حقایق جالب درباره چربی زیر بغل؛ دلایل ایجاد و روش های از بین بردن

منبع: تاپ ناز

2

1402/12/4

15:03


تعداد زیادی از خانم ها با مشکل جمع شدن چربی در زیر بغل مواجه هستند. آن ها چربی اضافه در پشت سوتین خود دارد که از آن بسیار ناراضی می …

تعداد زیادی از خانم ها با مشکل جمع شدن چربی در زیر بغل مواجه هستند. آن ها چربی اضافه در پشت سوتین خود دارد که از آن بسیار ناراضی می باشند. چربی این ناحیه بسیار آزار دهنده و ناراحت کننده می باشد. وجود این چربی ها اجازه پوشیدن بسیاری از لباس ها را از یک خانم می گیرد. زیرا در هنگام پوشیدن جنس ها و مدل های خاصی کاملا نمایان است و ظاهر جالبی ندارد. اما بهتر است که افراد نگران این موضوع نباشند. زیرا راه حل هایی کاربردی برای حل این مشکل وجود دارد.

با انجام این کارها افراد می توانند چربی زیر بغل خود را از بین ببرند. تعدادی از این راهکارها در ادامه مقاله توضیح داده شده است. افرادی که می خواهند از شر چربی زیر بغل خود خلاص شوند این مقاله را دنبال کنند.

حقایق جالب درباره چربی زیر بغل؛ دلایل ایجاد و روش های از بین بردن

دلیل به وجود آمدن چربی زیر بغل

چربی زیر بغل مشکلی است که برای همه افراد به هر جنسیتی ممکن است به وجود آید. اما در میان خانم ها چربی زیر بغل بسیار رایج تر از آقایان می باشد. خانم ها هنگام پوشیدن لباس های تنگ یا سوتین های سفت زیر بغل شان برآمده دیده می شود. به گونه ای که انگار در آن محل یک توده چربی وجود دارد. گاهی مشکل از لباس و سوتین نیست، آن قسمت دارای چربی اضافه ی انباشته شده می باشد. ایجاد چربی در این قسمت دلایل فراوانی دارد. از بین بردن آن ها اگر چه کمی دشوار است ولی ممکن می باشد.

ژنتیک

چربی نیز مانند سایر موارد مطابق با ژنتیک در بدن توزیع می شود. وراثت و عوامل ژنتیکی محل قرار گیری چربی را تعیین می کنند. اغلب افراد چاق حالت بدنی مانند پدر و مادر خود دارند. تحقیقات گسترده ای در این مورد صورت گرفته اند.

این تحقیقات نشان می دهند که ده ها عامل ژنتیکی در محل قرارگیری چربی تاثیر دارند. چاقی ها در افراد مختلف متفاوت هستند. برخی از افراد در قسمت پایین تنه چاق می شوند. برای برخی دیگر تجمع چربی در بالاتنه می باشد. اگر در خانواده افرادی باشد که چربی زیر بغل داشته باشند. بسیار طبیعی است نسل های بعدی هم چاقی این قسمت را به ارث ببرند.

اضافه وزن و چاقی

افرادی که دارای چاقی و اضافه وزن هستند بیشتر از سایر افراد در معرض چربی زیر بغل می باشند. افرادی که اضافه وزن دارند چربی های زیر پوستی نیز دارند. این چربی های زیر پوستی امکان دارد در زیر بغل جمع شود. جمع شدن این چربی ها موجب ایجاد توده های چربی در زیر بغل می شوند. اما افراد دارای اضافه وزن باید توجه داشته باشند که طبق ژنتیک محل ذخیره چربی آن ها کجا است. آن ها می توانند با کمک ورزش و رژیم غذایی مناسب چربی ها را از بین ببرند.

چربی های زیر بغل نیز از این قاعده مستثنی نیستند. می توان آن ها را با انجام حرکات ورزشی و رژیم های غذایی سالم از بین برد.

ایجاد چربی زیر بغل با تورم غدد لنفاوی

غده های لنفاوی در قسمت های مختلفی از بدن قرار دارند. تعدادی از آن ها در زیر بغل موجود می باشند. زمانی که غدد لنفاوی در این قسمت متورم شوند. زیر بغل نیز متورم می شود. مانند چربی زیر بغل به نظر می رسد. همچنین ظاهر بسیار بدی نیز به افراد می دهد. این غده ها بر اثر موارد مختلفی متورم می شوند.

به عنوان نمونه عفونت و آسیب رسیدن به دست ها و بازو ها می تواند آن ها را متورم کند. همچنین استرس و مشکلات شدید روحی نیز می توانند بر این غده ها تاثیر بگذارند و آن ها را متورم کنند. لنفوم و سرطان سینه نیز از دیگر عوامل آن هستند.

تاثیر هورمون ها بر چربی زیر بغل

بافت سینه ها به تغییرات هورمونی بسیار حساس می باشد. تغییراتی مانند بلوغ، یائسگی، بارداری و قاعدگی تاثیر بسیار زیادی بر بافت سینه دارند. علاوه بر این استروژن و پروژسترون تاثیر بسیار بالایی بر تورم و بزرگ شدن سینه ها دارد. تغییر تولید این هورمون ها سایز سینه را تغییر می دهند. علاوه بر این بارداری و زایمان بیشترین افزایش حجم سینه را به دنبال دارد. زیرا در این زمان پرولاکتین موجب بالا رفتن حجم سینه می شود.

این تغییرات هورمونی با بالا بردن چربی در سینه و اطراف سینه آن ها را بزرگ می کنند. بزرگ شدن و چاق شده سینه ها چربی های قسمت زیر بغل را نیز افزایش می دهد. زیر بغل هماهنگ با سینه ها چاق می شود. اغلب خانم هایی که تجربه بارداری دارند اغلب در قسمت سینه و زیر بغل چاق می شوند.

تاثیر بافت پستان بر چربی زیر بغل

گاهی اوقات بافت و چربی های سینه به عنوان چربی و چاقی زیر بغل نشان داده می شود. این وضعیت ظاهر افراد را بسیار نا متناسب نشان می دهد. علاوه بر این به عنوان سینه جانبی و سینه زیر بغل نیز شناخته می شوند. پستان زیر بغل علاوه بر ظاهر زشتی که دارد در فعالیت های فرد نیز تاثیر می گذارد. می توانند برخی از حرکت های فرد را مختل کند. داشتن این پستان های اضافه شایع نمی باشند.

در حالت میانگین شش درصد از خانم ها و سه در صد از آقایان به آن مبتلا هستند. هرچند که می توان آن را با کمک روش های خاصی از بین برد.

وضعیت ایستایی نامناسب

وضعیت ایستایی نامناسب سبب ایجاد در زیر بغل نمی شود. اما می تواند آن را تا حد زیادی نمایان کند. بدن همیشه باید در حالت مناسب خود قرار گیرد. حالت نامناسب بدن موجب ایجاد تغییرات ناخوشایندی در فرم اندام ها می شود. افرادی که فرم شانه های شان رو به جلو است. می توانند با صاف ایستادن چربی های زیر بغل را پنهان کنند. صاف ایستادن در این افراد موجب کشیدگی زیر بغل آن ها می شود. در نتیجه چربی های آن قسمت کمتر در معرض دید قرار می گیرند.

روش های از بین بردن چربی های زیر بغل

حقایق جالب درباره چربی زیر بغل؛ دلایل ایجاد و روش های از بین بردن

چربی زیر بغل ظاهر زشتی به افراد علی الخصوص خانم ها می دهد. زیرا در هنگام لباس پوشیدن کاملا مشخص است. همچنین از اطراف کش سوتین بیرون می زند و باعث به هم خوردن استایل افراد می شود. افرادی که به چربی اضافه در این ناحیه مبتلا هستند. همیشه به دنبال راه هایی برای برطرف کردن آن می باشند. چربی این ناحیه را می توان به با کار بردن روش های مختلفی از بین برد. افراد با توجه به وقت و برنامه روزمره خود می توانند روش مناسب برای از بین بردن این چربی ها برگزینند.

در ادامه مقاله روش های متنوع، کاربردی و ساده ای برای از بین بردن چربی زیر بغل آورده شده است. افرادی که به دنبال راه های کاربردی و ساده برای درمان چربی این نواحی هستند ادامه مقاله را مطالعه نمایند.

برنامه غذایی مناسب

داشتن یک رژیم غذایی مناسب می تواند چربی های زیر بغل را از بین ببرد. علاوه بر این می تواند از ایجاد آن جلوگیری می کند. افراد باید از کالری منفی استفاده کنند. کالری منفی به معنی کم کردن کالری های مصرفی می باشد. برای از بین بردن چربی در هر ناحیه از بدن لازم است که مقدار کالری ها به حداقل برسد و کم شود.

کالری که بدن دریافت می کند باید کمتر از کالری مورد نیاز و مصرفی بدن باشد. در این صورت بدن از چربی انباشته شده در نواحی زیر بغل و سایر قسمت ها استفاده می کند. در این صورت چربی آن قسمت ها برای تامین انرژی و دریافت کالری مصرفی بدن آب می شود.

برای این کار لازم است افراد از یک برنامه غذایی اصولی پیروی کنند. پایبند بودن به این برنامه درست می تواند این چربی های نامتوازن را از بین ببرد. برای تهیه برنامه مناسب و دقیق می توان از متخصص تغذیه کمک گرفت. علاوه بر این راه کار های کلی و عمومی ای وجود دارد که موجب کاهش چربی های اضافه بدن می شود.

ورزش هوازی

انجام تمرینات هوازی می تواند کمک بزرگی به از بین بردن چربی زیر بغل کند. این تمرینات چربی های بازو، سینه، زیر بغل، خط سوتین و شکم را از بین می برد. بیشتر اوقات تجمع چربی پر بدن به دلیل کم تحرکی افراد می باشد.

به همه افرادی که دارای چربی اضافه در ناحیه خط سوتین و زیر بغل هستند پیشنهاد می شود. از ورزش هوازی علی الخصوص ورزش هوازی پر فشار استفاده نمایند. تاثیرات این ورزش بسیار شگفت انگیز می باشد. تمرینات پرفشار هوازی سریع ترین راه حل برای از بین بردن چربی ها می باشند. تمرینات هوازی دارای تایم کوتاه و فشار بسیار بالا می باشد. به عنوان نمونه این تمرینات حدودا بیست دقیقه و با فشار تناوبی بسیار بالا می باشند.

برای انجام این تمرینات افراد ابتدا باید تمرین های مورد نظر و مورد علاقه خود را برگزینند. ورزش های هوازی بسیار متنوع هستند. به عنوان نمونه رقص، دوچرخه سواری، دو، تمرینات استپ و ایروبیک را می توان انجام داد. همه این موارد دارای خاصیت چربی سوزی بسیار بالایی هستند.

رعایت رژیمی برای از بین بردن چربی زیر بغل

حقایق جالب درباره چربی زیر بغل؛ دلایل ایجاد و روش های از بین بردن

موارد مهمی وجود دارند که رعایت آن ها موجب از بین رفتن چربی های اضافه بدن علی الخصوص چربی زیر بغل می شوند. چربی های زیر بغل را می توان با رعایت موارد زیر از بین برد.

  • افراد لازم است پروتئین کافی و مورد نیاز بدن را دریافت کنند. آن ها هرگز نباید میزان پروتئین خود را برای رژیم گرفتن محدود کنند.
  • نوشیدنی های صنعتی بهتر است حذف شوند. این نوشیدنی ها شامل دلستر، نوشابه و آبمیوه های کارخانه ای می باشند. این موارد باید به طور کامل از رژیم افراد حذف شوند.
  • میزان مصرف قند باید به حداقل خود برسد. شیرینی ها، کلوچه ها، شکلات و موارد دیگر باید از رژیم غذایی حذف شوند. با حداقل میزان مصرف آن ها به کمترین حد ممکن برسد.
  • مصرف میوه ها و سبزی ها باید بیشتر شود. بهتر است افراد آن ها را همیشه در دسترس داشته باشند تا در هنگام گرسنگی از آن به جای نان و خوراکی های پر کالری استفاده شود.
  • نوشیدن آب در همه رژیم های غذایی پیشنهاد داده می شوند. افراد باید روزانه حداقل هشت لیوان و بیشتر آب بنوشند.
  • ایجاد تغییرات سالم در رژیم غذایی نیز بسیار موثر می باشد. به عنوان نمونه افراد می توانند چایی سبز را جایگزین چایی سیاه نمایند. همچنین افرادی که به خوردن شیر گرم در آخر شب عادت دارند. می توانند سیر کم چرب استفاده نمایند و در آن مقداری دارچین بریزند. دارچین یک چربی سوز بسیار مناسب می باشد.

تمرینات بدنسازی برای از بین بردن چربی زیر بغل

حقایق جالب درباره چربی زیر بغل؛ دلایل ایجاد و روش های از بین بردن

تمرینات بدنسازی یکی دیگر از راه های از بین بردن چربی زیر بغل می باشد. افراد لازم است برای از بین بردن چربی این ناحیه از تمرینات بدنسازی موضعی کمک بگیرند. برای این کار لازم است حرکات بالا تنه به درستی و با دقت انجام شود. لازم است افراد بدانند که این تمرینات موجب از بین رفتن چربی این ناحیه نمی شود. بلکه با کمک عضله سازی موجب سفت شدن و جمع تر شدن این نواحی می شود.

افراد با تمرینات بدنسازی عضلات ضعیف ناحیه زیر بغل کتف و پشت خود را تقویت می نمایند. این عضلات بعد از مدتی سفت و برجسته شده و جلوه بسیار زیبایی ایجاد می کنند. علاوه بر این عضله سازی سوخت و ساز و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. همین امر. موجب چربی سوزی نیز می شود.

مهم ترین نکته در انجام این تمرینات بالا رفتن اعتماد به نفس افراد می باشد. افراد با ورزش کردن دارای روحیه ی بسیار شاد و خوبی هستند همچنین احساس بسیار بهتری خواهند داشت. این تمرینات بهتر است در حالت اصولی و زیر نظر مربی انجام شوند.

کلام پایانی

چربی زیر بغل ممکن است برای همه افراد به وجود آید. اما خانم ها مخصوصا خانم هایی که تجربه بارداری و شیردهی داشته اند بیشتر در معرض آن قرار دارند. این چربی ها را می توان با کمک ورزش و رژیم غذایی خوب و اصولی کنترل کرد.

منبع: healthline.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو