قتل وحشیانه پسر معلول 8 ساله توسط مادرش | مادر مقتول: دیگر از دستش جانم به لب رسیده بود!

قتل وحشیانه پسر معلول 8 ساله توسط مادرش | مادر مقتول: دیگر از دستش جانم به لب رسیده بود!


1

1402/12/17

16:58


قتل وحشیانه پسر معلول 8 ساله توسط مادرش | مادر مقتول: دیگر از دستش جانم به لب رسیده بود!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

به نقل از رکنا، سرهنگ عبدالرضا رخشان در خرم‌آباد با اشاره به جزئیات قتل پسر معلول لرستانی، گفت: یک پسر 11 ساله معلول ذهنی و جسمی طی چند روز گذشته  توسط مادر و خاله‌اش به قتل رسید.

وی افزود: نیروی انتظامی پس از اطلاع از ماجرای قتل پسر معلول بلافاصله طی عملیاتی کمتر از چند ساعت مادر و خاله  مقتول را دستگیر کردند و آنان در اعترافات اولیه به قتل این پسر اعتراف کردند.

قتل

رئیس پلیس آگاهی لرستان، عنوان کرد: قاتلان معلول لرستانی اعتراف کرده‌اند که مقتول را به‌ وسیله دارو بیهوش و سپس خفه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مادر پسر معلول انگیزه خود را از قتل فرزندش خسته‌ شدن از وضعیت بیماری وی اعلام کرده‌ است، بیان کرد: پروندۀ مادر و خاله مقتول برای طی مراحل تکمیل به مراجع قضایی ارسال شده‌ است.

پدر کشی توسط سرباز وظیفه در شهرکرد

به محض ورود پلیس فرزند خانواده به پشت بام خانه رفت و با اسلحه گرم به طرف ماموران شلیک می‌کند که ۲ مامور انتظامی زخمی و سرباز وظیفه (هادی راستگو) که راننده خودروی پلیس بوده بر اثر شدت جراحات شهید شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بامداد امروز در یک درگیری خانوادگی بین پدر و پسر در یکی از خیابان‌های شهر یاسوج رخ داد و در این بین یک سرباز شهید و یک مامور نیروی انتظامی مجروح شد.

سید جواد هاشمی مهر روز سه شنبه در بیان جزئیات این خبر اظهار کرد: بامداد امروز یک درگیری خانوادگی بین پدر و پسر رخ می‌دهد که اعضای خانواده از نیروی انتظامی درخواست کمک می‌کنند.

قتل

وی افزود: به محض ورود پلیس فرزند خانواده به پشت بام خانه رفت و با اسلحه گرم به طرف ماموران شلیک می‌کند که ۲ مامور انتظامی زخمی و سرباز وظیفه (هادی راستگو) که راننده خودروی پلیس بوده بر اثر شدت جراحات شهید شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این درگیری شخصی بود و هیچ ربطی به مسائل انتخاباتی نداشته است.

دوم شهریور ماه امسال به ماموران کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس خبر رسید مرد ۵۰ ساله ای به نام محسن در خانه اش با ضربه‌های متعدد چاقو کشته شده است. جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و ماموران به تحقیق پرداختند.

شواهد نشان می‌داد جنایت در حالی رخ داده که دختر و پسر قربانی در خانه حضور داشتند.

دختر ۲۲ ساله قربانی به نام فرانک به ماموران گفت: من و برادر ۲۰ ساله ام که دچار معلولیت و ویلچرنشین است به همراه پدرمان در خانه بودیم و مادرمان برای خرید بیرون رفته بود که یکباره یک مرد جوان و قوی هیکل مقابل در آمد. او که نقاب به صورت داشت می‌گفت در فضای مجازی چندین بار با پدرم درگیر شده و حالا آمده تا از او انتقام بگیرد. او مقابل چشمان من و برادرم پدرمان را که مقابل تلویزیون خوابیده بود کشت و از خانه بیرون رفت.

قتل

این دختر ادامه داد: یک مرد معتاد مدتی است در پشت بام خانه‌مان زندگی می‌کند. مشخصات مردی که به خانه‌مان حمله ور شد با او مطابقت دارد و من گمان می‌کنم قاتل پدرم همان مرد معتاد است.

رفتارهای مشکوک دختر جوان

 رفتارهای عجیب دختر جوان و خونسردی وی شک پلیس را برانگیخت. دختر جوان از مرگ پدرش ناراحت نبود و هنگام انتقال به پلیس آگاهی نگران بود که گربه‌هایش گرسنه بمانند. رد خون نشان می داد قاتل به داخل حمام رفته و ردی از  خروج وی در خانه وجود نداشت این سرنخ‌ها موجب شد تا نوک پیکان اتهام به سوی دختر جوان بچرخد و فرانک بار دیگر تحت بازجویی قرار بگیرد.

دختر جوان درباره بریدگی روی انگشتانش به پلیس گفت هنگامی که قصد داشته مقابل مرد چاقوکش از پدرش دفاع کند دستانش زخمی شده است.

حادثه

افشای جنایت خانوادگی

در حالی که دختر جوان همچنان مدعی بود هنگامی که مادرش برای خرید مرغ برای گربه‌هایش از خانه بیرون رفته بود پدرش مورد حمله مرد ناشناس قرار گرفته، 3 روز بعد در 5 شهریور ماه پسر جوان پرده از جنایت خانوادگی برداشت و گفت خواهرش پدرشان را کشته است.

 پسر جوان گفت: پدرم و خواهرم مدام با هم اختلاف داشتند. خواهرم به سختگیری‌ های پدرم معترض بود و همین موضوع موجب درگیری میان آنها شده بود. چند روز قبل فرانک گفت قصد دارد کاری کند تا از بدرفتاری‌های پدرم خلاص شویم. او قبلاً هم چند مرتبه با گوشی موبایل پدر به فضای توییتر رفته و حرف‌هایی ضد انقلاب زده بود. او امیدوار بود تا پدرم بازداشت شود اما چون به خواسته اش نرسید تصمیم به قتل پدر گرفت. او از من خواست تا در غیاب مادرمان صدای ضبط را زیاد کنم. او سپس به داخل اتاق رفت و وقتی از اتاق بیرون آمد متوجه شدم پدرمان را کشته است. او داد و فریاد راه انداخت و از همسایه‌ها کمک خواست و به دروغ گفت پدرمان از سوی یک مرد ناشناس کشته شده است .

با اظهارات پسر جوان فرانک لب بیان حقیقت گشود و به قتل پدرش اعتراف کرد.

اعلام گذشت

دختر جوان در حالی به بازسازی صحنه جرم پرداخت که برادرش که تنها ولی دم بود اعلام گذشت کرد.

 اعلام گذشت پسر جوان فرانک از جنبه عمومی جرم در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

 در این جلسه فرانک به تشریح ماجرا پرداخت و گفت: پدرم مرد بد خلق و سختگیری بود. وقتی دیپلم گرفتم حتی اجازه نداد در کنکور شرکت کنم و به دانشگاه بروم. او اجازه نمی‌داد سر کار بروم. چون مادرم زن مظلومی است همیشه سکوت می‌کرد و پدرم به من و مادر و برادرم ظلم می‌کرد. او حتی  حاضر نبود برای درمان برادرم پولی خرج کند.

 دختر جوان در حالی که اشک می‌ریخت ادامه داد: پزشکان گفته بودند معلولیت برادرم با کاردرمانی کمتر می‌شود اما پدرم حاضر نبود او را پیش دکتر ببرد. او به ما خرجی نمی‌داد و فقط برای خودش میوه و غذا می‌خرید و آنها  را به تنهایی در پشت بام می‌خورد و به خانه می‌آمد. از رفتارهای او خسته شده بودم. به همین خاطر از چند ماه قبل تصمیم گرفتم کاری کنم تا همگی از دست او خلاص شویم.

وی در تشریح جزییات جنایت گفت: آخرین بار مادرم را به بهانه خرید گردن مرغ برای  گربه‌هایم از خانه بیرون فرستادم .از برادرم خواستم تا صدای ضبط را زیاد کند. سپس با 2 کارد آشپزخانه بالای سر پدرم که خوابیده بود رفتم و چند ضربه به او زدم اما باور کنید درست به خاطر ندارم چند ضربه زدم. وقتی پزشکی قانونی در گزارشرد پی اعلام کدرم با ۱۸ ضربه چاقو کشته شده خودم شوک شدم. رفتاری‌های پدرم باعث شد چنین تصمیمی بگیرم.

 با پایان دفاعیات دختر جوان قضات وارد شور شدند و طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی وی را به ۵ ماه زندان با حساب روزهای بازداشت محکوم کردند .به این ترتیب وی از زندان آزاد شد. / فرارو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو