رابطه خطرناک محرک ها با حمله قلبی چیست؟ | محیط پیرامون هم باعث حمله قلبی می شود

رابطه خطرناک محرک ها با حمله قلبی چیست؟ | محیط پیرامون هم باعث حمله قلبی می شود


2

1402/12/14

20:51


رابطه خطرناک محرک ها با حمله قلبی چیست؟ | محیط پیرامون هم باعث حمله قلبی می شود

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سلامت پلاس:

باید به کودکان به اندازه ایی اهمیت دهیم که متوجه باشیم نحوه برخورد با کودکانمان دید آنها را نسبت به جهان اطراف تعیین می کند. دانستن نکات مهم تا حدودی کاربردی است اما به دنبال کشف نکات جدید در مورد هر چیزی باشید مهم است، انار با قابلیت های جدید ناجی شما می شود. زمستان باعث چاقی های مفرط که با وزن اضافه همراه می شود همه این موارد به رعایت چند نکته بستگی دارد. برای رفع افسردگی نور خورشید معجزه ایی است که دومی ندارد. طبق تحقیقات جدید محرک ها هم باعث حمله قلبی می شوند.

کمبود خواب

 به نقل از وب ام دی، اگر به طور منظم به اندازه کافی نخوابید، احساس بی حوصلگی و خستگی خواهید کرد که می تواند خطر حمله قلبی را نیز افزایش دهد.

در یک مطالعه، محققان دریافتند افرادی که معمولاً کمتر از 6 ساعت در شب می‌خوابند، دو برابر بیشتر از افرادی که 6 تا 8 ساعت می‌خوابیدند، دچار حمله قلبی می‌شوند. کم خوابی می تواند فشار خون شما را افزایش دهد و منجر به بروز التهاب در بدن شود که هیچ کدام از این دو برای سلامت قلب شما خوب نیست.

ضربان قلب

سردردهای میگرنی

افرادی که سردردهای میگرنی را تجربه می کنند، بیشتر از افراد دیگر، در اواخر زندگی دچار حمله قلبی می شوند و در مواردی که سردرد میگرنی شامل هاله ها نیز می شود( مناظر عجیب، صداها یا احساساتی که قبل از شروع سردرد شروع می شوند) به نظر می رسد ارتباط قوی تری با مشکلات قلبی دیده می شود.

قرار گرفتن در معرض هوای سرد

قرار گرفتن در هوای سرد مانند یک شوک برای سیستم بدن ما عمل می کند. بیش از حد در هوای سرد ماندن می‌تواند باعث باریک شدن رگ‌ها شود و رسیدن خون به قلب را سخت‌تر کند. علاوه بر این، قلب شما باید سخت تر کار کند تا بدن را گرم نگه دارد.

آلودگی هوا

حملات قلبی زمانی که سطح آلودگی هوا بالا باشد شایع تر هستند.

افرادی که به طور منظم هوای کثیف تنفس می کنند، بیشتر در معرض گرفتگی عروق و بیماری قلبی می باشند. نشستن در ترافیک ممکن است به خصوص خطرناک باشد، زیرا می تواند دود ماشین را با عصبانیت یا ناامیدی همراه کند.

خوردن یک وعده غذایی بزرگ و سنگین

وقتی مقدار زیادی غذا را در یک وعده می خورید، منجر به تولید سطوح بالاتر هورمون استرس نوراپی نفرین در بدن شما می شود که می تواند فشار خون و ضربان قلب شما را افزایش دهد و ممکن است در برخی افراد باعث حمله قلبی شود.

وعده‌های غذایی بسیار چرب نیز می‌تواند باعث جهش ناگهانی نوعی چربی در خون شود و ممکن است به طور موقت به برخی از رگ‌های خونی نیز آسیب برساند.

قلب

احساسات قوی، منفی یا مثبت

خشم، اندوه و استرس محرک های شناخته شده مشکلات قلبی هستند، اما رویدادهای شادی آور نیز گاهی اوقات می تواند منجر به حمله قلبی شوند.

اعمال فشار ناگهانی یا شدید

تناسب اندام در دراز مدت از قلب شما محافظت می کند، اما انجام بیش از حد آن ممکن است خطرناک باشد.

حدود 6 درصد از حملات قلبی در اثر تلاش شدید بدنی ایجاد می شود و در حالی که احتمالاً شنیده اید که ورزش راه خوبی برای کاهش استرس است، مهم است که در هنگام عصبانیت یا ناراحتی زیاده روی نکنید و ورزش زیادی انجام ندهید.

سرماخوردگی یا آنفولانزا

هنگامی که سیستم ایمنی شما با یک ویروس مبارزه می کند، باعث التهاب می شود که می تواند به قلب و عروق شما آسیب برساند.

در یک مطالعه، افراد مبتلا به عفونت های تنفسی دو برابر بیشتر در معرض حمله قلبی بودند. اما سطح خطر آنها پس از چند هفته رهایی از عفونت به حالت عادی بازگشت. نرخ حمله قلبی در هنگام شیوع آنفولانزا نیز بالاتر است.

ضربان قلب

آسم

در صورت ابتلا به این بیماری ریوی، شانس شما برای حمله قلبی حدود 70 درصد افزایش می یابد.

حتی اگر از یک رو درمانی و داروی استنشاقی برای کنترل آن استفاده کنید، خطر شما همچنان بالاتر از حد طبیعی است. به خاطر آسم، شما همچنین ممکن است تمایل به نادیده گرفتن سفتی قفسه سینه داشته باشید که می تواند نشانه اولیه حمله قلبی باشد. پزشکان نمی‌دانند که آیا مشکلات تنفسی باعث حمله قلبی می‌شوند یا این که هر دو علت مشترکی دارند که منظور همان التهاب است.

صبح از رختخواب بیرون آمدن

حملات قلبی در هنگام صبح بیشتر دیده می شود.

مغز شما بدنتان را با هورمون‌هایی همراه می‌کند تا به شما در بیدار شدن کمک کنند و این وضعیت فشار اضافی بر قلب شما وارد می‌کند. همچنین ممکن است پس از یک خواب طولانی کم آب شده باشید که می تواند قلب شما را تحت فشار گذاشته و باعث شود سخت تر کار کند.

تروما

مطالعات نشان داده است که میزان حمله قلبی پس از بلایای بزرگ مانند زلزله یا حملات تروریستی افزایش می یابد. (نه فقط بلافاصله از آن، بلکه حتی تا چند سال بعد) ممکن است نتوانید از این نوع موقعیت‌ها اجتناب کنید، اما می‌توانید کارهایی برای مدیریت استرس خود انجام دهید.

ارتباط جنسی

مانند بسیاری از انواع ورزش، فعالیت جنسی نیز با افزایش خطر حمله قلبی مرتبط است. اما احتمال آن بسیار کم است، به خصوص اگر از نظر بدنی مناسب و در سلامت کامل باشید.

برای اکثر مردم، رابطه جنسی می تواند یک بخش مهم و سالم از زندگی باشد. اما اگر نگرانی خاصی دارید با پزشک صحبت کنید.

ضربان قلب

تماشاگر یک ورزش بودن

تماشای ورزش احتمالاً می تواند باعث حمله قلبی شود. در سال 2006، حملات قلبی در آلمان در طول بازی های جام جهانی فوتبال تیم ملی اوج گرفت. و پس از سوپربول 1980، حملات قلبی مرگبار در لس آنجلس پس از شکست رامز بالا گرفت. اما آنها پس از سوپر باول 1984، زمانی که LA Raiders برنده شد، کاهش پیدا کردند.

مصرف الکل

با گذشت زمان، نوشیدن الکل می تواند فشار خون و انواع خاصی از کلسترول بد را افزایش دهد و منجر به افزایش وزن شود که همه اینها می تواند به قلب شما آسیب برساند.

نوشیدن قهوه

نوشیدن قهوه نیز مزایا و معایب خود را دارد. کافئین باعث می شود فشار خون شما برای مدت کوتاهی بالا برود که می تواند باعث حمله قلبی شود، به خصوص اگر به طور منظم آن را نمی نوشید یا به دلایل دیگر در معرض خطر هستید. با این حال، به طور کلی، نوشیدن یک تا دو فنجان قهوه در روز مضر به نظر نمی رسد./صد آنلاین

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو