معرفی بهترین شهرهای جنوب ایران برای سفر در پاییز و زمستان

معرفی بهترین شهرهای جنوب ایران برای سفر در پاییز و زمستان


منبع: پلازا

5

1402/7/21

02:43


معرفی بهترین شهرهای جنوب ایران برای سفر در پاییز و زمستان

بهترین شهرهای جنوبی ایران برای سفر در پاییز و زمستان کدامند؟ برای سفرهای زمستانی خود چطور بهترین شهر جنوبی ایران را انتخاب کنیم؟  برای سفرهای پاییزی و زمستانی مقاصد مختلف بسیاری وجود دارد که می‌توانید آنها را انتخاب کنید اما اگر به دنبال یک سفر گرم در سرمای پاییز و زمستان هستید پیشنهاد ما شهرهای جنوبی ایران است. از سواحل خلیج فارس گرفته تا شرقی‌ترین ساحل در دریای عمان می‌تواند بی‌نظیرترین مقصد برای سفرهای پاییزه و زمستانه شما باشد. در این مطلب از راهنمای سفر به جنوب ایران با ما همراه باشید تا شما را با چندی از بهترین شهر های جنوب برای سفرهای پاییزی و زمستانی آشنا کنیم.

شهرهای جنوبی ایران از جمله بهترین شهرهای پاییزی و زمستانی برای سفرهای داخلی به شمار می‌آیند از آنجایی که این شهرها تابستان‌ها آنقدر گرم هستند که کمتر مسافری هوس سفر به جنوب را می‌کند اما اواسط پاییز تا اوایل بهار بهترین زمان برای سفر به جنوب ایران است به همین خاطر است که شهرهای جنوبی ایران از چابهار تا آبادان در این ایام سال مملو از گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی می‌باشد.

فهرست مطالب

1- اهواز

شهر اهواز - از بهترین شهرهای جنوب ایران برای سفر پاییز و زمستان

راهنمای سفر به اهواز

از جمله شهرهای جنوبی ایران که بهترین مقصد برای سفرهای پاییزه و زمستانه می‌باشد استان خوزستان به خصوص شهر اهواز است این شهر در پاییز و زمستان دارای آب و هوای معتدل و خنکی است به همین خاطر به یکی از بهترین شهرهای داخلی برای گشت و گذارهای پاییزی و زمستانی تبدیل شده است. این شهر با مساحت ۱۸۶۵ هکتاری هشتمین شهر بزرگ ایران و بزرگترین شهر جنوب غربی کشور ایران به شمار می‌آید.

شهر اهواز به علت وجود رود کارون و شب‌های زنده و پر نشاطی که دارد یکی از مقصدهای جذاب برای گردشگران است و از آنجایی که یکی از کلان شهرهای ایران به شمار می‌آید و قومیت‌های گوناگونی در آن جای دارند دارای مراکز خرید و رستوران‌هایی است که تا دیر وقت باز هستند.

اگر تصمیم گرفتید تا در سفرهای پاییزی و زمستانی خود سری به شهر اهواز بزنید برای اقامت در این شهر اصلاً نگران نباشید در این شهر علاوه بر خانه‌های سنتی و اقامتگاه‌های بوم گردی، هتل‌ها و سوئیت‌های متنوعی برای اقامت مسافران در نظر گرفته شدند.

برای سفر به این شهر زیبا می‌توانید از مسیر سفر زمینی تهران به اهواز و از اتوبان قم حرکت خود را آغاز کرده و با گذشتن از اراک و بروجرد به خرم آباد برسید و از آنجا به اندیمشک رفته و جاده اندیمشک به اهواز آخرین بخش سفر شما خواهد بود.

آب و هوای اهواز

شهر اهواز که در منطقه جنوب غرب ایران قرار دارد در بیشتر روزهای سال دارای آب و هوای گرم و شرجی است و گاهی دما به ۵۰ درجه نیز می‌رسد. اما بهترین زمان سفر به اهواز، نیمه دوم سال (پاییز  زمستان) است که هوا نسبتا مطبوع بوده و گرمای آزار دهنده‌ای ندارد و تنها در اواسط زمستان، هوا سرد می‌شود که خیلی دوامی ندارد.

در مجموع می‌توان گفت: شهر اهواز دارای زمستان‌های کوتاه و تابستان‌های بسیار گرم و طولانی است.

جاهای دیدنی و تفریحی اهواز

جاهای دیدنی و تفریحی اهواز

معرفی جاهای دیدنی و تفریحی اهواز

قبل‌تر به این موضوع اشاره کردیم که شهر اهواز دارای شب‌های بسیار زیبایی است و به دلیل اینکه یک منطقه آب و هوایی گرم در شهرهای جنوب ایران می‌باشد بیشتر تفریحاتش در شب انجام می‌شود در واقع اهواز شب‌ها بیدار است.

شهر اهواز هم همچون سایر شهرهای ایران دارای خانه‌های قدیمی و سنتی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی است که هر یک از آنها به نوبه خود برای گردشگران جذابیت دارند. بنابراین، اگر تصمیم گرفتید در پاییز و زمستان امسال سفری به اهواز داشته باشید قبل از آنکه هوا خیلی تاریک شود پیشنهاد می‌کنیم از اقامتگاه یا هتلی که در آن سکونت دارید بیرون زده و از جاذبه‌های دیدنی همچون موارد زیر دیدن کنید.

پل سفید

  • آدرس: اهواز، حدفاصل میدان شهدا و خیابان فلسطین (اداره پست)

پل طبیعت کیانپارس

  • آدرس: اهواز، رود کارون

کلیسای سورت مسروپ

  • آدرس: اهواز، خیابان شهید مصطفایی، ابتدای خیابان موسوی

خانه ماپار

  • آدرس: اهواز، خیابان خوانساری جنوبی، بین شهید جهانیان و کافی

پارک کوهساران

  • آدرس: اهواز، بلوار نواب صفوی، خیابان شهید کریم باوی

موزه خراطی

  • آدرس: اهواز، میدان ۱۵خرداد، خیابان انقلاب، بعد از خیابان مصطفی خمینی شمالی

شهربازی پادادشهر

  • آدرس: اهواز، بزرگراه آیت الله بهبانی، چهار راه پادادشهر

مجموعه پارک آبی

  • آدرس: اهواز، بزرگراه مدرس، نرسیده به ورزشگاه غدیر

2- آبادان

به آبادان - از بهترین شهرهای جنوب ایران برای مسافرت پاییز و زمستان

راهنمای سفر به آبادان

بعد از شهر اهواز که مهم‌ترین شهر در استان خوزستان است نوبت به مدرن‌ترین شهر ایران و خاورمیانه یعنی شهر آبادان می‌رسد که برای سفرهای پاییز و زمستان گزینه بسیار مناسبی است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید به آبادان لقب شهر نخستین‌ها داده شده است چرا که در این شهر نخستین پالایشگاه‌های خاورمیانه و ایران، نخستین آتش‌نشان ایرانی، خط اتوبوس درون شهری، پیست ماشین سواری، گلف، اسکواش و هزار نخستین‌های دیگر گوشه‌ای از گذشته این شهر را تشکیل می‌دهند.

شهر آبادان که یکی از شهرهای مهم استان خوزستان و جنوبی‌ترین نقطه این استان است از شمال به شادگان ، از جنوب و شرق به خلیج فارس و از غرب به اروندرود می‌رسد.

با سفر به آبادان می‌توانید انواع خرمای مرغوب، رطب و دیری را برای دوستان و اقوام سوغات بیاورید علاوه بر آن ادویه‌های بسیار خوش عطر و بو، انواع ماهی‌های تازه جنوب و میگو و انواع محصولات حصیری نیز از دیگر سوغات آبادان می‌باشند.

اگر دوست دارید در سفر به آبادان طعم خوش غذاهای جنوبی اصیل را تجربه کنید حتماً در بهترین رستوران‌های آبادان غذاهای محلی همچون قلیه ماهی، قلیه میگو، سمبوسه، رنگینک، پاکوره و دیگر غذاهای محلی آبادان را امتحان کنید.

شهر آبادان که از زیباترین شهرهای جنوب ایران به شمار می‌آید از ظرفیت بالایی برای پذیرش مسافران گردشگران برخوردار است. برای اقامت در آبادان می‌توانید یکی از بهترین هتل‌های آبادان مانند: هتل پارس کاروانسرا آبادان، هتل پارسیان آزادی آبادان و هتل امیر کبیر که از امکانات رفاهی، فضای باز دل‌انگیز و خدمات تفریحی ایده‌آلی برخوردار می‌باشند برای اقامت خود رزرو کنید.

آب و هوای آبادان

آبادان شهری جنوبی بسیار زیبا و پرجاذبه است که فاصله کمی با شهر اهواز دارد. این شهر به خاطر اقلیمی که در آن قرار گرفته شبیه منطقه استوایی است و بیشتر گرمای آن در ماه‌های تیر و مرداد است که تا ۵۸ درجه سانتیگراد می‌رسد و سردترین ماه آبادان بهمن است.

این شهر مرطوب است و زمستان‌ها رطوبت هوای آبادان به ۸۹ درصد یا بالاتر می‌رسد. با این اوصاف می‌توان گفت بهترین زمان سفر به آبادان پاییز و زمستان تا اواخر فروردین ماه است چرا که در این زمان می‌توانید زیباترین لحظات را در سفر به آبادان تجربه کنید.

جاهای دیدنی و تفریحی آبادان

جاهای دیدنی آبادان

بهترین جاهای دیدنی و تفریحی آبادان

آبادان با برخورداری از مناطق طبیعی و گردشگری فراوان و وجود بازارهای شلوغ و پر رفت و آمد یکی از شهرهای جنوبی جذاب و دیدنی برای گردشگران مسافران داخلی و خارجی است که سالانه میزبان توریست‌های بسیاری است.

جاذبه‌های دیدنی آبادان به قدری زیاد هستند که صحبت درباره آنها نیاز به زمان دارد اما پیشنهادی که ما برای شما داریم این است که از آنجایی که آبادان از جمله شهرهای گرم جنوب ایران به شمار می‌آید بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن بعد از پایین رفتن خورشید است که هوا کمی مطلوبتر می‌شود. در واقع پیشنهاد ما این است که شب‌ها را به گشت و گذار در داخل شهر بپردازید و از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی آبادان لذت ببرید و روزها را در اطراف شهر که پر از نخلستان‌های زیباست به ماهیگیری مشغول شوید.

مسجد رنگونی‌ها

  • آدرس: آبادان، ابتدای خیابان پزشک، روبه‌روی انبار پخش داروی شرکت نفت

کلیسای سورت گاراپت

  • آدرس: آبادان، ابتدای خیابان زند، جنب مسجد بهبهانی‌ها

آرامگاه ارمنی‌های ساکن در آبادان

  • آدرس: آبادان، جنب تانک فارم چسبیده به بلوار شهید علی عیسی‌زاده

موزه آبادان

آدرس: آبادان، محله بوآرده شمالی، ضلع جنوب غربی دانشکده نفت (دانشکده مهندسی نفت شهید تندگویان)، تقاطع بلوار معلم و خیابان ۱۵ احمدآباد

سینما نفت 

  • آدرس: آبادان، محله بوارده جنوبی

پل کابلی

  • آدرس: آبادان، بلوار طیب، پل کابلی امام رضا

3- بوشهر

بندر بوشهر از برترین شهرهای جنوب ایران برای سفر

راهنمای سفر به بوشهر

بوشهر یکی از شهرهای قدیمی و از شهرهای حاشیه خلیج فارس است که نه تنها جاذبه‌های تاریخی بسیاری را در خود جای داده است بلکه پاییز و زمستان دارای هوای خنک و معتدلی است و بازدید از سواحل خلیج فارس را لذت بخش‌تر از همیشه می‌کند.

این شهر که یکی دیگر از بهترین شهرهای جنوب ایران برای سفر در پاییز و زمستان به شمار می‌آید شباهتی زیادی به یک شبه جزیره دارد که از سه جهت محدود به خلیج فارس و از طرف دیگر توسط رشته کوه‌های زاگرس محصور شده است.تماشای خلیج فارس از سواحل شهر بوشهر مخصوصاً در زمان طلوع غروب خورشید بسیار جذاب و رویایی است.

بازدید از این شهر برای کسانی که به طبیعت و جاذبه‌های طبیعی علاقه زیادی دارند و می‌خواهند با پدیده‌های طبیعی خاص و میراث زمین‌شناسی جنوب کشور آشنا شوند پیشنهاد می‌شود.

مساحت بوشهر حدود ۲۷۶۵۳ کیلومتر مربع است و تقریباً یک میلیون نفر جمعیت این شهر می‌باشد. بوشهر که از جمله بنادر جنوبی ایران به شمار می‌آید یکی از بندرهای تجاری است که در ارتفاع ۱۸ متری از سطح دریا قرار گرفته و به دلیل مجاورتش با ساحل خلیج فارس دارای اهمیت ویژه اقتصادی، سیاسی و تفریحی است.

برای سفر به بوشهر می‌توانید از مسیرهای زمینی، هوایی و ریلی استفاده کنید مدت زمان سفر زمینی تهران تا بوشهر ۱۲ ساعت و سفر هوایی یک ساعت و ۳۰ دقیقه می‌باشد.

آب و هوای بوشهر

معرفی آب و هوای بوشهر

درباره آب و هوای بوشهر باید بگوییم که تابستان‌هایی بسیار گرم دارد تا جایی که محلی‌های این شهر مرداد آن را خرماپزان می‌دانند برای همین تابستان موقعیت مناسبی برای سفر به شهر بوشهر نیست.

در واقع باید بگوییم که اقلیم منطقه‌ای بوشهر گرم و مرطوب است و میانگین دما در تابستان ۳۳ درجه در زمستان ۱۴ درجه سانتیگراد است و میانگین بارش باران سالانه در بوشهر ۲۲ میلیمتر و ارتفاع از سطح دریا ۵ متر است.

با تمام این صحبت‌ها اگر دوست دارید بدانید که بهترین فصل سفر به بوشهر برای کسانی که به شهرهای جنوبی ایران علاقه زیادی دارند چه زمانی است باید بگوییم که فصل بهار، پاییز و زمستان مناسب‌ترین فصل برای سفر به بوشهر است.

در حقیقت تقریباً دو ماه آخر پاییز یعنی آبان آذر و همچنین اسفند و فروردین و اردیبهشت دمای هوای بوشهر بین ۳۰ تا ۳۰ درجه است و خیلی از این درجه بالاتر و پایین‌تر نمی‌رود.

خنک‌ترین زمان سفر به بوشهر دی و بهمن است که در این دو ماه دمای هوا بین ۱۴ تا ۱۵ درجه است و حسابی با حال و هوای عرق سوزی و خرماپزان مرداد فرق می‌کند.

جاهای دیدنی و تفریحی بوشهر

جاهای دیدنی و تفریحی بوشهر

آشنایی با جاهای دیدنی و تفریحی بوشهر

شهر بوشهر که یکی از زیباترین جاهای جنوب ایران است که دارای مراسم سنتی، فرهنگ‌ها و آداب و رسوم خاص خود می‌باشد به همین خاطر است که یکی از بهترین شهرهای زمستانی برای سفرهای داخلی است اگر به بوشهر سفر کردید علاوه بر جاهای دیدنی این شهر که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد حتماً در کافه‌ها و رستوران‌ها به گفت و گو با محلی‌های این منطقه بپردازید.

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم بوشهر به دلیل منطقه استراتژیکی که در آن قرار دارد شاهد فراز و نشیب‌های تاریخی زیادی بوده است به همین خاطر بناهای تاریخی و دیدنی که قدمت آنها بیش از هزار سال می‌باشد را در این شهر می‌توانید از نزدیک ببینید.

قبر ژنرال انگلیسی

  • آدرس: بوشهر، محله سنگی، خيابان امام خمينى

گورستان شغاب

  • آدرس: 3 کیلومتری جنوب بوشهر در محله شغاب

موزه دریانوردی بوشهر

  • آدرس:بوشهر جاده سبز آباد

خانه رئیس علی دلواری

  • آدرس: استان بوشهر، شهرستان تنگستان، بخش دلوار ، موزه رئيس علي دلواري
  • ساعت بازدید: 8 صبح تا 6 بعد ازظهر

مدرسه سعادت 

  • آدرس: بوشهر، محله کوتی، خیابان امام، روبروی میدان معلم
  • ساعت بازدید: 8 صبح تا 12 ظهر و 6 عصر تا 12 شب

عمارت دهدشتی

  • آدرس: بوشهر، خیابان انقلاب
  • ساعت بازدید: 8 صبح تا 1 بعدازظهر و 4 بعدازظهر تا 9 شب

قلعه خورموج

  • آدرس: بوشهر، شهرستان دشتی، خورموج، خیابان شهید مطهری
  • ساعت بازدید:  8 صبح تا 8 شب

4- دزفول

از بهترین شهرهای جنوب ایران برای سفر پاییز و زمستان - دزفول

راهنمای سفر به دزفول

یکی دیگر از بهترین شهرهای جنوب ایران برای سفر در پاییز و زمستان شهر دزفول است که در استان خوزستان در دامنه میانی زاگرس و بخش جلگه خوزستان قرار گرفته است. دزفول دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است و به همین خاطر در پاییز و زمستان به مقصدی جذاب برای گردشگری تبدیل شده است. این شهر به علت داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرت بسیاری در بین گردشگران پیدا کرده است. شهر دزفول با وسعتی حدودا ۴۷۶۲ کیلومتر مربعی که دارد و عبور رود دز از وسط این شهر به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم شده است.

دزفول از سمت شمال به استان لرستان، از شرق به مسجد سلیمان و استان چهار محال بختیاری، از شمال غربی به اندیمشک، از غرب به شوش و از جنوب به شوشتر منتهی می‌شود.

دغدغه اکثر گردشگرانی که به این شهر جنوبی ایران سفر می‌کنند انتخاب محل اقامتی مناسب است. شهر دزفول دارای هتل‌های متعدد بسیاری با امکانات ویژه رفاهی می‌باشد که از مهمترین آنها می‌توان به هتل دز دزفول یا کاخ سفید، هتل آوان دزفول و هتل جهانگردی اشاره کرد.

از دیگر مواردی که باعث شده گردشگران زیادی علاقمند به سفر شهر دزفول شوند طعم فراموش نشدنی غذاهای محلی این شهر است که از خوشمزه‌ترین آنها شامل: آب پیازی خوزستان، درشته، آش ماسوآ، آش ارده، قلیه دزفولی و لکونه می‌شوند.

آب و هوای دزفول

آب و هوای دزفول

دزفول از جمله شهرهای گرم ایران است که در فصل‌های گرم سال سفر به این شهر اذیت کننده است به همین خاطر فصل‌های سرد سال بهترین زمان برای سفر به دزفول می‌باشند.

شهر دزفول در پاییز و زمستان دارای آب و هوای مدیترانه و معتدل است و به یک شهر بسیار ایده آل برای گردشگری تبدیل شده است. همچنین در روزهای آغازین بهار دزفول دارای آب و هوای معتدل است و گرمای هوا برای گردشگران اذیت کننده نخواهد بود.

به طور کلی میانگین دمای هوا در شهر دزفول در فصل گرما ۴۹ درجه و در زمستان ۳ درجه‌ سانتی‌گراد است.

جاهای دیدنی و تفریحی دزفول

جاهای تفریحی دزفول

جاهای دیدنی و تفریحی دزفول

اگر علاقمند به طبیعت گردی و لذت بردن از جنگل و رودخانه باشید شک نداشته باشید که در سفر به دزفول به شما خیلی خوش خواهد گذشت.

به جرات می‌توان گفت: جاذبه‌های دیدنی و گردشگری دزفول یکی از دیدنی‌ترین جاهای جنوب ایران هستند چرا که در دزفول طیف گسترده‌ای از جاهای تفریحی، بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی وجود دارد.

در این بخش می‌خواهیم فهرستی از بهترین جاهای دیدنی دزفول همراه با آدرس را در اختیار شما گردشگران عزیز قرار دهیم.

رودخانه دز

  • آدرس: دزفول، بلوار شهدا، پارک دولت

آبشار شوی

  • آدرس: دزفول، دهستان شوی

آسیاب آبی دزفول

  • آدرس: دزفول، قسمت جنوبی تفریگاه ساحلی دز

بقعه یعقوب لیث صفاری

  • آدرس: ۱۰کیلومتری جاده‌ دزفول به شوشتر، روستای شاه‌‌آباد

قلعه شاداب

  • آدرس: دزفول، پارک قلعه شاداب

موزه مردم‌ شناسی دزفول

  • آدرس: دزفول، محله کرناسیون

دریاچه میانه

  • آدرس: شمال دزفول، جاده دریاچه میانه

پارک جنگلی شقایق

  • آدرس: ۳۷کیلومتری دزفول، جاده سردشت

5- چابهار

چابهار از بهترین شهرهای جنوب ایران برای مسافرت

راهنمای سفر به چابهار

یکی از جنوبی‌ترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان شهر چابهار است. شهری زیبا که جز منطقه آزاد تجاری به شمار می‌آید و به عنوان پررونق‌ترین بندرگاه ایران شناخته شده است. شهر چابهار که در نزدیکی دریای مکران و اقیانوس هند قرار دارد به خاطر موقعیت خاصی که دارد جز بنادر مهم بازرگانی به شمار می‌آید و سرمایه‌گذاری‌های مختلفی در آنجا انجام می‌شود.

مساحت شهرستان چابهار حدود ۹۷۳۹ کیلومتر مربع است که از سطح دریا ۷ متر ارتفاع دارد همچنین، ۱۳۰ کیلومتر مرز خاکی و ۱۱۵ کیلومتر مرز آبی در دریای عمان دارد.

شهرستان چابهار تقریباً ۱۸۰۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد که اگر بخواهید به صورت زمینی به چابهار سفر کنید تقریبا ۱۹ ساعت در راه خواهید بود. اغلب افرادی که چابهار را به عنوان بهترین شهرهای جنوبی ایران برای سفر در پاییز و زمستان میشناسند با سفر به این شهر جنوبی به دنبال مکانی مناسب برای خرید کالاهای متنوع هستند.

در چابهار مراکز تجاری و بازارهای بسیاری وجود دارد که در آنجا می‌توانید کالاهای خانگی و برقی را با قیمت بسیار پایین تهیه کنید. علاوه بر این کالاها شما می‌توانید برای دوستان و اقوام خود از چابهار کالاهایی همچون ادویه‌های کمیاب، صنایع دستی چابهار و همچنین خوراکی‌های بسیار معروف و سنتی چابهار مانند: شیرینی لندو رو به عنوان سوغات تهیه کنید.

آب و هوای چابهار

آشنایی با آب و هوای چابهار

خوشبختانه چابهار شهری است که همیشه آب و هوایی بهاری و معتدل دارد به خاطر داشتن بهترین کرانه اقیانوسی کشور و معتدل‌ترین هوای جنوب کشور شهرت بسیاری پیدا کرده است.

چابهار در تابستان نسبت به دیگر شهرهای جنوبی ایران خنک‌تر است و در این فصل دارای آب و هوای معتدل و بهاری است اما در دو ماه اردیبهشت و خرداد به آب و هوای شرجی دارد.

به طور کلی می‌توان گفت که متوسط دمای شهر چابهار در گرم‌ترین زمان یعنی اوایل تیر تا مرداد ۳۱ درجه سانتیگراد و در سردترین موقع سال یعنی دی تا اوایل بهمن ۱۹ درجه سانتیگراد است.

با این اوصاف می‌توان گفت: بهترین زمان سفر به چابهار را بین ماه‌های آبان در فصل پاییز تا اواسط فروردین است.

جاهای دیدنی و تفریحی چابهار

جاهای دیدنی و تفریحی چابهار

چابهار که از پربازدیدترین شهرهای گردشگری ناحیه جنوب کشور به شمار می‌آید دارای جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی بسیار زیادی است که در هیج جای دنیا شبیه آنها را نخواهید دید. در مجموع می‌توان جاذبه‌های دیدنی چابهار را در سه دسته جاذبه‌های طبیعت‌گردی چابهار، جاذبه‌های تاریخی و سواحل چابهار تقسیم‌بندی کرد.

از معروف‌ترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری چابهار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تالاب لیپار یا دریاچه صورتی
  • کوه‌های مینیاتوری
  • جنگل حرا چابهار
  • گل فشان تنگ
  • غارهای سه گانه تیس
  • بندر گواتر
  • منطقه حفاظت شده گاندو باهوکلات
  • مسجد جامع تیس
  •  قلعه پیروز گت
  • تلگرافخانه چابهار
  • سواحل مکران
  • ساحل تیس
  • ساحل گواتر یا ساحل لاک پشت‌ها
  • ساحل درک

سوالات متداول بهترین شهرهای جنوب ایران برای سفر در پاییز و زمستان

بهترین شهرهای جنوب ایران برای سفر در پاییز و زمستان کدامند؟

اهواز، آبادان، بوشهر، دزفول و چابهار بهترین شهرهای جنوب ایران برای سفر در پاییز و زمستان می‌باشند.

بهترین جاهای دیدنی و تفریحی اهواز کدامند؟

پل سفید، پل طبیعت کیانپارس، کلیسای سورت مسروپ، خانه ماپار، پارک کوهساران، موزه خراطی، شهربازی پادادشهر و مجموعه پارک آبی

بهترین هتل‌های آبادان برای اقامت در سفرهای پاییزی و زمستان کدامند؟

هتل پارس کاروانسرا آبادان، هتل پارسیان آزادی آبادان و هتل امیر کبیر

بهترین فصل سفر به بوشهر چه فصلی از سال است؟

فصل بهار، پاییز و زمستان مناسب‌ترین فصل برای سفر به بوشهر است.

5سوغات چابهار چیست؟

ادویه‌های کمیاب، صنایع دستی چابهار و همچنین خوراکی‌های بسیار معروف و سنتی مانند: شیرینی لندو

جمع بندی

اگر تصمیم داری که در فصل‌های سرد سال سفری به شهرهای جنوبی ایران داشته باشید باید بگوییم که بهترین شهرهای جنوبی ایران برای سفر در پاییز و زمستان عبارتند از: اهواز، آبادان، بوشهر، دزفول، چابهار و….  انتخاب بهترین شهرهای جنوبی ایران به عنوان مقصدی برای سفرهای زمستانی کاملا سلیقه‌ای می‌باشد و بستگی به شرایط شما دارد اینکه دوست دارید به شهرهای بندری سفری داشته باشید یا شهری مد نظرتان است که نه دارای آب و هوای خیلی سرد زمستان باشد و نه گرمای آزار دهنده‌ای داشته باشد. البته لازم به یادآوری است که تمامی شهرهای جنوبی ایران دارای آب و هوای گرم و شرجی می‌باشند که در فصل‌های سرد سال همچون پاییز و زمستان آب و هوای خنک و مطبوعی دارند اما با تمام این اوصاف باز هم انتخاب بهترین شهر برای مقصد سفر به خود شما بستگی دارد.

در این راهنمای سفر سعی کردیم تا شما را با 5 مورد از شهرهای جنوبی ایران که بهترین مقصد برای سفر در فصل‌های سرد سال می‌باشند آشنا کرده و برایتان بگوییم که با سفر به این شهرها می‌توانید از چه جاذبه‌های دیدنی بازدید کرده و از این شهرهای جنوبی چه محصولاتی را به عنوان سوغات می‌توانید تهیه کنید. البته نباید فراموش کرد که شهرهای جنوبی ایران که برای سفرهای پاییزی و زمستانی مقاصد مناسبی هستند تعدادشان بیشتر از این 5 موردی است که ما، در این مطلب به آنها اشاره کردیم. اما از آنجایی که معرفی و صحبت درباره هر یک از شهرهای ایران به زمان زیادی نیاز دارد، در مقالات بعدی شما را با چند مورد دیگر از بهترین شهرهای جنوب ایران برای سفر در پاییز و زمستان آشنا خواهیم کرد.

پیشنهاد شما برای سفر در پاییز و زمستان کدام یک از شهرهای جنوبی ایران می‌باشد؟ دوست دارید در زمستان و پاییز به کدام شهر جنوبی ایران سفر کنید؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو