قیمت دلار امروز کمر خریداران را شکست | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

2

1402/12/14

14:40


قیمت دلار امروز کمر خریداران را شکست | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد. طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت. مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

 در معاملات امروز (دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۳۹ هزار و ۸۶۴ تومان رسیده است.

 قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۶ هزار و ۴۴۵ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۳ هزار و ۱۳۸ تومان رسیده است.

 برای مشاهده نرخ رسمی ارز و طلا به سایت مرکز مبادله ایران به نشانی www.ice.ir مراجعه کنید./ ایلنا

قیمت ارز به عنوان لیدر اصلی بازارهای مالی ایران در ابتدای هفته جاری تا مرز 60 هزار تومان هم رسید. همین موضوع برخی محصولات همچون طلا را با افزایش تقاضا روبرو کرد تا جایی که در آخرین حراج سکه در مرکز مبادلات ارزی سایت برای مدتی دچار اختلال شد.

در روز دوشنبه قیمت دلار دوباره به کانال 57 تومان برگشت تا کمی از عطش خریدها بکاهد. اما این مسئله به تداوم افت قیمت دلار در کشور بستگی دارد و اگر بتواند همین روند را ادامه دهد، احتمالا سایر بازارها هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. البته تجربه ثابت کرده سیاست‌های کنترلی دولت برای نرخ ارز تنها به صورت موقتی جواب می‌دهد و بعد از آن شاهد جهش قیمت ارز در کشور بوده‌ایم.

بازار سرمایه هم در هفته جاری با برگشت از محدوده حمایتی 2 میلیون واحد توانست با سیگنال دلار روند صعودی به خود بگیرد و روز دوشنبه به سطح 2 میلیون و 150 هزار واحد رسید. با توجه به اینکه در حال حاضر شاخص کل بورس نزدیک به 10 ماهه رشدی نداشته و اصلاح قیمتی و زمانی هم داشته است، در محدوده کنونی آماده یک رشد است که می‌تواند در نیمه نخست سال 1403 هم ادامه داشته باشد.

یکی از بازارهای که روی اقتصاد ایران و جهان تاثیر بسزایی دارد معاملات بازار نفت است. با وجود اینکه پیش از این برخی از موسسه‌های مالی پیش بینی کرده بودند که با خروج از فصل زمستان تقاضا برای نفت افت پیدا می‌کند و قیمت‌ها تعدیل می‌‎شود اما تاکنون نشانه‌ای از این موضوع وجود ندارد و همچنان قیمت نفت برنت بالای 83 دلار معامله می‌شود. در صورتی که سیگنال‌های مثبتی از اقتصاد چین صادر شود و بار دیگر روند تولید این کشور صعودی شود قیمت نفت برنت می‌تواند تا مرز 90 دلار در هر بشکه هم رشد کند.

بازار ارزهای دیجیتال هم در هفته‌های اخیر با رشد‌های عجیبی روبرو شدند تا جایی که قیمت بیت کوین به بالای 60 هزار دلار رسید. در حالی که این قیمت سقف تاریخی بیت کوین محسوب می‌شد و این شکست مقاومت زمینه رشد تقاضا برای این رمزارز را به وجود آورد و روز دوشنبه معاملات مثبت آن در قیمت 63 هزار دلار بود. در حال حاضر بیت کوین به عنوان لیدر بازار سایر کوین‌های دیگر محسوب می‌شود به همین دلیل زمانی بیت کوین رشد کرد سایر ارزهای دیجیتال هم رشد قابل توجهی داشته‌اند./ کاماپرس

قیمت دلار

پیشروی قیمت دلار ادامه دارد؟

قیمت دلار روز یکشنبه با کاهش ۲۰۰ تومانی در کف کانال نهم کریدور ۵۰ هزار تومانی معامله شد. با این حال در ادامه، روند صعوی پلکانی داشت و تا نیمه پله دوم کانال مذکور پیشروی کرد. معامله‌گران می‌گویند خرید و فروش در بازار ارز پر رونق است و این روند تقاضاست که به این بازار خط می‌دهد.

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: قیمت دلار در دومین روز هفته با کاهش قیمت بازگشایی شد و اسکناس دلار در کف کانال نهم کریدور ۵۰ هزار تومانی معامله شد، اما در میانه روز، رشد تقاضا اسکناس دلار را ۲۰۰ تومان گران کرد و تا نیمه پایینی کانال نهم کریدور ۵۰ هزار تومانی بالا برد.

دولت، ذخایر طلا را برای کنترل قیمت دلار حراج کرد

قرار بود روز یکشنبه نخستین حراج سکه‌های بدون تاریخ توسط مرکز مبادله ارزی ایران انجام شود که سایت مذکور از دسترس خارج و سپس اعلام شد که در این مرحله فقط ربع سکه طلا با ضرب سال ۱۳۸۶ عرضه می‌شود و عرضه سکه‌های بدون تاریخ بانک مرکزی به زمان دیگری موکول شده که متعاقبا اعلام خواهد شد. به اعتقاد معامله‌گران، همین موضوع در افزایش پلکانی قیمت دلار بی‌تاثیر نبود.

بررسی خبرنگار ما از بازار ارز حکایت از رشد تقاضا و تعداد کم فروشندگان دلار در معاملات روز یکشنبه دارد. ترس از پرش قیمت دلار به کریدور بالاتر باعث شده صاحبان دلار اقدام به فروش ارزهایشان نکنند.

بازیگران بازار ارز با اشاره به اینکه دلار در بازار کم است، می‌گویند بازارساز با عرضه دلار در پی کاهش قیمت است و همین موضوع تا الان اسکناس آمریکایی را در زیر کریدرو ۶۰ هزار تومانی فریز کرده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند درآمد ناشی از فروش نفت به شدت کاهش پیدا کرده، صادرات و تراز تجاری کشور نه تنها رشد نکرده بلکه منفی شده است و با وجود تحریم‌ها کار چندانی از دست دولت برنمی‌آید. آن‌ها اقداماتی نظیر فروش طلا را روشی مقطعی برای مدیریت بازار ارز از سوی دولت‌ها عنوان می‌کنند که در دوره‌های گذشته نیز اتفاق افتاده است.

گفتنی است قیمت درهم روز یکشنبه با روند کاهشی بازگشایی شد. این اسکناس با قیمت ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. علاوه بر آن، قیمت تتر روی رقم ۵۹ هزار و ۱۰۰ تومانی قرار گرفت. در دومین روز هفته، پوند انگلیس با رقم ۷۵ هزار و ۱۰۰ تومانی معامله شد. یورو به قیمت ۶۴ هزار و ۳۴۰ تومان رسید.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو