بهترین مقاصد خارجی برای مسافرت زمستانی

بهترین مقاصد خارجی برای مسافرت زمستانی


منبع: پلازا

1

1402/10/15

13:22


بهترین مقاصد خارجی برای مسافرت زمستانی

برای سفرهای زمستانی کدام کشورها گزینه مناسبتری هستند؟ سفر در زمستان بدون شک حال و هوای دیگری دارد مخصوصا اگر قرار باشد از شهر و کشور خود خارج شوید و به یکی از بهترین نقاط دنیا سفر کنید. گردشگران زیادی هستند که آب و هوای سرد زمستانی را بسیار دوست دارند و ترجیح می‌دهند که سفرهای متفاوتی را در این فصل از سال آغاز کنند و از آن نهایت لذت را ببرند. خوب، برای آغاز چنین سفرهایی باید به خوبی درباره مقاصد سفر زمستانی اطلاعات داشته باشید. از آنجایی که تعداد بهترین کشورهای جهان برای سفرهای زمستانی چندان هم کم نیست، بنابراین لازم است تا اطلاعات اولیه لازم را درباره هر یک از آنها در اختیار داشته باشید تا با توجه به بودجه مالی که برای سفر خود در نظر گرفته‌اید و علایق خود بهتر بتوانید مقصد سفر زمستانی خود را انتخاب کنید.

امروز و در این مقاله تصمیم داریم با در نظر گرفتن تمام سلایق، مقاصد سفر زمستانی را به شما معرفی کنیم که مورد رضایت همگان قرار گیرد. در این مطلب شما را با بهترین مقاصد سفر زمستانی آشنا خواهیم کرد و اطلاعات اولیه درباره شرایط آب و هوایی آنها و جاذبه‌های دیدنی و تفریحی که در دل خود جای داده‌اند در اختیارتان قرار می‌دهیم. اگر دوست دارید سفر به کشورهای سرد را  تجربه کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب 

1- کانادا

سفر زمستانی به کانادا

سفر زمستانی به کانادا

یکی از سردترین کشورهایی که به عنوان اولین مقصد سفر زمستانی می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، کشور کانادا است. این کشور در میان مهاجران و توریست‎ها  بسیار محبوب است و شاید به همین خاطر است که سالانه تعداد بسیار زیادی از ایرانی‌ها برای تفریح و مهاجرت این کشور را در اولویت‌های خود قرار می‌دهند.

این کشور از نظر وسعت بزرگترین کشور در آمریکای شمالی بعد از کشور روسیه می‌باشد و تمامی افرادی که قصد سفر به کانادا را دارند این کشور را به چشم اندازهای وسیع و بکر و ترکیب فرهنگ ها و تاریخ چند وجهی آن می شناسند.

کشور کانادا از جمله ثروتمندترین کشورهای جهان به شمار می‌آید و مقصد مناسبی برای سفرهای زمستانی است. از نظر اقتصادی و تکنولوژی این کشور بسیار شبیه به کشور آمریکا که در همسایگی جنوب این کشور قرار دارد می باشد. کانادا کشوری است که کاملا از میراث بریتانیایی خود خشنود است و خیلی از مردم کانادا به آن افتخار می کنند.

پایتخت کشور کانادا اتاوا نام دارد که در میان سه اقیانوس اطلس، آرام و منجمد شمالی قرار دارد و همین عامل باعث خلق سواحل بی‌نظیری در این کشور شده است. کانادا با مساحت 9 میلیون و 984 هزار و 670 کیلومتر مربعی خود حدود 35 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.

آب و هوای کانادا

فصل سفر به کانادا

بهترین فصل سفر به کانادا

برای سفرهای زمستانی و غیر زمستانی به کشور کانادا، آنچه که باید قبل از هر اقدامی برای سفر نسبت به آن آگاه شوید، اطلاع از شرایط آب و هوای این کشور زیبا و دیدنی است. کشور کانادا به دلیل وسعت زیاد و قرار گرفتن در مختصات مختلف جغرافیایی دارای آب و هوای متنوعی است و هر گوشه از این کشور در فصل های مختلف سال دارای آب و هوای متفاوتی می‌باشند.

در قسمت‌های شمالی این کشور دمای هوا در فصل زمستان معمولا 15 درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد بود و گاهی اوقات حتی تا منفی 40 درجه هم خواهد رسید. در نواحی غرب کانادا مخصوصا در استان های بریتیش کلمبیا، آب و هوایی گرم‌تر و نسبتاً معتدل دارد.

در نواحی شرقی، تابستان‌ها میانگین دما بین 25 الی 30 درجه سانتی‌گراد است، در حالی که زمستان‌هایی سرد با دمای زیر 20 درجه دارد. نواحی جنوبی کانادا که هم‌مرز با امریکا است نیز هوایی گرم‌تر از دیگر نقاط این کشور دارد.

با توجه به شرایط آب و هوایی که کشور کانادا دارد و یکی از بهترین مقاصد سفرهای زمستانی به شمار می‌آید. چنانچه علاقه‌ای به سفرهای زمستانی ندارید و می‌خواهید بدانید که بهترین زمان برای سفر به این کشور پهناور چه فصلی از سال می‌باشد باید بگوییم که بهترین فصل برای سفر به کانادا، فصل تابستان است که در طول این فصل گردشگران از نقاط مختلف جهان برای بازدید از جاذبه های بی نظیر کانادا به آن سفر می کنند.

نکته بسیار مهم درباره سفرهای تابستانی به کانادا که نباید ازآن غافل شوید این است که در این فصل از سال هزینه‌های سفر به کانادا بسیار زیاد می‌باشد.

جاهای دیدنی و تفریحی کانادا

 جاذبه دیدنی کانادا

جذابترین جاذبه دیدنی کانادا

کشور کانادا با وجود جاذبه‌های گردشگری طبیعی متنوع و بی‌نظیری که دارد مقصد ایده‌آلی برای همه‌ سلیقه‌ها است. لازم به گفتن است که از میان جاذبه‎‌های دیدنی این شهر توریستی و مهاجری چیزی نزدیک به 8 اثر تاریخی و 10 اثر طبیعی کشور کانادا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند.

از جمله جاذبه‌های گردشگری کانادا که نام آنها در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند می توان به شهرهای تاریخی‌ کانادا همچون لانن برگ و جاذبه‌های طبیعی پارک ملی بوفالوی چوبی، پارک کوهستانی، صخره‌های فسیلی جاگینز و پارک ملی ناهانی اشاره کرد.

آبشار نیاگارا: یکی از معروفترین جاذبه‌های دیدنی کانادا که همگی ما نام آن را بسیار شنیده‌ایم و اکثریتمان دوست داریم برای یکبار هم که شده از آن دیدن کنیم، آبشار زیبای نیاگارا است. این آبشار دیدنی با مجموعه‌ای از سه آبشار دیگر به نام‌های نعل اسب، آمریکایی و نقاب عروس در مرز آمریکا و کانادا قرار دارد.

برج سی ان: این برج که نماد شهر تورنتو در کشور کانادا می‌باشد با ارتفاع 553 متری خود چشم هر گردشگری را به خود جذب می کند. در این برج شما می‌توانید در یک رستوران 360 درجه‌ای غذاهای متنوعی را امتحان کنید و یا به صورت خاص در ارتفاع 356 متری شهر قدم زده و از تماشای شهر لذت ببرید.

پل معلق کاپیلانو ونکوور: اگر به دنبال تفریحی مهیج و خاص در کشور کانادا هستید و می‌خواهید از یکنواختی فرار کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به پل معلق کاپیلانو ونکوور بزنید. ارتفاع این پل 140 متر می باشد که دارای طراحی خاصی است که از چوب محکم و در برخی از نقاط شیشه‌های ضخیمی دارد.

تله کابین گوندلای: این تله کابین که بین  دو کوه بلک کامب و ویسلر، مکانی است مناسب برای تجربه عالی اسکی سواری و اسنوبردر. این تله کابین با ارتفاع ۳۰۲۴ کیلومتر۴۳۵ متر بلندی طولانی‌ترین تله کابین جهان است که چشم اندازی شگفت انگیز از یک سرزمین عجایب سفید زمستانی را از آسمان می‌دهد.

2- سنگاپور

سفر به سنگاپور در زمستان

راهنمای سفر به سنگاپور

از جمله کشورهایی که با وجود زمستانی بارانی برگزار کردن جشن‌ها و فستیوال‌های مختلف زمستانی را فراموش نمی‌کنند و به یکی از کشورهای میزبان فوق العاده در زمستان تبدیل شده است کشور سنگاپور است. این کشور آسیایی با وجود جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد سالانه میزبان گردشگران است که سفر به این کشور را در فصل زمستان به خاطر وجود فستیوال‌های مختلف انتخاب کردند.

سنگاپور کوچک‌ترین کشورهای جهان است و اغلب مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند و به دلیل نزدیکی به خط استوا دارای آب و هوای چهار فصل می‌باشد.

کشور سنگاپور دارای قوانین خاص و عجیبی است که در زمان سفر ملزم به رعایت آنها هستید. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد و قرار گرفتن مرکز تجارت جهانی یکی از ثروتمندترین و در عین حال مدرن‌ترین کشورهای جهان و بهترین مقصد برای سفرهای زمستانی است. این کشور ساحلی از ۶۴ جزیره تشکیل شده است که پایتخت این کشور یعنی سنگاپور در یکی از این جزایر قرار دارد.

سنگاپور که در شرق قاره آسیا و در همسایگی ویتنام، اندونزی و مالزی واقع شده است دارای مساحتی حدوداً ۷۱۸ کیلومتر مربع می‌باشد و یکی از سه کشور کوچک جهان شناخته شده است که در حال حاضر حدود ۶ میلیون نفر جمعیت دارد.

برای سفر به سنگاپور نیاز به اخذ ویزای این کشور دارید و از آنجایی که این کشور در ایران سفارتی ندارد شما برای دریافت ویزا می‌توانید به صورت آنلاین اقدام کنید. هزینه اخز ویزای کشور سنگاپور حدوداً ۱۲۰ دلار است و این هزینه جدا از سایر مدارکی است که نیاز است برای اخذ ویزا همچون مدرک تمکن مالی ارائه دهید.

در ضمن لازم به گفتن است که برای سفر از ایران به سنگاپور هیچ پرواز مستقیمی وجود ندارد و شما باید ابتدا به کشورهایی همچون امارت یا ترکیه سفر کنید و از آنجا به سنگاپور بروید.

آب و هوای سنگاپور

اطلاع از شرایط آب و هوای سنگاپور

بدون شک انتخاب کردن بهترین زمان برای سفر به مقصد مورد نظر گاهی کار سخت و دشواری است چرا که ممکن است در رابطه با شرایط آب و هوایی مقصدی که می‌خواهید به آنجا سفر کنید اطلاعات نداشته باشید این مسئله در رابطه با انتخاب بهترین زمان سفر به سنگاپور نیز کاملاً صدق می‌کند.

انتخاب بهترین زمان برای سفر به این کشور کاملاً به انگیزه شما برای سفری که انجام می‌دهید بستگی دارد مثلاً: برخی برای لذت بردن از آب و هوا، آشنایی با فرهنگ و شرکت در فستیوال‌ها به این کشور سفر می‌کنند.

از آنجایی که دمای این کشور در ماه‌های مختلف تغییر چندانی ندارند و فقط میزان بارش کم و زیاد می‌شود نمی‌توان یک فصل آن را پربازدید و فصل دیگر را کم بازدید در نظر گرفت در حقیقت نمی‌توان در سنگاپور ۴ فصل مجزا را در نظر داشته.

با این اوصاف برای سفرهای زمستانی به سنگاپور از اواخر دسامبر تا اوایل مارس که بارش قابل توجهی در این شهر وجود دارد میتواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که قصد دارند سفری زمستانی به این کشور را تجربه کنند.

لازم به گفتن است میانگین دمای هوا در این فصل از سال حدوداً ۲۴ تا ۳۰ درجه خواهد بود و تابش آفتاب به حداقل خود می‌رسد. زمستان‌های این کشور بسیار پر جنب و جوش است و بسیاری از مردم خود را برای کریسمس و سال نو چینی آماده می‌کنند.

فصل بهار دمای هوا بین ۲۵ تا ۳۰ درجه متغیر است و معمولاً گرمتر از سایر فصل‌ها می‌باشد این دوره از سال که در اواخر ماه مارس آغاز می‌شود و تا اواخر ماه می ادامه دارد بیشتر روزها آفتابی است و به جز آفتاب، اندکی باران همراه با رعد و برق را نیز شاهد خواهید بود.

تابستان‌های سنگاپور ترکیبی از هوای آفتابی و بارش‌های گاه و بیگاه است و میانگین دما در این فصل بین ۲۵ تا ۳۲ درجه خواهد بود.

فصل پاییز هم که بین ماه‌های اکتبر تا نوامبر می‌باشد دمای هوا ۲۵ تا ۳۰ درجه است با این تفاوت که در این فصل بارش فراوانی را مشاهده خواهید کرد بارش‌های پاییزی سنگاپور در طول ظهر یا اوایل بعد از ظهر اتفاق می‌افتد و همراه با رعد و برق است.

جاهای دیدنی و تفریحی سنگاپور

معرفی جاهای دیدنی و تفریحی سنگاپور

چرخ و فلک فلایر: یکی از جاذبه‌های گردشگری سنگاپور که شهرت جهانی دارد چرخ و فلک معروف فلایر است که یکی از نمادهای کشور سنگاپور به شمار می‌آید با سوار شدن به این چرخ و فلک میتوانید شهر سنگاپور را از بالا تماشا کرده و لذت ببرید.

باغ‌های کنار خلیج: علاوه بر چرخ و فلک معروف سنگاپور می‌توان به باغ‌های کنار خلیج که جز معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور به شمار می‌آید اشاره کرد. باغ زیبا و شگفت انگیز که دقیقاً در مجاورت خلیج سنگاپور واقع شده است و بازدید از آن رایگان می‌باشد. شما می‌توانید ساعت‌ها در بین گیاهان عجیب و بومی این منطقه قدم زده و از تماشای آنها لذت ببرید.

مجموعه تفریحی مارینا بی سندز: از جمله مجموعه‌های تفریحی سنگاپور می‌توان به مجموعه مارینا بی سندز اشاره کرد که به خاطر معماری شگفت انگیز و امکانات تفریحی که در دل خود جای داده شهرت بسیاری پیدا کرده است. این مجموعه تفریحی از سه برج تشکیل شده که قسمت‌های بالایی آن شبیه به عرشه یک کشتی طراحی شده و به هم متصل می‌باشند.

جزیره سنتوزا: از میان ۶۴ جزیره کشور سنگاپور میتوان به جزیره سنتوزا به دلیل طبیعت بکر و سواحل زیبایی که دارد اشاره کرد این ساحل زیبا فرصتی برای تفریح و شنا کردن است و به همین دلیل بسیار مورد توجه و علاقه گردشگران قرار گرفته است.

3- روسیه

سفر به روسیه در فصل زمستان

چگونه به روسیه سفر کنیم؟

اگر طرفدار هوای سرد و برفی هستید و به دنبال بهترین مقصد برای سفر زمستانی می‌گردید روسیه گزینه‌ای است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم. از جمله شهرهای مهم و اصلی کشور روسیه که زمستان‌های سردی دارند مسکو و سن پترزبورگ هستند. بنابراین حتماً در زمان سفر به کشور روسیه چند است لباس گرم همراه خود داشته باشید.

روسیه از جمله کشورهایی است که به ایران نزدیک است و به عنوان پهناورترین کشور دنیا شهرت پیدا کرده است. این کشور که در شمال اوراسیا یعنی آسیای شمالی و اروپای شرقی قرار گرفته است در اغلب ماه‌های سال میزبان گردشگران زیادی است.

کشور روسیه دارای تنوع فرهنگی بسیار زیادی است با سفر به این کشور می‌توانید مجموعه‌ای از فرهنگ‌های مختلف را از نزدیک مشاهده کنید.

کشور روسیه که یکی از بزرگترین کشورهای دنیا و نهمین کشور پرجمعیت دنیا شناخته شده است با اقیانوس آرام، منجمد شمالی، دریای خزر، دریای بالتیک و دریای سیاه دارای مرز آبی مشترک می‌باشد. وسعت این کشور بیش از ۱۷ میلیون کیلومتر مربع است و به علت اینکه یک کشور سردسیر است در آن فعالیت‌های کشاورزی بسیار کمی صورت می‌گیرد.

این کشور به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شود. حدوداً ۴۰ میلیون کیلومتر مربع از آن در قاره اروپا و باقی مانده آن در قاره آسیا قرار گرفتند با این اوصاف طبق آمار ۷۷ درصد از مردم روسیه در بخش اروپایی زندگی می‌کنند شهر مسکو که پایتخت این کشور نیز به شمار می‌آید نیز در بخش اروپایی واقع شده است.

زبان اصلی مردم روسیه روسی است. مردم این کشور به ۲۷ زبان مختلف صحبت می‌کنند.

برای سفر به این کشور زمستانی همچون سایر کشورها نیاز به اخذ ویزای مناسب دارید که خوشبختانه دریافت ویزای توریستی این کشور دارای شرایط چندان خاصی نمی‌باشد.

آب و هوای روسیه

آشنایی با آب و هوای روسیه

با توجه به اینکه روسیه یکی از کشورهای پهناور دنیا است، از نظر آب و هوایی تنوع زیادی دارد. نمی‌توان یک آب و هوای کلی را برای آن در نظر گرفت جز اینکه می‌توان عنوان کرد تابستان‌های گرم و زمستان‌های بسیار سردی دارد به حدی که دمای هوا ممکن است تا ۳۰ درجه زیر صفر نیز برسد.

یکی از ویژگی‌های آب و هوایی روسیه بارش برف سنگین است. میزان بارش باران در بخش‌های مختلف متفاوت خواهد بود و در نواحی غربی بیشترین بارندگی اتفاق می‌افتد.

تابستان‌های این کشور معمولا خشک است و برخی از سال ها از اواخر اکتبر تا اواسط مارس، زمین را برف می‌پوشاند. سردترین منطقه‌ این کشور، اویمیاکن در مرکز سیبری است، جایی که دمای هوا در زمستان به کمترین دمای هوا روی زمین یعنی کمتر از منفی ۵۰ درجه می‌رسد.

به غیر از سفرهای زمستانی به روسیه، بهترین زمان برای سفر به این کشور فصل تابستان است. زیرا که در این فصل از سال طبیعت روسیه در زیباترین حالت خود قرار دارد. برف‌ها آب شده‌اند و رودخانه‌ها پر آب، مسیر خود را در میان پوشش گیاهی انبوه و سرسبز پیدا می‌کنند.

علاوه بر تابستان، فصل پاییز هم با اینکه مدت رمان کوتاهی است، گزینه مناسب دیگری برای سفر به روسیه است. در فصل پاییز(از ماه سپتامبر تا اکتبر)، از ازدحام جمعیت گردشگران کاسته می‌شود و مناظر طبیعی با هزاران رنگ پاییزی رنگ‌آمیزی می‌شوند.

جاهای دیدنی و تفریحی روسیه

بهترین تفریحات روسیه

تفریحات روسیه

کشور روسیه که یکی از بهترین مقاصد سفر در زمستان است دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی است. با سفر به این کشور پهناور می‌توانید اوقات خوشی را سپری کنید. از کوهنوردی در دامنه‌های برفی و قدم زدن در ساحل قدیمی‌ترین دریاچه‌ دنیا گرفته تا بازدید از آثار تاریخی و رویدادهای فرهنگی در شهرهای بزرگ سفری متفاوتی را برایتان به ارمغات خواهد آورد که تجربه سفر به روسیه را هرگز فراموش نکنید.

در ادامه چندی از جاذبه‌های گردشگری روسیه را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • کوه البروس
  • دره‌ آب‌فشان‌ها
  • جزیره‌ کیژی
  • کلیسای جامع سنت سوفیا
  • دریاچه بایکال
  • موزه ارمیتاژ
  • پارک گورکی
  • اسکی روی یخ

4- سوئیس

سفر خارجی در زمستان به کشور سوئیس

سفر خارجی در زمستان به کشور سوئیس

یکی دیگر از مقاصد سفرهای زمستانی، کشور سوئیس است که از جمله کشورهایی است که در تمام فصول سال گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. این کشور به عنوان یکی از گران‌ترین کشورهای حوزه شینگن و قاره اروپا شناخته شده است.

کشور سوئیس سرزمینی است که طبیعت بی‌نهایت زیبایی دارد. قله‌های سر به فلک کشیده، مراتع و چمنزارها و دریاچه‌های دیدنی که با تماشای آنها به یاد کارتون‌های دوره کودکی خود خواهید افتاد.

این کشور دارای روستاهای بسیار زیبایی است که بیشتر مناطق روستایی آن جنبه توریستی دارند اما مردم سوئیس در شهر زندگی می‌کنند. شاید جالب باشد که بدانید این کشور به تنوع خودبالیده و از یکی از افتخاراتش این است که توانسته مناطقی با هویت‌های فرهنگی متفاوت جامعه‌ای بسازد که همه مردم در آن با آرامش زندگی کنند.

نکته بسیار جالب در رابطه با مردم کشور سوئیس این است که زبان‌های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانیایی از جمله زبان‌های رسمی این کشور به شمار می‌آید و عجیب‌تر اینکه شهروندان این کشور بیشتر از کشورهای دیگر در جهان برنده جوایز نوبل شده‌اند.

از نظر جغرافیایی سوئیس در بین کوه‌های آلپ محاصره شده و از نظر موقعیت اجتماعی و سیاسی یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که قرن‌ها به دلیل بی‌طرفی‌اش شهرت پیدا کرده است.

این کشور به دلیل وجود چندین پیست اسکی مشهور برای سفرهای زمستانی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری است. علاوه بر آن کشور سوئیس به خاطر شهرهای تاریخی، آثار معماری مشهور، زندگی شهری مدرن و مراکز خرید فوق العاده به یک مقصد گردشگری عالی برای گردشگری ورزشی و ماجراجویی تبدیل شده است.

آب و هوای سوئیس

آب و هوای سوئیس چگونه است؟

در رابطه با شرایط آب و هوایی این کشور باید بگوییم که مثل فرهنگش تحت تاثیر تمام نقاط اروپا است یعنی از غرب تحت تاثیر رانش اقیانوس اطلس شمالی است که دارای توده هوای ملایم و مرطوب می‌باشد. از سمتی آب و هوای خشک و سرد از بالا و قطب شمال به کشور سوئیس سرازیر می‌شود. در قسمت‌های شرقی اروپا آب و هوای شرقی را به سمت این کشور هدایت می‌کنند.

به خاطر همین الگوی آب و هوای بی‌نظیر تغییرات دمایی ناگهانی در این کشور حاکم است و آب و هوای این کشور را غیر قابل پیش‌بینی کرده است.

به طور کلی سوئیس کشوری ۴ فصل است که در چهار فصل این کشور کاملاً مشخص است که دما و زمان تابش آفتاب به شکل قابل توجهی تغییر می‌کند و بهار این کشور دارای آبشارها و رودخانه‌های پرآب است.

تابستان‌های کشور سوئیس دو حالت کلی دارد گاهی بارانی و مرطوب و گاهی کاملاً گرم و خشک است.قطعا فصل تابستان یکی از رنگارنگ‌ترین فصل‌های کشور سوئیس به شمار می‌آید.

با این تفاصیل بهترین زمان برای سفر به سوئیس بین فروردین تا مهر می‌باشد. اگر علاقمند به ورزش‌های زمستانی هستید پاییز و زمستان برای اسکی روی کوه‌های آلپ گزینه بسیار مناسبی است.

جاهای دیدنی و تفریحی سوئیس

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری سوئیس

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم سوئیس جاذبه‌های توریستی زیادی دارد از منظره‌های کوه آلپ و دهکده‌های کوچک و زیبا گرفته تا خانه‌های زیبا، رودخانه و کوه‌های رنگی‌ که به زیبایی هر چه بیشتر سوئیس کمک زیادی کرده‌اند.

وفتی از جاهای دیدنی و گردشگری سوئیس صحبت می‌شود نمی‌توان نامی از اسکی در ماترهورن، کارناوال بهاره Fasnacht،شهر ژنو، کوه پیلاتوس، آبشار راین، فلعه شیلون، منطقه کوهستانی Jungfraujoch،اینترلاکن،دریاچه‌ لوگانو، پارک ملی سوئیس و…. که از جمله بهترین‌های سوئیس هستند نبرد.

5- نروژ

سفر به نروژ

سفر به نروژ

این کشور از جمله زیباترین کشورهای جهان و یکی از کشورهای اسکاندیناوی است که به خاطر جاذبه‌های طبیعی، کوه‌ها، یخچال‌ها و فلات‌های ساحلی عمیق شهرت بسیاری پیدا کرده است. پایتخت این کشور اسلو، شهری پوشیده از فضای سبز و دارای تعدادی بسیار زیادی موزه است.

کشور نروژ که یکی دیگر از بهترین مقاصد سفرهای زمستانی است دارای جمعیتی بیش از ۵ میلیون نفر است و تا به امروز دو بار برای پیوستن به اتحاد اروپا در نظر گرفته شده که پس از رفراندوم در سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۷۲ رد شد.

اکثریت مردم کشور از پیروان مسیحی لوتری هستند و در این کشور دو زبان رسمی نروژی و سامی رواج دارد.

برای سفر به کشور نروژ پرواز مستقیمی از فرودگاه‌های تهران وجود ندارد و تمام پروازهایی که از شرکت‌های مختلف صورت می‌گیرد دارای یک یا دو توقف در شهرهای مختلف هستند برای سفر به نروژ پس از توقفی در آتن یونان می‌توانید به سمت نروژ پرواز کنید.

آب و هوای نروژ

آب و هوای نروژ در طول سال

کشور نروژ از جمله کشورهای دنیا است که زمستانی طولانی دارد. آب‌وهوای این کشور به ۵ دسته تقسیم می‌شود. آب و هوای شمال کشور به گونه‌ای است که بهار آن سال به سال تغییر می‌کند. در تابستان دمایی معادل ۲۵ درجه سانتیگراد دارد و زمستان به منفی ۴۰ درجه می‌رسد.

میانگین آب و هوای سالانه در این کشور بدین صورت است که گرم‌ترین ماه سال جولای با میانگین درجه حرارت ۱۸ درجه سانتیگراد و سردترین ماه سال ژانویه است که با دمای منفی ۳ درجه سانتیگراد است.

برای سفر به نروژ بهترین زمان ماه مارس است که در این ماه روزها طولانی‌تر هستند و در تفریحگاه‌های زمستانی بارش برف شرایط را برای لذت بردن از ورزش‌های زمستانی فراهم کرده است. هر چه به سمت ماه آوریل و می پیش بروید گل‌های وحشی و شکوفه‌ها زیبای طبیعت نروژ را چند برابر می‌کند.

جاهای دیدنی و تفریحی  نروژ

جذابترین جاذبه‌های دیدنی نروژ

کشور نروژ منطقه‌ای خیره کننده با فرهنگ، چشم اندازهای شگفت انگیز و وسعت تاریخی است که همه کسانی که قصد سفر به این کشور را دارند از تماشای آنها حیرت زده خواهند شد در ادامه لیست چندی از جاذبه‌های گردشگری خیره کننده این کشور را در اخیارتان قرار داده ایم.

  • صخره پالپیت
  • موزه دریایی نروژی
  • موزه کشتی وایکینگ­ها
  • قلعه اکرشوس
  • آب‌دره گرینجرفیورد
  • غواصی آب‌دره‌های نروژ
  • کوه فلویِن
  • کوه های لینگن آلپ

  • پارک ملی جاتونهیم
  • جزایر سالبارد
  • غارهای ترول کیرکا

سوالات متداول بهترین مقاصد خارجی برای مسافرت زمستانی

1بهترین مقاصد خارجی برای مسافرت زمستانی کدامند؟

کانادا، سنگاپور، روسیه، سوئیس و نروژ

2بهترین زمان برای سفر به کانادا چه فصلی از سال است؟

بهترین فصل برای سفر به کانادا، فصل تابستان است که در طول این فصل گردشگران از نقاط مختلف جهان برای بازدید از جاذبه های بی نظیر کانادا به آن سفر می کنند.

3معروفترین جاذبه‌های گردشگری سوئیس کدامند؟

اسکی در ماترهورن، کارناوال بهاره Fasnacht،شهر ژنو، کوه پیلاتوس، آبشار راین، فلعه شیلون، منطقه کوهستانی Jungfraujoch،اینترلاکن،دریاچه‌ لوگانو، پارک ملی سوئیس و...

جمع بندی

اگر مشتاق سفرهای زمستانی به بهترین کشورهای دنیا هستید باید بگوییم که تعداد بهترین مقاصد زمستانی آنقدر زیاد هستند که انتخاب از میان آنها کمی کار سختی است اما با شناختی که از کشور یا شهر مقصد بدست می‌آورید به راحتی می‌توانید مقصد مورد نظر خود را انتخاب کنید. از جمله بهترین مقاصد زمستانی در میان کشورهای دنیا کانادا، سنگاپور، روسیه، سوئیس و نروژ گزینه‌های پیشنهادی ما به شما دوستان و همراهان پلازا است.

در این راهنمای سفر شما را با شرایط آب و هوای 5 کشور از مقاصد سفرهای زمستانی آشنا کرده و لیستی از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی آنها را نیز در اختیارتان قرار دادیم. همچنین کمی درباره هر یک از این کشورها، چگونگی سفر به آنها برایتان صحبت کردیم تا با توجه به موارد عنوان شده بهتر و راحتر بتوانید مقصد سفر زمستانی خود را از میان آنها انتخاب کنید. در مقالات بعدی پلازا شما را با چندی دیگر از این کشورهای زیبا و دیدنی که برای سفر زمستانی گزینه مناسبی هستند آشنا خواهیم کرد.

تا به حال تجربه سفر زمستانی به کشورهای دنیا را داشته اید؟ به کدامیک از کشورها در فصل زمستان سفر کرده‌اید؟ تجربیات سفر زمستانی خود را برای ما و خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید. پیشنهاد شما برای سفرهای زمستانی کدامیک از کشورهای دنیا می‌باشد؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو