راهنمای خرید مانیتور خمیده برای گیمینگ و ترید

منبع: پلازا

2

1402/11/29

13:32


راهنمای خرید مانیتور خمیده برای گیمینگ و ترید

مانیتورهای خمیده (Curved Monitors) به دلیل قیمت بالایی که دارند، همیشه در هنگام خرید از سوی کاربران، نگرانی‌های مختلفی را برای خریدار ایجاد می‌کنند که در این مقاله قصد داریم شما را با راهنمای خرید مانیتور خمیده آشنا کنیم. با پلازا در ادامه همراه باشید.

کاربرانی که از مانیتورهای بزرگ برخوردار هستند خوب تفاوت‌های میان نمایشگرهای تخت و خمیده را می‌دانند. امروزه شرکت‌های بسیاری در زمینه تولید نمایشگرهای خمیده فعالیت دارند که همین موضوع سبب شده تا در بازارهای جهانی شاهد نمونه‌های گوناگونی باشیم. اگر در هنگام خرید مانیتور گیمینگ با سوالات بسیاری مواجه هستید نگران نباشید زیرا تصمیم داریم به اصلی‌ترین موانع و دلنگرانی‌های مربوط به خرید مانیتور در مقاله‌ای با عنوان راهنمای خرید مانیتور خمیده پایان دهیم.

فهرست مطالب

راهنمای خرید مانیتور خمیده

لازم به ذکر است بدانید که در طول این مقاله تا حد ممکن سعی خواهیم نمود موارد مهمی که برای کاربران ایرانی به وجود می‌آید را مطرح کنیم. با پایان راهنمای خرید مانیتور خمیده اگر سوال یا ابهامی در ذهن شما وجود داشت می‌توانید در بخش نظرات با ما همراه باشید و سوالات خود را با کارشناسان پلازا در میان بگذارید. لازم به ذکر است بدانید که درطول این مقاله به موارد فرعی مربوط به راهنمای خرید مانیتور گیمینگ و خمیده نیز اشاره خواهیم داشت پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مانیتور منحنی چیست؟

اصلی‌ترین ویژگی یک مانیتور منحنی شکل صفحه نمایش و زاویه دید آن بوده است که در این زمینه مانیتورهای منحنی با جزئیات و مزایای بهتری نسبت به نمایشگرهای تخت عرضه شده‌اند. بسیاری از اشخاص بر این باورند که مانیتورهای منحنی فقط برای زیبایی در نظر گرفته می‌شوند که در این زمینه باید بدانید بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از سوی کارشناسان، مانیتورهای منحنی آسیب کمتری به چشم کاربران نسبت به مانیتورهای تخت وارد می‌کنند و همین موضوع سبب راحتی چشم در هنگام استفاده از مانیتورهای منحنی شده است.

امروزه شرکت‌های بسیاری در زمینه ساخت مانیتورهای منحنی فعالیت دارند که همین موضوع سبب شده تا در بازارهای داخلی و خارجی شاهد مدل‌های متنوعی از برندهای گوناگون باشیم. جزئیات و مزایای بیشتر سبب گرانتر شدن مانیتورهای منحنی نسبت به مانیتورهای تخت شده است که در ادامه تصمیم داریم شما را با راهنمای خرید مانیتورهای منحنی گیمینگ آشنا کنیم.

نمایشگرهای منحنی در مقابل نمایشگرهای تخت

راهنمای خرید مانیتور خمیده

اگر مقایسه مانیتورهای منحنی و تخت را بدون در نظر گرفتن قیمت انجام دهیم با اختلاف بسیاری شاهد برنده شدن مانیتورهای منحنی بوده‌ایم. اما مهم‌ترین موضوع در این زمینه که قیمت آن بوده سبب شده تا شاهد رقابت تنگاتنگی در این زمینه باشیم. اولین و مهم‌ترین موضوع اندازه صفحه نمایش بوده که باید بدانید اغلب نمایشگرهای منحنی در حد و اندازه ۳۰ اینچ وارد بازار می‌شوند تا کاربر حس غوطه‌ور و فراموش نشدنی را دریافت کند.

در کنار این موضوع زاویه دید موضوع دیگری بوده است که ارتباط مستقیمی با اندازه صفحه نمایش داشته است. هر مقدار که صفحه نمایش مانیتورهای منحنی بزرگتر باشد زاویه دید بیشتر و بهتری برای نمایشگر در نظر گرفته خواهد شد و این موضوع برای نمایشگرهای مسطح با مشکلاتی همراه بوده زیرا کاربر برای مشاهده تمام محیط نمایشگر تخت باید به نوعی با چشم خود بازی کند که این موضوع در مانیتورهای خمیده کمتر رخ خواهد داد.

مشخصات مانیتور منحنی

در هنگام خرید مانیتورهای خمیده باید به موارد مختلفی دقت داشته باشید که در این زمینه اندازه مانیتور، زاویه دید، رزولوشن و نرخ تازه‌سازی ۴ مورد از مهم‌ترین آنها بوده که در ادامه تصمیم داریم شما را با جزئیات و نکات مهم هر یک از این بخش‌ها آشنا کنیم. بسته به نیاز خود ‌می‌توانید به سراغ خرید مانیتورهای خمیده بروید اما موضوعی که باید به آن دقت داشته باشید مشخصات و جزئیات مانیتور بوده است. در ادامه به هر یک از این موارد اشاره خواهیم داشت.

اندازه مانیتور

همانطور که گفته شد نمایشگرهای منحنی برای عملکرد بهتر با سایزهای بزرگ‌تری همراه هستند که این موارد اغلب روی سایزهای ۳۰ اینچ به بالا توسعه داده می‌شود. سایز مانیتور با وضوح پیکسلی آن ارتباط مستقیمی داشته است که باید بدانید همین سایز بالا سبب افزایش قیمت محصول شده است. در سمت دیگر بزرگ بودن مانیتور به شما این اجازه را می‌دهد تا در یک نمایشگر بتوانید چندین کار انجام دهید و از جابجایی میان تب‌ها و صفحات مختلف خودداری نمایید که این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایل ممکن برای کاربرانی بوده که به سراغ خرید مانیتورهای خمیده می‌روند.

موضوع مهم دیگری که باید به آن اشاره داشته باشیم اندازه مانیتورهای منحنی تاثیر ویژه‌ای در حوزه بازی و ترید داشته است که در این زمینه می‌توانید شاهد کیفیت بهتری از خروجی سخت‌افزار خود باشید و همین موضوع سبب به وجود آمدن جزئیات با گرافیک زیبایی خواهد شد که کیفیت آن بستگی به کارت گرافیک شما نیز خواهد داشت.

زاویه دید

زاویه دید یکی دیگر از موارد مهم مربوط به مشخصات مانیتورهای منحنی بوده است که باید بدانید مشخصات زاویه بر اساس یک سری فرمول‌های مشخص انجام می‌گیرد. در هنگام خرید مانیتورهای منحنی به شما گفته می‌شود که زاویه انحنای مانیتور روی عدد خاصی نظیر ۱۸۰۰ یا ۳۰۰۰ قرار داشته است که باید بدانید هر چقدر این عدد بالاتر باشد، زاویه انحنای آن بیشتر بوده است و در عمل می‌تواند شما را با ویژگی‌های بیشتری مواجه کند. در کنار این موضوع بالا بودن انحنای مانیتور می‌تواند شما را از نزدیک شدن به نمایشگر دور نگه دارد زیرا در این زمینه می‌توانید مقیاس بزرگی را در قالب یک نمایشگر در اختیار داشته باشید که این موضوع سبب خواهد شد تا به چشم شما آسیب کمتری وارد شود.

وضوح

راهنمای خرید مانیتور خمیده

وضوح پیکسلی سومین موضوع مهم در نمایشگرها بوده که فرقی نمی‌کند مانیتور منحنی باشد یا تخت زیرا وضوح پیکسلی یکی از عوامل اصلی برای شفافیت و کیفیت در هنگام نمایش بوده است که هر مقدار عدد وضوح پیکسلی بالاتر باشد شاهد افزایش قیمت آن خواهید بود. امروزه مانیتورهایی که از سوی شرکت‌های مختلف ساخته می‌شوند دارای وضوح پیکسلی ۱۴۴۰ هستند که این مورد بیانگر آن بوده که می‌توانید به کیفیت 2K دسترسی داشته باشید.

با افزایش وضوح پیکسلی قطعاً شما نیاز به صرف هزینه بیشتری خواهید داشت که در کنار این موضوع باید نیم نگاهی به کارت گرافیک سخت‌افزاری خود داشته باشید؛ زیرا اگر کارت گرافیک شما توان پردازش این حجم از کیفیت را نداشته باشد شاهد کیفیت کمتری نسبت به آنچه که انتظارش را داشته‌اید خواهید بود. همین موضوع سبب شده تا در هنگام خرید مانیتورهای منحنی گیمینگ و ترید نگاه ویژه‌ای به کارت گرافیک انداخته شود.

نرخ تازه سازی

نرخ تازه سازی مانند دیگر موارد نام برده از اهمیت بالایی برخوردار بوده که این موضوع برای گیمرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. نرخ تازه‌سازی در برخی مانیتورهای تخت روی ۶۰ هرتز قرار گرفته که این موضوع سبب خواهد شد تا شاهد یک کیفیت دلنشین نباشید. اما اغلب مانیتورهای منحنی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ و یا ۱۴۴ هرتز برخوردار هستند. همچنین در مانیتورهای پرچمدار از شرکت‌های مختلف شاهد نرخ تازه‌سازی ۳۶۰ هرتز هم هستیم که این موضوع نشان دهنده آن بوده که در بخش خروجی می‌توانید بهترین کیفیت با وضوح پیکسلی عالی را دریافت کنید. ناگفته نماند که نرخ تازه‌سازی نمایشگر بسته به نوع کارت گرافیک شما نیز داشته است که هر مقدار کارت گرافیک قوی‌تری را در اختیار داشته باشید شاهد کیفیت بهتری در خروجی خواهید بود. با بررسی این موارد درقالب راهنمای خرید مانیتور خمیده می‌توانید یک انتخاب درست و مطمئن را داشته باشید.

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید درطول راهنمای خرید مانیتور خمیده به نکات مهم بسیاری اشاره شد که با مدنظر قرار دادن آنها در هنگام خرید مانیتور خمیده گیمینگ می‌توانید به بهترین محصول دسترسی داشته باشید. موضوع مهم دیگری که باید به آن اشاره داشت این است که امروزه مدل‌های مختلفی از مانیتورها در بازارهای داخلی و خارجی وجود داشته است که بسیاری از آنها فیک بوده‌اند، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود شخصا به سراغ بررسی مشخصات آنها بروید و به گفته‌های فروشنده راضی نباشید. راهنمای خرید مانیتور خمیده به پایان رسید که اکنون می‌توانید نظرات و نقدهای خود نسبت به این موضوع را برایمان به اشتراک بگذارید. با انجام اینکار به تکمیل شدن مقاله از زوایای مختلف کمک خواهید نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو