روش آسان برای پاک کردن لکه میوه و سبزی از روی پوست دست

روش آسان برای پاک کردن لکه میوه و سبزی از روی پوست دست


منبع: ساعد نیوز

4

1402/11/29

08:44


ما در این مقاله از ساعد نیوز به شما می گوییم چگونه در کوتاه ترین زمان از شر لکه های مزاحم جوهر و سبزیجات مانند پوست بادمجان از روی دست هایتان خلاص شوید.

خیلی وقتها با دست زدن به برخی میوه ها و پوست کندن اونا دستها رنگ می گیرن و با شستن با آب هم رنگشون از بین نمیره. این یکی از معضلات مهم برای خانومهاست مخصوصا اگه بخوان بعد این اتفاق به مهمونی برن. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا روش پاک کردن بعضی از لکه های سبزیجات و میوه از روی دست را برای شما آموزش دهیم.

چگونه لکه ها را از روی دست هایتان پاک کنید


ما در این مطلب یکسری راهکارهارو به شما پیشنهاد می دیم تا بتونین لک به جا مانده از برخی میوه و سبزیجات مثل: گردو تازه، بادمجان، هویج، چغندر و انار رو از روی پوست دستتون از بین ببرین.

پاک کردن لکه انار از روی دست


معمولا همیشه بعد از دون کردن انار، پوست دست رنگ میگیره و متمایل به زرد میشه. برای از بین بردن این رنگ از روی پوست دست بهتره درون ظرفی کمی آبلیمو بریزین و دستهارو برای 10 دقیقه درون آبلیمو قرار بدین. این کار به روشن شدن رنگ پوست و از بین رفتن لکه انار کمک می کنه.

انار

پاک کردن رنگ چغندر، اسفناج، هویج و بادمجان از روی پوست دست


  • معمولا خانم ها بعد از پوست کندن بادمجان دستهاشون سیاه میشه و این سیاهی با آب از بین نمیره. بنابراین بهتره قبل از شستن دستها یک پنبه آغشته به الکل بردارین و روی پوست و قسمتی که سیاه شده بکشین و سپس دستهاتون رو با آب و صابون بشویید. این کار باعث کمرنگ تر شدن لکه سیاه ناشی از پوست گرفتن بادمجان میشه.

خیلی وقتها بعد از پوست کندن و یا خرد کردن سبزیجاتی مثل اسفناج، کدو سبز، هویج و یا چغندر دستها و زیر ناخن ها رنگ میگیرن و این برای خانم ها اصلا خوشایند نیست و باعث از بین رفتن زیبایی دستها میشه. بنابراین در این صورت باید به دنبال راه حل باشین. یک راه برای از بین بردن رنگ دست ها در اثر استفاده از سبزیجات اینه که از سیب زمینی خام استفاده کنین. سیب زمینی خام به خاطر نشاسته ی که داره به سرعت رنگ لکه هارو از بین میبره. بعد از استفاده از سیب زمینی هم میتونین دستهاتون رو با آب و صابون بشویید. روش دوم هم اینه که می تونین از یک لیمو ترش تازه استفاده کنین. لیمو رو از وسط برش بزنین و روی قسمتی که لک شده بمالید و اجازه بدین چند دقیقه بمونه سپس دستهاتون رو با آب و مایع بشویین و در نهایت از مرطوب کننده استفاده کنین تا پوستتون خشک نشه.

لکه دست

پاک کردن لکه گردو از روی دست


پوست گردو تازه به خاطر اسیدهایی که داره زمانی که با پوست و اکسیژن تماس پیدا کنه لکه های سیاه عمیقی روی پوست به جا میزاره که از بین بردنش خیلی سخته و ممکنه تا هفته های زیادی باقی بمونه. یک روش برای از بین بردن این سیاهی اینه که از برگ خود گردو برای این کار استفاده کنین، به طوری که برگ رو روی قسمت هایی که سیاه شده مالش دهید و سپس بشویید. این کار میتونه تا حدی لکه هارو کمرنگ کنه. راه حل دوم اینه که می تونین با سرکه یا آبغوره و یا شیر قسمتی از پوستتون که سیاه شده رو بشورین. این روش هم می تونه تا حدی لکه هارو کمرنگ کنه. راه سوم اینه که می تونین از کرم های آرایشی لایه بردار استفاده کنین این روش هم تا حدی لکه های سیاه رو کم می کنه. راهکار چهارم اینه که می تونین کمی وایتکس روی دستتون بریزین و با لیف دستتون رو بشویین. این روش هم تا حد خوبی می تونه سیاهی رنگ پوست رو از بین ببره.

گردو

پاک کردن ماژیک و جوهر از روی دست


افرادی که زیاد با خودکار یا ماژیک کار می کنن با این مشکل آشنا هستن. گاهی پیش میاد که خودکار جوهر پس می ده و انگشت هایتان جوهری می شه.

  • ترفند یک: برای پاک کردن جوهر از روی دست ها مقداری مایع ظرفشویی را روی کف دست هایتان بریزید و کمی شکر به آن اضافه کنین. دست ها را به هم بمالید و سپس آب بکشید. این کار را چند بار تکرار کنین تا رنگ جوهر برطرف شود. البته از این روش برای بچه ها استفاده نکنین.

  • ترفند دو: انگشت هایتان را کمی آب گوجه فرنگی بمالید و سپس بشویین.

  • ترفند سه: پوست موز را به روی نقاطی که جوهری شده بمالین. این کار را چند بار تکرار کنین و در نهایت دست هایتان را با آب و صابون بشویین.

  • ترفند چهار: برای پاک کردن جوهر پرینتر کافیه مقدار پنبه را به مخلوط آب و آب ژاول آغشته کرده و روی انگشتان بزنین. در نهایت دست هایتان را آب فراوان و صابون شستشو بدین.

    لکه ج.هر


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو