علت فوت آیت الله عبدالقائم شوشتری + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/12/2

19:53


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، عبدالقائم شوشتری و فوت عبدالقائم شوشتری و بیماری عبدالقائم شوشتری و بیوگرافی عبدالقائم شوشتری و اخبار عبدالقائم شوشتری و حواشی عبدالقائم شوشتری و عبدالقائم شوشتری کیست و عبدالقائم شوشتری کجاست و چه خبر از عبدالقائم شوشتری و عبدالقائم شوشتری اهل کجاست و عبدالقائم شوشتری در بیمارستان و علت مرگ عبدالقائم شوشتری و درگذشت عبدالقائم شوشتری در نم نمک.

علت فوت آیت الله عبدالقائم شوشتری + بیوگرافی

علت فوت آیت الله عبدالقائم شوشتری

«عبدالقائم شوشتری» استاد پیشین حوزه های علمیه قم و اصفهان و یکی از مجتهدان و عرفای معاصر شیعی در 77 سالگی ، دارفانی را وداع گفت.

علت فوت آیت الله عبدالقائم شوشتری + بیوگرافی

علت فوت آیت الله عبدالقائم شوشتری + بیوگرافی

آیت الله عبدالقائم شوشتری پس از تحمل یک دوره بیماری ، روز سه شنبه در اصفهان به لقاالله پیوست.

وی که فرزند مرحوم حاج شیخ فضل الله شوشتری بود ، در سال 1323 شمسی در «فاروج» از توابع شهرستان «قوچان» در خانواده ای روحانی به دنیا آمد.

آیت الله عبدالقائم شوشتری تحصیلات عالی خود را در قم نزد آیات عظام طباطبایی ، بهاءالدینی ، بهجت ، سیّدحسین یعقوبی قایینی و حاج محمّد اسماعیل دولابی گذراند.

آیت الله شوشتری جز فقه ، تحقیقات و مطالعات فراوانی را نیز در زمینه های عرفان ، اخلاق ، ادیان ، مذاهب و طرائق داشت.

این استاد حوزه که در طول عمر پربارش طُلاب و شاگردان بسیاری را تربیت کرد ، چندین سال نیز امامت جمعه شهرهای زرندِ کرمان ، دورود لرستان و شاهین شهر اصفهان را بر عهده داشت.

وی برادر اسماعیل شوشتری وزیر سابق دادگستری در دولت های ششم و هفتم بود.

آیت الله عبدالقائم شوشتری در راه تبلیغ و ترویج مکتب حقِّ اهل بیت(ع) بسیار ساعی و موفّق بود و شیوه های ویژه ای را دنبال کرد به گونه ای که در حوزه علمیّه قم ، سبب تحوّل عظیمی شد و فرهیختگان فراوانی را پروراند.

از آثار آیت الله شوشتری می توان به کتاب های «غم عشق» ، «راست گفت مسیح» و «قبول اهل دل» که تحت اشراف و با بیانات معظم له توسط نشر «عطش» به زیب طبع آراسته شده است ، اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو