پارچه دانتل شانتیه چیست و چه کاربردهایی دارد

پارچه دانتل شانتیه چیست و چه کاربردهایی دارد


2

1402/12/19

15:34


پارچه دانتل شانتیه

پارچه های توری همواره جذابیت خاصی برای دوخت لباس های مختلف و مخصوصا لباس های مجلسی داشتند. دنیای پارچه های توری بسیار متنوع است و ممکن است طرح و رنگ های مختلفی از این پارچه را تا به حال در بازار مشاهده کرده باشید. پارچه دانتل شانتیه نیز در دسته پارچه های توری قرار دارد. البته باید بدانید، این پارچه بسیار ظریف است و می توان آن را در دسته پارچه های نفیس نیز قرار داد. این پارچه توری زیبا معمولا در طراحی لباس عروس و لباس های مجلسی مورد استفاده قرار می گیرد. بد نیست بدانید این پارچه با عنوان پارچه دانتل ترک نیز شناخته می شود. حتی گاهی این پارچه ظریف و دوست داشتنی را با نام پارچه تور گلدوزی نیز می شناسند.

بیشترین کاربرد پارچه دانتل در طراحی لباس های مجلسی متنوع است. البته شما می توانید از آن برای طراحی شومیز یا حتی خرجکار مانتو نیز استفاده نمایید. البته رنگ سفید پارچه تور گلدوزی یا همان دانتل شانتیه در دوخت انواع لباس عقد و عروسی بیشترین کاربرد دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را هر چه بیشتر با این پارچه خاص و زیبا آشنا کنیم. در نتیجه اگر به دنبال بهترین مدل پارچه مجلسی توری هستید یا مایلید با قیمت پارچه دانتل ترک آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پارچه دانتل شانتیه چیست

نام پارچه دانتل شانتیه چندان آشنا نیست اما یقینا مدل های مختلفی از این پارچه را در بازار مشاهده کردید. حتی ممکن است همکنون یک لباس با این پارچه زیبا و فاخر در کمد خود داشته باشید. به همین دلیل بد نیست با این سوال آغاز کنیم که پارچه دانتل شانتیه چیست و چه ویژگی هایی دارد. پارچه دانتل شانتیه یک پارچه توری بسیار ظریف و زیبا است. زمینه اصلی این پارچه یک تور کاملا ساده است و روی سطح آن شما طرح هایی بسیار ظریف مشاهده می کنید. این طرح ها با استفاده از الیافی مطابق با جنس تور زمینه و با همان رنگ روی پارچه ایجاد شده است. در واقع به دلیل وجود همین طرح های ظریف است که بعضی افراد این پارچه را با نام پارچه تور گلدوزی نیز می شناسند.

پارچه دانتل شانتیه

بیشترین اشکالی که روی این پارچه زیبا می بینید، طرح گل و بته چقه است. البته پارچه دانتل شانتیه حاشیه دار یکی از زیباترین مدل های این پارچه به حساب می آید. این پارچه مانند همه پارچه های توری، زیر دستی بسیار لطیف دارد. پارچه دانتل شانتیه لغزنده یا سر نیست و روی پوست شما نیز حساسیتی ایجاد نمی کند. اما به دلیل بدن نمایی زیاد برای استفاده از این پارچه به آستر کشی نیاز دارید. معمولا از این پارچه در طراحی لباس های مجلسی ظریف با استایل کلاسیک استفاده می شود. از آنجایی که در چنین استایلی سادگی حرف اول را می زند، به شما پیشنهاد می کنیم برای آستر پارچه ای هم رنگ پارچه دانتل شانتیه انتخاب کنید.

با ویژگی های پارچه دانتل شانتیه آشنا شوید

تا این قسمت مطلب سعی کردیم برای پاسخ به سوال که پارچه دانتل شانتیه چیست، در مورد زیر دست و ویژگی های ظاهری این پارچه صحبت کنیم. اگر همچنان در مورد این پارچه ابهاماتی دارید و مایلید بیشتر در مورد اینکه پارچه دانتل شانتیه چیست و چه ویژگی هایی دارد اطلاعات کسب کنید، مطالعه ادامه مطلب برای شما مفید خواهد بود. به این ترتیب می توانید هر چه بیشتر با فاکتورهای موثر بر قیمت پارچه دانتل ترک نیز آشنا شوید.

پارچه دانتل شانتیه ظاهری متفاوت و شیک دارد

پارچه دانتل شانتیه

اولین ویژگی که باعث می شود این پارچه را به عنوان یک پارچه مجلسی شیک و متفاوت به شما پیشنهاد کنیم، ظاهر آن است. پارچه دانتل شانتیه که با نام پارچه تور گلدوزی نیز شناخته می شود، در عین سادگی ظاهری لوکس دارد. این پارچه ظریف در دسته پارچه های نفیس قرار می گیرد و بهترین گزینه برای خانم های طرفدار استایل کلاسیک و ساده پوش است. زیرا به این ترتیب شما می توانید در عین آراستگی استایلی ساده و گرانقیمت برای خود طراحی کنید. همین زیبایی و ظرافت یک فاکتور موثر در تعیین قیمت پارچه دانتل ترک محسوب می شود.

این پارچه کاملا مات و بدن نما است

بسیاری از پارچه های مجلسی به دلیل الیاف به کار رفته در بافت آن ها، درخشنده هستند. بسیاری از خانم ها مایلند در استایل رسمی و حتی مجلسی نیز از پارچه های ساده و مات استفاده کنند. برای چنین سلیقه ای، پارچه تور گلدوزی یا همان دانتل شانتیه بسیار مناسب است. این پارچه با حالت بدن نمایی که دارید، بر تن شما می نشیند و جلوه ای خیره کننده به آن می دهد. برای اینکه لباس زیباتری با این پارچه خاص داشته باشید، به شما توصیه می کنیم فقط در بعضی از قسمت های لباس از آستر استفاده کنید. به این ترتیب در هر جمعی نگاه ها را به سمت خود جلب خواهید کرد.

پارچه دانتل شانتیه ریزش دار است

پارچه های تور و حتی انواع پارچه دانتل با توجه به الیاف و نوع بافتی که دارند، ایستایی مختلفی خواهند داشت. در این میان پارچه دانتل شانتیه ایستایی بسیار اندکی دارد و در واقع در دسته پارچه های ریزش دار قرار می گیرد. طرح های مختلف پارچه تور گلدوزی بر روی دامن یا آستین شما با فرمی ریزش دار جلوه ای بسیار خاص و کلاسیک به استایل شما می بخشد.

این پارچه کاربردهای مختلفی دارد

شاید در نگاه اول قیمت پارچه دانتل ترک کمی زیاد به نظر برسد اما فراموش نکنید که این پارچه کاربردهای بسیاری دارد. دوام این پارچه نیز در مقایسه با سایر پارچه های توری بسیار زیاد است. به این ترتیب می توانید یک لباس مجلسی با این پارچه طراحی نمایید و تا سال ها از پوشیدن آن در موقعیت های مختلف لذت ببرید. کاربرد این پارچه تنها به طراحی لباس مجلسی محدود نمی شود و شما می توانید با پارچه تور گلدوزی لباس های مختلف و جذابی برای خود بدوزید. یکی از فاکتورهای موثر بر تعیین قیمت پارچه دانتل ترک، کاربرد آن در طراحی لباس عروس است.

با پارچه دانتل شانتیه چی بدوزیم؟

تا این بخش از مطلب سعی کردیم به شما بگوییم پارچه دانتل شانتیه چیست و چه مواردی بر قیمت پارچه دانتل ترک تاثیر دارد. در ادامه قصد داریم به شما چند ایده برای دوخت این پارچه بدهیم.

با پارچه دانتل شانتیه پیراهن های مختلف بدوزید

پارچه دانتل شانتیه

به طور معمول بیشترین کاربرد پارچه تور گلدوزی در طراحی پیراهن مجلسی است. شما می توانید با این پارچه ظریف و دوست داشتنی، پیراهن های کوتاه و بلندی برای خود طراحی نمایید. این پارچه فرم پذیر دست شما را برای طراحی مدل های مختلف آستین و یقه باز می گذارد.

از این پارچه در طراحی شومیز استفاده کنید

شومیزها آیتم های بسیار پرکاربردی در استایل زنانه محسوب می شوند. شما می توانید یک شومیز مناسب را در مهمانی های مختلف و حتی مجالس مجلل نیز بپوشید. یک شومیز زیبا می تواند برای پوشیدن همراه با مانتو یا کت و شلوار نیز انتخاب مناسبی باشد.

پارچه دانتل شانتیه یک خرجکار جذاب است

یکی از کاربردهای دیگر پارچه دانتل شانتیه، استفاده به عنوان خرجکار است. این پارچه خاص و زیبا را می توانید برای تزئین لباس های ساده خود به کار ببرید. همانطور که می دانید، این پارچه به راحتی با پارچه های مختلف مانند پارچه کرپ یا مخمل ست می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو