جدیدترین مدل های سنگ قبر

2

1402/12/20

15:24


یکی از قدیمی ترین هنرهای ایران که قدمت آن به شهر سوخته می رسد، طراحی سنگ های قبر خاص بوده که در طی چند هزار سال امروزه این صنعت قدیمی به بلوغ خود رسیده و ما می توانیم در قبرستان های مختلف بهترین نمونه از این مدل سنگ قبر را مشاهده کنیم. قرن ها قبل ایرانی ها برای تزئین سنگ قبر، خیلی بر روی سنگ حساس نبودند و بیشتر بر روی حکاکی های بر روی سنگ تمرکز داشتند. ولی امروزه به لطف توسعه صنایع مختلف، رویکرد ما ایرانی ها نیز به بحث سنگ قبر بسیار متفاوت شده و بیشتر بر روی جنس ، نوشته های روی و مدل های سنگ قبر تمرکز می شود. امروز قصد داریم همراه با شما نگاهی به بهترین مدل های سنگ قبر انداخته و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

همچنین با مراجعه به سایت سنگ بهشت می توانید متنوع ترین و جدیدترین مدل های سنگ قبر را با قیمت مناسب ببینید و سفارش دهید.

انواع سنگ قبر بر اساس سنگ

معمولا سنگ های قبر از نظر جنس سنگ به سه دسته تقسیم می شوند؛ سنگ های قبر مرمر، سنگ مزار گرانیت و سنگ قبر مصنوعی که هر یک دارای ویژگی های خاص خود هستند. از میان این سنگ های قبر، بدون شک ارزان ترین گزینه برای شما سنگ های قبر مصنوعی هستند که به دلیل استفاده از سنگ های بی کیفیت در مقابل شرایط آب و هوا خیلی مقاوم نیستند. ولی دو نوع سنگ قبر مرمر و سنگ مزار گرانیت از نظر مقاومت بسیار مناسب هستند و کیفیت های لازم را نیز دارا می باشند.

مدل های سنگ قبر ترکیبی

یکی از سنگ قبرهای بسیار خاص که در طی چند وقت اخیر در بازار ایران بسیار محبوب شده است ، سنگ قبرهای ترکیبی هستند که جلوه بسیار زیبایی دارند. در این مدل از سنگ های قبر، طراح از دو نوع سنگ مرمر و گرانیت استفاده می کند و معمولا ترکیب سیاه و سفید جلوه منحصر به فردی را به قبر می دهد. این نوع سنگ قبر، زاده ذهن طراحان ایرانی است و نمونه ی از آن در هیچ جای دنیا دیده نمی شود.

سنگ قبر مرمر پرتقالی

خاص ترین و شاید یکی از گرانترین سنگ قبرهای ایران که بیشتر بازدید را در صفحات مجازی به خود اختصاص داده است. این طرح به حدی خاص است که اینستاگرام تنها ۱ میلیون بار دیده شده و تعداد لایک و کامنت آن نیز در حال افزایش می باشد. این سنگ قبر به حدی زیبا است که شما تصور می کنید در درون آن لامپی قرار گرفته و در حال درخشش می باشد.

سنگ قبر یونانی

سنگ قبر یونانی یکی از مدل های بسیار خاص سنگ قبر است که در برخی از قبرستان ها بسیار محبوب شده است. این نوع سنگ های قبر که از مقبره های سنتی یونان الهام برداری شده است، در کنار سنگ قبر چهار ستون قرار دارد که بر روی این ستون ها یک سقف سنگی نیز قرار دارد. معمولا برای طراحی این نوع سنگ از گرانیت های رنگ تیره استفاده می شود

سنگ مزار برزیلی قرنیز دار ایستاده

یکی از بهترین مدل های سنگ قبر در دنیا است که با استفاده از یراق های بسیار خاصی جلوه بسیار خاصی را به سنگ های قبر ارائه می دهند. در این نوع سنگ قبر که از المان های تزئینی آمریکای جنوبی الهام گرفته شده است، معمولا طراح از چند رنگ تیره استفاده می کند تا زیبایی طراحی بیشتر از گذشته شود. این نوع سنگ های قبر از نظر مقاوت در سطح بسیار بالایی قرار دارند و زیبایی آن به حدی بالاست که امروزه به انتخاب اول بسیاری از مردم دنیا تبدیل شده است.

سنگ قبر طراح های مینیمال

یکی از شاهکارهای طراحان ایران استفاده از طرح های مینیمال برای ایجاد مدل های جدید سنگ قبر است. بر اساس این طرح که معمولا برای سنگ قبرهای چند طبقه استفاده می شود، طراح بر روی سنگ مزار از سنگ های ریز سفید استفاده می کند و سپس روی آن یک سنگ بزرگ را قرار می دهد که حاوی اطلاعات دقیق متوفی می باشد. مشکل اصلی این سنگ قبر نبود جای مناسب برای نوشتن متن های زیباست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو