معرفی دیدنیهای تور کوش آداسی و تور مارماریس

معرفی دیدنیهای تور کوش آداسی و تور مارماریس


منبع: آسمونی

123

1398/5/23

18:41


 

جزیره کبوتر کوش آداسی از جمله جزایر زیبا همراه با پوشش گیاهی و ساحل شنی است که گردشگران بسیاری جهت گذراندن تفریحات خود به آنجا رفته و اوقات خوشی را در استراحتگاه‌های ساحلی آن سپری می کنند. نام جزیره کبوتر کوش آداسی که به آن جزیره پرنده نیز گویند به دلیل مهاجرت پرندگان بی‌شماری است که در فصل‌های گرما به این جزیره کوچ می‌کنند. گفتنی است این نام را در دوره امپراتوری عثمانی بر این جزیره عنوان نهاده‌اند. بازدید از جزیره کبوتر کوش آداسی و استفاده از تفریحات متنوعی که می‌توان در این جزیره تجربه کرد، از جمله لحظات به یاد ماندنی و خاطره سازی است که هر گردشگر و مسافری را سر شوق می‌آورد. این جزیره دارای ویژگی‌ها و امکانات بسیاری است که در ادامه به شرح خلاصه‌ای از آن می پردازیم.

ویژگی‌های جزیره کبوتر کوش آداسی

در تور کوش آداسی این جزیره یکی از جزایر مسحور کننده شهر بندری و ساحلی کوش آداسی است که همه ساله گردشگران بسیاری را به زیبایی‌های وصف ناپذیرش جذب می کند. از جمله ویژگی‌های ممتاز این جزیره می‌توان به پوشش گیاهی و طبیعت حاصلخیز و دستنخورده آن اشاره کرد. علاوه بر آن این جزیره دارای قلعه‌ای است که مانند نگین انگشتری آن را در بر گرفته و به آن قلعه جزیره کبوتر گویند. این قلعه دارای قدمت و پیشینه ای طولانی بوده و به دوره حکومت امپراتوری عثمانی باز می‌گردد. بازدید از این قلعه نیز برای بازدید کنندگان و گردشگران امکانپذیر می‌باشد. حائز اهمیت است که این قلعه به دستور حیدرالدین بارباروسا، دریانورد عثمانی بنا شد. همچنین از دیگر ویژگی‌های این جزیره می توان به مناظر چشمگیر و خیره کننده آن اشاره کرد که بسیار قابل تامل است. جزیره کبوتر کوش آداسی به لحاظ شمایل خاصی که دارد به عنوان نماد کوش آداسی محسوب شده است. از دیگر ویژگی‌های ممتاز این جزیره آن است که در دوره حکومت عثمانی، از آن به عنوان برآورده ساختن اهداف نظامی و پیشگیری از حمله‌های دریایی بهره برداری می‌شد.

تفریحات جزیره کبوتر کوش آداسی

تفریحات در جزیره کبوتر کوش آداسی بسیار متنوع بوده و اگر چنانچه در صدد گشت و گذار در این جزیره هستید، بایستی نیمی از روز خود را در این جزیره سپری کنید. از جمله تفریحات جزیره کبوتر کوش آداسی عبارتند از؛

قایق سواری

 در این جزیره کرایه قایق‌های متنوع از جمله قایق بادی، قایق پارویی و یا موتوری امکانپذیر بوده و به راحتی می‌توانید قایق دلخواه خود را کرایه کنید. البته برای قایق‌های موتوری، قایقران‌هایی هستند که سکان قایق را به دست گرفته و شما را در میانه‌های آب همراهی می‌کنند. اما برای قایق‌های بادی و پارویی معمولا اشخاص بایستی قایق را هدایت نمایند. سیر کردن در میانه‌های آب و قایقرانی همراه با آرامش مناظر بکر و زیبا بسیار لذت بخش بوده و تجربه‌ای به یاد ماندنی از جزیره کبوتر را در اذهان بر جای باقی می‌گذارد که فراموش نشدنی است.

غواصی

اگر علاقمند به دیدن ماهی‌ها و انواع جانواران دریایی همراه با گیاهان در زیر آب هستید، پیشنهاد می‌شود لذت غواصی در زیر دریای کوش آداسی را تجربه کنید. غواصی از جمله تفریحات به یاد ماندنی است که می‌توان در آب‌های جزیره کبوتر کوش اداسی انجام داد و از دیدن انواع خزه‌های دریایی، جانوران، لاک پشت‌ها و ماهی‌های شناور در زیر آب لذت برد. گفتنی است می‌توان برای داشتن برنامه غواصی به گیشه مربوطه در ساحل مراجعه کرد و مسئولان مرتبط به شما لباس مناسب همراه با کپسول اکسیژن خواهند داد و در واقع شما را برای لذت یک گردش زیر دریایی آماده خواهند کرد. اگر چنانچه آشنایی با غواصی ندارید، مربیانی در ساحل هستند که آموزش‌های لازم را برای غواصی در زیر دریا به شما دهند و شما می‌توانید از این فرصت بی نظیر کمال استفاده را ببرید.

تماشای دلفین‌ها

تماشای دلفین‌ها و دیدن رقص آنها در میان امواج آب از دیگر بخش‌های هیجان انگیز و لذت بخشی است که جزیره کبوتر کوش آداسی را شامل می‌شود. گردشگران می‌توانند به بخش مختص به آموزش دلفین‌ها توسط مربیان ویژه بروند و به تماشای رقص و بازی دلفین‌ها در آب بنشینند. این بخش یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی است که تمایلات هر گردشگری را از بازدید به جزیره کبوتر کوش آداسی، برآورده می‌سازد. بنابراین اگر از این جزیره دیدن می‌کنید، تماشای رقص جذاب دلفین‌های را از دست ندهید.

حمام آفتاب

استفاده از استراحتگاه‌های چتری در ساحل جزیره کبوتر کوش آداسی و تماشای مناظر زیبا همراه با پوشش گیاهی و سرسبز از دیگر جذابیت‌های این جزیره است. حمام آفتاب و ریلکسیشن در ساحل جزیره آرامش وصف ناپذیری را به دنبال خواهد داشت که بسیار به یاد ماندنی خواهد بود. از سوی دیگر افرادی که تمایل به تفریحات هیجانی ندارند می‌توانند از این استراحتگاه‌های چتری استفاده کرده و از سکوت ساحل شنی لذت ببرند. همچنین تور مارماریس در سایت سفر باتو را نیز از دست ندهید.

 

 

عکاسی

از دیگر تفریحات جزیره کبوتر کوش آداسی که نبایستی آن را به فراموشی سپرد، ثبت مناظر زیبای این جزیره ساحلی است. قایق‌های بادی در میان امواج آب در حاشیه جزیره بسیار مسحور کننده است و می‌توان از این مناظر رویای، تصاویر به یاد ماندنی و هنرمندانه‌ای را به ثبت رساند.

پیاده روی

مسیر پیاده روی در جزیره کبوتر کوش آداسی معین شده و گردشگران می‌توانند برای گشت و گذار در این جزیره از مسیر مشخص شده‌ای که مرتبط با پیاده روی است، استفاده کنند.

دوچرخه سواری

کرایه دوچرخه برای دوستداران دوچرخه سواری در ساحل جزیره کبوتر کوش آداسی مهیا بوده و می‌توان لذت یک دوچرخه سواری ناب را در این جزیره به دست آورد.

گفتنی است از دیگر تفریحات جزیره کبوتر کوش آداسی می‌توان به دیگر بازی‌های آبی مانند جت اسکی، چتر بازی، شنا و غیره نیز اشاره کرد.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو