سامسونگ از اودیسه Neo G9 اولین مانیتور گیمینگ Dual UHD جهان رونمایی کرد

سامسونگ از اودیسه Neo G9 اولین مانیتور گیمینگ Dual UHD جهان رونمایی کرد


منبع: فوت و فن

3

1402/6/6

12:42


سامسونگ الکترونیکس، به عنوان رهبر جهانی بازار نمایشگرها، از دو مانیتور گیمینگ جدید سری اودیسه خود در جریان رویداد Gamescom 2023 رونمایی کرد.

سامسونگ از اودیسه Neo G9 اولین مانیتور گیمینگ Dual UHD جهان رونمایی کرد

سامسونگ الکترونیکس، به عنوان رهبر جهانی بازار نمایشگرها، از دو مانیتور گیمینگ جدید سری اودیسه خود در جریان رویداد Gamescom 2023 رونمایی کرد. این مانیتورها شامل مدل 57 اینچی سری Neo G9 (G95NC) به عنوان نخستین مانیتور گیمینگ Dual UHD جهان و مانیتور 55 اینچی سری Odyssey Ark (G97NC) می‌شود.

گیمزکام (Gamescom) که به عنوان بزرگترین رویداد بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی نیز از آن یاد می‌شود، از 23 تا 27 آگوست در شهر کلن آلمان برگزار شد. در این رویداد همچنین از بازی جدید Starfield که قرار است از طریق پلتفرم Gaming Hub سامسونگ ارائه شود نیز رونمایی شد.

هون چانگ، معاون بخش نمایشگرهای بصری سامسونگ در مورد محصولات جدید این شرکت گفت :«دنیای بازی‌ها دائما در حال تغییر است، آخرین فناوری مانیتور ما برای گیمرها درهای جدیدی را به روی ماجراجویی باز می‌کند تا از بهترین عملکرد خود بهره‌مند شوند. جدیدترین مانیتور سری Odyssey رهبری ما را در دنیای مانیتورها تقویت کرده و سطح جدیدی از تجربه فراگیر بازی‌ها را در اختیار گیمرهای سراسر جهان می‌گذارد. Gamescom جایی است که آینده بازی‌ها ساخته می‌شود و ما نمی‌توانیم مکانی را بهتر از این برای نمایش آینده مانیتورها تصور کنیم».

Odyssey Neo G9 ؛ سطح جدیدی از غوطه‌ور شدن در بازی

مانیتور Odyssey Neo G9 با نام مدل G95NC دارای ابعادی معادل 57 اینچ است. طراحی این مانیتور گیمینگ به گیمرهایی که به دنبال بهبود عملکرد و مزیت‌های رقابتی خود هستند، تجربیات بصری پیشرفته‌ای ارائه می‌دهد. این محصول همچنین تا پیش از این به واسطه صفحه‌نمایش Dual UHD و گزینه‌های اتصال پرسرعت خود جایزه بهترین نوآوری را در رویداد CES 2023 کسب کرده بود.

صفحه نمایش این مانیتور دارای انحنای 1000R با نسبت تصویر 32:9 است. در واقع طول صفحه‌نمایش آن معادل دو نمایشگر 32 اینچی است و به‌شکل بی‌سابقه‌ای با تصاویر واضح و آشکار در اطراف کاربران می‌پیچد و آن‌ها را در بازی‌های دلخواه خود غرق می‌کند.

در پنل صفحه‌نمایش Odyssey Neo G9 فناوری ماتریس کوانتومی (Quantum Matrix) قدرت روشنایی Mini LED‌های کوانتومی سامسونگ را تامین می‌کند. این فناوری نقاط نوردهی کوچک‌تر و مجزاتری را ارائه می‌دهد در نتیجه تمایز بهتر با کنتراست شدیدتری بین نواحی روشن و تاریک صفحه ایجاد می‌شود و شکوفه‌زدن نقاط پر نور (نشت نور به قسمت‌هایی از تصویر که قرار نیست در آن‌ها باشد) نیز کاهش می‌یابد.

ترکیب Mini LEDهای کوانتومی با نمایشگر VESA HDR™1000 این امکان را به Odyssey Neo G9 می‌دهد که از روشنایی صفحه نمایش، نهایت بهره را ببرد. این مانیتور با روشنایی تا حداکثر هزار نیت، محتوای HDR و زنده‌ای را با بازتولید و ارائه رنگ‌های طبیعی و کنتراست دقیق به نمایش در می‌آورد.

عملکرد گیمینگ این مانیتور کاملا با سطح کیفیت بصری مطابقت دارد و به گیمرها کمک می‌کند تا در بازی‌ها از پتانسیل کاملی برخوردار شوند. نرخ تازه‌سازی تصویر 240هرتزی و زمان پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه‌ای GTG در این مانیتور نیز علاوه براینکه تصاویری واضح‌تری ارائه می‌‌دهد، گیمرها را قادر می‌سازد از مزیت واکنش فوری برخوردار شوند تا ضمن لذت بردن از تجربه بازی با گیم‌پلی هیجان‌انگیز و روان، از عکس‌العمل‌های سریع بهره‌مند شوند و همیشه پیروز رقابت‌ها باشند. این مانیتور همچنین به فناوری AMD FreeSync™ Premium Pro نیز مجهز است و قادر است صفحه‌نمایش را برای ارائه یک تصویر پایدار و بدون تأخیر همگام‌سازی کند.

مانیتور Odyssey Neo G9 در زمینه اتصال دارای درگاه DisplayPort 2.1 با گواهی VESA است. این درگاه اجرای روان بازی‌ها و پخش فیلم را به شکلی کارآمد با وضوح DUHD و نرخ تازه‌سازی 240 هرتز تسهیل می‌کند. علاوه بر این، Odyssey Neo G9 از درگاه HDMI 2.1 و هاب USB برخوردار است؛ بنابراین گیمرها می‌توانند تمام دستگاه‌های خود را متصل کرده و با دردسر کمتری بازی کنند.

اسکات هرکلمن، مدیر بخش تجاری گرافیک شرکت AMD می‌گوید: «سامسونگ با آوردن اتصال DisplayPort 2.1 به مانیتور گیمینگ پریمیوم خود، درهای جدیدی را به روی گیمرها باز می‌کند. پهنای باند بیشتر، سرعت بالاتر و نرخ تازه‌سازی سریع‌تر، سطوح جدیدی از عملکرد و دقت بصری را در بازی‌ها ارائه می‌کند. نمایشگرهای جدید سامسونگ و کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 7000 به شما زنده‌ترین و همه‌جانبه‌ترین تجربه بازی را ارائه می‌دهد».

با چنین صفحه‌نمایش عریض و با کیفیت بالایی و همچنین ورودی‌های جدیدی که گویای ماهیت نسل امروزی است، گیمرها می‌توانند ازOdyssey Neo G9 به‌جای چند مانیتور استفاده کنند؛ میز خود را از شلوغی تمیز نگه دارند و در عین حال یک محیط تک‌صفحه‌ای با قابلیت Multitasking بالا و راحت نیز ایجاد کنند. حالت‌های Picture-in-Picture و Picture-by-Picture نیز در این محصول چندین ورودی را در یک نگاه ارائه می‌دهند و در کنار آن، Neo G9 از فناوری Auto Source Switch+ برای اتصال فوری به دستگاه‌های جدید بدون تعویض منابع ورودی نیز استفاده می‌کند.

افزون بر تمامی این‌ها پایه ارگونومیک Neo G9، دارای سیستم نوری Core Lighting و قابلیت CoreSync است و از این طریق حال و هوای بازی را با نور محیط در همه حال هماهنگ می‌کند.

جالب است بدانید در ماه‌های آگوست و سپتامبر، کانال Odyssey Twitch سامسونگ نیز عرضه Odyssey Neo G9 را با یک رویداد ویژه به نام Odyssey Evolves جشن می‌گیرد. در طول این رویداد، برخی از بزرگ‌ترین استریمرها، داغ‌ترین بازی‌ها را در Odyssey Neo G9 اجرا می‌کنند و در عین حال جوایزی نیز به دنبال‌کنندگان کانال اهدا می‌شود؛ از جمله مجموعه 10 هزار دلاری لوازم گیمینگ که مانیتورOdyssey Neo G9 نیز در آن قرار دارد.

کاوش مرزهای جدید با مانیتور ارتقایافته Odyssey Ark

مانیتور Odyssey Ark، به عنوان اولین صفحه نمایش گیمینگ 55 اینچی با انحنای 1000R در جهان، در این سری به‌گونه‌ای معنادار ارتقا یافته است. با تکیه بر موفقیت سری Odyssey Ark اصلی، شرکت سامسونگ این سری جدید را بر اساس بازخورد گیمرها به سطح تازه‌ای ارتقا داده است. این محصول به واسطه کیفیت تصویر خیره‌کننده، فرم فکتور و عملکرد بازی در سطوح حرفه‌ای، ویژگی‌های جدید طراحی شده برای اتصال، راحتی و عملکرد، قادر است رضایت گیمرهایی را که به دنبال نهایت سرگرمی هستند جلب کند.

نرخ تازه‌سازی تصویر 165 هرتزی و زمان پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه‌ای GTG به گیمرها مزیت برتری و پیروزی می‌دهد و حالت کابین خلبان (Cockpit Mode) نیز چشم‌اندازهای کاملاً جدیدی را برای کاوش با جهت عمودی به آنها می‌دهد.

ویژگی‌های اضافه شده به Odyssey Ark مدل G97NC شامل نمای جدید Multi View است که به کاربران امکان می‌دهد حداکثر چهار ورودی را به طور همزمان روی صفحه مشاهده کنند. همچنین این مانیتور توانایی‌های تقسیم صفحه را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد و به گیمرها اجازه می‌دهد تا کنترل کامل و راحتی را در یک صفحه، حتی در هنگام استفاده از دستگاه‌های خارجی، دریافت کنند. صفحه‌نمایش با ورودی‌های متعدد، میز کاربر را ساده و بدون شلوغی نگه می‌دارد، بنابراین گیمرها می‌توانند با این دستگاه کاملا روی بازی متمرکز بمانند. با حالت Multi View جدید نیز کاربران می‌توانند محتوا را از سه ورودی HDMI و همچنین اتصال DP1.4 به‌طور همزمان ببینند. این ورودی DP جدید همچنین می‌تواند اجرای 4K UHD را نیز برای سرگرمی با کیفیت بالا پشتیبانی کند.

Odyssey Ark اکنون بیش از یک نمایشگر گیمینگ شخصی است؛ این مانیتور به واقع یک منبع کافی برای همه نیازهای رایانه‌ای است. ویژگی سوئیچ کیبورد، ویدئو و ماوس (KVM) به Ark اضافه شده و آن را به یک ایستگاه فرمان‌دهی واحد و روان برای تجربه‌های مولتی‌تسکینگ در چندین دستگاه تبدیل کرده است؛ بنابراین کاربران اکنون می‌توانند تمام دستگاه‌های متصل به مانیتور را با تنظیم ساده ماوس و کیبورد کنترل کنند.

مانیتور Odyssey Neo G9 برای پیش‌فروش در رویداد Gamescom 2023 در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت، همچنین پیش‌فروش سری جدید Odyssey Ark از سپتامبر امسال آغاز می‌شود.

تجربه آینده گیمینگ با بازی « Starfield» در Gaming Hub سامسونگ

استودیو بازی‌سازی Bethesda ماجراجویی‌های فضایی هیجان‌انگیز بازی Starfield را از تاریخ 6سپتامبر از طریق پلتفرم Gaming Hub در تلویزیون‌ها و مانیتورهای سامسونگ و با اشتراک Xbox Game Pass در دسترس گیمرها می‌گذارد.

پلتفرم Gaming Hub سامسونگ به گیمرها راه کاملا جدیدی برای کشف و انجام سریع بازی از طریق فضای ابری ارائه می‌دهد. این بازی‌ها که با همکاری شرکت‌های پیشرو صنعت گیم ارائه می‌شود، توسط تلویزیون‌ها و مانیتورهای 2023سامسونگ بدون نیاز به هیچ کنسولی اجرا می‌شوند که از جمله این تلویزیون‌ها می‌توان به Neo QLED 8K سامسونگ اشاره کرد.

پیت هاینز، معاون ارشد و رئیس بخش انتشارات شرکت Bethesda Softworks می‌گوید: « Starfield بازیکنان را با دنیای جدید و عظیمی آشنا می‌کند؛ دنیایی که در تلویزیون‌ها و مانیتورهای بازی سامسونگ شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. اجرای بازی از طریق محصولات سامسونگ به ما این فرصت را می‌دهد تا به بازیکنان بیشتری دسترسی پیدا کنیم. تیم ما مفتخر است که به واسطه Starfield، گیمرها را از سرتاسر جهان جذب کند. پس دیدار ما میان ستاره‌ها».

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مانیتورهای سامسونگ می‌توانید به www.samsung.com مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو