بهترین راه های انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت

بهترین راه های انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت


منبع: پلازا

1

1402/12/10

20:24


بهترین راه های انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت

انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت یکی از تکنیک‌های مهم و کاربردی برای تمامی استراتژی‌های بازاریابی است و باید جدی گرفته شود. در این مقاله از پلازا با هم روش‌هایی برای انجام این کار را بررسی می‌کنیم.

مطمئنا شما هم بر این عقیده هستید که آنلاین کردن کسب و کار می‌تواند بازار شما را به وسعت کل ایران گسترش دهد، اما باید گفت که انجام این کار به صورت اصولی کاری سخت و دشوار است. از این رو خدماتی مانند سئو و بازاریابی‌های اینترنتی که می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند، بسیار هزینه بر و سخت هستند. اما مطمئنا متوجه شده اید که در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، اوضاع کمی بهتر است و می‌توان بازدید‌های خوبی را گرفت. اما چطور می‌توان این افراد را به سایت هدایت کرده و تبدیل به مشتری کرد!؟ پیدا کردن یک جواب مناسب برای این سوال می‌تواند سرنوشت کسب و کار آنلاین شما را تغییر دهد. در واقع انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت امکان پذیر بوده و تکنیک‌های خاص خود را دارد.

انتقال ترافیک از Social Media به سایت از آن کارهایی است که همه می‌خواهد آن را انجام دهند، اما تعداد مارکتر‌ها و بازاریاب‌های موفقی که می‌توانند این عملیات را موفق آمیز پیاده سازی کنند و بازدهی لازم را از آن بگیرند اصلا زیاد نیست. پس می‌توان گفت با کاری دشوار طرفیم. البته نه آنقدر که شما از آن صرف نظر کنید. اگر تکنیک‌هایی که در ادامه می‌بنیم را به خوبی اجرا کنید، می‌توانید از اینکه اتفاقات خوبی برای شما می‌افتد مطمئن باشید.

فهرست مطالب

۸ روش مهم برای انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت

وقتی که بخواهیم کسب و کار آنلاین کامل و درست و حسابی ای داشته باشیم، داشتن یک وبسایت همیشه اولین گزینه ای است که می‌توان به آن فکر کرد. اما باید گفت که شبکه‌های اجتماعی این روز‌ها بازدهی بهتری دارند و کاربرانی که می‌توانند در آنجا ما را ببینند بسیار زیادند. هرچند اکثر آنها گذری بوده و نمی‌توان به عنوان مشتری به آنها نگاه کرد. پس اگر بتوانیم روش‌هایی را به کار بگیریم که در مرحله اول انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت را انجام داده و این افراد را وارد سایت کنیم و بعد بتوانیم کاربران را تبدیل به مشتری کنیم، نانمان در روغن افتاده است!

انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت

مشتری‌های اینچنینی معمولا از مشتری‌های وفادار خواهند بود که باز هم از شما خرید می‌کنند و می‌توانید برای مدتی روی آنها حساب کنید. البته در صورتی که کیفیت شما خوب باشد و بتوانید آنها را راضی نگه دراید. برای اینکه گام اول را بردارید و کار انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت را شروع کنیم روش‌های مختلفی وجود دارد که مهمترین آنها از این قرارند:

1- بهینه کردن پروفایل کاربری

در اولین حرکت شما باید به کاربران خود بگویید که چه کسی هستید، کار شما چیست و در حال حاضر که از صفحه شما دیدن می‌کنند با چه کسی طرف هستند. در شبکه‌های اجتماعی مختلف، صفحات پروفایل تفاوت‌هایی با هم دارند، باید دقت داشته باشید از تمامی امکاناتی که این شبکه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند، استفاده کنید. در ادامه مواردی از مهمترین شبکه‌های اجتماعی که این روز‌ها می‌ می‌توان انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت را روی آنها پیاده سازی کرد، را بررسی می‌کنیم:

  • اینستاگرام: به طور مثال در بیو اینستاگرام باید معرفی کوتاه و کاملی از خود داشته باشید، همینطور آدرس سایت خود را نیز در آن درج کنید. برای نوشتن اصولی این بخش، هوش مصنوعی و برنامه ChatGPT می‌تواند به شما کمک کند؛ علاوه بر آن می‌توانید یک هایلایت را برای این منظور آماده کنید و در سلسله استوری‌های مختلف برند و سایت خود را معرفی کنید. به یاد داشته باشید از استفاده از تصاویر سایت در این بخش بهره بگیرید.
  • تلگرام: در چنل تلگرام خود حتما اطلاعات Bio را نوشته و آدرس سایت را در آن قرار دهید. در صورتی که به فضای بیشتری نیاز داشتید می‌توانید از یک مسیج پین شده، استفاده نمایید. فراموش نکنید در پست‌هایی که دارید، لینک سایت را هم قرار دهید.
  • توییتر: انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت در مورد توییتر می‌تواند بسیار مفید باشد. در اینجا هم باز شما بخش‌هایی مانند Bio دارید که می‌توانید از آن استفاده کنید. همینطور می‌توانید شرح کلی کار خود و دستاورد‌هایی که داشته اید را در یک رشته یا همان رشته توییت به کاربران ارائه دهید و آن را در بالای پروفایل خود پین کنید.
  • لینکدین: شبکه اجتماعی کسب و کار لینکدین یکی از موثرترین موارد برای انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت است. در پروفایل لینکدین بخشی به نام About وجود دارد که باید به صورت رسمی و حرفه ای تکمیل شود. باز هم اگر مشکلی برای نوشتن متن حرفه ای برای این بخش داشتید می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید برای شما این کار را انجام دهد.

2- استفاده از دکمه‌های فراخوانی یا همان CTA ها

یکی دیگر از امکاناتی که در خیلی از شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود، ویژگی دکمه‌های فراخوانی یا Call to Action است. در این دکمه‌ها از کاربران دعوت می‌شود برای دریافت امکاناتی خاص، روی دکمه تپ و کلیک کرده و یا کار خاص دیگری را انجام دهند. در اینستاگرام نمونه این ویژگی با بالا کشیدن استوری قابل استفاده می‌باشد. همینطور در تلگرام امکان هایپرلینک کردن متن‌ها وجود دارد و به طور کلی باید گفت تمامی پلتفرم‌ها این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند.

انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت

دقت داشته باشید استفاده از این دکمه باید با هوشمندی همراه باشد. در غیر اینصورت نه تنها موفق بله انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت نمی‌شوید، بلکه کاربران شبکه اجتماعی خود را نیز از دست خواهید داد و برای شما دردسرساز خواهد شد. در صورتی که سری به مقاله تولید محتوا در اینستاگرام بزنید، می‌توانید نمونه‌هایی خلاقانه از محتوایی که می‌تواند در اینجا مفید باشد را ببینید.

3- مقالات وبلاگ خود را پروموت کنید

یکی دیگر از کارهایی که با آن می‌توانید کاربران را به سایت خود بکشانید این است که مقالاتی که در بلاگ سایت منتشر می‌کنید را در شبکه‌های اجتماعی پروموت یا معرفی کنید. وقتی مقاله ای با توضیحی مختصر در مورد موضوعی خاص در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود، می‌تواند کاربران را برای توضیحات بیشتر به سایت شما بکشاند. در این مورد باید گفت که بهتر است این کار را حساب شده و با برنامه ای منظم انجام دهید.

از آنجایی که این کار می‌تواند زمانبر و سنگین باشد، ابزار‌های مختلفی برای این کار وجود دارن که می‌توانید از آنها کمک بگیرید. برای انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت با این روش می‌توانید از بازار‌های زمانبند استفاده کنید که در زمان انتشار پست در وبلاگ شما، به صورت خودکار یک پست را در شبکه‌ها اجتماعی مختلف نیز نوشته برای مخاطبان، چنل‌ها و یا گروه‌های کاربری مختلف ارسال می‌نمایند.

4- تصاویر را برای شبکه‌های اجتماعی بهینه کنید

در نظر داشته باشید که در کنار تمامی مواردی که برای سایت خود درست می‌کنید و تصاویری که در آن می‌گذارید، باید تصاویر مجزایی را برای شبکه‌های اجتماعی هم بهینه سازی کنید. به طور مثال اگر پست‌های وبلاگ شما افقی و لندسکیپ ارائه می‌شوند، بهتر است همین کاور را یک بار هم به صورت عمودی برای استفاده در استوری‌های اینستاگرام آماده کنید.

انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت

دلیل انجام این کار این است که معمولا جنس محتوای وبلاگی با محتوای اینستاگرام و یا حتی تلگرام متفاوت بوده و این تغییر در کاور‌ها می‌ می‌تواند این موضوع را لو بدهد و کاربران را جذب نکند. اگر کاربران از محتوای شما فاصله بگیرند عملیات انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت موفق نخواهد بود، پس لازم است این محتوا را تبدیل به محتوایی کنید که در شبکه‌های اجتماعی بیشتر مورد پسند قرار می‌گیرد. بهترین گزینه هم برای این کار بهینه سازی تصاویر است که در نگاه اول می‌تواند مخاطب را جذب کرده و آن را به سایت شما بکشاند.

5- مسابقه و قرعه کشی برگزار کنید!

یکی از روش‌های انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت که خیلی می‌تواند موفق باشد این است که در سایت خود مسابقات و قرعه کشی‌های مختلفی را به راه انداخته و تبلیغات آن را در شبکه‌های اجتماعی انجام دهید. با این کار کاربران برای مسابقه هم که شده وارد سایت می‌شوند و اگر شما بتوانید از هر کدام از این کاربران علاقه مند، یک شماره تلفن یا ایمیل پیدا کنید، می‌توانید آنها را وارد چرخه مارکتینگ خود کرده و روند تبدیل کاربر به مشتری را آغاز نمایید.

نمونه‌هایی از این موارد عبارتند از:

  • قرعه کشی به وسیله گردونه‌های شانس
  • بازی‌های فلش کوچک و جایزه به بالاترین امتیاز ها
  • برگزاری مزایده‌های کلیکی در سایت
  • برگزاری لاتاری با انتخاب شماره و انجام قرعه کشی
  • برگزاری مسابقات پرسش و پاسخ و اطلاعات عمومی و تخصصی

هر چند این موارد می‌تواند کمی هزینه بر باشد، اما اگر این هزینه را به جای تبلیغات بیهوده برای چنین رویداد‌هایی در اختیار کاربران خود بگذارید، مطمئنا بازدهی بهتری خواهید داشت و می‌توانید از آن جواب بگیرید! البته در اینجا باید کمی هوشمندانه عمل کرده و ایده‌های خوبی را مطرح کنید. اینکه بخواهید تنها کاربران را به اسم جایزه به سایت خود بکشانید کاری است که همه می‌کنند. طراحی یک مسابقه خوب، یک تخفیف مناسبتی و همینطور چیزی که حل آن جذابیتی خاص داشته باشد، از مواردی است که می‌تواند در اینجا بازدهی را بالا ببرد.

همینطور به یاد داشته باشید نگذارید کاربری علاقه مندی که به سایت شما آمده است بیهوده از آن خارج شود و انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت صرفا به شما کمکی نمی‌کند. حتما اطلاعات تماسی را که برای ارتباط‌های آتی نیاز دارید از آنها بگیرید.

6- تبلیغات برای انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت

اگر می‌خواهید خود را درگیر کارهایی اینچنینی و آزمون و خطا نکنید و تنها با صرف هزینه ای معقول و به صرفه، بازدهی خوبی در خصوص انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت تجربه کنید، می‌توانید از تبلیغاتی استفاده کنید که در خیلی از شبکه‌های اجتماعی وجود دارند. آن تبلیغات می‌توانند بنا بر محتوای یکه دارند، صرفا به علاقه مندان خود نمایش داده شوند و از این طریق می‌توانید آمار بازدید سایت خود را بالا ببرید.

انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت

به یاد داشته باشید قبل از شروع این تبلیغات لازم است که سایت را برای آن آماده کنید؛ زیرا ورود کاربران به تعداد زیاد در سایت می‌تواند باعث داون شدن و خرابی در سایت شما شود. بهتر است برای این کار از لندینگ پیج‌ها استفاده کنید. شما باید متناسب با تبلیغاتی که در شبکه اجتماعی دارید، برگه ای به عنوان لندینگ پیج ایجاد کرده و محصول یا سرویسی که در تبلیغ قول آن را داده بودید را در این بخش به کاربران عرضه کنید.

7- هدف گذاری در تبلیغات را در نظر داشته باشید

یکی از موارد مهم برای تبلیغات این است که آن را تا حد امکان متناسب با برنامه‌هایی که دارید هدفمند کنید. در غیر این صورت انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت بی فایده خواهد بود. این‌ها کارهایی هستند که می‌توانید برای این تبلیغات از آنها کمک گرفته و باید آنها را در نظر داشته باشید:

  • در نظر گرفتن علاقه مندی ها: حتما تبلیغات را با توجه به محصول و خدمت خود، بر اساس علاقه مندی‌های کاربران ارائه دهید. به طور مثال در صورتی که شما کار فروش مکمل‌های بدنسازی را انجام می‌دهید، لازم نیست کسانی که به این موضوع علاقه ندارند تبلیغات شما را ببینند.
  • تعیین گروه سنی: گروه سنی را برای مخاطبان خود در نظر داشته باشید. به طور مثال برای فروش تجهیزات گیمینگ معمولا سنین هدف از ۱۸ تا ۲۴ سال هستند و بیشتر افرادی که در این بازه نباشند، واکنشی به تبلیغاتش ما ندارند و بازدهی نخواهید داشت.
  • ارائه لوکیشن: استفاده از نقشه و تعیین موقعیت کسب و کار خود را برای تمامی کسانی که زیر ۳۰ کیلومتر با شما فاصله دارند فعال نمایید. این موضوع می‌تواند علاوه بر انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت برای تبلیغات محلی شما نیز خوب باشد.
  • پیگیری تبلیغات: برای کسانی که یک بار تبلیغات شما را دیده و به آن علاقه نشان داده اند، باز هم تبلیغات را نمایش دهید. به آنها یادآوری کنید که حضور دارید و این فرصت را برای ورود دوباره به سایت و خرید از شما در اختیار آنها بگذارید.

با پیاده سازی این استراتژی‌ها شانس شما برای انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت و البته خرید کردن این کاربران از شما افزایش خواهد داشت. شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام و فیسبوک خیلی از این قابلیت‌ها را پشتیبانی کرده و می‌توانند برای شما مفید باشند.

8- انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت با کمک هشتگ

هشتگ یکی از بهترین امکاناتی است که می‌تواند برای انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت به کار گرفته شود و کاربرد خوبی را در این خصوص دارد. این هشتگ‌ها در واقع به نوعی مانند آهنربا هستند که می‌توانند مخاطبان را به سمت موضوعات مربوطه بکشانند. بیشتر کسانی که از هشتگ‌ها استفاده می‌کنند و شما را میبینند، از سایت شما هم بازدید می‌کنند.

البته این در حالی است که از هشتگ‌ها درست استفاده کرده باشید. به طور مثال به جای استفاده فله ای از هشتگ‌های ترند برای کارها و پست‌هایی که ربطی ندارند، از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید. نباید انتظار داشت کسانی که با هشتگ همدردی با زلزله زدگان به پیج خاصی می‌روند پست فروش لوازم آرایشی و بهداشتی را دیده و به سایت مورد نظر رفته و خرید کنند!

انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت

دقت داشته باشید استفاده از هشتگ‌ها اصلا ربطی به کمیت ندارد و فقط باید روی کیفیت آنها و مرتبط بودن آنها تمرکز کنید. با یک رویکرد استراتژیک و خوب می‌تواند برند سازی و انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت که از هشتگ‌ها انتظار دارید را از آنها تحویل بگیرید.

نتیجه گیری

پتانسیل شبکه‌های اجتماعی برای کاربرانی که می‌توانند مشتریان شما باشند بسیار بالاست، اما اینکه چطور می‌توانید انتقال ترافیک از شبکه اجتماعی به سایت را مدیریت کرده و از آن بهره ببرید از موضوعاتی است که باید بیشتر روی آن بحث کرد و نیاز به کار بیشتری دارد. در اینجا با هم ۷ روش مهم برای این کار را بررسی کردیم و دیدیم چطور می‌توان این کار را انجام داد. دقت داشته باشید برای انتقال موفق کاربران به سایت لازم است که صرفا روی کیفیت تمرکز کنید و کمیت خیلی نمی‌تواند در اینجا به داد شما برسد. در صورتی که در این رابطه سوال و یا نظری داشتید، خوشحال می‌شویم که آن را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو