طرز تهیه دسر نان سوخاری | دسر یخچالی خوشمزه و آسان

منبع: زرین بانو

1

1402/11/29

10:03


در این پست طرز تهیه دسر نان سوخاری که یک دسر بسیار ساده و خوشمزه است، به صورت قدم به قدم آموزش داده شده است. دعوت می کنیم در ادامه با زرین بانو همراه باشید.

به نام خدا، دوستان و همراهان همیشگی مجله خانوادگی زرین بانو سلام، امیدوارم حالتون عالی باشه. در بخش آموزش انواع دسر آشپزخانه زرین بانو با ” دسر نان سوخاری” در خدمتتونم.

طرز تهیه دسر نان سوخاری - زرین بانو

عکس از golara_sweet_shop

رسپی دسر نان سوخاری

اگر شما هم علاقمندید این دسر ساده و خوشمزه رو درست کنید؛ دعوت می کنم در ادامه با این آموزش آشپزی همراه من باشید .

مواد لازم دسر نان سوخاری

نان سوخاری چند عدد
شکر نصف لیوان
آب جوش نصف لیوان
شیر 2 لیوان
آرد سفید قنادی 50 گرم (1/3 لیوان)
شکر 30 گرم
کره 1 قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چای خوری
خامه فرم گرفته 150 گرم
شکلات تخته ای تلخ 100 گرم
خامه صبحانه 100 گرم

مرحله اول :

برای درست کردن این دسر خوشمزه ابتدا چند عدد نان تست رو قسمت قهوه ایشو برش می زنیم و داخل تابه یا گریل یا تستر تست می کنیم و داخل ظرف پیرکس یا هر ظرف مورد نظر می چینیم.

مرحله دوم :

نصف لیوان شکر رو داخل تابه ای می ریزیم و تابه رو تکون می دیم تا کل کف تابه پخش بشه و بعد روی حرارت متوسط می زاریم تا شکر ذوب بشه. اصلا بهش قاشق نمی زنیم ، فقط هر از گاهی تابه رو بلند کرده و تکون می دیم تا همه ی دانه های شکر ذوب بشه. و بعد از اینکه ذوب شد، حالا آب جوش رو بهش اضافه می کنیم و با قاشق همش می زنیم.

اولش سفته ولی بعد کاملا نرم میشه و با آب ترکیب میشه. حالا شربت رو از روی حرارت برمی داریم و همون طور که داغ هست روی نان تست ها می ریزیم و در دمای محیط کنار می زاریم.

مرحله سوم :

داخل قابلمه ای شیر ، شکر و آرد رو می ریزیم و روی حرارت ملایم مرتب هم می زنیم تا به غلظت برسه و خامی آرد کشیده بشه. سپس کره و وانیل رو اضافه کرده و هم می زنیم و در نهایت از روی حرارت برمی داریم و همون طور که گرم هست روی نان تست ها می ریزیم و صاف می کنیم. یک نایلون فریزر روی ظرف می کشیم و داخل یخچال می زاریم.

مرحله چهارم :

خامه ای قنادی که قبلا از فریزر خارج کردیم و شبیه بستنی آب شده است ولی همچنان خنکه حدود 7-8 دقیقه با همزن برقی می زنیم تا فرم بگیره و بعد روی دسر خنک می ریزیم و روشو صاف می کنیم و دوباره داخل یخچال می زاریم.

مرحله پنجم :

شکلات رو روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم . خامه صبحانه که به دمای محیط رسیده داخل قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم مرتب هم می زنیم تا خامه گرم بشه و بعد شکلات های خرد شده رو بهش اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا یکدست بشه و بعد از روی حرارت برمی داریم و کنار می زاریم تا از داغی بیوفته.

وقتی سرد شد، روی دسر می ریزیم و صاف می کنیم و دوباره داخل یخچال می زاریم تا ببنده.حدود 3-4 ساعت داخل یخچال بمونه و بعد سرو می کنیم. برای تزیین روی دسر هم می تونید از پودر پسته ، توت فرنگی ، پودر نارگیل یا هر چیزی که در دسترس داشتید استفاده کنید.دسر رو در اندازه های دلخواه برش می زنیم و سرو می کنیم.

نکته : حتما بعد از هر بار برش چاقو رو با دستمال پاک کنید تا برش های تمیز تری داشته باشید.

نوش جان

زمان آماده سازی : 1/5 ساعت

زمان پخت :15 دقیقه

بیشتر بخوانیم : برای مشاهده آموزش دسر شانی روی لینک مقابل کلیک کنید : طرز تهیه دسر شانی یا پپسی

امیدوارم این دسر فوق العاده خوشمزه رو درست کنید و در کنار خانواده و عزیزان از خوردنش کلی لذت ببرید.

لحظاتتون به کام

حق یارتون

# مجله خانوادگی زرین بانو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو