گوشی ویوو Y100t + مشخصات فنی

منبع: پلازا

1

1402/12/14

13:25


گوشی ویوو Y100t + مشخصات فنی

گوشی ویوو Y100t با برخورداری از نرم افزاری بهتر نسبت به سخت افزار، در سال ۲۰۲۴ عرضه شد. بدنیست بدانید این محصول توانسته امتیاز خوبی را از سوی کاربران کسب کند. جهت بررسی و آشنایی با مشخصات این گوشی جدید با پلازا همراه باشید.

گوشی vivo Y100t یک میان‌رده جدید از برند ویوو است که در سال ۲۰۲۴ می‌تواند جایگاه خوبی را در نزد کاربران کسب کند. انتظارات از گوشی‌های میان‌رده ارزشمند در سال جاری بیشتر از سال‌های پیش بوده است. امروزه شرکت‌های مهمی نظیر شیائومی و هوآوی روی عرضه گوشی‌های اقتصادی پایین‌رده و میان‌رده فعالیت دارند که گوشی ویوو Y100t می‌تواند یک رقیب جدی برای آنها باشد. زمان زیادی از عرضه این گوشی نگذشته است که تصمیم داریم به مشخصات اصلی، مزایا و معایب آن بپردازیم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی ویوو Y100t

ویژگی‌هاویوو Y100t
نمایشگر۶.۶۴ اینچی IPS LCD با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۲۳۸۸x۱۰۸۰
پردازندهدایمنسیتی ۸۲۰۰
سیستم عاملاندروید ۱۳ با رابط کاربری OriginOS 3
حافظه/رم۸/۱۲ گیگابایت رم | حافظه ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت
دوربین‌‌ها۲ + ۶۴ مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال
دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر با شارژ ۱۲۰ وات
قیمتحدود ۲۰۰ یورو

گوشی ویوو Y100t

گوشی vivo Y100t به صورت رسمی در ۲۳ فوریه معرفی شد که در روز رونمایی به مشخصات اصلی محصول اشاره شد. عرضه گوشی در ۲۸ فوریه انجام گرفت که می‌توان گفت روزهای زیادی از اکران آن در جهان نمی‌گذرد. به هرحال گوشی ویوو y100t را می‌توان یک محصول هوشمند مناسب دانست که در بخش فناوری اینترنت همراه به نسل خوبی از اینترنت برخوردار بوده که می‌تواند برای گیمرها و اشخاصی که فعالیت زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند مفید واقع شود.

ابعاد و شبکه‌های گوشی vivo Y100t

اولین و مهم‌ترین ویژگی این گوشی هوشمند برخورداری از فناوری اینترنت همراه یعنی 5G است. نسل جدید اینترنت درحالی روی این گوشی پیاده‌سازی شده که شرکت‌های قدرتمندی نظیر سامسونگ درحال فعالیت روی نسل دیگر این ویژگی یعنی 6G هستند. در دنیای کنونی بالاترین فناوری اینترنت همراه ۵ جی بوده که گوشی ویوو وای ۱۰۰ تی از آن بهره‌مند است.

معرفی گوشی ویوو Y100T

ابعاد گوشی در اندازه‌های ۱۶۴ در ۷۵ در ۸.۸ میلی‌متر بوده که این موضوع سبب شده تا وزن گوشی روی ۲۰۰ گرم قرار گیرد. پشتیبانی از دو سیمکارت نانو از دیگر مشخصات مربوط به این گوشی بوده است.

صفحه نمایش گوشی ویوو Y100t

اما صفحه نمایش گوشی با توجه به قیمت گذاری آن از مزایای مناسبی بهره‌مند است. سایز ۶.۶۴ اینچی نمایشگر سبب شده تا دربخش جلویی گوشی با یک رابط لمسی خوب مواجه باشیم که حدود ۸۵ درصد بخش جلویی گوشی را احاطه کرده است. مدل صفحه نمایش ازنوع IPS LCD است که نرخ تازه‌سازی آن روی ۱۲۰ هرتز قرار گرفته و می‌تواند وضوح پیکسلی ۲۳۸۸ * ۱۰۸۰ را در اختیار شما قرار دهد. تراکم پیکسلی نمایشگر روی 395 ppi روی هرپیکسل تنظیم شده که می‌تواند گزینه خوبی برای دوست داران بازی و فیلم و سریال باشد زیرا قادر به ارائه کیفیت خوبی در خروجی خواهد بود.

سخت افزار گوشی vivo Y100t

سخت افزار گوشی ویوو y100t مانند دیگر موارد ذکر شده با مزیت‌های مناسبی همراه است که بدنیست بدانید شرکت Vivo دربخش رابط کاربری از سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط OriginOS 3 استفاده نموده است. این رابط اختصاصی مربوط به گوشی‌های ویوو بوده که در خود ابزارهای مناسبی را جای داده است.

تراشه مرکزی محصول از مدل دایمنسیتی ۸۲۰۰ می‌باشد که به نسبت قیمت گذاری گوشی درسطح نسبتا خوبی قرار داشته و در کنار CPU هشت هسته‌ای مناسبی که پیاده‌سازی شده می‌تواند سرعت و راندمان خوبی را به همراه داشته باشد. مشخصات سی پی یو به صورت Octa-core (1×3.1 GHz Cortex-A78 & 3×3.0 GHz Cortex-A78 & 4×2.0 GHz Cortex-A55) است که ترتیب قرارگیری هسته‌ها همانطور که اشاره شد روی ۱ و ۳ و ۵ قرار داشته است. ارتباط مناسب این دو بخش درکنار رم محصول می‌تواند شما را از مشکلات مختلفی نظیر کندی دور نگه‌دارد.

پردازنده گرافیکی گوشی از نوع Mali-G610 MC6 است که بسته به قیمت گوشی شاید توان پردازش و اجرای تمام بازی‌های گرافیکی را نداشته باشد اما گزینه خوبی برای بازی‌های روزمره است.

دربخش حافظه داخلی و رم شاهد عرضه گوشی در سه مدل هستیم که شرکت ویوو در این زمینه برای مدل اول، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت و برای مدل دوم، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت و برای مدل نهایی، ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت رم را درنظر گرفته است که این موضوع می‌تواند بسته به نیاز و بودجه کاربر قابل خرید باشد.

از دیگر مزایای این گوشی می‌توان به پشتیبانی از ویژگی NFC اشاره داشت که براساس اطلاعات بدست آمده این فناوری در تمام مدل‌های گوشی تعبیه شده است و مخصوص یک کشور یا قاره نخواهد بود.

دوربین‌های گوشی vivo Y100t

معرفی گوشی ویوو Y100T

دوربین اصلی این گوشی شامل یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی است که که برای ثبت تصاویر گزینه خوبی محسوب خواهد شد. در کنار این دوربین یک لنز کمکی ۲ مگاپیکسلی برای دوربین عمق دهی استفاده شده که همین دو مورد برای بخش پشتی گوشی درنظر گرفته شده است. درهنگام استفاده از دوربین می‌توانید به کیفیت‌های فیلم‌برداری 4K تا ۳۰ فریم برثانیه و ۱۰۸۰ تا ۳۰ فریم برثانیه دسترسی داشته باشید که این بخش از پانورما و HDR پشتیبانی خواهد نمود.

دوربین سلفی گوشی شامل لنز ۱۶ مگاپیکسلی است که درهنگام فیلم‌برداری می‌تواند کیفیت ۱۰۸۰ تا ۳۰ فریم برثانیه را دراختیار شما عزیزان قرار دهد. همانطور که گفته شد این گوشی اقتصادی با محدودیت قیمت بازهم میزبان ویژگی‌های خوبی بوده است که دوربین سلفی یک نمونه از آن می‌باشد.

باتری و قیمت گوشی ویوو Y100t

باتری بکارگیری شده در این محصول شامل ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت بوده که مدل آن از نوع لیتیومی غیرقابل جابه‌جایی است. برای شارژ کردن این باتری می‌توانید به یک شارژر فست ۱۲۰ واتی دسترسی داشته باشید که امکان استفاده از همان شارژ برای ریورس به صورت سیمی نیز وجود داشته است. درخصوص مدت زمان شارژ باتری اطلاعاتی منتشر نشده اما ظرفیت بالای آن می‌تواند گزینه خوبی برای دوست داران فیلم و سریال و گیمرها باشد زیرا از طریق این منبع قادر به استفاده طولانی مدت از گوشی خواهند بود.

اما قیمت محصول باتوجه به تمام مشخصات ذکر شده روی ۲۰۰ یورو تنظیم شده است که در هنگام خرید می‌توانید به رنگ‌های مشکی و آبی و نقره‌ای دسترسی داشته باشید. نظرتان نسبت به قیمت‌گذاری گوشی با درنظر گیری مشخصات چیست؟

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید بررسی گوشی ویوو Y100t به پایان رسید که در این زمینه به اطلاعات خوبی از این گوشی اشاره شد. باتوجه به موارد مذکور نظر شما نسبت به گوشی vivo Y100t چیست؟ شما عزیزان در ادامه می‌توانید نظرات خود نسبت به توضیحات، مزایا و معایب محصول را بیان کنید و اگر دیدگاهی متفاوت نسبت به آن داشته‌اید را در بخش نظرات برایمان به اشتراک بگذارید و به تکمیل شدن این بررسی کمک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو