5 جاذبه حیرت انگیز دزفول برای تفریح و آرامش

5 جاذبه حیرت انگیز دزفول برای تفریح و آرامش


منبع: همگردی

2

1402/12/17

15:06


دزفول، شهری غرق در زیبایی های طبیعی و اهمیت تاریخی است که در قلب استان خوزستان قرار دارد. مناظر متنوع این شهر، از دره های سرسبز گرفته تا آبشارهای باشکوه برای مسافران حیرت انگیز و آرامش بخش خواهد بود. دزفول با قرار گرفتن در مناطق خوش و آب و هوای استان خوزستان هوای مطبوعی دارد و با غذاهای خوش رنگ و لعاب و مردمان خونگرم، تجربه یک سفر خاطره انگیز را برای به ارمغان می آورد.

در ادامه 5 جاذبه طبیعی جذاب که در سفر به دزفول حتما باید ببینید، معرفی می شود.

1-آبشار شوی دزفول

آبشار شوی دزفول که اغلب به عنوان “نیاگارای ایران” شناخته می شود، یک شگفتی طبیعی باشکوه است که توجه بسیاری از مسافران و طبیعت گردان را به خود جلب می کند. این آبشار از ارتفاع تقریبی 90 متری در میان پس زمینه خیره کننده رشته کوه زاگرس سرازیر می شود. بازدیدکنندگان می توانند در عین غرق شدن در شکوه و عظمت طبیعی اطراف، از زیبایی بی بدیل این آبشار لذت ببرند. بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه طبیعی بهار است که منظره ای با شکوفه های پر جنب وجوش و سرسبز در مقابل دیدگان فرد قرار دارد.

جاذبه های گردشگری دزفول

2-دریاچه شهیون دزفول (دریاچه سد دز)

دریاچه شهیون دزفول که به دریاچه سد دز نیز معروف است، خلوتگاهی آرام در میان مناظر زیبای دزفول است. این دریاچه وسیع که با ساخت سد دز شکل گرفته، گذر آرامی را از شلوغی های زندگی شهری به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. مسافران می توانند در فعالیت های تفریحی مختلف از جمله قایق سواری، ماهیگیری و پیک نیک شرکت کرده و یا در مناظر پانوراما از کوه های اطراف و دره های سرسبز غرق شوند.

جاذبه های گردشگری دزفول

3-دره کندی دزفول

دره چال کندی یا دره کندی دزفول گوهری پنهان در حومه شهر دزفول است که با صخره های سر به فلک کشیده، رودخانه های پرپیچ وخم و پوشش گیاهی سرسبز، ماجراجویان و علاقه مندان به طبیعت را به خود جلب می کند. بازدیدکنندگان می توانند زمین های ناهموار دره را کاوش کنند، پیاده روی های هیجان انگیز را آغاز کنند یا به سادگی در میان آرامش طبیعت استراحت کنند. موقعیت دورافتاده و زیبایی بکر دره آن را به مقصدی عالی برای کسانی که به دنبال خلوت و آرامش هستند، تبدیل کرده است.

5 جاذبه حیرت انگیز دزفول برای تفریح و آرامش

جاذبه های گردشگری دزفول

4-دره کول خرسان

دره کول خرسان که به دره ارواح نیز معروف است، منطقه ای ناهموار و دورافتاده است که در نزدیکی دزفول قرار دارد. این جواهر پنهان که فقط برای بی باک ترین مسافران قابل دسترسی است، مناظری خیره کننده از دره های صخره ای، آبشارهای زیبا و نهرهای شفاف کریستالی را ارائه می دهد. با پیاده روی در زمین های ناهموار دره، بازدیدکنندگان می توانند غارهای پنهان، خرابه های باستانی و حیات وحش فراوان را کشف کنند.

جاذبه های دزفول

5-جنگل دزفول

جنگل دزفول، بخشی از پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز، بهشتی سرسبز و مملو از تنوع زیستی و شگفتی های طبیعی است. جنگلی که دارای درختان قدیمی، مسیرهای پرپیچ وخم و آبراه های بکر است، فرصت های بی پایانی برای اکتشاف و گشت وگذار ارائه می دهد. بازدیدکنندگان می توانند پیاده گردی با راهنما، گشت وگذارهای تماشای پرندگان را آغاز کنند یا به سادگی از قدم زدن آرام در میان محیط آرام لذت ببرند. جنگل دزفول با مناظر سرسبز و فضایی آرام، آرامشی محض را برای دوستداران طبیعت و علاقه مندان به فضای باز فراهم می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو