زیباترین شهرهای روی آب جهان کدامند؟

زیباترین شهرهای روی آب جهان کدامند؟


منبع: پلازا

1

1402/10/10

14:52


زیباترین شهرهای روی آب جهان کدامند؟

آیا درباره شهرهای روی آب جهان چیزی شنیده‌اید؟ می‌دانید که کدامیک از شهرها در دنیا هستند که بر روی آب قرار دارند؟ از جمله توریستی‌ترین مناطقی که در میان گردشگران جذابیت بسیاری به دست آوردند شهرهای روی آب هستند که تعداد آنها چندان هم کم نیست. برخی از این شهرها در کنار آب‌هایی مانند: دریاچه و رودخانه بنا شده‌اند که این امر نشان دهنده نقش مهم آب در ابعاد مختلف زندگی بشر در این شهرهاست. اکثریت این شهرها که قدمت زیادی دارند به دلیل آثار تاریخی بسیار مورد توجه گردشگران زیادی از اقص نقاط دنیا قرار گرفتند. به همین دلیل ماهم تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به معرفی، بهترین شهرهای روی آب در جهان بپردازیم.

در اکثر شهرهای روی آب اهالی آن از دوچرخه و قایق به جای ماشین استفاده می‌کنند چرا که در اغلب آنها خبری از ماشین نیست و این دو وسایل به عنوان وسایل حمل و نقل مردمی که در شهرهای روی آب زندگی می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر تصمیم دارید به بهترین شهر روی آب جهان سفر کنید اما اطلاعات چندان زیادی در رابطه با این شهرها ندارید با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

فهرست مطالب

1- آنسی، از بهترین شهرهای روی آب جهان

شهر آنسی در فرانسه از شهرهای روی آب جهان

آشنایی با شهر آنسی در فرانسه

یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین شهرهای روی آب شهر آنسی است که در جنوب شرق کشور فرانسه قرار گرفته اس. این شهر در مجاورت یک دریاچه زیبا به همین نام واقع شده و با وجود قله‌های زیبا و برفی که دارد باعث شده تا گردشگران زیادی را در همه روزهای سال جذب نماید.

شهر آنسی به علت قرار گرفتن در مجاورت آب‌های دریاچه زیبای آنسی و کوه‌های آلپ به آن لقب ونیز آلپ داده شده است و دارای مساحت ۶۷ کیلومتر مربع و جمعیت ۱۲۷ هزار نفره می‌باشد.

در امتداد کانال‌های آبی این شهر زیبا و رویایی، مغازه‌های شیرینی‌فروشی، کافی شاپ و رستوران‌های مختلفی وجود دارد که بوی خوراکی‌های خوش طعم آنها هوش از سر هر گردشگری می‌پراند. علاوه بر آن قایق سواری در دریاچه آنسی و دوچرخه سواری در اطراف آن از جمله تفریحات اهالی و مسافران این شهر است البته این شهر دارای جاذبه‌های دیدنی و تفریحی متنوعی نیز می‌باشد که در ادامه به آنها نیز اشاره مختصری شده است.

جاهای دیدنی و تفریحی آنسی

جاهای دیدنی و تفریحی آنسی

شهر آنسی از جمله جذابیت‌های بصری و مکانی به شمار می‌آید که گزینه بسیار مناسبی برای تفریح و گردش است همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم شهر آنسی که در جنوب کشور فرانسه قرار گرفته و به آن لقب ونیز آلپ داده شده است دارای جاذبه‌های دیدنی و تفریحی شگفت انگیزی می‌باشد که از جمله مهم‌ترین آثار، یادبودها و اماکن تفریحی شگفت انگیز این شهر می‌توان به کاخ جزیره، قلعه انسی، پل عشق، باغ‌های اروپایی، ساحل Albegini، موزه انیمیشن و… اشاره کرد.

2- بروژ

بروژ از شهرهای روی آب جهان

راهنمای سفر به بروژ

یکی از زیباترین شهرهای تاریخی دنیا که منطقه‌ای روی آب می‌باشد و به همین دلیل باعث جذب بسیاری از گردشگران شده است شهر بروژ در کشور بلژیک است. این شهر دارای معماری بی‌نظیر می‌باشد که توسط یک کانال آبی احاطه شده است و ساختمان‌ها و بناهایی که در این شهر زیبا قرار گرفته‌اند متعلق به چندین هزار سال قبل می‌باشند و حال و هوای قدیمی این شهر را حفظ کردند.

شهر بروژ که یکی از زیباترین شهرهای روی آب جهان می‌باشد هر ساله گردشگران زیادی را به خاطر معماری بی‌نظیری که دارد به سمت خود جذب می‌کند. این شهر دارای جمعیت 278,486 نفر می‌باشد و نکته جالب در رابطه با آن این است که سالانه بیش از ۲ میلیون نفر گردشگر از این شهر زیبای روی آب دیدن می‌کند.

شهر بروژ از جمله شهرهایی است که دارای آب و هوای کمی سردی است و این سرما برای کسانی که سرمایی هستند بیشتر احساس خواهد شد. در واقع می‌توان گفت: بروژ در مقایسه با شهرهای دیگر همچون پاریس دارای آب و هوای بسیار سردتری می‌باشد بنابراین بد نیست بدانید اگر تصمیم دارید به بروژ سفر کنید با توجه به شرایط آب و هوای سردی که دارد پیشنهاد ما به عنوان بهترین فصل سفر به بروژ ماه‌های گرم سال یعنی فصل بهار و تابستان است که هوای این شهر گرمتر شده و جاذبه‌های این شهر آماده‌اند تا از گردشگران پذیرایی کنند.

جاهای دیدنی و تفریحی بروژ

جاذبه‌های گردشگری بروژ

بروژ که از جمله زیباترین شهرهای بلژیک به شمار می‌آید و به ونیز شمال اروپا شهرت پیدا کرده شهری تاریخی با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیار زیاد می‌باشد. علاوه بر آن دارای تفریحات متنوعی است که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. در ادامه مطلب برخی از مهم‌ترین و بهترین جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بروژ را به شما معرفی کرده‌ایم.

  • میدان برگ و سالن شهر
  • کلیسای خون مقدس
  • دریاچه عشق یا مینه واتر
  • برج بلفری
  • موزه گالری ایکسپو سالوادور دالی
  • موزه خرونینگه
  • آسیاب های بادی قدیمی
  • فستیوال مجسمه‌های یخی
  • پارک آبی بودوین
  • بالن سواری

3- الجونه

الجونه مصر از دیدنی ترین شهرهای روی آب جهان

الجونه کجاست؟

یکی دیگر از معروف‌ترین شهرهای روی آب جهان شهر الجونه است که از زیباترین شهرهای کشور مصر به شمار می‌آید. در این شهر زیبا و دیدنی تقریباً ۲۰ جزیره با کانال‌های آبی و تالاب‌های مختلف ایجاد شدند.

شهر الجنه کشور مصر در دهه ۹۰ ساخته شده و مقصدی رویایی برای افراد علاقمند به ساحل می‌باشد. این شهر در ۱۰ کیلومتری خط ساحلی قرار دارد و دارای ۲۰ جزیره می‌باشد که به واسطه کانال‌های آب دریای سرخ به هم متصل می‌شود.

در این شهر بناهای زیبای مختلفی به دست معمارهای اروپایی و آمریکایی ساخته شده است تا به واسطه آنها بافت سنتی و روستایی شهر کشور مصر حفظ شود.

جاهای دیدنی و تفریحی الجونه

معرفی جاهای دیدنی و تفریحی الجونه

کشور مصر که به عنوان خانه فراعنه شناخته شده است دارای شهرهای زیبایی می‌باشد که یکی از زیباترین آنها شهر الجونه است که بر روی آب قرار گرفته این شهر زیبا همچون سایر شهرهای کشور مصر  دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی برای هر نوع سلیقه‌ای می‌باشد.

از جمله جاذبه‌های گردشگری که توجه گردشگران زیادی را در شهر زیبا و دیدنی الجوانه مصر به خود جلب کرده است موزه این شهر است که دارای ۹۰ نمایشگاه می‌باشد علاوه بر آن در شهر گردشگری الجونه مصر امکانات متعددی برای تفریح و ورزش‌هایی همچون غواصی سطحی، بادسواری، پاراسیلینگ و اسکی روی آب وجود دارد.

4- واتر تاونز، از دیدنی‌ترین شهرهای روی آب جهان

واتر تاونز ، شهر روی آب چین

سفر به واتر تاونز شهر تاریخی چین

از دیگر معروف‌ترین شهرهای تاریخی دنیا که بر روی آب قرار گرفته شهر واتر تاونز در کشور چین است این شهر که با شانگهای چین تنها یک ساعت فاصله دارد و ترکیبی از مناظر طبیعی و تاریخگذار از معماری چینی می‌باشد.

در رابطه با شهر واتر تاونز چین باید بگوییم که مجموعه‌ای از شهرهای آبی است که از ۶ شهر تشکیل شده است که یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری چین به شمار می‌آید.

این شهر تاریخی و دیدنی در کشور چین با توجه به هوای معتدل و مساعدی که دارد، تقریبا در تمام ایام سال بهترین گزینه برای سفر می‌باشد.

جاهای دیدنی و تفریحی واتر تاونز

بهترین جاهای دیدنی واتر تاونز

مجموعه شهرهای آبی واتر تاونز کشور چین که در فهرست علاقمندان سفر به این کشور قرار گرفته جاذبه‌های متعددی را در خود جای داده است که پل‌های سنگی باشکوهی که در دوره حکومت دودمان مینگ در این شهر ساخته شده است یکی از بهترین و جذاب‌ترین مناظر دیدنی شهر آبی واترتاونز است.

علاوه بر آن معبدهای تاریخی که در آنجا فانوس‌های قرمز روشن می‌شوند از دیگر دیدنی‌های جذاب این شهر آبی به شمار می‌آید.

5- کان تو، از بزرگترین شهرهای روی آب جهان

کان تو از زیباترین شهرهای روی آب جهان

راهنمای سفر به کان تو

یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا کشور ویتنام است که دارای چشم اندازهای شگفت انگیز طبیعی بسیاری می‌باشد. از دیگر شهرهای روی آب جهان که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم شهر کان تو بزرگترین شهر ویتنام است که با شبکه‌هایی از آبراها و رودخانه‌ها شناخته شده است.

این منطقه با وجود مسیر آبی ۱۱۵۷ کیلومتری به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای آبی دنیا تبدیل شده است. کشور ویتنام در کل دارای دو منطقه آب و هوایی استوایی و معتدل می‌باشد و در واقع آب و هوای بخش‌های مختلف این کشور تحت تاثیر فصل بارانی یا مانسون قرار دارد.

اگر تصمیم داری به ویتنام سفر کرده و به بخش‌ها و استان‌های مختلف آن همچون شهر آبی کان تو سری بزنید بد نیست بدانید که بهترین زمان برای سفر فصل بهار و پاییز است چرا که این کشور یک کشور پهناور و دارای آب و هوای مختلف در مناطق مختلف می‌باشد. بنابراین می‌توان اینگونه عنوان کرد که ویتنام یک کشور چهار فصل است که برای سفر به بخش‌های مختلف آن همچون شهر آبی کان تو در تمام ایام سال محدودیتی وجود ندارد.

جاهای دیدنی و تفریحی کان تو

جاهای دیدنی و تفریحی کان تو

بیشترین جاذبه‌های گردشگری که در این منطقه وجود دارد زیبایی‌های طبیعی آن هستند که برای بازدید از آنها نیاز نیست هزینه‌های زیادی را پرداخت کنید. یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های شهر کان تو رودخانه هائو است که یکی از بزرگ‌ترین شعبه‌های مکونگ است را می‌توانید در امتداد شمالی این منطقه ببینید. علاوه بر آن در کانتو بازار شناوری در منطقه کای رانگ قرار دارد که به عنوان بزرگترین بازار شناور این شهر شناخته شده است.

6- آلپی

آلپی معروفترین شهر روی آب جهان

اگر تا به حال سفری به کشور هند نداشته‌اید بد نیست بدانید که عجایب این سرزمین آنقدر زیاد است که برای سفر به این کشور باید پیش زمینه فکری خود را دور بیندازید تا بتوانید تجربه‌های جدیدی را در سفر به این کشور و شهرهای زیبای آن به دست آورید. از جمله دیدنی‌ترین و زیباترین شهرهای کشور هند شهر آبی آلپی است.

این شهر آبی در واقع منطقه‌ای است که بسیاری از تالاب‌ها، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها را در بر گرفته است. شهر آپلی کشور هند، که در واقع یک شبکه ۱۵۰۰ کیلومتری می‌باشد در بخشی از مرداب‌های کرالا واقع شده است.

جاهای دیدنی و تفریحی آلپی

آشنایی با جاهای دیدنی و تفریحی آلپی

شهر آلپی کشور هند دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی است که مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است که از جمله آنها می‌توان به پارک تالاب ومبناد، قایق‌های سرعتی، قایق‌های خانه‌ای، پارک ملی اواویکولام، خانه درختی، درختان قهوه و مزارع ادویه اشاره کرد.

7- بیرمنگام

چگونه به بیرمنگام سفر کنیم؟

دومین شهر بزرگ کشور انگلیس که از آن به عنوان معروف‌ترین شهر روی آب جهان نام برده شده است شهر بیرمنگام است که تلفیقی از جاذبه‌های طبیعی و جنب و جوش صنعتی در آن به چشم می‌خورد.

این شهر از جمله شهرهای مسلمان نشین انگلیس است که اکثریت ساکنان آن را مهاجرین تشکیل دادند. شهر آبی بیرمنگام در  ناحیه میدلند غربی این کشور واقع شده و بعد از شهر لندن پرجمعیت‌ترین شهر انگلیس به شمار می‌آید.

آب و هوای این شهر زیبا و دیدنی گرم و معتدل است و میزان بارندگی در آن حتی در خشک‌ترین ماه‌های سال نیز بسیار بالاست در حقیقت متوسط بارش این شهر ۷۰۵ میلی‌متر می‌باشد.

از جمله گرمترین ماه‌های سال در بیرمنگام می‌توان به ماه جولای که میانگین دما ۱۵ و نیم درجه سانتیگراد می‌باشد اشاره کرد و کمترین میانگین دمای سالانه هم در ماه ژانویه است که حدوداً ۴ درجه سانتیگراد می‌باشد

بنابراین، شرایط دمایی و بارش در این فصل سال در بیرمنگام بسیار مناسب و معتدل است و شاهد آب و هوای مناسبی خواهید بود.

جاهای دیدنی و تفریحی بیرمنگام

مناطق زیبا و دیدنی بیرمنگام

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم بیرمنگام دومین شهر بزرگ انگلیس به شمار می‌آید که در این منطقه می‌توانید جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی را مشاهده کنید.

جاذبه‌های گردشگری دیدنی شهر بیرمنگام آنقدر زیاد است که یکی از جذاب‌ترین آنها که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند کانال‌های آب کشیده شده در این شهر است که در واقع محورهای اتصال دریاچه‌ها و رودخانه‌ها می‌باشد که در انقلاب صنعتی ایجاد شده و امروز تورهای قایق سواری می‌تواند در این کانال‌ها لذت بخش باشد.

علاوه بر این کانال‌های آبی میتوان به جاذبه‌های جذاب دیگری همچون موارد زیر در بیرمنگام انگلیس اشاره کرد.

کانال بریندلی پلِیس بیرمنگام

  • آدرس: ۷ Oozells St، Birmingham B۱ ۲HS، UK

سالن کنسرت ارکستر سمفونیک

  • آدرس: The ICC، Broad St، Birmingham B۱ ۲EA، UK

خانه و باغ وینتربورن

  • آدرس:  Winterbourne House and Garden، Birmingham B۱۵ ۲RT، UK

کلیسای خطابه سنت فیلیپ

  • آدرس: ۱۴۵ Hagley Rd، Birmingham B۱۶، UK

موزه جواهرات

  • آدرس: ۷۵ Vyse St، Birmingham B۱۸، UK

8- هنگ کنگ

سفر به هنگ کنگ از شهرهای روی آب جهان

سفر به هنگ کنگ

یکی دیگر از معروف‌ترین شهرهای روی آب جهان هنگ کنگ است که از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بندرهای جهان به شمار می‌آید این شهر در شرق دلتای رودخانه مروارید قرار گرفته است و به دلیل موقعیت خاصی که دارد بسیار مورد توجه گردشگران و سرمایه‌گذاران می‌باشد.

شهر هنگ کنگ در واقع منطقه‌ای است خودمختار که در جنوب چین واقع شده و همچنین از مهم‌ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان به شمار می‌آید.

هنگ کنگ شامل سه محدوده جغرافیایی اصلی به نام جزیره هنگ هنگ، شبه جزیره کلن و منطقه‌های جدید می‌باشد. جمعیت این شهر زیبای روی آب حدوداً ۷ میلیون نفر است و مساحت آن برابر با ۲۰۰۰ کیلومتر مربع می‌باشد.

جاهای دیدنی و تفریحی هنگ کنگ

شهر هنگ کنگ که به شهر آبی زیبای چین با آسمان خراش‌های سر به فلک کشیده معروف شده است دارای جاذبه‌های گردشگری متنوع بسیاری است که در ادامه لیستی از بهترین جاهای دیدنی شهر هنگ کنگ را همراه آدرس برایتان فراهم کرده‌ایم.

پارک هنگ کنگ

  • آدرس: ۱۵ Cotton Tree Dr، Central، Hong Kong

دیزنی لند

  • آدرس: Unnamed Road، Hong Kong Disneyland Resort، Hong Kong

برج ویکتوریا

  • آدرس: کنگ ۱۲۸ Peak Rd، The Peak، Hong Kong

جزیره لاما

  • آدرس: Lamma Island Family Walk، Lamma Island، Hong Kong

تفریحگاه

  • آدرس: Salisbury Rd، Tsim Sha Tsui East، Hong Kong

تراموا قله

  • آدرس: St. John’s Building، ۳۳ Garden Rd، Central، Hong Kong

9- ونیز، از معروفترین شهرهای روی آب جهان

ونیز از معروفترین شهرهای روی آب جهان

ونیز جزیره ای کوچک و بسیار زیبا در شمال ایتالیاست که سالانه گردشگران زیادی را میزبانی میکند. این شهر از جمله گران ترین شهرهای اروپا برای سفر است و البته این هزینه ارزش بازدید از این شهر را دارد. برای سفر به این شهر پیشنهاد میکنیم فصل بهار و پاییز را انتخاب نمایید.

از مهمترین جاهای دیدنی ونیز میتوان به کلیسای سنت مارکو، قصر کارزانیچو، برج ساعت، پل افسوس ها و گالری آکادمی اشاه کرد. البته قایق سواری را در این شهر نباید از دست داد زیرا مهیج ترین بخش سفر به ونیز گشت و گذار با قایق در آن است.

سوالات متداول شهرهای روی آب جهان

1معروفترین شهرهای روی آب جهان کدامند؟

آنسی، بروژ، الجونه، واتر تاونز، کان تو، آلپی، بیرمنگهام، ونیز و هنگ کنگ

2بهترین فصل سفر به شهر بروژ در کشور بلژیک چه زمانی است؟

با توجه به شرایط آب و هوای سردی که دارد پیشنهاد ما به عنوان بهترین فصل سفر به بروژ ماه‌های گرم سال یعنی فصل بهار و تابستان است که هوای این شهر گرمتر شده و جاذبه‌های این شهر آماده‌اند تا از گردشگران پذیرایی کنند.

3بهترین جاهای دیدنی هنگ کنگ کدامند؟

پارک هنگ کنگ، دیزنی لند، برج ویکتوریا، جزیره لاما، تفریحگاه و تراموا قله

جمع بندی

سعی ما بر این بوده است تا در این مقاله به اختصار شما را با چند مورد از معروف‌ترین شهرهای روی آب جهان بیشتر آشنا کنیم و اطلاعاتی در رابطه با ویژگی‌ها و جاذبه‌های گردشگری هر کدام از این شهرها را در اختیارتان قرار دهیم تا اگر روزی تصمیم گرفتید به یکی از این شهرها سفر کنید اطلاعات اولیه لازم به هر یک از آن‌ها را در اختیار داشته باشید.

یادآوری می‌کنیم که، تعداد شهرهای روی آب جهان بیشتر از آن چیزی است که در این مقاله به آنها اشاره شده است اما از آنجایی که صحبت درباره تمامی این شهرها ممکن است از حوصله خواننده خارج باشد ما سعی کردیم تا از میان آنها به شهرهایی همچون: آنسی، بروژ، الجونه، واتر تاونز، کان تو، آلپی، بیرمنگهام و هنگ کنگ اشاره کنیم که مورد توجه گردشگران زیادی بوده است.

شما تا به حال تجربه سفر به این شهرهای دیدنی که بر روی آب قرار دارند را داشته اید؟ دوست دارید برای اولین بار به کدام شهر روی آب جهان سفر کنید؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو