معرفی گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو شیائومی | Xiaomi Redmi Note 13 Pro 4G

معرفی گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو شیائومی | Xiaomi Redmi Note 13 Pro 4G


منبع: پلازا

1

1402/11/14

15:25


معرفی گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو شیائومی | Xiaomi Redmi Note 13 Pro 4G

شایعات و حواشی مربوط به Xiaomi Redmi Note 13 Pro 4G بالاخره پایان یافت و در ۱۵ ژانویه به‌طور رسمی شاهد عرضه نسخه فورجی ردمی نوت ۱۳ شیائومی پرو بودیم. برای آشنایی با مشخصات اصلی این محصول با پلازا در ادامه همراه باشید.

گوشی Xiaomi Redmi Note 13 Pro 4G یک محصول قدرتمند با مشخصات برجسته بوده که معایب آن متاسفانه سبب کاهش امتیازات گوشی در بنچمارک‌های مختلف شده است. اینکه بتوان گفت گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو یک محصول پرچم‌دار بی‌نقص بوده قطعا کار اشتباهی است اما باید بدانید که در این مدل نسبت به ردمی نوت ۱۳ پرو 5G از ویژگی‌های خوب و نسبتا مشابهی استفاده شده که می‌تواند شوک خوبی به دوست داران برند شیائومی منتقل نماید که از اصلی‌ترین آن می‌توان به دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی اشاره داشت.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی Xiaomi Redmi Note 13 Pro 4G

ویژگی‌هاگوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو
نمایشگر۶.۶۷ اینچی امولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن 1080p
پردازندههلیو G99 اولترا
سیستم عاملاندروید ۱۳ با رابط کاربری MIUI 14
حافظه/رم۸/۱۲ گیگابایت رم | حافظه ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت
دوربین‌‌ها۲ + ۸ + ۲۰۰ مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال
دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر با شارژ ۶۷ وات
قیمتاز ۳۰۰ یورو

ردمی نوت ۱۳ پرو شیائومی 4G

15 ژانویه 2024 زمان معرفی و عرضه جهانی گوشی Xiaomi Redmi Note 13 Pro 4G بود که در همان روزهای اول توانست فروش قابل توجهی را به‌ثبت برساند و همین موضوع عامل مهمی بر مقایسه آن بامحصول جدید سامسونگ نیز بود. این گوشی البته همان پوکو M6 پرو 4G است با این تفاوت که دوربین اصلی آن یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی است.

مزایا و معایب

  • مزایا: صفحه نمایش AMOLED با مشخصات عالی، دوربین‌ اصلی قدرتمند، رم و حافظه داخلی قابل توجه، باتری و شارژر خوب، قیمت عالی و رقابتی
  • معایب: عدم دریافت مجوز IP68 و کسب مجوز IP54، دوربین‌های فوق عریض و ماکرو معمولی، تراشه معمولی، پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2

صفحه نمایش Xiaomi Redmi Note 13 Pro 4G

صفحه نمایش محصول جزو مزایای این گوشی بوده است که بدنیست بدانید شیائومی دراین زمینه از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی استفاده نموده که سایز مناسبی برای بازی و تماشای فیلم و سریال بوده است. نسبت نمایشگر به کل بخش جلویی محصول روی ۸۸.۹ درصد قرار گرفته که این موضوع به‌معنای وجود حاشیه‌های باریک بوده است.

ردمی نوت ۱۳ شیائومی پرو

مدل صفحه نمایش ازنوع AMOLED بوده که قادر است نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز را دراختیار شما قرار دهد که حداکثر روشنایی آن روی ۱۳۰۰ نیت تنظیم شده است. وضوح پیکسلی محصول روی ۲۴۰۰ * ۱۰۸۰ بوده که این موضوع سبب شده تا نسبت تصویر به‌صورت ۲۰:۹ باشد و تراکم پیکسلی آن روی ۳۹۵ ppi به‌ثبت برسد. برای حفاظت از این نمایشگر عالی گوریلا گلس ۵ بکارگیری شده که در برابر خط‌و‌خش نسبتا مقاوم بوده است و عملکرد خوبی را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

سخت افزار ردمی نوت ۱۳ پرو شیائومی 4G

دربخش سخت افزاری شاهد دو مدل هستیم که برخی بخش‌های آن یکسان بوده است اما درزمینه حافظه داخلی و رم شاهد تفاوت‌هایی هستیم. مدل اول محصول، میزبان یک حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت با رم ۸ گیگابایت بوده است که مدل دوم شامل حافظه داخلی ۲ برابری یعنی ۵۱۲ گیگابایت با رم ۱۲ گیگابایت بوده است. عملا قیمت خرید هر یک نسبت به‌دیگری شامل کم‌وکاستی‌هایی بوده است که در بخش قیمت‌ها به آن اشاره خواهیم داشت.

تراشه مرکزی گوشی ازنوع مدیاتک هلیو G99 اولترا است. این چیپست می‌تواند سرعت خوبی را در اختیار شما قرار دهد اما به‌نسبت تراشه‌های اسنپدراگون شامل ضعف‌هایی بوده است. تراشه Helio G99 Ultra درکنار یک CPU هشت هسته‌ای قرار گرفته که ترتیب آن به‌صورت ۲ و ۶ با مشخصات (2×2.2 GHz Cortex-A76 & 6×2.0 GHz Cortex-A55) بوده است که این نحوه قرار‌گیری می‌تواند درلحظاتی که به گوشی فشار وارد می‌شود مفید باشد.

ردمی نوت ۱۳ شیائومی پرو

پردازنده گرافیکی معمولی محصول ازنوع Mali-G57 MC2 بوده که به اندازه مدل مشابه Aderno کمی ضعیف بوده است ولی درکل می‌تواند خواسته‌های شما را به‌طور اصولی به سرانجام برساند. بدنیست بدانید حضور پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 دربخش معایب مبنی بر بی‌کیفیت بودن آن نیست بلکه نسبت به اجزای دیگر در آن بخش قرار گرفته است.

شیائومی گوشی را با رابط کاربری MIUI 14 و سیستم‌عامل اندروید ۱۳ همراه کرده است. با این ورژن اندروید قادر خواهید بود تا تمام بازی و اپ‌های جدیدی اندرویدی که در گوگل‌پلی موجود است را بدون محدودیت روی محصول نصب نمایید.

دوربین‌های Xiaomi Redmi Note 13 Pro 4G

همانطور که گفته شد دوربین‌های این محصول درسطح خوبی قرار داشته‌اند که دوربین ۳ گانه محصول سبب شده تا درپشت گوشی شاهد سه‌استایل جزیره‌ای مانند کوچک باشیم که یک مورد آن برای دوربین اصلی و دیگری برای دوربین ماکرو و گزینه سوم برای دوربین عریض بوده است.

دوربین اصلی گوشی دارای رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسل با دیافراگم f/1.7 بوده که مشخصات تکمیلی آن f/1.7, 23mm (wide), 1/1.4″, 0.56µm, multi-directional PDAF, OIS بوده است. با استفاده از این دوربین عالی قادر به‌ثبت تصاویر زیبا و حرفه‌ای خواهید بود که یک تنه سطح گوشی را بالا برده است.

ردمی نوت ۱۳ شیائومی پرو

دوربین دوم که اولتراواید بوده شامل ۸ مگاپیکسل کیفیت است که دوربین سوم یعنی ماکرو شامل لنز ۲ مگاپیکسلی بوده که بدنیست بدانید این موارد از پانورما و HDR پشتیبانی می‌کنند. درهنگام فیلمبرداری نیز می‌توانید به کیفیت‌ ۱۰۸۰ از ۳۰ تا ۶۰ فریم برثانیه دسترسی داشته باشید.

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز مانند دوربین اصلی درفیلمبرداری قادر است کیفیت ۱۰۸۰ از ۳۰ تا ۶۰ فریم را دراختیارتان قرار دهد. باتوجه به قیمت‌گذاری محصول می‌توان گفت که دوربین‌های آن درسطح خوبی قرار داشته‌اند.

قیمت و باتری ردمی نوت ۱۳ پرو شیائومی 4G

باتری بکارگیری شده در گوشی نوت ۱۳ پرو 4G شامل ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت بوده که برای آن یک شارژر سیمی ۶۷ وات درنظر گرفته شده است. این شارژر قادر بوده تا درمدت زمان ۱۶ دقیقه شارژ باتری را از ۱ به ۵۰ درصد برساند و درمدت زمان ۴۶ دقیقه شارژ گوشی را به‌طور کامل پرنماید. با این تفاسیر می‌توان گفت که باتری و شارژر محصول نیز با مشخصات خوبی همراه هستند که بدنیست بدانید تست استقامت باتری روی ۱۱ ساعت و ۳۶ دقیقه به‌ثبت رسیده است که آمار خوبی برای گوشی محسوب می‌شود.

ردمی نوت ۱۳ شیائومی پرو

اما قیمت گوشی که مبحث مهمی بوده نیز شامل ویژگی مناسبی بوده که لازم است بدانید این محصول در بازارهای جهانی با قیمت پایه ۳۰۰ یورو به‌فروش می‌رسد. ردمی نوت ۱۳ پرو شیائومی 4G چند روزی است که در بازار ایران نیز با قیمت حدود ۱۵ میلیون تومان موجود شده است اما احتمالا طی ماه‌های آینده قیمت کمتری خواهد داشت. در هنگام خرید نیز می‌توانید به رنگ‌های مشکی ، بنفش اسطوخودوس، سبز جنگلی دسترسی داشته باشید.

سخن پایانی

معرفی و بررسی مشخصات ردمی نوت ۱۳ پرو شیائومی 4G به‌پایان رسید. همانطور که شاهد بودید در طول این بررسی به مشخصات خوبی از گوشی جدید شیائومی اشاره شد که شما عزیزان می‌توانید نظر خود را نسبت به این محصول بیان کنید. بی‌تردید نظرات شما روی افزایش سطح کیفی مقاله تاثیرگذار بوده است که برای دیگر کاربران که قصد خرید گوشی را داشته‌اند می‌تواند مفید واقع شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو