بیوگرافی نصرالله رادش شرکت کننده فصل اول برنامه اسکار

بیوگرافی نصرالله رادش شرکت کننده فصل اول برنامه اسکار


منبع: تالاب

1

1402/12/6

23:56


نصرالله رادش یک بازیگر طنز اهل ایران اسـت کـه درسال ۱۳۴۵ در آبادان بـه دنیا […]

بیوگرافی نصرالله رادش شرکت کننده فصل اول برنامه اسکار

نصرالله رادش یک بازیگر طنز اهل ایران اسـت کـه درسال ۱۳۴۵ در آبادان بـه دنیا آمد. او با حضور در مجموعه‌هاي‌ تلویزیونی مانند پرواز ۵۷؛ ساعت خوش، باغ مظفر و مسافران شهرت یافت. او همچنین در چند فیلم سینمایی و تئاتر نیز بازی کرده اسـت. او علاوه بر بازیگری بـه ساخت صورتک‌هاي‌ گلی نیز علاقه دارد. او در حال حاضر با آرزو محمود ازدواج کرده و یک پسر بنام پرهام دارد.

 

کودکی نصرالله رادش

کودکی نصرالله رادش

نصرالله رادش درخانواده‌اي پرجمعیت در جنوب کشورمان بـه دنیا آمد. پدر و مادرش اهل بهبهان خوزستان هستند و پنج خواهر و برادر داشته و خودش فرزند آخر خانواده اسـت. او تا ۱۴ سالگی در آبادان زندگی کرده اسـت و دو سال پس از شروع جنگ تحمیلی درسال ۱۳۵۹ بـه همراه خانواده بـه تهران مهاجرت کرد. او درسال ۱۳۶۸ یک دوره دو ساله بازیگری تئاتر را در فرهنگسرای نیاوران گذراند ودر دانشگاه فوق دیپلم تئاتر گرفت.

 


مطالب مشابه: عکس های دیدنی از پشت صحنه سریال در حاشیه


 

خانواده نصرالله رادش

خانواده نصرالله رادش

نصرالله رادش دریک خانواده پرجمعیت با هفت خواهر و برادر در آبادان بـه دنیا آمد. پدر و مادرش اهل بهبهان خوزستان هستند. او درسال ۱۳۵۹ با شروع جنگ بـه همراه خانواده بـه تهران مهاجرت کرد. او از دو ازدواج خود یک پسر بنام پرهام دارد. او در حال حاضر با آرزو محمود ازدواج کرده اسـت.

 

تحصیلات

تحصیلات نصرالله رادش

نصرالله رادش یک دوره دو ساله بازیگری تئاتر را درسال ۱۳۶۸ در فرهنگسرای نیاوران گذراند ودر دانشگاه فوق دیپلم تئاتر گرفت. او همچنین در رشته‌هاي‌ مختلفی مانند مجسمه‌سازی، صورتک‌سازی، زبان انگلیسی و کامپیوتر دوره‌هاي‌ آموزشی را دنبال کرده اسـت.

 

شروع کار بازیگری

شروع کار بازیگری نصرالله رادش

نصرالله رادش نخستین بار درسال ۱۳۷۱ بـه عنوان بازیگر مهمان در مجموعه تلویزیونی «پنچری» بـه کارگردانی هرمز هدایت جلوی دوربین رفت. سال بعد با حضور در مجموعه «پرواز ۵۷» بـه کارگردانی مهران مدیری بـه طور ناگهانی بـه شهرت رسید. پس از ان درسال ۱۳۷۳ با «ساعت خوش» خودرا در زمینه طنز تثبیت کرد.

 

به شهرت رسیدن نصرالله رادش

به شهرت رسیدن نصرالله رادش

نصرالله رادش یکی از بازیگران طنز ایران اسـت کـه در سینما و تلویزیون فعالیت داشته و دارد. او با بازی در مجموعه «پرواز ۵۷» بـه کارگردانی مهران مدیری درسال ۱۳۷۲ بـه تلویزیون آمد و با حضور در مجموعه‌هایي نظیر ساعت خوش، روزگار جوانی و زیر آسمان شهر بـه شهرت رسید. او پس از چند سال وقفه، نام رادش با بازی در نقش «حیف نون» در مجموعهٔ «باغ مظفر» و یک ربات در مجموعهٔ مسافران، دوباره بر سرزبان‌ها افتاد. او همچنین در چند فیلم سینمایی و تئاتر نیز بازی کرده اسـت.

 

شغل دیگر نصرالله رادش

شغل دیگر نصرالله رادش

نصرالله رادش علاوه بر بازیگری، بـه عنوان کارگردان نیز فعالیت داشته اسـت. او درسال ۱۳۷۴ فیلم سینمایی «مسافران» را کارگردانی کرد. او همچنین بـه ساخت صورتک‌هاي‌ گلی نیز علاقه دارد و نمایشگاه‌هایي از آثارش برگزار کرده اسـت. او اینکار را از دوران دانشجویی خود و با خمیر نان بربری آغاز کرده‌اسـت و بعد از ان با موادهای مختلف مثل خمیر بازی و خمیر گل چینی اقدام بـه ساخت ان‌ها نموده‌اسـت.

 


مطالب مشابه: عکس های گریم بازیگران در سریال “در حاشیه 2”


 

نصرالله رادش چه فیلم هایی بازی کرده است؟

نصرالله رادش چه فیلم هایی بازی کرده است؟

نصرالله رادش در چند فیلم سینمایی و تلویزیونی بازی کرده اسـت. برخی از ان‌ها عبارتند از:

 

1. مسافران «۱۳۷۴»: فیلمی بـه کارگردانی خود نصرالله رادش کـه درباره یک روبات اسـت کـه بـه دنبال یافتن خالق خود اسـت.

2. مردان بی زن «۱۳۸۰»: فیلمی بـه کارگردانی رامبد جوان کـه درباره یک گروه از مردانی اسـت کـه دریک آپارتمان زندگی می کنند و با مشکلات مختلفی روبه‌رو می شوند.

3. من مادر نیستم «۱۳۸۵»: فیلمی بـه کارگردانی فرهاد مهرانفر کـه درباره یک زن اسـت کـه بـه اشتباه بـه عنوان مادر یک کودک گم شده شناخته می شود.

4. من و تو «۱۳۹۱»: فیلمی بـه کارگردانی بابک نجفی کـه درباره یک راننده تاکسی اسـت کـه با یک مسافر انگلیسی زبان آشنا می شود و با او بـه گشت و گذار در تهران میرود.

 

جوایز و افتخارات

جوایز و افتخارات نصرالله رادش

نصرالله رادش یک بازیگر طنز ایرانی اسـت کـه در سینما و تلویزیون فعالیت داشته و دارد. او در طول دوران فعالیت خود جوایز و افتخارات متعددی کسب کرده اسـت. برخی از انها عبارتند از:

 

1. برنده جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی از جشنواره جام جم برای بازی در مجموعه تلویزیونی «مسافران» درسال ۱۳۹۵

2. نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی از جشنواره جام جم برای بازی در مجموعه تلویزیونی «باغ مظفر» درسال ۱۳۸۶

3. نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی از جشنواره جام جم برای بازی در مجموعه تلویزیونی «زیر آسمان شهر» درسال ۱۳۸۱

4. حضور در جشنواره بین‌ المللی فیلم‌هاي‌ تلویزیونی و سینمایی «مسکو» برای بازی در مجموعه تلویزیونی «باغ مظفر» درسال ۱۳۸۶

 

ازدواج نصرالله رادش

ازدواج نصرالله رادش

نصرالله رادش دو بار ازدواج کرده اسـت. نخستین ازدواج او با یک زن بـه نام مریم بود کـه پس از هشت سال بـه جدایی انجامید. از این ازدواج یک پسر بنام پرهام دارد. دومین ازدواج او با یک زن بـه نام آرزو محمود بود کـه درسال ۱۳۹۶ صورت گرفت. این زوج توسط یک دوست مشترک بـه یک دیگر معرفی شدند و مراسم عروسی شان هنری و خیلی ساده بدون شلوغ کاری برگزار شد.

 

حواشی زندگی

حواشی زندگی نصرالله رادش

نصرالله رادش یکی از بازیگران طنز ایران اسـت کـه در سینما و تلویزیون فعالیت داشته و دارد. او در زندگی شخصی خود با چندین مسئله روبه‌رو شده اسـت. برخی از این حواشی عبارتند از:

 

کم کاری در سینما و تلویزیون کـه وی را بـه بازیگردانی رو آورانده اسـت. او درسال ۱۳۷۴ فیلم سینمایی «مسافران» را کارگردانی کرد. او میگوید کـه بلد نیست با ارتباطات برای خودش کار بتراشد و شاید یکی از دلایل کم‌کاری‌ اش هم همین اسـت.

 

علایق نصرالله رادش

علایق نصرالله رادش

نصرالله رادش یک بازیگر طنز ایرانی اسـت کـه علاوه بر بازیگری، بـه کارگردانی، مجسمه‌سازی و صورتک‌سازی نیز علاقه دارد. او از دوران دانشجویی خود با خمیر نان بربری شروع بـه ساخت صورتک‌هاي‌ گلی کرده اسـت و بعدا با موادهای مختلف مثل خمیر بازی و خمیر گل چینی ادامه داده اسـت.

 

او همچنین نمایشگاه‌هایي از آثارش برگزار کرده اسـت. او درسال ۱۳۷۴ فیلم سینمایی «مسافران» را کارگردانی کرده اسـت. او همچنین بـه فوتبال، موسیقی، زبان انگلیسی و شنا علاقه دارد.

 

نصرالله رادش در فیلم اسکار مهران مدیری

نصرالله رادش در فیلم اسکار مهران مدیری

نصرالله رادش یکی از میهمانان ویژه برنامه اسکار بوده اسـت کـه در قسمت اول ان بـه همراه الیکا عبدالرزاقی، سحر ولدبیگی و رضا نیکخواه بازی کرده اسـت. او دراین قسمت در چالش‌هایي مانند تعویض لباس، تقلید از صدای حیوانات، تشخیص موزیک‌هاي‌ مشهور و تقلید از بازیگران دیگر شرکت داشته اسـت. او دراین برنامه با شوخی‌ها و طنزهای خود مخاطبان را سرگرم کرده اسـت.

 


مطالب مشابه: عکس های دیدنی و جالب از سریال در حاشیه 2


 

در پایان

فيلم سينمائى آخر نصرالله رادش فیلمی بـه نام «من و تو» بود کـه درسال ۱۳۹۱ اکران شد. این فیلم بـه کارگردانی بابک نجفی ساخته شده اسـت و داستان ان درباره یک راننده تاکسی اسـت کـه با یک مسافر انگلیسی زبان آشنا می شود و با او بـه گشت و گذار در تهران میرود. این فیلم یک کمدی رمانتیک اسـت کـه بازتابی از جامعه و فرهنگ ایرانی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو