بالغ بر 1400 فرصت سرمایه گذاری در هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران ارائه شد

منبع: همگردی

1

1402/11/30

12:03


ایسنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، بالغ بر 1400 فرصت سرمایه گذاری در هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران ارائه شد.

احمد دیناری در خصوص نقش حوزه سرمایه گذاری گردشگری خراسان رضوی در هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران اظهار کرد: با توجه به شعار روز جهانی جهانگردی در سال جاری با عنوان «گردشگری و سرمایه گذاری های سبز»، در نتیجه رویکرد هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران نیز در حوزه سرمایه گذاری گردشگری بود.

وی افزود: تمام استانها با مشارکت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت شهرداری ها، ظرفیت های سرمایه گذاری گردشگری استان خود را در این نمایشگاه ارائه کردند.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: بالغ بر 1400 فرصت سرمایه گذاری از کل کشور در این نمایشگاه ارائه شد که حدود 160 فرصت از این بین مربوط به خراسان رضوی بود. این فرصت ها در سال جاری با استفاده از ظرفیت دستگاه هایی مانند شهرداری ها، آستان قدس رضوی و بخش خصوصی تهیه شده بود.

بالغ بر 1400 فرصت سرمایه گذاری در هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران ارائه شد

دیناری ادامه داد: همچنین 16 بسته سرمایه گذاری از طرف خراسان رضوی در این نمایشگاه معرفی شد که علاوه بر آن برای این بسته ها موافقت اصولی بی نام نیز صادر شده بود. سازمان همیاری شهرداری های استان از طریق موسسات توسعه گردشگری که زیر مجموعه خودش است، با شهرداری ها وارد تعامل شد و این شهرداری ها در حوزه استان به معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری گردشگری خود پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: در خلال برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، برخی کارگاه های آموزشی در حوزه سرمایه گذاری گردشگری از جمله کارگاه «آشنایی با قوانین و مقررات سرمایه گذاری گردشگری در ایران» توسط معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی برگزار شد.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی عنوان کرد: همچنین همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، سمپوزیوم گردشگری سبز نیز برگزار شد که برنامه ریزی های آن توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شد.

دیناری در پاسخ به این سوال که چه میزان سرمایه از طریق این نمایشگاه توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی جذب شده، بیان کرد: رویکرد این نمایشگاه ارائه ظرفیت ها بود و معمولا پس از آن جذب سرمایه اتفاق خواهد افتاد. پیش بینی می شود برخی از سرمایه گذاران به سمت فرصت ها و بسته های سرمایه گذاری استان جذب شوند اما نمیتوان عدد دقیقی ارائه کرد.

وی در خصوص 16 بسته سرمایه گذاری خراسان رضوی گفت: برخی از این بسته ها مربوط به بناهای تاریخی و تعدادی از آنها مجموعه های گردشگری داخل مناطق نمونه گردشگری مانند چالیدره هستند.

بالغ بر 1400 فرصت سرمایه گذاری در هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران ارائه شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو