معرفی کامل تبلت شیائومی پد ۶؛ طراحی، مشخصات و قیمت

معرفی کامل تبلت شیائومی پد ۶؛ طراحی، مشخصات و قیمت


منبع: پلازا

2

1402/7/26

15:22


معرفی کامل تبلت شیائومی پد ۶؛ طراحی، مشخصات و قیمت

اگر همواره از یک تبلت برای انجام امور خود استفاده می‌کنید و به ‌دنبال خرید تبلت جدید هستید، تبلت شیائومی پد ۶ را فراموش نکنید. تبلت Xiaomi Pad 6 یک تبلت قدرتمند و با کیفیت، همراه با طراحی جذاب است که نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارد.

از تاریخ عرضه شیائومی پد ۶ که در 18 آوریل 2023 رونمایی و به بازار عرضه شد؛ مدتی می‌گذرد و این تبلت هم اکنون در بازار ایران نیز به‌فروش می‌رسد. این تبلت دارای صفحه نمایش لمسی 11 اینچی با وضوح 2880 در 1880 پیکسل با تراکم پیکسلی، 309 پیکسل بر اینچ (ppi) است که می‌توانید به راحتی طراحی کنید و یا برای تحویل دادن پروژه‌های مهم کاری​​​​ خود از آن استفاده کنید.

تبلت شیائومی پد ۶ از یک پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون 870 برخوردار است و با 8 گیگابایت رم در بازار عرضه می‌شود. تبلت شیائومی پد ۶ دارای سیستم عامل اندروید 13 است. اگرقصد دارید یک تبلت اندرویدی را خریداری نمایید، به شما تبلت شیائومی پد ۶ را  پیشنهاد می‌کنیم که دارای طراحی جذاب، متریال عالی و سخت افزار قدرتمند است. در این مقاله پلازا قصد داریم به معرفی کامل تبلت شیائومی پد ۶ بپردازیم، با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات تبلت Xiaomi Pad 6

تبلت پد 6 شیائومی
نمایشگر11 اینچی IPS LCD با رفرش‌ریت 144 هرتز
پردازندهاسنپدراگون 870
رم6/8 گیگابایت
حافظه128/256 گیگابایت
باتری8800 میلی‌آمپر با شارژ 33 وات
دوربین‌13 مگاپیکسل
سیستم عاملاندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14
قیمتحدود 19 میلیون تومان

بررسی کامل تبلت شیائومی پد ۶

طراحی به‌روز و زیبا، متریال باکیفیت و سخت افزار قابل قبول، این تبلت را به گزینه‌ای جذاب تبدیل کرده‌اند. اما تبلت Xiaomi Pad 6 رقبای قدرتمندی در رده‌ی قیمتی خود دارد و اگر قصد خرید این تبلت را دارید، بهتر است پیش از خرید آن، مشخصات آن را به‌خوبی بررسی کنید.

طراحی تبلت شیائومی پد 6

تبلت Xiaomi Pad 6 نسبت به نسل قبلی خود، ظاهر شیک و بسیار به‌ روزتری دارد. طراحی جذاب ماژول دوربین، کمی نسبت به سطح بدنه برآمدگی دارد تا بر روی سطوح به راحتی لیز نخورد. بدنه تمام فلز در ترکیب با فریم مسطح و زاویه‌دار، ظاهر شکیلی را برای این تبلت ایجاد کرده است. تبلت پد6 شیائومی یکی از نازک‌ترین تبلت‌های شیائومی است که فریم مسطح آن، فقط 6.51 میلی متر ضخامت دارد. با وجود متریال تمام فلز این تبلت به نظر می‌رسدکه وزن این تبلت زیاد باشد، در حالی که وزن تبلت Xiaomi Pad 6 فقط 490 گرم است.

طراحی تبلت شیائومی پد 6

در اطراف فریم اسلات سیم کارت وجود ندارد این بدین معنی است که این تبلت از سیم کارت پشتیبانی نمی‌کند و در واقع یکی از انتقادات وارد بر این تبلت همین مسئله است. اندازه حاشیه اطراف نمایشگر زیاد نبوده و برای یک تبلت استاندارد است. سایز حاشیه نمایشگر به اندازه‌ای انتخاب شده است تا هنگامی که کاربر این تبلت را در دستان خود می‌گیرد جلوی دید نمایشگر را نگیرد. دوربین سلفی در لبه افقی قرار گرفته‌ است که این امر موجب می‌شود تا تماس‌های ویدئویی یا جلسه‌های آنلاین بهتری را تجربه نمایید.

بررسی نمایشگر شیائومی پد ۶

صفحه نمایش تبلت پد 6 شیائومی دارای مشخصات بسیار عالی است تا کاربران در هر زمینه‌ای که می‌خواهند از نمایشگر این مدل لذت ببرند. رزولوشن بالای تصویر نمایشگر این تبلت، از وضوح تصویر ۲۸۸۰×۱۸۰۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. نرخ نوسازی 144 هرتزی این نمایشگر، کاربران زیادی ازجمله گیمرها را به سمت خرید این مدل می‌کشاند. از لحاظ کیفیت نمایش، این نمایشگر 11 اینچی با Dolby Vision، HDR10 و گستره رنگی P3 color gamut و زاویه دید وسیع باعث شده تا هنگام فیلم دیدن و بازی کردن، کاربر تجربه خوبی را داشته باشد.

دوربین شیائومی پد ۶

بررسی دوربین تبلت شیائومی پد ۶

در ساختار تبلت پد 6 شیائومی چیدمان دوربین‌ها نسبت به نسل قبلی خود تغییرکرده است و همچنین دیافراگم در دوربین پشت شیائومی پد ۶ که 13 مگاپیکسلی است، از f/2.0 به f/2.2 افزایش یافته است. این سنسور واید با قابلیت فوکوس خودکار، ویدئوهایی با حداکثر کیفیت 4K می‌گیرد. در این تبلت در کنار فیلمبرداری با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلمبرداری با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه نیز انجام می‌شود.

دوربین سلفی تبلت پد 6 شیائومی نیز یک دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و قابلیت فیلمبرداری 1080p، آماده عکاسی سلفی از شما است. یکی از ویژگی‌های نرم‌افزاری تبلت Xiaomi Pad 6 که برتماس‌های ویدئویی تاثیرگذاشته، قابلیت FocusFrame نام دارد. این قابلیت دوربین در ویدئوکال‌ها صورتتان را تشخیص داده و در صورتی که در حال حرکت هستید، آن را در مرکز قاب نگه دارد. این مدل برای اسکن کردن عکس دارای رنگ بندی خوب و محدوده داینامیک متعادل است. درکل این تبلت قادر است تجربه خوبی را در تماس‌های ویدئویی و عکاسی برای شما رقم بزند.

باتری و شارژ تبلت Xiaomi Pad 6

باتری بزرگ و حجیم تبلت شیائومی پد 6 دارای ظرفیت 8840 میلی آمپر ساعت است که ماندگاری شارژ آن تا 2.07 روز می‌رسد و در حالت استندبای، عمر باتری به 50 روز می‌رسد. برای شارژ باتری در زمان ایده‌آل بهتر است از آداپتور خود تبلت استفاده کنید. سرعت شارژ کردن آداپتور این تبلت ۳۳ وات است که در حدود ۲ ساعت زمان، شارژ باتری را از ۰ درصد به ۱۰۰ درصد می‌رساند.

تراشه تبلت Xiaomi Pad 6

پردازنده مرکزی این تبلت 8 هسته‌ای بوده و اطلاعات گرافیکی به وسیله پردازنده گرافیکی Adreno 650 انجام می‌شود. تراشه تبلت Xiaomi Pad 6،  تراشه اسنپدراگون 870 با لیتوگرافی 7 نانومتری بوده که در قلب آن جای گرفته است. به دلیل وجود این تراشه تبلت شیائومی پد ۶ از قدرت و سرعت بالایی برخوردار است و می‌تواند برنامه‌ها و گیم‌های سنگین را هم به سهولت اجرا کند.

رنگ تبلت Xiaomi Pad 6

نرم افزار تبلت شیائومی پد ۶

تبلت شیائومی پد 6 با اندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14 عرضه شده و 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد. از ویژگی‌های نرم‌افزاری این تبلت می‌توان به پنجره شناور و تقسیم کردن صفحه برای کار کردن با دو اپلیکیشن به صورت همزمان اشاره کرد. با توجه به این که تبلت شیائومی پد ۶، از رابط کاربری بهره می‌برد، از قابلیت فضای دوم هم پشتیبانی می‌کند. با ویژگی فضای دوم شیائومی قادر خواهید بود تبلت خود را به دو تبلت تبدیل کنید، یعنی می‌توانید یک اکانت دیگر را برای فضای دوم انتخاب کنید. این کار به جداسازی کارهای شخصی و بیزینسی شما از هم کمک می‌کند و همچنین اگر دو فرزند دارید هم می‌توانید این تبلت را به این صورت در اختیار هر دو قرار دهید.

تبلت پد 6 شیائومی از فنآوری بلوتوث برای به نمایش در آوردن تصاویرخود بر روی تلویزیون و یا دستگاه‌های دیگر پشتیبانی می‌کند. این تبلت حسگر اثر انگشت نداشته و شما می‌توانید برای باز کردن قفل آن از گزینه‌های شناسایی چهره، کشیدن الگو و یا وارد کردن رمز عددی استفاده کنید.

حافظه و رم تبلت Xiaomi Pad 6

تبلت شیائومی پد ۶ در سه حافظه ذخیره‌سازی 128/6، 128/8، 256/8 گیگابایت ارائه شده است. لازم به ذکر است که این تبلت از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین ارتقای حافظه امکان‌پذیر نیست؛ پس اگر قصد استفاده‌های سنگین از آن را دارید، بهتر است نسخه بالاتر آن را انتخاب کنید.

اسپیکرهای استریوی چهارگانه

از بهترین بخش‌های تبلت شیائومی پد ۶ که توجه کاربران را به خود جلب می‌کند، اسپیکرهای آن است. سیستم اسپیکرهای استریوی چهارگانه استفاده شده دراین تبلت، به این صورت است که هر جفت از آنها در یک سمت از تبلت جای گرفته‌اند تا صدایی بلند، باکیفیت و از همه مهم‌تر با وضوح بالا تولیدکنند. این دستگاه از قابلیت دالبی اتموس برای ایجاد صدایی دلنشین‌تر پشتیبانی می‌کند. توجه داشته باشید که این تبلت دستگاه جک هدفون ندارد و باید از هندزفری‌های بلوتوثی استفاده کنید و یا با استفاده از مبدل هدفون سیمی خود را به درگاه شارژ وصل کنید.

قیمت شیائومی پد ۶

قیمت تبلت شیائومی پد ۶ در بازارهای جهانی حدود 400 یورو است که البته در صورتی که نسخه‌‌هایی با رم 8 گیگابایتی را بخواهید، باید هزینه بیشتری برای خرید پد ۶ بپردازید. این را هم در نظر داشته باشید که قیمت تبلت شیائومی پد 6 در مقایسه با رقبا و با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و مشخصات آن کاملاً منصفانه است و ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

این تبلت در رنگ‌های خاکستری گرافیتی و آبی مه‌آلود ارائه می‌شود. قیمت تبلت‌ در بازار ایران با توجه به عوامل مختلفی ازجمله: برند، نوسان قیمت ارز، مشخصات فنی و اندازه نمایشگر متفاوت است. از جمله مهمترین عوامل موثر بر قیمت تبلت شیائومی پد۶، نوسانات قیمت ارز بوده و به طور مستقیم با قیمت ارز مرتبط است. بنابراین هنگام خرید تبلت به این نکته دقت نماییدکه قیمت‌ها همواره در حال تغییر هستند.

مزایا و معایب تبلت Xiaomi Pad 6

مزایا و معایب تبلت Xiaomi Pad 6

در این بخش خلاصه‌وار، نقاط ضعف و قوت این تبلت را برای شما عزیزان بازگو کرده‌ایم:

مزایای تبلت شیائومی پد ۶

تبلت Xiaomi Pad 6 دارای نقاط قوت زیادی است از جمله:

  • طراحی شیک و زیبا
  • نمایشگر با کیفیت با رزولوشن و وضوع تصویر بالا
  • باتری حجیم و قدرتمند با ظرفیت ۸۸۴۰ میلی آمپر ساعت
  • اسپیکرهای استریوی چهارگانه با دالبی اتموس
  • تراشه قدرتمند Snapdragon 870 5G
  • جنس فلز و مقاوم بدنه

معایب تبلت شیائومی پد ۶

  • عملکرد ضعیف نمایشگر در محیط باز
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه و سیمکارت
  • محدودیت حافظه داخلی

جمع بندی

تبلت‌ها با کاربری‌های گسترده برای کاربران با نیازهای مختلف طراحی شده‌اند. اگر قصد دارید دستگاهی برای تماشای فیلم و سریال، وبگردی و کارهای روزمره  داشته باشید، تبلت گزینه‌ای عالی است. تبلت‌هایی با پردازنده قدرتمند و رم بالا برای بازی و اجرای نرم‌افزارهای گرافیکی، گزینه مناسبی هستند. اگر قصد دارید برای کار با نرم‌افزارهای اداری تبلت خریداری نمایید، به شما تبلت‌هایی با سیستم عامل ویندوز از جمله تبلت شیائومی پد ۶ را پیشنهاد می‌کنیم. این محصول ارزش خرید بالایی دارد و در تمام جوانب از جمله ویندوز کاملاً به روز است، چراکه در سال ۲۰۲۳ عرضه شده است. متریال باکیفیت استفاده شده در این مدل و طراحی جذاب آن تا مدت‌ها راضی نگهتان می‌دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو