تصفیه هوا

منبع: پلازا

6

1402/2/16

18:48


تصفیه هوا

بیش از هفتاد درصد از جمعیت ایران شهرنشین است ، این یعنی قرار داشتن در معرض آلودگی های بسیاری مانند آلودگی هوا ؛ زندگی با دم آغاز می شود و این تنفس است که امکان ادامه حیات را میسر می کند ، تنفس در هوایی که پر است از ذرات معلق ، باکتری ، ویروس و … نه تنها سلامتی ما که مهمترین دارایی ماست را به خطر می اندازد بلکه نشاط و سرزندگی را در ما می خشکاند!

مطالعات در بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان نشان داده که تنفس در هوای آلوده علاوه بر علائم تنفسی مانند سرفه ، تنگی نفس ، حملات آسمی و عفونت دستگاه تنفسی باعث کاهش رشد ریه در کودکان ، نارسایی قلبی جنین ، و کاهش طول عمر بشر شده است ، حتی تحقیقی نشان داد که بسیاری از سقط های بی دلیل بر اثر قرار گرفتن مداوم در معرض آلودگی های تنفسی بوده است و این دقیقاً فاجعه است!

متاسفانه ما انسان ها اهمیت بیشتری به اتفاقات و موارد حاد می دهیم ؛ مثلا اگر بدانیم که در اثر بیماری کرونا ممکن است جانمان را در یک هفته از دست بدهیم به شدت از خود مراقبت کرده و تمام مسایل ایمنی – بهداشتی را رعایت می کنیم ؛ این در حالیست که آلودگی هوا یک مرگ تدریجی و خاموش است که ذره ذره از عمر عزیز ما می کاهد و ما برایش کاری نمیکنیم.

  • ما در شرکت هون لند اینجاییم که برای این روند تدریجی خاموش کاری بکنیم.

از کجا بفهمیم که هوایی که تنفس می کنیم چه کیفیتی دارد؟

متاسفانه آلودگی هوا علایم حاد و مطمئنی را از خود بر فرد نشان نمیدهد ، حتی ممکن است شما در معرض خطرناک ترین آلودگی های هوا قرار داشته باشید و حتی آن را حس نکنید ، اما افرادی که تنگی نفس دارند ، به مشکلات ریوی دچارند و یا با بیماری های قلبی دست و پنجه نرم می کنند از روی شدت گرفتن علایم می توانند تشخیص بدهند که اصطلاحاً ” هوا بد است!”

ذرات معلق و آلوده هوا ابتدا وارد حلق و حنجره شما می شود و نشست می کند ، رسوب این ذرات سپس در نای و نایژک ها و کیسه های ظریف هوا در ریه منجر به کاهش حجم و از بین رفتن سلامت ریه می شود ، سپس این آلودگی ها از طریق مویرگهای نزدیک به کیسه های هوا وارد خون شده و به سراسر بدن می رسد و بسته به دستگاه ، بافت و اندام های بدن آسیب های متفاوتی را وارد می کند.

فکر می کنم تا اینجا متوجه خطرات ناشی از تنفس در هوای آلوده شدید ، ما در هون لند برای سلامت شما و تنفسی راحت و پاک راهکارهای خوبی داریم ؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

دستگاه تصفیه هوا چیست؟

در ایران آلاینده هایی که بر سلامت تاثیر منفی دارند بیشتر در خودرو ها تولید و متصاعد می شوند ، از لحظه ای که قدم در فضای بیرون از خانه می گذاریم هوایی که نفس می کشیم پر است از گاز دی اکسید کرن ، دی اکسید نیتروژن ، دی اکسید گوگرد ، سرب و مونوکسیدکربن و … که از کنترل ما خارج است و به جز مسئولیت اجتماعی که به عهده داریم تا خودرو خود را تعمیر کرده و به هر طریق آلودگی بیشتری در محیط ایجاد نکنیم کار دیگری از دستمان بر نمی آید!

اما نکته مهم اینجاست که ما تقریبا یک سوم عمر خود را در خانه و گاهی دو سوم را در فضاهای بسته کاری هستیم ؛ پس چرا برای سلامتی خودمان در این محیط ها کاری نکینم؟! این محیط ها را که می توان کنترل کرد.

و اما راه حل : برای تصفیه هوای اماکن سر پوشیده و محیط های بسته می توان از انواع دستگاه تصفیه هوا بهره برد ؛ دستگاه های تصفیه هوا با کاربری خانگی ، اداری ، بیمارستانی و غیره می تواند هوایی تمیز و پاک را به ما هدیه دهد.

نحوه کارکرد دستگاه های تصفیه هوا

نحوه کارکرد این دستگاه ها به صورت عمومی این گونه است که طی چندین مرحله فیلتراسیون هوای محیط را با همه انواع آلاینده ها ، بو ها ، باکتری و ویروس ها و انواع گاز های مضر را بلعیده و هوایی پاک ، عاری از تمام این موارد را تحویل می دهد و چه چیزی از این بهتر؟

با استفاده از دستگاه های تصفیه هوا در محیط های بسته می توان خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های ناشی از تنفس هوای آلوده و یا شدت گرفتن بیماری های زمینه ای را از بین برد ؛ حتی ممکن است شمایی که در شهر های کوچک و روستاها زندگی می کنید و از نعمت هوای پاک خدادادی بهره مندید ، حساسیت فصلی داشته باشید و با گرده گل های زیبای بهاری مدام عطسه کنید ، دستگاه های تصفیه هوای خانگی می تواند در این مورد هم به شما کمک کند.

آنچه باید درباره دستگاه تصفیه هوا بدانید

شاید بخواهید بدانید که برای خرید دستگاه تصفیه هوا باید به چه نکاتی توجه کنید؟ ما در شرکت هون لند شما را راهنمایی می کنیم تا خودتان مانند یک کارشناس حرفه ای عمل کنید.

تاثیر بزرگی فضا در انتخاب دستگاه تصفیه هوا

اولین نکته ای که باید بدانید این است که دستگاه های تصفیه هوا هر کدام برای فضای خاصی با ابعاد مشخص طراحی شده اند مثلا دستگاه تصفیه هوا هون لند مدل XJ3400  که یکی از به روز ترین دستگاه های تصفیه هوا است برای محیطی با متراژ حدود 40 متر مربع پیشنهاد می شود ، که مناسب محیط های مسکونی ، اداری ، سالن های کوچک ورزشی ، بیمارستان ها ، رستوران ها و مدارس است که قرار است افراد تنفسی آرام و تمیز را تجربه کنند.

همچنین دستگاه تصفیه هوا هون لند مدل XJ8200 که قوی ترین و جدید ترین دستگاه تصفیه هوا در شرکت هون لند است و با برترین تکنولوژی روز دنیا ارائه شده برای فضاهای بزرگتر تا حدود متراژ 150 متر مربع ارائه می شود.

بنابراین شما باید ابتدا متراژ فضای خود را بدانید و سپس برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا تصمیم گیری کنید.

انواع فیلتر های دستگاه تصفیه

انواع فیلتر های دستگاه تصفیه

بعد از تعیین متراز نوبت به انتخاب مشخصات فنی دستگاه است ، مهمترین وظیفه یک دستگاه تصفیه هوا قطعاً رفع آلودگی و بوی نا مطبوع هوا است ؛ این وظیفه را تکنولوژی فیلتراسیون در دستگاه های تصفیه هوا به عهده دارند ، بهتر است برای شناخت و آگاهی بیشتر از چگونگی عملکرد فیلتر های مهم دستگاه تصفیه این موضوع را با جزئیات بیشتر شرح دهیم ؛ با ما بمانید.

انواع سیستم های تصفیه هوا

بطور کلی دو نوع سیستم تصفیه هوا وجود دارد ،

  • سیستم تصفیه هوای غیر فعال
  • سیستم تصفیه هوای فعال

در سیستم تصفیه هوای غیر فعال دستگاه ، ذرات معلق را توسط فیلتر های خود جذب کرده و هیچ ماده جدیدی به فضا اضافه نمی کند ، این نوع سیستم های تصفیه هوا می توانند سه مدل فیلتر داشته باشند گه شامل :

  • فیلتر اولیه
  • فیلتر هپا
  • فیلتر جاذب کربن است.

اما سیستم تصفیه هوای فعال همانطور که از نامش پیداست ، قادر است بر روی ذرات آلاینده فعالیتی خاص انجام دهد که نکته ظریفی که باید دقت کرد این است که ممکن است در این تغییر شیمیایی ذرات به گونه ای تغییر کنند که خطرزایی آن بیشتر شده و کار دشوار تر شود! این نوع دستگاه ها نیازی به تعویض فیلتر ندارند اما حتما دقت کنید که از نمونه های بسیار شناخته شده و مرغوب آن تهیه کنید تا خیالتان از بابت مواد فعالی که وارد هوا می شود راحت تر باشد.

معرفی انواع فیلتر در دستگاه تصفیه هوا

مستقیما به سراغ معرفی انواع فیلتر در دستگاه تصفیه هوا می رویم و بعد مشخص می کنیم که دستگاه های تصفیه هوا شرکت هون لند از کدام نوع فیلترها بهره مند هستند ، پس با ما باشید تا آگاهی شما به روز شود.

فیلتر اولیه در دستگاه های تصفیه هوا

اولین سد جدی که آلاینده های هوا را دستگیر می کند! معمولا ذرات درشت و آلودده هوا در این مرحله و توسط فیلتر های ارزان قیمت اولیه جذب می شوند تا فیلتر های بعدی هم سالم تر بمانند و هم هزینه نگهداری را پایین بیاورند ، هرچه پرز ، مو ، گرده های درشت آلرژی زا ، پرهای ریز پرندگان و موهای حیوانات خانگی در هوا است در این مرحله جذب فیلتر نخستین می شود.

فیلتر هپا مهمترین فیلتر دستگاه تصفیه هوا

هر دستگاه تصفیه هوای با کیفیتی باید دارای فیلتر هپا باشد ، جنس این فیلتر از پنبه ، فایبرگلاس و فیبرهای ویژه است که توانایی جذب ذراتی که با چشم دیده نمی شود را داراست. تمام ذراتی که تا 0/3 میکرون بزرگی دارند توسط این فیلتر جذب می شوند ، قطعاً می دانید که هر میکرون یک هزارم میلیمتر است پس هر چیزی تا 0.0003 میلیمتر در این مرحله جذب توسط دستگاه شما از محیط گرفته می شود و دیگر وارد سیستم تنفسی شما نخواهد شد!

نکته : ما قادر به دیدن ذراتی تا 10 میکرون هستیم! و ویروس ها ، باکتری ها و میکروب ها همه کمتر از 10 میکرون هستند.

فیلتر کربن اکتیو ؛ غول مرحله آخر

تا اینجا ذرات بزرگ ، باکتری ها ، ویروس ها و آلاینده هایی تا 0/3 میکرون را از هوا جدا کردیم ، چه چیزی باقی می ماند ؟ بله ، درست است ؛ آلاینده های شیمیایی ! که اتفاقا از همه قبلی ها خطرناک تر است.

فیلتر کربن اکتیو همانطور از نام آن مشخص است خودش از جنس کربن است و بنابراین براحتی با ترکیبات شیمیایی واکنش نشان داده و همه را از بین می برد . از این ماده حتی در ماسک هایی که سربازان در هنگام حملات شیمیایی به صورت می زنند هم استفاده می شود. ذرات جذب شده توسط این نوع فیلتر دیگر قادر نیستند به هوابرگردند چون کاملا در این فیلتر حل می شوند.

پس اگر در خانه فردی سالمند دارید که بیماری ریوی دارد و یا کودک در معرض آسم ، دقت کنید که حتما دستگاه تصفیه هوا شما دارای این نوع فیلتر باشد.

فیلترهای موجود در دستگاه های تصفیه هوای هون لند

حال که با انواع فیلتر دستگاه تصفیه آشنا شدید ما همان دو نمونه محصولی که پیشتر به شما معرفی کردیم را از نظر فیلتر هم بررسی می کنیم:

دستگاه هون لند مدل XJ3400 : دارای فیلترهای بسیار باکیفیت هپا ، کربن اکتیو ،پیش فیلترو همچنین سیستم تولید اکسیژن فعال است.

و دستگاه هون لند مدل  XJ8200 : با بهره گیری از تکنولوژی جدید دبل فیلتر و استفاده از فیلترهای بسیار باکیفیت هپا ، کربن اکتیو ، تولید اکسیژن فعال و پیش فیلتر می تواند انتخابی بسیار جذاب و عالی باشد.

خوب است بدانید دستگاه اول تکنولوژی جدید LCD مخفی و نمایش میزان آلودگی هوای محیط و مصرف برق بسیار پایین و در دستگاه دوم شامل LCD دو طرفه و نمایش میزان آلودگی هوای محیط و مصرف برق بسیار پایین و مجهز بودن به سنسور های مختلف و WIFI است که می تواند برای استفاده های حرفه ای تر به شما خدمت رسانی کند.

خرید هوشمندانه دستگاه تصفیه هوا

نکته ای که باید در هنگام خرید دستگاه تصفیه بدانید این است که بسیاری از شرکت ها و فروشگاه ها ممکن است اقدام به فروش این دستگاه ها بدون اطلاع از نحوه عملکرد آن و تنها برای سودجویی داشته باشند ، اما شما به عنوان یک خریدار هوشمند بهتر است از شرکت هایی که به طور تخصصی به فروش دستگاه های تصفیه می پردازند و درباره عملکرد دستگاه به شما اطلاعات صحیح می دهند مراجعه کنید.  خریدی صحیح و با دقت و وسواس لازم می تواند دقیقا بر سلامت شما و خانواده عزیزتان تاثیر بگذارد، پس با تحقیق و مطالعه اقدام به خرید دستگاه تصفیه هوا کنید.

خرید دستگاه تصفیه هوا

ما نیز در شرکت هون لند در کنار شماییم تا در این انتخاب شما را همراهی کنیم ؛ کارشناسان حرفه ای و مشاوران تخصصی هون لند می توانند پاسخ گوی تمام ابهامات و سوالات شما باشند ، همچنین شما می توانید با مراجعه به سایت ما اطلاعات فنی دستگاه ها را مشاهده کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو