قیمت دلار امروز کمرشکن شد | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

2

1402/12/9

18:36


قیمت دلار امروز کمرشکن شد | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد. طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت. مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

علی طباطبایی کارشناس بازارهای مالی در گفت و گو با خبرنگار میهن تجارت گفت:

قیمت دلار در سومین روز هفته با افزایش سرسام آور بازگشایی شد و تا پایان معاملات روز دوشنبه بیش از 500 تومان افزایش یافته بود. روند افزایشی قیمت دلار در حالی پیش بینی می شد که سیاستگذار تلاش می کند قیمت ها را در بازار ارز حداقل تا انتخابات مجلس متوقف کند. علی طباطبایی کارشناس بازارهای مالی گفت: افزایش آرام و مستمر دلار به دلیل تورم و افزایش تقاضا در هفته های پایانی سال قابل پیش بینی است.

به گزارش میهن تجارت، دلار روز دوشنبه در حالی به سقف قیمتی 23 روز گذشته رسید که سیگنال سیاسی خاصی وارد بازار نشد و حتی سردی هوا باعث دلسردی برخی خرده فروشان از حضور فیزیکی در بازار ارز شد. اما با این وجود فشار تقاضا به بازار ارز روند صعودی داد.

روند صعودی قیمت دلار قابل پیش بینی بود

اگرچه سیاستگذار از ابتدای سال برای مهار قیمت دلار و تثبیت بازارهای مالی تلاش کرد، اما کارشناسان اقتصادی با تکیه بر مولفه های اقتصادی همواره بر فشرده سازی بهار اسکناس های آمریکا توسط بانک مرکزی تاکید داشتند. نسبت به آزاد شدن بهار امسال در روزهای پایانی سال هشدار داده بودند.

در همین راستا علی طباطبایی که پیش از این بارها بر نقش تورم در بازار ارز تاکید کرده است، درباره روند افزایشی قیمت دلار به میهن تجارت گفت: با توجه به مولفه های اقتصادی و موضوع تورم و افزایش تقاضا. برای واردات در ماه های پایانی سال روند افزایش قیمت دلار قابل پیش بینی بود.

وی در خصوص روند قیمت دلار تا پایان سال گفت: به نظر می رسد محدوده قیمت فعلی با تلرانس دو تا سه هزار تومان برای این اسکناس ثابت باشد، باید در نظر داشت که بهترین اتفاقات که می تواند موج صعودی دلار را موقتاً سرکوب کند، قبلاً اتفاق افتاده است، بنابراین اخبار جدید نمی تواند بازدارنده قوی برای کاهش قیمت این اسکناس باشد.

کاهش قیمت دلار نخواهیم داشت

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اجرای سیاست خبردرمانی برای کنترل قیمت دلار توسط نهاد پولی کشور، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی ممکن است بتواند به طور موقت و در مدت زمان کوتاهی قیمت ها را در این محدوده نگه دارد. اما من معتقدم که پس از این ما خواهان کاهش قیمت دلار نخواهیم بود.»

این کارشناس اقتصادی به تاریخچه حرکت دلار در زمان های نزدیک به انتخابات اشاره کرد و افزود: هر چه به انتخابات و روزهای پایانی سال نزدیک می شویم با توجه به سابقه حرکت دلار که تاکنون در انتخابات سال های گذشته حرکت صعودی داشته است، به نظر می رسد باید منتظر روند صعودی این اسکناس بود.»/ عرشه آنلاین

 در معاملات امروز (چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان و حواله دلار  نیز به‌نرخ ۳۹ هزار و ۸۶۴ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۵۹۳ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۳ هزار و ۲۷۵ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش جزئی نسبت به روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۶۸۷ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم  نیز با ثبات ۱۰ هزار و ۸۵۴ تومان است.

همچنین در صرافی ملی هم امروز قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۴۹۱ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۱۲۷ تومان و قیمت فروش یورو ۴۶ هزار و ۵۹۳ تومان بوده است.

در کنار بازار رسمی، بازار ارز هرات امروز با ۵۸ هزار تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهر بر روی ۵۷ هزار و ۹۰۰ توما قرار گرفت. فارغ از ارز، امروز در بازار ارزهای دیجیتال قیمت تتر در حول و حوش ۵۸ هزار و ۴۷۵ تومان معامله شد. 

از بازار ارز که بگذریم، امروز قیمت اونس طلا نزولی شد. قیمت طلای جهانی روز گذشته با ۲۰۳۳ دلار بسته شد اما ظهر امروز با کاهش ۶ دلاری بر روی ۲۰۲۷ دلار قرار گرفت. 

از سوی دیگر، قیمت ها در بازار طلا و سکه داخلی هم صعودی شدند. در همین راستا طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت طلا ۱۸ عیار امروز به ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان رسید که نسبت به‌روز گذشته  تقریباً ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین قیمت سکه امامی در این پایگاه اطلاع رسانی، امروز تا ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت؛ اما در ادامه معاملات اندکی افت کرد و با ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. این قیمت در حالی است که روز قبل قیمت هر قطعه سکه امامی در سایت اتحادیه با ۳۴ میلیون تومان بسته شده بود.

روز گذشته جزئیات عرضه گسترده سکه در مرکز مبادله منتشر شد. در همین راستا« محمد کشتی آرای، عضو اتحادیه طلا و جواهر» در گفتگو با «ایسنا» «پیش‌بینی» کرده با این اقدام جدید بانک مرکزی تا هفته آینده «حباب سکه‌ ریزش خواهد کرد.»

از سوی دیگر «نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران» در گفت و گو با «تسنیم» گفته «برای کاهش قیمت سکه باید در کنار اعلام اخبار، اقدامات عملیاتی نیز صورت بگیرد، البته به روزهای پایانی سال نزدیک هستیم و شرایط بازار در این ایام تغییر می‌کنند. اگر بخواهیم قیمت ها ثبات داشته باشد بانک مرکزی همچنان باید عرضه طلا و سکه را بیشتر کند که با این اقدامات شاهد ثبات در قیمت‌ها خواهیم بود.»/ اقتصاد نیوز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو