مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا

منبع: روزانه

1

1402/12/1

15:56


متاسفانه آلودگی هوا معضلی جدی و چالش‌برانگیز برای تمامی جوامع بشری شده است. خصوصا کشورهای در حال توسعه و شهرهای بزرگ و صنعتی بیشتر از دیگر مناطق با این مشکل …

متاسفانه آلودگی هوا معضلی جدی و چالش‌برانگیز برای تمامی جوامع بشری شده است. خصوصا کشورهای در حال توسعه و شهرهای بزرگ و صنعتی بیشتر از دیگر مناطق با این مشکل مواجه هستند.
تنفس آلاینده‌ها و گازهای سمی، بیماری‌های جسمی و روانی متعددی را بر مردم تحمیل کرده است و مردم برای درمان مجبور به پرداخت هزینه و صرف زمان شده‌اند. با توجه به این دلایل استفاده دستگاه تصفیه هوا توسط بسیاری از پزشکان و متخصصان بیماری‌های ویروسی و عفونی خصوصا افرادی که از آسم، آلرژی، سینوزیت و حتی بیماری‌های قلبی رنج می‌برند، توصیه می‌شود.
حال اینکه مزایای دستگاه تصفیه هوا برای ساکنین هر خانه و محل کار چیست، موضوعی است که با مطالعه ادامه این متن، متوجه خواهید شد.

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا

تصفیه کردن هوا از دود سیگار و دود شهرهای بزرگ

همه از مضرات دود سیگار و تنفس آن آگاهیم. خطرات ابتلا به بیماری‌های تنفسی، قلبی و عروقی و انواع سرطان در کنار پررنگ‌شدن خطر ناباروری، شدت‌یافتن عوارض دیابت، ضعیف‌شدن سیستم ایمنی بدن و مشکلاتی که برای پوست و مو ایجاد می‌شود، بخشی از عوارض سیگار و تنفس دود آن است.
متاسفانه طبق تحقیقات انجام شده، آلودگی و دود شهرهای بزرگ 30 برابر بیشتر از دود سیگار خطرناک‌تر است و صدمات جبران‌ناپذیری را به افراد وارد می‌کند. اینجاست که از مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا می‌توان بهره برد. زیرا انواع دستگاه تصفیه هوا باکیفیت به دلیل فیلترهای هپای بسیار قدرتمند و عملکرد عالی که دارند، می‌توانند ذرات 0.1 میکرون را نیز حذف کنند. دود سیگار و تمامی آلاینده‌های موجود در هوا مانند گازهای سمی، شیمیایی و… توسط این فیلترها جذب شده و هوایی پاک تولید می‌شود.

حذف آلاینده های شیمیایی از هوا

آلاینده‌های شیمیایی از جمله گازهای نیتروژن اکسید، آمونیاک، گازهای گلخانه‌ای، مواد عالی، ذرات معلق، سولفور دی اکسید و… از منابع مختلفی مانند خودروها، کارخانه‌ها، سوخت‌های فسیلی ، فعالیت‌های کشاورزی و صنعیت و… ایجاد می‌شوند. متاسفانه این آلاینده‌ها فقط در فضای باز و بیرون از منزل وجود ندارند، بلکه طبق تحقیقات در داخل خانه نیز هستند.
از مهم‌ترین فواید تصفیه هوا حذف این آلاینده‌ها با هریک از روش‌های زیر است که کمک می‌کند تا هوایی سالم و پاک داشته باشیم:

  • فیلتراسیون: این کار با کمک فیلتر HEPA و فیلترهای زغال فعال انجام می‌شود.
  •  اکسیداسیون: با کمک فرایندهای شیمیایی مانند اکسیژن فعال یا ازن، نیتروژن اکسید را به نیتروژن و اکسیژن تبدیل می‌کند.
  •  جذب: جاذب‌های خاص مانند کربن فعال، زئولیت و… آلاینده‌های شیمیایی از هوا را جذب می‌کند .
  • کاتالیزور: با کمک کاتالیزور آلاینده‌ها به مواد غیرآلاینده تبدیل می‌شوند.

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا

کاهش مو و گرد و غبار حیوانات خانگی در هوا

فیتلر هپایی که در اغلب دستگاه‌های تصفیه هوا وجود دارد، می‌تواند ذرات معلق در هوا از جمله موها و گردوغبار حیوانات خانگی را جذب و حذف کنند. هرچه کیفیت فیلتر و دستگاه بهتر باشد، قدرت جذب این مواد بیشتر است و هوایی سالم‌تر را تولید می‌کنند که از بهترین مزایای دستگاه تصفیه هوا برای افرادی است که در خانه خود حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند.

سالم سازی هوا از هاگ های کپک ها

اگر همچنان برایتان سوال که چرا دستگاه تصفیه هوا بخریم؟ باید بگوییم که فیلترهای ضدباکتری و ضد قارچ در دستگاه‌های تصفیه هوا کپک‌هایی که در هوا و حتی غیرتصورترین نقاط خانه یا محیط کار وجود دارند را به راحتی جذب کرده و با عملیات تصفیه، هوایی پاک و سالم را فراهم می‌کنند.

کمک به بهبود بیماری آسم

همانطور که در بخش‌های قبل توضیح دادیم، هوای محیط حاوی آلاینده‌های شیمایی و ذرات معلق است که مشکلاتی از جمله آسم و سایر بیماری‌های تنفسی را ایجاد می‌کنند. دستگاه‌های تصفیه هوا به دلیل عملکرد و ساختاری که دارند می‌‌توانند این آلاینده‌ها و ذرات را حذف کرده و به کاهش عوارض آسم کمک کنند تا این افراد تنفس راحت‌تری را داشته باشند.

مبارزه با آلرژن های موجود در هوا

فیلترهای مخصوصی که در دستگاه‌های تصفیه هوای مرغوب و تولیدشده توسط برندهای برتر وجود دارد، آلرژن‌های موجود در هوا از جمله گرده درختان، علف‌های هرز، کنه‌های موجود در گردوغبار، کپک، گرده چوب و… را حذف می‌کنند. با این کار احتمال ایجاد حساسیت‌های ناشی از این آلرژن‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

جلوگیری از انتقال بیماری ها و ویروس ها بین افراد

با حذف ذرات معلق و آلاینده‌های شیمیایی از هوا که توسط فیلترهای مخصوص دستگاه تصفیه هوا انجام می‌شود، انتقال بیماری‌ها و ویروس‌ها بین افراد به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا

گرفتن بوی نامطبوع هوا

برخی از دستگاه‌های تصفیه هوا، فیلترهای مخصوص ضد بود دارند که با کمک آنها، این دستگاه‌ها می‌توانند بوی نامطبوع در هوا را حذف کنند و با این کار به انتشار هوای پاک، سالم و عاری از هرگونه بوی بد، می‌پردازند.

بهبود خلق و خو با تنفس هوای پاکیزه

متاسفانه یکی از مشکلاتی که در جوامع با میزان آلودگی بالای هوا وجود دارد، تغییرات خلق‌وخو ناشی از هوای آلوده است. مزاج، دستگاه‌های گوارشی و تنفسی و سیستم ایمنی افراد ارتباط مستقیم با تنفس هوای پاکیزه دارد و زمانی که این بخش‌ها به خوبی کار نکند، خلق و خو نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد اما زمانی که هوا توسط دستگاه تصفیه پاک شود، بهبود مزاج و احساس عمومی اشخاص اتفاق می‌افتد.

بهبود کیفیت خواب

نه تنها افرادی که از مشکلات مرتبط با دستگاه تنفسی، سینوزیت و ریوی رنج می‌برند، بلکه تمامی افراد زمانی که در معرض هوای آلوده قرار بگیرند، با تغییراتی در عملکرد بدن خود مواجه می‌شوند. خصوصا شب‌ها که فرد خواب است، بدن به آرامش بیشتری نیاز دارد تا به سم‌زدایی و تصفیه سموم مختلف بپردازد؛ تاثیرات آلودگی هوا باعث می‌شود این عملکرد به خوبی انجام نشود و کیفیت خواب نیز به شدت کاهش یابد. از تاثیرات خرید دستگاه تصفیه هوا خانگی می‌توان به این مورد مهم یعنی پاکسازی هوای آلوده اشاره کرد.

مشاوره خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا از فراکالا

حال که متوجه شدیم چرا دستگاه تصفیه هوا بخریم؟ تهیه آن از فروشگاه یا عرضه‌کننده معتبر که خدمات قابل‌توجهی ارائه می‌دهد بسیار مهم است. مراجعه به فراکالا ، عرضه‌کننده و فروشنده انواع دستگاه تصفیه هوا از برندهای معتبر پیشنهاد ما به شماست. این فروشگاه امکان خرید تنوع قابل توجهی از دستگاه‌های تصفیه هوا از جمله دستگاه تصفیه هوا نئوتک ، آلما پرایم، آی ایر و مدل‌های رومیزی، خانگی، صنعتی و… را با خدمات پس از فروش مناسب و قیمتی منصفانه به صورت آنلاین فراهم کرده است. می‌توانید به فروشگاه اینترنتی فراکالا مراجعه کنید، و پس از بررسی دستگاه‌های مختلف تصفیه هوا، بهترین گزینه را انتخاب، ثبت سفارش و خرید کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو