قیمت دلار امروز در بازار کمر شکن شد! | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

1

1402/12/12

10:12


قیمت دلار امروز در بازار کمر شکن شد! | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد. طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت. مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

بروزرسانی قیمت دلار و سایر ارزها

ارز

قیمت (ریال)

دلار 571,930

یورو 633,400

درهم امارات 160,020

پوند انگلیس 739,690

لیر ترکیه 18,850

فرانک سوئیس 665,200

یوان چین 81,300

ین ژاپن 390,600

وون کره جنوبی 440

دلار کانادا 432,000

دلار استرالیا 380,600

دلار نیوزیلند 356,400

دلار سنگاپور 435,000

روپیه هند 7,050

روپیه پاکستان 2,108

دینار عراق 456

لیر سوریه 232

افغانی 8,020

کرون دانمارک 84,900

کرون سوئد 56,700

کرون نروژ 55,300

ریال عربستان 156,080

ریال قطر 160,700

ریال عمان 1,522,500

دینار کویت 1,903,100

دینار بحرین 1,562,800

رینگیت مالزی 122,800

بات تایلند 16,310

دلار هنگ کنگ 74,700

روبل روسیه 6,430

منات آذربایجان 343,900

درام ارمنستان 1,450

لاری گرجستان 222,100

سوم قرقیزستان 6,540

سامانی تاجیکستان 53,900

منات ترکمنستان 174,000

منبع: منیبان

قیمت دلار

سرکوب نرخ ارز عامل افزایش قیمت دلار در سال آینده

به نقل از خبر آنلاین:سیدکمال سیدعلی، کارشناس اقتصادی و معاون اسبق ارزی بانک مرکزی در این خصوص به خبرآنلاین گفت: همه چیز به مسائلی خارج از حوزه‌ی داخلی بازمی‎گردد. اینکه ما در شرایط کنونی و با وجود تحریم چقدر بتونیم نفت صادر کنیم و چقدر از پول نفت‌مان را به داخل کشور بازگردانیم دو مساله بسیار مهم است.وی افزود: البته سیگنال‌ها نشان از آن ندارد که نرخ تورم کاهش چندانی را در سال آینده تجربه کند و همین مساله نشان از آن دارد که می‌توانیم منتظر کاهش نرخ ارز باشیم.وی از تغییرات کنونی بهای ارز را تحت عنوان تعدیل نرخ ارز یاد کرد و گفت: فکر می‌کنم سیاستگذار نیز به این نتیجه رسیده است که سرکوب ارزی سبب می‌شود ریسک وقوع شوک بالا برود از این رو کنترل شده قیمت را در بازار دستخوش افزایش کرده است.

پیش بینی قیمت دلار 

سیاست‌گذار در هفته‌های اخیر تلاش زیادی کرد تا قیمت دلار را در روزهای پایانی سال در محدوده‌ای باثبات نگه دارد؛ اما اقداماتی نظیر صدور مجور انتشار سپرده ۳۰ درصدی و افزایش سقف ارز مسافرتی از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ یورو  نیز نتوانست مانع رشد قیمت اسکناس آمریکایی شود.

تکنیکالیست‌ها ریتم هفته آینده را همانند هفته جاری پیش‌بینی می‌کنند. آنها معتقدند افزایش‌های پلکانی اسکناس دلار ادامه دارد و احتمال صعود قیمت این اسکناس به کریدور بالاتر وجود دارد. آنها می‌گویند  اگر اخبار مساعد سیاسی به بازارها تزریق شود در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توان قیمت دلار را در محدوده ۵۳ تا ۵۵ هزار تومانی دید.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند در هفته اخیر، درهم سقف سالیانه خود را تاچ کرد و اثرگذاری زیادی بر قیمت دلار گذاشت. آنها معتقدند اگر ریتم درهم صعودی باشد، امکان صعود قیمت اسکناس آمریکایی به کانال بالاتر وجود دارد. آنها کف فعلی قیمت دلار را محدوده قیمتی ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومانی عنوان می‌کنند./ نبض بازار

دلار سقف قیمت را می‌شکند؟

سیاست‌گذار در هفته‌های اخیر تلاش زیادی کرد تا قیمت دلار را در روزهای پایانی سال در محدوده‌ای باثبات نگه دارد؛ اما اقداماتی نظیر صدور مجور انتشار سپرده ۳۰ درصدی و افزایش سقف ارز مسافرتی از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ یورو نیز نتوانست مانع رشد قیمت اسکناس آمریکایی شود.

تکنیکالیست‌ها ریتم هفته آینده را همانند هفته جاری پیش‌بینی می‌کنند. آنها معتقدند افزایش‌های پلکانی اسکناس دلار ادامه دارد و احتمال صعود قیمت این اسکناس به کریدور بالاتر وجود دارد. آنها می‌گویند اگر اخبار مساعد سیاسی به بازارها تزریق شود در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توان قیمت دلار را در محدوده ۵۳ تا ۵۵ هزار تومانی دید.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند در هفته اخیر، درهم سقف سالیانه خود را تاچ کرد و اثرگذاری زیادی بر قیمت دلار گذاشت. آنها معتقدند اگر ریتم درهم صعودی باشد، امکان صعود قیمت اسکناس آمریکایی به کانال بالاتر وجود دارد. آنها کف فعلی قیمت دلار را محدوده قیمتی ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومانی عنوان می‌کنند./ این تیتر

انتشار نرخ‌های جعلی برای القای افزایش قیمت دلار در روز انتخابات

قیمت دلار

در شرایطی که کشور در حال برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان است، برخی از سایتها و کانالهای تلگرامی در روز تعطیل با انتشار اخبار کذب درباره قیمت دلار و با القای افزایش قیمت در حال دمیدن در انتظارات تورمی هستند.

برخی کانال های تلگرامی که اخبار مرتبط با ارز را پوشش می دهند امروز  در حالی که بازار تعطیل است، سعی در القای افزایش نرخ دلار را دارند. این قیمتهای کذب در حالی امروز منتشر میشود که طبق گفته کارشناسان و مسوولان در سیاست‌های ارزی و همچنین بنیاد اقتصادی کشور تغییری نداشته‌ایم و احتمال افزایش نرخ ارز به طور کلی رد می‌شود.

تحلیل‌گران اقتصادی این اقدام را با توجه به سیگنال‌های مثبت بازار و عدم اتفاقی موثر طی روزهای اخیر، هدفمند دانسته و به قصد بهره‌برداری سیاسی پس از انتخابات توصیف می‌کنند.

نکته قابل توجه این است که هدف اصلی بانک مرکزی تثبیت اقتصادی است و این بانک همچنان سیاست‌های خود را با قدرت پیگیری می‌کند، در نتیجه تغییری در سیاست بانک مرکزی دیده نمی‌شود، ضمن این که شرایط این بانک نیز تغیری نکرده است.

دو عامل موجب خواهد شد تا نرخ ارز روند کاهشی را ادامه دهد، عامل اول این است که شرایط و سیاست‌های بانک مرکزی تغییری نکرده است و این بانک مصمم است تا نرخ ارز را تثبیت کند، دوم این که ریسک‌های سیاسی و نگرانی‌های امنیتی در حال مرتفع شدن است./ تسنیم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو