پریود مردانه چیست

اگر می خواهید بدانید پریود مردانه چیست و چند روز است، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

پریود مردانه چیست و از چند سالگی شروع میشود؟ چند روز است؟

آیا مرد شما تحریک پذیر است؟ اگر جرأت نمی‌کنید با او شوخی کنید یا چیزی از او بخواهید، یا از گم شدن کنترل تلویزیون کمی بیش از حد عصبانی می‌شود، بر سر شما غر می‌زند؟ خوب، درک کنید که شاید زمان او در پریود مردانه است. در این مطلب از آلامتو پریود مردانه چیست و از چند سالگی شروع میشود؟ چند روز است؟

پریود مردانه چیست؟

این فقط زنان نیستند که “دوره ماهیانه” دارند. در واقع، تغییرات هورمونی مردان نیز به طور چشمگیری در نوسان است. متخصصان آن را سندرم مردانه تحریک پذیر (IMS) می نامد.

هر زنی می داند که دوران پریود خود چقدر می تواند دشوار باشد. با این حال، چیزی که بسیاری از زنان نمی دانند این است که مردان نیز می توانند تغییرات هورمونی را تجربه کنند. اگرچه مردان خونریزی ندارند و علائم مشابه زنان را تجربه نمی کنند، این تغییرات هورمونی می تواند عوارض جانبی بسیار قابل توجهی به خصوص در خلق و خو و تحریک پذیری داشته باشد. برخی آن را «پریود مردانه» می‌نامند، برخی دیگر آن را سندرم مردانه تحریک‌پذیر می‌نامند، در هر صورت، می‌تواند کاملاً شبیه PMS زنان باشد. رفتارهای مشخصه این دوران عبارتند از: خشمگین، بی صبر، طعنه آمیز، مشتاق، رفتار خصومت آمیز، استدلالی، بی محبت، ناامید، مطالبه گر، دفاعی، غمگین و ناراضی.

همچنین بخوانید: علت بی میلی مردان به رابطه زناشویی

حقایقی درباره پریود مردانه

در اینجا بینش کمی بیشتر در مورد “پریود مردانه” و چند واقعیت است که می تواند به شما کمک کند درک بهتری از آنچه که مستلزم آن است به دست آورید.

  1. سطح تستوسترون مردان در پاییز افزایش یافته و در بهار کاهش می یابد. در ماه های مارس، آوریل و می، مردان به طور کلی سطوح پایین تر T را دارند که می‌تواند بر میل جنسی آنها تأثیر بگذارد و منجر به طغیان های بیشتر، بی ثباتی عاطفی، تحریک پذیری و نوسانات خلقی شود.
  2. مردان هنگامی که دچار عدم تعادل هورمونی می شوند، علائم مشابه زنان را تجربه می کنند. بسیاری از آنها شبیه به چرخه قاعدگی زنان هستند، از جمله خستگی، گرفتگی عضلات، افزایش حساسیت. طبق یک مطالعه، حدود 26 درصد از مردان این دوره های منظم مردانه را تجربه می کنند.
  3. مردان چرخه هورمونی دارند. اگرچه ممکن است چرخه‌های ماهانه مشابه زنان نباشد، اما مردان چرخه‌های هورمونی دارند. به طور معمول، سطح تستوسترون در صبح بالاتر و در شب پایین تر است.
  4. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. متاسفانه به گفته بسیاری از کارشناسان این حوزه. مردم آن طور که باید مطالعه نمی کنند و «پریود مردانه» را جدی نمی گیرند و تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع مورد نیاز است.
  5. تغییرات سبک زندگی می تواند در عوارض جانبی سندرم مردانه تحریک پذیر نقش داشته باشد. علاوه بر مدیریت علائم به هنگام ظهور، یافتن راه‌هایی برای کاهش استرس برای مردانی که با این تغییرات هورمونی سر و کار دارند مهم است. این شامل ورزش، خوردن یک رژیم غذایی سالم و پرهیز از الکل و سیگار است که همگی می توانند به کاهش علائم کمک کنند.
  6. ممکن است درمان‌هایی وجود داشته باشد. در حالی که برخی از مردان تغییرات سریع سطوح هورمونی را تجربه می کنند، برخی دیگر نیز این علائم را تجربه می کنند زیرا سطح تستوسترون در بدن آنها کاهش می یابد. این سطوح با افزایش سن کاهش می یابد و می تواند به شدت بر رفتار، خلق و خو و میل جنسی تأثیر بگذارد. اگر سطح تسستستورون پایینی دارید، می‌توانید درمان‌های هورمونی را از طریق کرم‌ها، چسب‌ها، قرص‌ها و واکسن‌هایی دریافت کنید که می‌تواند به تعادل مجدد سطح شما کمک کند.

پریود مردانه از چند سالگی شروع می شود

پریود مردانه از چند سالگی شروع می شود؟

اکثر مردان با ورود به اواسط سی سالگی، کاهش تستوسترون را تجربه می کنند. سطح تستوسترون در حدود 35 سالگی شروع به کاهش حدود 1 درصد در سال می کند. نوسانات خلقی در مردان یکی از علائم اولیه آندروپوز است. تحریک پذیری در نتیجه عدم تعادل هورمونی یک واقعیت است، به خصوص برای مردان بین 40 تا 60 سال.

همچنین بخوانید: خواص بره موم برای مردان و زنان

پریود مردانه چند روز طول می کشد؟

تغییرات سطح هورمون مردانه در طول روز تغییر می کند، به طوریکه در صبح به بالاترین میزان و شب ها پایین میزان خود می رسد. با این حال IMS یا همان پریود مردانه بر خلاف پریود زنان که اغلب یه هفته طول می‌کشد، ممکن است چیزی بین چند روز تا چند ماه نیز ادامه داشته باشد. مردانی که این وضعیت را تجربه می کنند اغلب در انکار هستند و در همه جا به جز خودشان ایراد می گیرند. به عنوان یک مرد، تشخیص و اعتراف به اینکه مشکلی با خودتان وجود دارد، و چیزی تغییر کرده است دشوار است.

مشکلات هورمونی اغلب به عنوان مسئله ای در نظر گرفته می شود که فقط زنان با آن مواجه هستند. هورمون درمانی بیولوژیکی که با یک برنامه غذایی سفارشی و سایر تغییرات سبک زندگی ادغام شده است، راه حل مناسبی در این شرایط است.

سخن آخر

در این مطلب از آلامتو به طور خلاصه با پریود مردانه آشنا شدیم و گفتیم از چند سالگی شروع می کشد و چند روز طول می کشد. امیدواریم این مطلب برای شما همراهان مفید بوده باشد.