سرویس SmartThings سامسونگ کاربران را به اولویت‌ها و نیازهای‌شان متصل می‌کند

سرویس SmartThings سامسونگ کاربران را به اولویت‌ها و نیازهای‌شان متصل می‌کند


منبع: فوت و فن

3

1402/6/11

12:13


سامسونگ الکترونیکس در نشست رسانه‌ای خود در رویداد IFA 2023 جدیدترین نوآوری‌های سرویس SmartThings و خانه‌های متصل را اعلام کرد.

سرویس SmartThings سامسونگ کاربران را به اولویت‌ها و نیازهای‌شان متصل می‌کند

سامسونگ الکترونیکس در نشست رسانه‌ای خود در رویداد IFA 2023 جدیدترین نوآوری‌های سرویس SmartThings و خانه‌های متصل را اعلام کرد.

این نوآوری‌های جدید، کاربران اروپایی را قادر می‌سازد تا موضوعات مورد علاقه خود را که شامل صرفه‌جویی در انرژی، ارتقای امنیت، دسترسی به سرگرمی‌های برتر و افزایش بهره‌وری زندگی روزمره‌ می‌شود، اولویت‌بندی کنند.

اکوسیستم در حال توسعه و رشد SmartThings این امکان را برای 285 میلیون کاربر خود فراهم می‌کند تا ضمن سازگاری خانه‌ها با نیازهای خود و شخصی‌سازی بیشتر، چندین دستگاه و لوازم را تنها با یک اپلیکیشن کنترل کنند.

حضور سامسونگ در رویداد IFA 2023 در حالی صورت می‌گیرد که این شرکت تحقیقات جامع و گسترده‌ای را برای درک نیازهای در حال تحول مصرف‌کنندگان اروپایی انجام داده که آن را در نشست خود به اشتراک گذاشت.

بنجامین براون، مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ در اروپا در مورد برنامه‌های جدید این شرکت می‌گوید: « انگیزه ما این است که بتوانیم کاربران خود را به افراد، مکان‌ها و سرگرمی‌های مهم‌ و ضروری‌شان متصل کنیم. ما همچنان به استفاده از فناوری‌های جدید و خلق نوآوری‌ در این بخش ادامه می‌دهیم تا اطمینان یابیم که رشد و توسعه اکوسیستم SmartThings به شکلی است که مردم می‌توانند به چیزی بیش از یک ارتباط دست یابند».

ارتقای تجربه در خانه

اپلیکیشن SmartThings به کاربران این اجازه را می‌دهد تا بتوانند خانه‌های خود را از هر جایی کنترل کنند. به کمک این سرویس کاربران می‌توانند با سطح امنیتی بالایی از مجموعه‌ سرگرمی‌های متنوع و یکپارچه‌ای لذت ببرند.

خانه‌ها در سراسر اروپا هر روز نقش‌های متعددی به خود می‌گیرد، از محلی برای دورکاری و انجام کارهای اداری گرفته تا مکانی برای استراحت و سرگرمی. در تحقیقات انجام شده سامسونگ، از هر ۱۰ مصرف‌کننده، هفت نفر اعلام کرده‌اند که فناوری، تاثیر مثبت و سازنده‌ای بر زندگی روزمره آنها دارد و در نحوه تعامل آنها با خانواده و دوستان، انجام کارها و لذت بردن از سرگرمی‌ها تاثیر گذاشته است.

در حال حاضر افرادی که علاقه زیادی به غذاهای متنوع دارند، می‌توانند به راحتی از طریق اپلیکیشنSamsung Food به مجموعه یکپارچه‌ای از موارد مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. این اپلیکیشن امکان جست‌وجوی دستور غذا، ذخیره و اشتراک‌گذاری، برنامه‌ریزی پخت غذا و خرید مواد مورد نیاز را به کاربران می‌دهد تا از یک آشپزی متصل لذت ببرند.

براساس اعلام سامسونگ، اپلیکیشنSamsung Food در 104 کشور و به هشت زبان زنده جهان در دسترس کاربران است تا ضمن افزایش دانش غذایی خود، غذاهایی سالم و متنوع آماده کنند. این اپلیکیشن می‌تواند به آشپزخانه کاربران متصل شود و مثلا زمان و دمای مناسب فر سامسونگ را ارسال کند. با بیش از 160 هزار دستور پخت غذا، کاربرانSamsung Food همیشه غذای جدیدی برای پختن دارند.

این اپلیکیشن در آینده نزدیک با استفاده از Food AI قادر است تا دستورات شخصی‌سازی شده‌ای را براساس علایق و نیازهای هر کاربر ارائه دهد و مثلا افراد وگان می‌توانند با چند لمس، دستور پخت غذاها را به حالت دلخواه خود دربیاورند.

همچنین این برنامه تا اواخر سال جاری با سرویسSamsung Health همگام می‌شود تا کاربران کنترل بیشتری بر روی پیشرفت رژیم غذایی و اهداف سلامتی و تندرستی خود داشته باشند. در سال 2024 به کمک فناوری Vision AI کاربران اپلیکیشن Samsung Food می‌توانند از طریق عکس‌های گرفته شده از وعده‌های غذایی، به اطلاعات و داده‌های غذایی و تشخیص مواد تشکیل ‌دهنده دسترسی داشته باشند.

سامسونگ به عنوان برندی که برای هفدهمین سال متوالی در جایگاه نخست بازار جهانی تلویزیون قرار گرفته است، تعهدی بی‌نظیر برای ارتقای سرگرمی کاربران خود دارد. به همین منظور سری‌های جدید تلویزیون 98 اینچی Neo QLED 8K و 4K Q80C را عرضه کرده و تا پایان سال طیف متنوعی از تلویزیون‌های سری Micro LED خود را با کنتراست و جزئیات فوق‌العاده به بازار اروپا می‌آورد.

همچنین سامسونگ به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس دیزنی، نسخه ویژه تلویزیون‌ The Frame خود را عرضه می‌کند. این تلویزیون با قاب منحصربه‌فرد Disney 100 و یک کنترل از راه دور الهام گرفته از شخصیت میکی‌ماوس دیزنی، طراحی شده است.

سامسونگ در جریان نشست رسانه‌ای خود از عرضه جهانی پروژکتورهای The Freestyle 2 Gen خبر داد. این پروژکتور از قابلیت Smart Edge Blending بهره می‌برد که امکان نمایش افقی و عمودی محتوا را می‌دهد، به این شکل که با جفت شدن دو پروژکتور The Freestyle 2 Gen می‌توان تصویر پانورامای 160 اینچی و تصویر 120 اینچی در حالت عمودی را تجربه کرد.

برداشتن گام‌های کوچک برای سیاره

سامسونگ خود را برای توسعه محصولات و سرویس‌های پربازدهی که به مردم در صرفه‌جویی هزینه‌ها و بهبود محیط زیست سیاره کمک می‌کند، متعهد می‌داند.

در تحقیقات انجام شده سامسونگ، بیش از سه چهارم یعنی 77 درصد از افراد گفته‌اند که آنها به دنبال محصولات و لوازم کم‌مصرف از نظر انرژی هستند. دو سوم یعنی 67 درصد، داشتن دستگاه‌هایی که به آنها امکان نظارت و کاهش مصرف انرژی را می‌دهد، مهم و ضروری می‌دانند.

با توجه به افزایش قیمت انرژی در سراسر اروپا، 72 درصد از افراد نگران هزینه‌های مربوط به کارکرد لوازم خانگی خود هستند.

برای رفع این نگرانی، قابلیت SmartThings Energy سامسونگ به کمک کاربران آمده تا بتوانند میزان انرژی دستگاه‌ها و لوازم خانگی را براساس نیازهای خود بهینه کنند. برای مثال حالت انرژی هوش مصنوعی (AI Energy Mode) سرویس SmartThings Energy این امکان را به کاربران می‌دهد تا از قابلیت Ecobubble لباسشویی سامسونگ خود بهره برده و با استفاه از آب سرد به جای آب گرم، میزان مصرف انرژی لباسشویی خانه را تا میزان 70 درصد کاهش دهند.

همکاری‌های سامسونگ با سازمان جهانی Ocean Wise و برند پوشاک پاتاگونیا برای کاهش میکروپلاستیک‌های ماشین لباسشویی و تولید فیلترها کاهنده آن در ادامه این اهداف صورت گرفته تا به حفظ سیاره زمین کمک شود.

همچنین در ساخت محصولات جدید سری گلکسی سامسونگ شامل گلکسی‌های Z Flip5، Z Fold5 و سری Tab S9 از طیف گسترده‌تری از مواد بازیافتی شامل آلومینیوم و شیشه بازیافتی در مبدا، پلاسیتک بازیافتی در مقصد از تورهای ماهیگیری، بشکه‌های آب و بطری‌های پلی‌اتیلن ترفتالیت (PET) کمک گرفته شده است. این دستگاه‌ها با جعبه‌هایی عرضه شدند که کاغذ بکار رفته در آنها، با استفاده از مواد 100 درصد بازیافتی ساخته ‌شده.

حفظ امنیت خانه

سامسونگ توجه ویژه‌ای به فناوری‌های هوشمند و میزان اطمینان خاطری که این فناوری‌ها می‌دهند، دارد. در تحقیقات انجام شده سامسونگ، موضوع امنیت بخش قابل توجه‌ای را تشکیل می‌داد. براساس آمارها، 54 درصد از مصرف‌کنندگان امکان کنترل و تماشای خانه در زمانی که فردی در خانه حضور ندارد را به عنوان مهم‌ترین مزیت فناوری‌های هوشمند در بخش ایمنی و امنیت اعلام کرده‌اند. 39 درصد از افراد احساس امنیت بیشتر در زمان تنهایی در خانه و 39 درصد نیز افزایش امنیت اعضای خانواده در زمانی که خودشان در خانه حضور ندارند را به عنوان مهم‌ترین مزیت فناوری‌های هوشمند برگزیده‌اند.

اکوسیستم SmartThings با طیف وسیعی از شرکت‌هایی که خود را برای کمک به حفظ امنیت خانه‌ها و افراد متعهد می‌دانند، همکاری دارد. این همکاری شامل شراکت با Yale به عنوان یک برند پیشرو در امنیت خانه‌ها می‌شود. قفل هوشمند Yale Linus این امکان را به کاربران می‌دهد تا درهای خانه، گاراژ و بقیه گیت‌های ورودی خانه را از راه دور قفل کرده و کنترل کنند.

فناوری‌های هوشمند کلید ورود به آینده

سامسونگ در آینده‌ای سرمایه‌گذاری کرده است که قرار است حول محور قابلیت‌های فناوری، ساخته شود. یکی از بخش‌های اصلی و متمایزکننده این آینده، امکان دسترسی راحت‌تر به فناوری‌های خانه‌های هوشمند است. براساس تحقیقات انجام شده سامسونگ، یک چهارم اروپایی‌ها برخورداری از فناوری‌های هوشمند را عامل کلیدی برای انتخاب خانه بعدی خود عنوان کرده‌اند. همچنین 77 درصد افراد، داشتن خانه‌ای هوشمند با قابلیت‌های کاربردی را جذاب دانسته‌اند.

با درک این موضوع، سامسونگ در تلاش است تا این امکانات را به واقعیت تبدیل کند و به همکاری با سایر شرکا و فعالان صنعت برای پیشبرد این اهداف اعتقاد ویژه‌ای دارد. در این زمینه سامسونگ با شرکای برتر خود همکاری می‌کند تا خانه‌ها ایمن‌تر، هوشمند‌تر و در عین حال برای کمک به حفظ سیاره زمین پایدارتر شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو