آیین کاشت درخت نوروز در محوطه تخت جمشید برگزار می شود

منبع: همگردی

1

1402/12/14

19:40


خبرگزاری مهر/ براساس اخبار بدست رسیده، آیین کاشت درخت نوروز در محوطه تخت جمشید برگزار می شود.

علیرضا عسکری چاوردی اظهار کرد: محوطه جهانی تخت جمشید به عنوان منظر تاریخی و طبیعی به دلیل وسعت زیاد و قرار گرفتن در مسیرهای متعدد پیاده و تردد گردشگران، همواره در کانون توجه دوستداران میراث فرهنگی و محیط زیست بوده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید افزود: به مناسبت روز درختکاری فردا مراسم پاکسازی مجموعه جهانی تخت جمشید و آیین درختکاری با حضور مدیران و مسئولان فرهنگی و اجرایی استان همچنین اعضای سازمان های مردم نهاد، دوستداران زیست بوم، پاکبانان و کارکنان مجموعه جهانی تخت جمشید به منظور ایجاد منظر و محیطی تمیز و زیبا با رویکرد فرهنگ سازی برگزار می شود.

آیین کاشت درخت نوروز در محوطه تخت جمشید برگزار می شود

عسکری چاوردی اظهار کرد: امید است این اقدام موجب ترویج و توجه مردم نسبت به حفظ میراث طبیعی و تاریخی به عنوان سرمایه های ملی شود.

وی با بیان اینکه تمامی علاقمندان می توانند در این برنامه حضور داشته باشند، گفت: آیین درختکاری ساعت 9 تا 12 برگزار می شود و گردهمایی افراد شرکت کننده در این برنامه هم در سالن معرفی ورودی تخت جمشید است. همچنین بازدید از موزه تخت جمشید و معرفی برای شرکت کنندگان این برنامه از ساعت 13 تا 15 است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید ادامه داد: آیین درختکاری در این مجموعه جهانی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس برگزار می شود.

آیین کاشت درخت نوروز در محوطه تخت جمشید برگزار می شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو