طرز تهیه شیرینی پادرازی خانگی ساده و راحت به روش قزوین

منبع: جدول یاب

1

1402/12/15

13:19


شیرینی پادرازی یکی از شیرینی های بسیار راحت استان قزوین می باشد که طعم و مزه خوبی دارد و شما می توانید در طعم ساده وانیلی یا کاکائویی یا حتی زعفرانی تهیه کنید. برای تهیه این شیرینی خوشمزه باید مواد را به طور دقیق وزن کنید تا به نتیجه ی خوبی برسید. این شیرینی چون …

طرز تهیه شیرینی پادرازی خانگی ساده و راحت به روش قزوین

شیرینی پادرازی

شیرینی پادرازی یکی از شیرینی های بسیار راحت استان قزوین می باشد که طعم و مزه خوبی دارد و شما می توانید در طعم ساده وانیلی یا کاکائویی یا حتی زعفرانی تهیه کنید. برای تهیه این شیرینی خوشمزه باید مواد را به طور دقیق وزن کنید تا به نتیجه ی خوبی برسید. این شیرینی چون تخم مرغ ندارد ماندگاری بالایی دارد. ما در آموزش های قبلی به شما طرز تهیه شیرینی کشمشی، طرز تهیه شیرینی زبان را به شما یاد دادیم و امروز در جدول یاب طرز تهیه شیرینی پادرازی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد سفید قنادی ۲۵۰ گرم‌
پودر قند ۱۲۵ گرم‌
روغن صاف یا جامد ۱۲۵ گرم‌
پودر هل ۱ ق چای خوری
بکینگ پودر ۱ ق چای خوری
جوش شیرین ۱/۸ ق چای خوری
کنجد و خرفه و خشخاش‌ به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی پادرازی

مرحله اول: آماده سازی روغن

روغن را آب کنید و اجازه دهید خنک شود اگر روغن را به صورت داغ تا پودر قند مخلوط کنید خمیر خراب می شود، سپس پودر قند را به آن اضافه کرده و با همزن دستی یا چنگال مخلوط کنید در حین همزدن دورگیری کنید تا روغن به خوبی هم برخورد. هل را اضافه و مخلوط کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

آرد و جوش شیرین و بکینگ پودر را سه بار الک کرده و کم کم به مواد اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا زمانیکه به انسجام برسد و خمیر لطیفی به دست آید.‌‌ ممکن است چند قاشق از آرد اضافه باشد.‌ می توانید جوش شیرین را حذف کنید، البته مقدار آن خیلی کم و جزئی است و بهتر است حذف نشود.

مرحله سوم: فرم دادن شیرینی و پخت

در ادامه از خمیر به اندازه فندق برداشته و به شکل اشک دو طرفه شکل دهید و با پشت چاقو شیارهای مورب ایجاد کنید و کنجد یا تخم خرفه بپاشید و در سینی فر که کاغذ روغنی انداختید بچینید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۶۰ درجه حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید.‌ سپس صبر کنید تا خنک شود و بعد از سینی جدا کنید. می توانید این شیرینی را داخل فر دست ساز یا تابه دو طرفه تهیه کنید و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی پادرازی

  1.  برای داشتن شیرینی زعفرانی، زعفران آب کرده غلیظ به خمیر اضافه کنید.‌
  2. برای داشتن شیرینی کاکائویی، یک قاشق از آرد کم کنید و ۱ ق پودر کاکائو اضافه کنید.‌
  3. مواد قابل جایگزینی نیستند.
  4. با این میزان مواد حدود ۵۰۰ گرم شیرینی خواهید داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو