طرز تهیه کروسان با خمیر هزارلا | یکی از محبوب ترین شیرینی های فرانسوی

طرز تهیه کروسان با خمیر هزارلا | یکی از محبوب ترین شیرینی های فرانسوی


منبع: تاپ تراول

1

1402/12/10

15:37


طرز تهیه کروسان با خمیر هزارلا یکی از غذاهایی است که در میان خانواده‌های ایرانی بسیار محبوب است. این…

طرز تهیه کروسان با خمیر هزارلا یکی از غذاهایی است که در میان خانواده‌های ایرانی بسیار محبوب است. این شیرینی فرانسوی با طعم و مزه‌ای خاص و بی نظیر، مورد پسند بسیاری از افراد است. خمیر هزارلا یکی از اصلی‌ترین مواد این شیرینی است که در تهیه آن استفاده می‌شود. برای تهیه کرواسون با خمیر هزارلا، ابتدا باید خمیر هزارلا را تهیه کرد. پس از تهیه خمیر هزارلا، باید آن را به شکل مناسبی به صورت لایه‌ای باز کرد و به شکل کرواسون شکل داد. سپس باید آن را در فر قرار داد و پس از پخت، از آن لذت برد.

طرز تهیه کروسان با خمیر هزارلا

مواد لازم برای خمیر هزارلا

برای تهیه خمیر هزارلا که برای کروسان استفاده می‌شود، مواد زیر نیاز است.

  • آرد سفید: ۵۰۰ گرم
  • کره: ۲۵۰ گرم
  • شکر: ۲۵ گرم
  • نمک: ۵ گرم
  • خمیر حلوایی: ۱۰۰ گرم
  • آب سرد: ۲۰۰ میلی لیتر
  • تخم مرغ: ۱ عدد

مرحله اول

برای تهیه کروسان با خمیر هزارلا، مرحله اول بسیار مهم است. در این مرحله، باید خمیر هزارلا را به درستی آماده کنید تا بتوانید کروسان‌هایی خوشمزه و سبک درست کنید.

  • برای شروع، باید خمیر هزار لا را از فریزر بیرون بیاورید و حدود نیم ساعت قبل از شروع کار، آن را در دمای اتاق قرار دهید تا کمی نرم شود. سپس، خمیر را روی سطح کار خود قرار دهید و با استفاده از یک ورق آهنی، آن را به ضخامت ۱۰ میلی‌متر پهن کنید.
  • بعد از پهن کردن خمیر، باید آن را به دو بخش تقسیم کنید. یکی از بخش‌ها را برای تهیه کرواسون استفاده خواهید کرد و بخش دیگر را می‌توانید برای تهیه کیک‌های دیگر یا شیرینی‌هایی مانند کوکی و بیسکویت استفاده کنید.
  • در این مرحله، می‌توانید به دلخواه خود انواع مواد خوراکی مانند شکلات، خرما، خشکبار و… را به خمیر اضافه کنید تا کرواسو‌های شما بوی و طعم خاصی داشته باشند.

مرحله دوم

در مرحله دوم از طرز تهیه کروسان با خمیر هزارلا، بعد از آماده کردن خمیر هزارلا، بهتر است از چند روش مختلف برای شکل دادن به خمیر استفاده شود. یکی از این روش‌ها، استفاده از دستگاه کروسان ساز است.

  • برای شکل دادن به خمیر، ابتدا خمیر را به شکل یک مستطیل بزرگ درآورده و سپس آن را به چندین قسمت کوچک‌تر تقسیم کنید. سپس هر یک از این قسمت‌ها را به شکل یک مثلث بزرگ تبدیل کنید. برای این کار، ابتدا هر یک از انتهای مستطیل را به مرکز آن آورده و سپس یکی از انتهای دیگر را به مرکز مثلث بیاورید.
  • سپس از روی هر یک از این مثلث‌ها، با استفاده از یک چاقو، یک برش طولی انجام دهید تا شکلی شبیه به یک مثلث باز شده به دست آید. در این مرحله، می‌توانید یک برش از وسط مثلث تا انتهای آن انجام دهید تا شکل بیشتری حاصل شود.
  • در این مرحله، می‌توانید از مواد مختلفی برای پر کردن کروسان استفاده کنید. یکی از رایج‌ترین مواد برای پر کردن کروسان، شکلات است. برای پر کردن کروسان با شکلات، می‌توانید از شکلات تلخ یا شیرین استفاده کنید. همچنین می‌توانید مواد دیگری مانند مربا، خامه و… را نیز برای پر کردن کروسان انتخاب نمایید.

طرز تهیه کروسان با خمیر هزارلا

مرحله سوم

در این مرحله، خمیر هزارلا باید به شکل مستطیلی صاف قرار گیرد. برای این کار، از یک ورق کاغذ روغنی استفاده می‌شود. خمیر هزارلا را روی ورق کاغذ قرار داده و آن را به شکل مستطیلی صاف تغییر شکل دهید. سپس خمیر را به قطعات مستطیلی با اندازه مورد نظر برش دهید.

در مرحله بعدی، قطعات خمیر مستطیلی را به شکل مثلثی دراز و باریک تغییر شکل دهید. برای این کار، قطعات خمیر را از یکی از اطراف مثلثی به داخل بچرخانید. سپس از سمت مقابل، قطعات خمیر را به داخل بچرخانید تا به شکل مثلثی دراز و باریک تبدیل شوند.

در مرحله آخر، قطعات خمیر مثلثی را به شکل ماهیچه مانند خم کنید. برای این کار، قسمت گوشتی مثلث را به سمت مرکز خم کنید و انتهای دو طرف مثلث را به شکل مقعر به داخل بچرخانید. سپس قطعات خمیر را روی تخته پخت قرار داده و در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پخت کنید. با اجرای دقیق و صحیح این مراحل، کرواسان‌های خوشمزه را به دست خواهید آورد.

طرز تهیه کروسان با خمیر هزارلا

مرحله چهارم

در این مرحله، کروسان‌ها باید به مدت حدود 25 دقیقه درون فر قرار گیرند تا طلایی و برشته شوند. پس از خروج کروسان‌ها از فر، بهتر است اجازه داده شود تا خنک شوند، سپس در ظرف مناسب قرار داده و سرو کنید. برای داشتن کروسانی که درونش طراوت خمیر و شیرینی خامه‌ای وجود دارد، می توانید از شیرینی پزی خانگی استفاده کنید. همچنین، می توانید از خمیر هزارلا به عنوان جایگزین خمیر سنتی در تهیه کروسان استفاده کنید. خمیر هزارلا به‌دلیل داشتن خصوصیات منحصربه فرد، می تواند به شما کمک کند تا کروسانی با طعم و بوی خوشمزه و ماندگار تهیه کنید.

در نهایت، با دنبال کردن این مراحل ساده، می توانید کروسانی خوشمزه در خانه تهیه کنید که می‌تواند به عنوان یک صبحانه یا میان وعده سالم برای خانواده شما باشد.

طرز تهیه کروسان با خمیر هزارلا

سخن پایانی

 کروسان با خمیر هزارلا به عنوان دسر خوشمزه و محبوب در سراسر جهان مخصوصاً در صبحانه و عصرانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از خمیر هزارلا، می‌توانید کروسانی با لایه‌های بسیار نرم و لذیذ تهیه کنید. برای تهیه کروسان با خمیر هزارلا، ابتدا باید خمیر را در یخچال قرار داد تا نرم شود. سپس خمیر را پهن کرده و به صورت مثلثی برش زده و مواد دلخواه را روی آن قرار داد. سپس کروسان را درون فر قرار داده و به مدت 20 تا 25 دقیقه در دمای 180 درجه سانتی‌گراد پخت کنید. اگر می‌خواهید کروسان خود را با شکلات پخت کنید، می‌توانید از شکلات تلخ و شیرین استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو