آشنایی با بهترین سواحل قشم برای گردش و تفریح

آشنایی با بهترین سواحل قشم برای گردش و تفریح


منبع: پلازا

1

1402/10/14

13:23


آشنایی با بهترین سواحل قشم برای گردش و تفریح

بهترین سواحل قشم برای گردش و تفریح کدامند؟ در میان جزایر و شهرهای جنوبی ایران جزیره قشم یکی از زیباترین و پرجاذبه‌ترین جزیره‌ها می‌باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد و سالانه میزبان گردشگران بسیار زیادی از اقصا نقاط ایران می‌باشد. این جزیره زیبا و دیدنی دارای سواحل زیبایی است که از جمله زیباترین سواحل خلیج فارس محسوب می‌شوند و به عنوان بزرگترین جزیره ایران نیز شناخته شده است. جزیره زیبای قشم مملو از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی و طبیعی است که هر یک به نوبه خود برای گردشگران جذابیت دارند در مطلب امروز قصد داریم تا شما را با بهترین سواحل قشم برای گردش و تفریح آشنا کرده و در رابطه با آنها توضیحاتی را ارائه دهیم.

در جنوب ایران دو جزیره معروف قشم و کیش وجود دارند که هر کدام یکی از مقاصد جذاب گردشگری به شمار می‌آیند که میان مردم و مسافران از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. بخشی از محبوبیت جزیره قشم در میان گردشگران طبیعت متنوع آن و جاذبه‌های دیدنی بسیاری است که در دل خود جای داده است. علاوه بر آن وجود سواحل بکر این جزیره باعث شده تا مسافران علاقه بیشتری به این جزیره پیدا کنند. ساحل‌هایی که شگفتی‌های زیادی را به نمایش می‌گذارند و به شیوه خاص خود گردشگران را مسحور می‌کنند. در بیشتر این سواحل شما می‌توانید مهیج‌ترین تفریحات آبی همچون غواصی، جت اسکی، پاراسل را تجربه کرده و از سفر خود به جزیره قشم لذت بیشتری ببرید.

فهرست مطالب

لیست بهترین سواحل قشم

بهترین سواحل قشم برای گردش و تفریح

لیست بهترین سواحل قشم

سواحل این جزیره حدوداً ۱۵۰۰ کیلومتر مربع را به خودشان در خلیج فارس اختصاص دادند و به عنوان مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی قشم به شمار می‌آیند. امروز می‌خواهیم تعدادی از این سواحل را به شما معرفی کرده و برایتان بگوییم که برای شنا کردن، تفریح و حتی عکاسی کدام یک از سواحل گزینه‌های مناسب‌تری می‌باشد. اگر قصد سفر به جزیره قشم را دارید و می‌خواهید سری به سواحل زیبای این جزیره بزنید با ما تا انتها همراه باشید.

1- ساحل زیتون

ساحل زیتون از بهترین سواحل قشم برای شنا

آشنایی با ساحل زیتون جزیره قشم

اولین و زیباترین ساحلی که در جزیره قشم می‌خواهیم به شما معرفی کنیم ساحل زیبای زیتون است مکانی مناسب برای شنا و آب تنی. ساحل زیتون که از معروف‌ترین سواحل قشم به شمار می‌آید از ترکیب دو ساحل ماسه و صخره‌ای ساخته شده که امکانات رفاهی و خدماتی متنوعی را برای گردشگران فراهم آورده است.

ساحل زیتون، در واقع یک پارک ساحلی است که مساحتی حدوداً ۴۵ هزار متر مربع دارد و در دو کیلومتری جنوب جزیره قشم قرار گرفته فاصله این پارک ساحلی تا خود ساحل چندان زیاد نیست و با کمی پیاده‌روی می‌توانید به ساحل و تفریحات متنوع آن برسید.

راه دسترسی

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، خیابان دریا، مقابل تقاطع بلوار چارباغ و خیابان دریا، خیابان زیتون، پارک زیتون قشم

امکانات رفاهی و خدماتی

  • رستوران
  • کافی شاپ
  • آبخوری
  • آلاچیق
  • سرویس بهداشتی
  • سینما سه بعدی
  • دوچرخه سواری
  • زمین مخصوص بازی کودکان
  • سکو هایی مناسب برای چادر زدن
  • اجرای زنده موسیقی

امکانات تفریحی

  • شنا کردن
  • غواصی
  • قایق سواری
  • جت اسکی
  • بنانا
  • شاتل
  • پیست پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری
  • زمین اسکیت
  • زمین فوتبال

2- ساحل سوزا

ساحل سوزاک از بهترین سواحل قشم برای تفریح

مسیر دسترسی به ساحل سوزا

از دیگر سواحل بکر و زیبای جزیره قشم که برای شنا کردن مکان بسیار مناسبی است ساحل سوزا است که یک کمپ ساحلی می‌باشد. در این ساحل برخلاف ساحل زیتون خبری از شلوغی نیست و در بسیاری از مواقع کمپ‌های جوان‌ها و موسیقی‌ها سکوت ساحل را در هم می‌شکند و بسیار انرژی بخش است. این ساحل زیبا نیز دارای امکانات بسیاری همچون پارک ساحلی، مسجد و اقامتگاه بوم گردی می‌باشد.

ساحل سوزا از جمله مکان‌هایی است که باعث می‌شود جزیره قشم به یکی از مقاصد پرطرفدار ایران تبدیل شود. اگر در جزیره قشم به دنبال مکانی هستید که لحظاتی را با آرامش در آنجا سپری کنید ساحل سوزا بهترین گزینه است پیشنهاد ما برای رفتن به این ساحل زیبا و دیدنی ساعات ابتدایی روز است چرا که تنها صدای امواج را خواهید شنید و با قدم زدن در کنار ساحل آرامش بیشتری به دست خواهید آورد.

راه دسترسی

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، ۳۹ ‌کیلومتری جنوب غربی شهر قشم، سوزا

امکانات 

  • پارک بازی کودکان
  • مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری
  • مکان‌های مخصوص کمپینگ

3- ساحل روستای سلخ

 ساحل سلخ بهترین سواحل قشم برای شنا

بازدید از ساحل روستای سلخ

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم سواحل زیبای جزیره قشم هر یک به نوبه خود برای گردشگران جذابیت زیادی دارد تا به اینجای کار شما را با دو ساحل زیبا و دیدنی جزیره قشم که برای شنا کردن مکان بسیار مناسبی هستند یعنی ساحل زیتون و سوزا آشنا کردیم حال می‌خواهیم شما را با چندی از بکرترین سواحل این جزیره نیز آشنا کنیم.

اولین ساحل بکر و معروف جزیره قشم ساحل روستای سلخ است که از قدیمی‌ترین و دست نخورده‌ترین سواحل جزیره به شمار می‌آید و نشان دهنده اصالت مردم جزیره قشم می‌باشد. این ساحل زیبا و دیدنی به خاطر اصالت و دست نخورده بودنش است که در میان گردشگران محبوبیت زیادی به دست آورده است.

ساحل زیبای روستای سلخ که از جمله سواحل ماسه‌ای جزیره قشم می‌باشد در طلوع و غروب خورشید دارای زیبایی چشم نوازی است و بهترین مکان برای افرادی است که به عکاسی علاقه زیادی دارند.

توصیه ما این است اگر به ماهیگیری و غذاهای دریایی علاقه زیادی دارید حتماً در سفر به جزیره قشم سری به ساحل روستای سلخ نیز بزنید.

راه دسترسی

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، بخش شهاب، روستای سلخ

4- ساحل روستای شیب دراز

 شیب دراز بهترین سواحل قشم برای تفریح

ساحل شیب دراز کجاست؟

از دیگر جاذبه‌های دیدنی جزیره قشم روستایی ساحلی است به نام شیب دراز که در ۴۵ کیلومتری جزیره قرار گرفته است. ساحل زیبای شیب دراز در نزدیکی ساحل سوزا است و برای رفتن به جزیره هنگام باید از این روستا عبور کنید. این ساحل که از جمله سواحل صخره‌ای جزیره قشم می‌باشد محیطی دنج و آرام است و اگر بین ماه اسفند تا اردیبهشت به قشم سفر کرده و سری به این ساحل زیبا بزنید در آنجا شاهد گونه های مختلف حیوانی چون لاکپشت پوزه عقابی، دلفین ها، انواع خزندگان خواهید بود.

ساحل زیبای شیب دراز از بهترین سواحل جزیره قشم برای عکاسی و ماهیگیری می‌باشد.

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای شیب دراز

5- ساحل روستای مسن

ساحل روستای مسن

ناشناخته ترین ساحل جزیره قشم

یکی دیگر از بکرترین ساحل‌های جزیره قشم ساحل زیبا و کمتر شناخته شده روستای مسن است. روستای زیبا و دیدنی مسن که از جمله مکان‌های کمتر شناخته شده جزیره قشم به حساب می‌آید به خاطر مناطق طبیعی متعددی که دارد کم کم مسافران را به سمت خود کشانده و به یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی قشم تبدیل شده است.

این روستا دارای بخش ساحلی بسیار زیادی است که با سایر سواحل معروف جزیره قشم تفاوت‌های بسیاری دارد بنابراین بازدید از ساحل زیبای مسن تجربه متفاوتی را در سفر به جزیره قشم برایتان به وجود خواهد آورد.

شاید در این ساحل تفریحات و امکانات رفاهی متنوعی وجود نداشته باشد اما ساحلی آرام است که در آنجا می‌توانید با زندگی روستایی بیشتر آشنا شده و از طبیعت آن لذت ببرید.

راه دسترسی

  • آدرس: استان هرمزگان،‌ جزیره قشم، دهستان سوزا، روستای ساحلی مسن

6- ساحل روستای لافت

ساحل روستای لافت

ساحل لافت

یکی از بهترین سواحل زیبای جزیره قشم که برای عکاسی کردن گزینه بسیار مناسبی است، ساحل زیبای روستای لافت است. این ساحل زیبا و دیدنی یکی از زیباترین مناطق قشم است که تاریخچه طولانی آن و معماری خیره‌کننده‌اش، باعث شده هر مسافری را مسحور خود کند. شباهت بسیار زیادی که این روستای ساحلی دارد شما را به یاد شهر یزد خواهد انداخت چرا که بادگیرهایی که در ساحل روستای لافت وجود دارد بی شباهت با بادگیرهای شهر یزد نیست.

این روستا از قدمت بیشتری نسبت به خود قشم برخوردار است و قبلا به ‌عنوان مرکز جزیره آنرا می شناختند. ساحل لافت از جمله آرامترین سواحل زیبای قشم است که با رفتن به آنجا می توانید هم‌زمان از ساحلی دل‌نشین، هوایی مطلوب و بافتی تاریخی بهره‌مند شوید.

راه دسترسی

  • آدرس: استان هرمزگان، بخش مرکزی شهرستان قشم، شمال غرب جزیره قشم، دهستان سلخ

7- ساحل جزایر ناز

ساحل جزایر ناز

هیجان و تفریح در ساحل جزایر ناز

از جمله شلوغ‌ترین و پر امکانات‌ترین سواحل جزیره قشم ساحل زیبای جزیره ناز است که امکانات تفریحی مهیجی را برای گردشگران فراهم آورده است. این ساحل زیبا و دیدنی که در ۳۲ کیلومتری شهر قشم واقع شده یکی دیگر از بهترین و زیباترین سواحل جزیره قشم برای گردش و تفریح به شمار می‌آید.

جزیره ناز از مهمترین جاذبه‌های گردشگری اطراف قشم می‌باشد که بهترین گزینه برای سفرهای پاییزی و زمستانی است. این جزیره زیبا و دیدنی که از چندین سطح خشکی تشکیل شده که در دریا سر برآورده‌اند در زمان‌های خاصی به جزیره قشم متصل می‌شود آن هم زمانی است که دریا دچار جذر و مد می‌شود.

ساحل زیبای جزیره ناز که جز مشهورترین و حیرت آورترین جاذبه‌های دیدنی قشم محسوب می‌شود دلیل مشهور بودن آن این است که بر روی آب‌های آن می‌توان راه رفت ناگفته نماند امتحان کردن این لحظه خاص و ناب تنها در ساعات جزر و مد این جزیره امکان دارد.

راه دسترسی

  • آدرس: استان هرمزگان، جنوب شرق جزیره قشم

امکانات

  • پیاده‌روی
  • عکاسی
  • ماهیگیری
  • آفرودسواری
  • شترسواری
  • پاراگلایدر
  • تفریحات آبی

8- ساحل نقره‌ای

ساحل نقره‌ای

زیباترین ساحل جزیره قشم در شب

از دیگر ساحل‌های بکر جزیره قشم که جزء بهترین جاهای دیدنی قشم در شب نیز شناخته شده است ساحل زیبای نقره‌ای است. این ساحل استثنایی در زیر نور آفتاب رنگ نقره‌ای درخشانی پیدا می‌کند و به همین خاطر است که در میان گردشگران محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

لازم به ذکر است که ساحل زیبای نقره‌ای در جزیره هنگام که در نزدیکی قشم است قرار دارد و برای رفتن به این ساحل زیبا باید بهاسکله کندالو بروید و از آنجا با تهیه بلیط و به‌وسیله قایق، خود را به ساحل نقره‌ای برسانید.

راه دسترسی

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، جزیره هنگام، ساحل نقره‌ای

سوالات متداول آشنایی با بهترین سواحل قشم برای گردش و تفریح

1بهترین سواحل قشم برای گردش و تفریح کدامند؟

ساحل زیتون، ساحل سوزا، ساحل روستای سلخ، ساحل روستای شیب دراز، ساحل روستای مسن، ساحل روستای لافت، ساحل جزایر ناز و ساحل نقره‌ای

2برای شنا در سواحل قشم کدام ساحل ها گزینه مناسبی هستند؟

ساحل زیتون و ساحل سوزا گزینه های مناسبی برای شنا کردن هستند.

3بکرترین ساحل‌های جزیره قشم کدامند؟

ساحل سوزا، ساحل روستای سلخ، ساحل روستای مسن و ساحل نقره‌ای

جمع بندی

جزیره قشم هزاران مکان دیدنی و تفریحی دارد که می‌توانید با سفر به این جزیره اوقات خوشی را سپری کنید از بازارها و پارک‌ها و فضاهای تفریحی گرفته تا سواحلی بسیار زیبا و دیدنی که هر کدام به نوبه خود برای گردشگران می‌توانند جذابیت داشته باشند. ما، در این مقاله سعی کردیم شما را با بهترین ساحل‌های جزیره قشم برای گردش و تفریح آشنا کرده و امکانات تفریحی- رفاهی که در هر یک از این ساحل‌ها برای گردشگران هم فراهم آمده است را به شما معرفی کنیم.

سواحل جزیره قشم آنقدر زیبا و پرجاذبه هستند که حتی اگر به تازگی به این جزیره سفر کرده باشید باز هم برایتان تازگی دارد. پیشنهاد ما به شما دوستانی که تصمیم دارید به جزیره قشم سفر کنید این است که اگر به شنا و آب تنی علاقه زیادی دارید حتما سری به ساحل زیتون و  ساحل سوزا بزنید و برای استفاده از تفریحات آبی مهیج و عکاسی هم ساحل روستای سلخ، ساحل روستای شیب دراز، ساحل روستای مسن، ساحل روستای لافت، ساحل جزایر ناز  و ساحل نقره‌ای را فراموش نکنید.

آیا تجربه سفر به جزیره قشم را دارید؟ در سفر به این جزیره از کدام ساحل آن دیدن کرده‌اید و برایتان نسبت به سایر سواحل جذابیت بیشتری داشته است؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو