معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری کوش آداسی

معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری کوش آداسی


منبع: همگردی

2

1402/12/16

07:01


ایسکانیوز/ این خبر به جهت معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری کوش آداسی برای شما مخاطبان گرامی نگارش شد.

جزیره کبوتر

جزیره کبوتر

آب و هوای دل انگیز ییلاقی جزیره کبوتر آن را به مهمترین جاهای دیدنی کوش آداسی تبدیل کرده است. جزیره کبوتر نامش را از پرنده های مهاجری که دسته جمعی به این جزیره می آیند، وام گرفته و بیشتر شهرتش بخاطر اهمیت تاریخی است. در اصل یک جزیره با راه بندی بر روی آب به شبه جزیره تبدیل شده است. جزیره کبوتر در دوره عثمانی به عنوان پایگاه نظامی از آن استفاده میشد، اما امروزه مرکز تفریحی اصلی شهر محسوب می شود. این جزیره سمبل شهر کوش آداسی است و باید بگوییم همه جاذبه های کوش آداسی یک طرف و این جزیره طرف دیگر. محیطی آرام به همراه بهترین رستورانها و کافه ها نظر هر کسی را به خود جلب می کند.

شبه جزیره دلیک

شبه جزیره دلیک

آیا مکانهایی که کوه به دریا و دریا به کوه می پیوندد را دوست دارید؟ گشت و گذار در پارک ملی دیلک در گوزلکاملی فقط در 23 کیلومتری جنوب کوش آداسی ترکیه ممکن است مکانی برای ماجراجویی بعدی شما باشد! این سفر روزانه برای هرکسی که به پیاده روی در کنار ساحل تمایل دارد، فوق العاده است.

پارک ملی شبه جزیره دیلک در کوش آداسی از مهمترین میراث های طبیعی ترکیه با مساحت 27 هکتار است که بزرگراه کوش آداسی به آن مسیری کوتاه دارد. امکان اقامت در پارک ملی در چادرها یا کاروانسراها وجود دارد و غذا هر زمان که اراده کنید در دسترس است. این پارک ملی زیبایی ترکیبی فوق العاده ای از گیاهان مدیترانه ای با سواحل تمیز به رنگ آبی و زمرد را به رخ طبیعت میکشد. ویژگی بارز این منطقه که آن را به یکی از بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی تبدیل کرده، این است که تقریبا تمام گیاهان ترکیه می توانند در آنجا شکوفا شوند. شبه جزیره دلیک مثل یک باغ وحش در فضای باز و بدون قفس است که در آن می توانید کارهای زیادی انجام دهید: ماهیگیری، دوچرخه سواری، پیک نیک، پیاده روی در طبیعت، عکاسی، پیاده روی در حیات وحش، تماشای پرندگان، شنا، لذت بردن مناظر و پاراگلایدر.

آدالند

آدالند

آدالند جالب ترین کانون گردشگری کوش آداسی است، دنیای سرگرمی های نامحدود، شور، هیجان و فضای سرسبز تنها 80 کیلومتر با ازمیر در انتظار شماست. در تابستان گرم و کسل کننده به شما و خانواده، هیجان و لرزهای قلب تپنده از آدرنالین را در جذاب ترین پارک آبی کوش آداسی پیشنهاد می کنیم. براساس مقاله معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری کوش آداسی باید بدانید که آدالند طیف گسترده ای از تفریحات آبی را به گردشگران ارائه می کند، سرسره های آبشاری بلند ترسناک تا تفریحات با هیجان کمتر قدرت انتخاب شما برای یک روز پر انرژی و هیجانی را افزایش می دهد.

معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری کوش آداسی

پارک آبی هیجان انگیز آکوآ فانتاسی

پارک آبی هیجان انگیز آکوآ فانتاسی

این پارک در بین کودکان و بزرگسالان بسیار محبوب است، زیرا انواع مختلفی از بازی ها را را ارائه می دهد که هم هیجان انگیز و هم ایمن هستند. در کنار این شلوغی ها و سرسره سواری ها در امتداد استخر میله هایی وجود دارد، که از آنجا والدین می توانند در حالی که آرامش خود را حفظ کرده اند، فرزندان خود را مشاهده کنند. در اصل این پارک آبی زیبا قسمتی از یک هتل است که به دلیل وجود این پارک آبی گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و همچنین در چنین مکانی امکان استراحت پس از بازی و یا استفاده از رستوران بهتر از بقیه مکانهای تفریحی است اما به نسبت هزینه بیشتری خواهید داشت.

افسوس (Ephesus)

افسوس (Ephesus)

کوش آداسی تنها 15 دقیقه با افسوس باستان فاصله دارد. افسوس مکانی است که سالانه 1.5 میلیون گردشگر از آن بازدید می کنند و از دیگر بناهای متروک و زیباترین جاهای دیدنی کوش آداسی است، البته این ویرانه قدرتمند، شهری از بناهای تاریخی عظیم و جاده های سنگ مرمر است. یکی از کاملترین و پایدارترین شهرهای رومی در منطقه مدیترانه که باید به آن سفر کرد و دوران طلایی امپراتوری روم و سرنوشتش را از نزدیک مشاهده کرد. اگر واقعاً مایل به کاوش هستید، گشت و گذار در افسوس حداقل نیم روز طول خواهد کشید تا تک به تک و با دقت همه جا را بررسی کنید، بنابراین مطمئن شوید که برای بازدید خود برنامه ریزی کرده اید.

شهر تاریخی پرینه (Perine)

شهر تاریخی پرینه (Perine)

تاریخ را نمیتوان از جاهای دیدنی کوش آداسی جدا کرد. تاریخ و طبیعت در کنار یکدیگر این شهر را به شهرتی جهانی رسانده است، در این صورت اگر علاقمند به طبیعت هستید، پرینه جای خوبیست و اگر دوست دارید به گذشته سری بزنید نیز، پرینه آن فضا را به خوبی فراهم می کند. تاریخ پرینه به 300 تا 400 سال قبل میلاد می رسد که در آن رونق اقتصادی زیاد بود و شهری تجاری محسوب میشد.

میلتوس (miletus)

میلتوس (miletus)

میلتوس هم مانند پرینه شهر تاریخی است که تا قرن چهاردهم میلادی پابرجا بوده و سپس به جایی متروکه تبدیل می شود. این شهر 500 سال قبل از تولد مسیح جز بزرگترین شهر یونانی در شرق بود و پایگاهی اقتصادی مهمی برای تجارت با دنیا محسوب میشد، به غیر از این مشخصه، شخصیت های علمی فلسفی زیادی از این شهر برخاسته است. اگر به برنامه تفریحی خود دیدن میلتوس را اضافه کنید، می توانید از خرابه های قصر بیزانتین و تپه های پشت آمفی تئاتر بزرگش منظره ای فوق العاده را مشاهده کنید. خط ساحلی اطراف این شهر و ویرانه های پراکنده از شهری قدیمی در این منظره خود را نشان می دهند.

دیدما (didyma)

بهتر است شما سفر خود را در کوش آداسی شروع کنید و پس از بازگشت از شهر افسوس، سری به دیدما بزنید. دیدما معبدی قدیمی است که از آن چیز زیادی باقی نمانده است. ویرانه های پرینه و میلتوس بر اثر گذر زمان و از لایروبی رودخانه مندر که در کنار آنهاست بوجود آمده اند. اما دیدما یا معبد مقدس آپولو در ویرانه هایی قرار گرفته که بر اثر زلزله بوجود آمد، نه گذر زمان. این مکان اواخر قرن پانزدهم میلادی به یک مکان باستانی برجسته تبدیل شده است.

این معبد حدود 300 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شد. یک پروژه عظیم که قرار بود چهارمین معبد بزرگ در جهان باستان باشد. ساخت معبد آپولو آغاز شد اما هرگز به پایان نرسید. در ابتدا 120 ستون برای معبد برنامه ریزی شده بود و هر کدام بیش از 20 متر ارتفاع داشتند، در اصل بلندترین ستونهای که در آن زمان ساخته شده بود در این معبد تعبیه میشد ولی معبد آپولو ساختمانی غیرمعمول بود، زیرا معبد بدون پشت بام ساخته شده بود و به پشت یک حیاط داخلی، باز به سوی آسمان می رسید.

مسجد عیسی بیگ (The Isabey Mosque)

مسجد عیسی بیگ (The Isabey Mosque)

یکی از برجسته ترین آثار معماری کوش آداسی که در قرن 14 ساخته شده و ترکیبی از سبک اسلامی و همچنین معماری سبک آناتولی است. این مسجد برخلاف سبک سنتی، نامتقارن طراحی شده بود، محل قرارگیری پنجره ها، درها و گنبدها بطور عمده با یکدیگر مطابقت ندارند. در ورودی مسجد، کتیبه ای از گفتار خداوند درگاه را تزئین می کند. ستون های داخل خانه نماز از ویرانه های قبلی در افسوس است و تضاد جالبی را برای مسجد بوجود می آورد. گنبدها توسط فیروزه تزئین شده که این سبک عثمانی را نشان می دهد و درهای مانند تاج از سبک معماری سلجوقیان بعداً با عناصر تزئینی خاص معماری ترکیب می شوند و محیطی را فراهم می کند که هوش از سرتان میبرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو