نوروز 1403 کجا بریم؟ معرفی مقاصد مناسب برای نوروز

نوروز 1403 کجا بریم؟ معرفی مقاصد مناسب برای نوروز


منبع: نم نمک

2

1402/11/1

09:11


تعطیلات نوروزی برای ما ایرانیان یکی از بهترین فرصت ها برای سفر است. تعطیلات عید ایام پیک سفر در ایران محسوب می شود و اکثر شهرهای کشورمان در این موقع از سال مملو از مسافر و گردشگر هستند.

نوروز 1403 کجا بریم؟ معرفی مقاصد مناسب برای نوروز

نوروز 1403 کجا بریم؟ معرفی مقاصد مناسب برای نوروز

تعطیلات نوروزی برای ما ایرانیان یکی از بهترین فرصت ها برای سفر است. تعطیلات عید ایام پیک سفر در ایران محسوب می شود و اکثر شهرهای کشورمان در این موقع از سال مملو از مسافر و گردشگر هستند. همین موضوع باعث می شود که ظرفیت هتل ها به سرعت پر شود. علاوه بر آن افزایش تقاضا برای سفر سبب تکمیل ظرفیت سریع بلیط هواپیما ، قطار یا اتوبوس نیز می شود. به همین خاطر برای سفر در ایام عید بهتر است به موقع مقصد را انتخاب و برای سفر برنامه ریزی کنیم. در ادامه به معرفی مقاصد مناسب برای تعطیلات عید و چگونگی مدیریت هزینه های سفر سخن خواهیم پرداخت.

نوروز 1403 کجا بریم؟ معرفی مقاصد مناسب برای نوروز

نوروز 1403 کجا بریم؟ معرفی مقاصد مناسب برای نوروز

نوروز 1403 کجا بریم؟ معرفی مقاصد مناسب برای نوروز

در تعطیلات نوروزی 1403 کجا بریم؟

اگر برای برنامه ریزی سفر نوروزی خود به دنبال مقصد مناسب هستید ، باید بگوییم که اکثر شهرهای ایران برای سفر نورزوی مناسب هستند ، اما در ادامه تعدادی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای تعطیلات عید را معرفی خواهیم کرد.

  1. اصفهان : شهر اصفهان می تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای سفر نوروزی باشد؛ چراکه علاوه بر جاهای گردشگری فراوانی که دارد ، نمایانگر تاریخ و تمدن ایران نیز است. سی وسه پل ، چهل ستون ، منارجنبان ، بازار سنتی ، کلیسای وانک و... فقط بخشی از جذابیت ها و زیبایی های اصفهان هستند.
  2. شیراز : می توان گفت که شیراز و اصفهان جزو جدایی ناپذیر مقاصد گردشگری نوروزی هستند؛ درواقع این دو شهر زیبا با آثار تاریخی فراوان و جاهای دیدنی زیادی که دارند ، هر مسافری را مجذوب خود می کنند. برای سفر به شیراز می توانید بلیط هواپیما ، قطار یا اتوبوس تهیه کنید و لذت یک سفر به یادماندنی را برای خود به ارمغان بیاورید.
  3. جزایر جنوبی ایران : جزایر جنوبی ایران مثل کیش ، قشم ، هرمز ، هنگام و... مانند نگینی درخشان در حاشیه خلیج فارس می درخشند و یک مقصد مناسب و خوش آب وهوا برای سفر نوروزی محسوب می شوند. جزایر جنوبی معمولا در بهار شرایط مساعدی برای سفر دارند و از گرما یا رطوبت زیاد خبری نیست! سعی کنید برای سفر به این جزایر در اسرع وقت برای خرید آنلاین بلیط هواپیما اقدام کنید؛ چراکه متقاضی سفر به این جزایر در عید نوروز بسیار زیاد است.
  4. مشهد : شهر مشهد یک انتخاب بی نظیر برای سفر در ایام عید است؛ چراکه می توانید لحظات سال تحویل را در بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) سپری کنید و از حال وهوای عرفانی حرم مطهر در آن لحظات خاص بهره مند شوید. علاوه بر آن جاهای گردشگری مشهد نیز بسیار زیاد است و بی شک یکی از بهترین سفرهایتان خواهد بود.
  5. اهواز : اهواز و بیشتر شهرهای جنوبی ایران جزو مقاصد مناسب برای سفر نوروزی محسوب می شوند. شهر اهواز و در کل استان خوزستان در عید و فصل بهار آب وهوای بسیار متعادلی دارند و می توانید از گردش در میان مردم خونگرم جنوب لذت ببرید. چشیدن طعم غذاهای خوشمزه جنوبی نیز یکی از تجربه های فراموش نشدنی شما در سفر به شهرهای جنوبی خواهد بود.

نیشابور ، سمنان ، کرمان ، یزد ، بوشهر ، لاهیجان ، گیلان ، گلستان ، بندرعباس و... از دیگر مقاصد مناسب برای گردش و گذراندن تعطیلات نوروزی هستند. می توانید با خرید بلیط اتوبوس پایانه ها ، رزرو اینترنتی بلیط قطار و هواپیما یا حتی وسیله شخصی خود به این شهرها سفر کنید.

از چه زمانی برای برنامه ریزی سفر اقدام کنیم؟

نوروز 1403 کجا بریم؟ معرفی مقاصد مناسب برای نوروز

اگر در فکر سفر در تعطیلات عید هستید ، باید کارهای سفر را مدتی قبل از آغاز تعطیلات نوروزی شروع کنید. همانطور که می دانید تقاضای سفر در این موقع از سال بسیار زیاد است و اگر برای رزرو هتل یا بلیط تعلل کنید به احتمال زیاد با تکمیل ظرفیت پروازها و هتل ها مواجه خواهید شد.

پیشنهاد می کنیم یک ماه یا حداقل چند هفته قبل از تعطیلات عید رزرواسیون بلیط و هتل مورد نظر خود را انجام دهید. البته این موضوع برای سفرهای داخلی صدق می کند و اگر مقصد شما خارج از ایران است باید حداقل سه ماه قبل از موعد سفر کارهای خود را انجام دهید. در کل سعی کنید کارهای مربوط به سفر خود را به لحظه آخر موکول نکنید.

چگونه هزینه های سفر را مدیریت کنیم؟

نوروز 1403 کجا بریم؟ معرفی مقاصد مناسب برای نوروز

با اینکه سفر بسیار لذت بخش و هیجان انگیز است ، اما می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد و این موضوع ممکن است برنامه های شخصی شما را با مشکل مواجه سازد. برای اینکه سفر مقرون به صرفه تری داشته باشید و در واقع بتوانید هزینه های سفر خود را مدیریت کنید ، باید با یک برنامه ریزی اصولی پیش بروید.

  • می توانید در هزینه محل اقامت صرفه جویی کنید و با رزرو هتل یا اقامتگاه های قیمت مناسب هزینه سفر خود را تا حد زیادی کاهش دهید.
  • برای تهیه بلیط نیز می توانید مدتی قبل از سفر در بین سایت های و ایرلاین های مختلف جستجو کنید و بلیط قیمت مناسب تری بخرید.
  • بلیط های لحظه آخری ، چارتری و بعضی اوقات بلیط های کنسل شده نیز قیمت مناسب تری نسبت به بلیط سیستمی دارند.
  • در خیلی از موارد تهیه بلیط قطار یا اتوبوس مقرون به صرفه تر از تهیه بلیط هواپیماست.
  • می توانید گاهی اوقات در طول سفر با پختن غذای خانگی از صرف هزینه زیاد برای غذای بیرون و رستوران جلوگیری نمایید.
  • برای خرید نیز می توانید به مراکز خریدی که تخفیف دارند یا قیمت آنها مناسب تر است ، مراجعه کنید.
  • بهتر است برای مسیرهای نزدیک ، پیاده روی یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی را جایگزین اجاره خودرو یا استفاده از تاکسی نمایید.
  • مورد دیگر برای صرفه جویی در هزینه های کلی سفر ، این است که در ایام غیر پیک به سفر بروید.

در این مطلب سعی کردیم تعدادی از مقاصد محبوب برای سفرهای نوروزی را معرفی کنیم و از راه های مدیریت هزینه های سفر نیز سخن گفتیم. امیدواریم مطالعه این مطلب توانسته باشد برای انتخاب یک مقصد مناسب و مدیریت هزینه های سفر به شما کمک کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو