگ نخواهد بود. در صورتی که به دنبال چنین گزینه هایی می گردید، مقاله گوشی گیمینگ ارزان می تواند به شما کمک کند تا به لیستی از دستگاه هایی که این ویژگی را دارند دسترسی داشته باشید.

 سخت افزار گوشی نوا 12 هواوی

صفحه نمایش گوشی نوا 12 هواوی

یکی دیگر از عناصر قدرتمندی که می تواند در گوشی نوا 12 هواوی مورد توجه کرابران قرار بگیرد، صفحه نمایش بزرگ OLED این گوشی است که با اندازه ای 6.7 اینچی، ویژگی های خوبی را مثل HDR10 در اختیار کاربران می گذارد. این صفحه نمایش با نرخ تازه سازی 120 هرتز و همینطور چگالی 395 نقطه در اینچ می تواند جلوه ای خوب و درخشان را برای این گوشی ایجاد کند.

سیستم عامل گوشی Huawei Nova 12

یکی از تفاوت های عمده ای که می تواند به عنوان یک نقطه ضعف جدی از این گوشی معرفی شود، سیستم عامل آن است. در این گوشی هوآوی از سیستم عامل HarmonyOS 4.0 استفاده کرده است. یک سیستم عامل نه چندان قدرتمند که برای اولین بار در سال 2019 معرفی شد و برای کار روی دیوایس ها و گجت های هوشمند طراحی شده است. اما به نظر می رسد برای طیف وسیعی از کاربرد های گوشی چندان مناسب نباشد. الته از نظر ساختاری باید گفت که هارمونی در خیلی از جهات از اندروید هم بهتر عمل می کند و ساختاری منسجم تر دارد. اما در خصوص برنامه های باید گفت که هنوز از خیلی از برنامه های اندرویدی پشتیبانی نمی کند.

در نظر داشته باشید که با توجه به این سیستم عامل روی گوشی نوا 12 هواوی از اکانت گوگل و سرویس هایی که در اختیار شما می گذارد، مانند گوگل مپ، گوگل گلود، جیمیل، و از همه مهمتر پلی استور خبری نیتس و شما صرفا می توانید با مرورگر خود از گوگل استفاده نمایید. این موضوع می تواند برای خیلی از کاربران که به اکانت خود و ویژگی های خوبی که به آنها می دهد عادت کرده اند، آزار دهنده باشد.

سیستم عامل گوشی Huawei Nova 12

دوربین گوشی نوا 12 هواوی

دوربین را می توان به عنوان یکی از نقاط قوتی معرفی کرد که همیشه سری نوا را نجات داده است. در ای گوشی از یک دوربین اصلی سه ماژوله استفاده شده که ماژول اصلی آن 50 مگاپیکسل می باشد. دو لنز تله فوتوی 8 مگاپیکسل و اولترا واید 12 مگاپیکسلی نیز در کنار این دوربین قرار گرفته اند تا کیفیت آن را ارتقا دهند. در مورد دوربین سلفی اما این بار به نظر می رسد هواوی قصد دارد یک گوشی خارق العاده را به کاربران ارائه دهد. این دوربین 60 مگاپیکسلی کیفیت تصویر خوبی را برای کاربران در دوربین سلفی خواهد داشت که حتی از دوربین اصلی نیز بهتر است. در این خصوص باید گفت هواوی قبلا هم دوربین های جلوی حرفه ای را به کاربران ارائه داده و به نوعی این مساله را امضای کار خود می داند. البته باید منتظر عرضه این گوشی در بازار باشیم تا بدانیم بالاخره هوآوی می تواند در فهرست بهترین دوربین گوشی میان رده برای خود جایگاهی کسب کند یا خیر.

دوربین گوشی نوا 12 هواوی

باتری گوشی Nova 12 هوآوی

باتری استفاده شده در سری نوا معمولا چندان قوی نیست و شما می توانید روی گوشی هایی با قیمت خیلی ارزان تر از این هم باتری های بهتر و خوبی را پیدا کنید. در گوشی نوا 12 هواوی از یک باتری پلیمر لیتیوم استفاده شده است که ظرفیت آن 4800 میلی آمپر می باشد. هر چند ویژگی خوبی که این باتری به کاربران ارائه می دهد شارژر قدرتمند و خوبی است که دارد و می تواند این باتری را با توان 88 وات شارژ کند.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی نوا 12 هواوی

در مورد تاریخ عرضه گوشی نوا 12 هواوی هنوز اطلاعات دقیقی منتشر نشده است و هوآوی به صورت رسمی خبری را در این باره نداده است. اما با توجه به اخبار منابع معتبر اینترنتی و همینطور رفتاری که هواوی برای ارائه گوشی های نوا دارد، بعید به نظر می رسد این گوشی در این روز های پایانی سال 2023 منتشر شود. گوشی های سری نوا معمولا سالی یک بار منتشر شده و هوآوی برای سال 2023 گوشی نوا 11 و نوا 11 پرو را در ماه آپریل عرضه کرده است. همینطور ورژن های دیگری از این گوشی نیز در ماه های بعدی منتشر شده که در بهترین حالت عرضه گوشی نوا 12 هواوی را تا سال 2024 به تاخیر می اندازد.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی نوا 12 هواوی

در مورد نحوه قیمت گذاری برای این محصول نیز هنوز چیزی شخص نیست. اما در صورتی که بخواهیم قیمت تجهیزات سخت افزاری را با در نظر گرفتن ویژگی هایی که این گوشی به کاربران ارائه می کند و همینطور سیاست های قیمت گذاری هوآوی در نظر بگیریم، می توانیم قیمت حدودی 400 دلار را برای این گوشی برآورد کنیم.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی گوشی میان رده جدید هواوی که قرار است به زودی منتشر شود پرداختیم. گوشی نوا 12 هواوی محصولی جدید از هواوی است که با یک دوربین سلفی 60 مگاپیکسلی و دوربین پشت 50 مگاپیکسلی، صفحه نمایش با کیفیت و بزرگ 6.7 اینچی، باتری 4800 میلی آمپر با شارژر 88 وات و تراشه Kirin 830 می تواند یک میان رده خوب باشد. البته باید گفت مشکل عدم امکان استفاده از سرویس های گوگل در این گوشی های هواوی هنوز وجود دارد و به عنوان یک ایراد بزرگ به حساب می آید. در صورتی که در مورد این میان رده نظری دارید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو