نحوه صحیح تمیز کردن سرخ کن بدون روغن

نحوه صحیح تمیز کردن سرخ کن بدون روغن


منبع: ساعد نیوز

3

1402/12/20

16:46


یکی از مشکلاتی که معمولا بسیاری از افراد بعد از خرید سرخ کن بدون روغن با آن مواجه می‌شوند، نحوه تمیز کردن سرخ کن بدون روغن است؛ به همین منظور در این مطلب از ساعد نیوز تصمیم داریم روش شستشو و تمیز کردن این دستگاه را به شما آموزش دهیم.

سرخ کن بدون روغن یک پدیده اخیر در دنیای آشپزی بوده است. این دستگاه ادعا می کند که با استفاده از هوای گرم به جای روغن، گزینه سالم تری برای سرخ کردن غذاها ارائه می دهد. اما وقتی سبد سرخ کن بدون روغن شما کثیف می شود چه اتفاقی می افتد؟ چگونه سرخ کن بدون روغن را تمیز کنیم؟ راهنمای ما را برای بهترین نکات در مورد نحوه تمیز کردن سبد سرخ کن بدون روغن را حتما در ادامه مطلب بررسی کنید!

چگونه سرخ کن بدون روغن را تمیز کنیم


  • اگر می خواهید سرخ کن بدون روغن خود را در بهترین حالت نگه دارید، مهم است که آن را به طور منظم تمیز کنید. بهترین راه برای تمیز کردن سرخ کن بدون روغن این است که سبد و کشو را بردارید و آنها را با صابون و یا مایع ظرفشویی در آب داغ قرار دهید. این کار باعث از بین رفتن چربی و جرم می شود. بعد از اینکه سبد و کشو را با یک اسفنج غیر ساینده ساییدید، قبل از اینکه دوباره در داخل سرخ کن قرار دهید، آنها را خوب آبکشی کرده و کاملا خشک کنید.

  • بهترین راه برای تمیز کردن سرخ کن بدون روغن این است که سبد و کشو را بردارید و آنها را با صابون ظرفشویی در آب داغ قرار دهید. صابون ظرف به عنوان یک چربی‌گیر عمل می‌کند و باعث می‌شود که چربی یا ذرات غذا راحت‌تر از بین برود.

  • هنگامی که غذای خود را خوردید، به سادگی سبد و کشو را با یک اسفنج غیر ساینده بشویید. از استفاده از پاک کننده های ساینده یا پدهای تمیز کننده خودداری کنید، زیرا می توانند به سرخ کن بدون روغن آسیب برسانند.

فقط با کمی دقت، سرخ کن بدون روغن شما تمیز می ماند و تا سال های آینده به پخت غذاهای خوشمزه ادامه می دهد!

شستن

نکاتی برای تمیز کردن سرخ کن بدون روغن


وقتی نوبت به تمیز کردن لوازم آشپزخانه می‌رسد، چیز زیادی خسته‌کننده‌تر از چربی چسبنده داخل سرخ‌کن نیست. در اینجا چند روش تمیز کردن سرخ کن بدون روغن آورده شده است که باید به خاطر بسپارید:

  • از مواد ساینده از جمله محصولات خاص و اسکرابر استفاده نکنید. مواد ساینده می توانند به سرخ کن آسیب برسانند.

  • مهم است که به یاد داشته باشید که بیشتر سرخ کن های بدون روغن قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیستند، حتی اگر دفترچه راهنما چنین گفته باشد. دمای بالا در ماشین ظرفشویی می تواند به داخل سرخ کن آسیب برساند.

  • اجازه دهید سرخ کن بدون روغن خود را قبل از تمیز کردن خنک کنید تا از سوختن خود جلوگیری کنید. هنگامی که دستگاه خنک شد، می توانید قسمت بیرونی آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

  • سرخ کن بسیار کثیف می تواند منجر به آتش سوزی آشپزخانه شود. اگر سرخ کن بدون روغن شما به شدت کثیف است، بهتر است آن را بیرون تمیز کنید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

نگهداری صحیح باعث می شود سرخ کن بدون روغن شما دوام بیشتری داشته باشد! با پیروی از این روش‌های تمیز کردن ساده، می‌توانید سرخ‌کن خود را برای سال‌های آینده در حالت جدید و با دوام نگه دارید.

سرخ کن بدون روغن

هر چند وقت یکبار باید سرخ کن بدون روغن را تمیز کنیم


مهم است که سرخ کن بدون روغن خود را به طور منظم تمیز کنید تا به درستی کار کند و از چسبیدن یا سوختن غذا جلوگیری شود. بعد از هر بار استفاده باید سبد و کشو را تمیز کنید و هر ماه یکبار تمیزکاری عمیق انجام دهید. لوازم جانبی مانند آسترهای پوستی، آسترهای سیلیکونی و سبدهای سیلیکونی می توانند به کاهش میزان تمیز کردن مورد نیاز در بین تمیز کردن کامل کمک کنند.

چگونه یک سرخ کن بدون روغن را کاملا تمیز کنیم


تمیز کردن کامل سرخ کن بدون روغن باید حداقل یک بار در ماه یا بعد از پختن چیزهای چرب انجام شود. با پیروی از این مراحل ساده، می توانید اطمینان حاصل کنید که سرخ کن تمیز و در شرایط کار خوب باقی می ماند.

ابتدا سبد و کشوی سرخ کن بدون روغن را بردارید و آنها را با آب داغ و صابون ظرفشویی پر کنید. بگذارید چند دقیقه بماند، سپس از یک اسفنج غیر ساینده استفاده کنید تا به آرامی چربی های چسبنده را پاک کنید.

سپس داخل سرخ کن را با اسپری چربی زدایی اسپری کنید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند تا هرگونه کثیفی پاک شود. قبل از استفاده مجدد خوب بشویید و خشک کنید.

سرخ کن

آیا می توانم از سرکه و جوش شیرین برای تمیز کردن سرخ کن بدون روغن استفاده کنم


اگر می‌پرسید چگونه سرخ‌کن بدون روغن را تمیز کنید، وسوسه نشوید که از سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. سرکه و جوش شیرین را نباید برای تمیز کردن مخلوط کرد، زیرا باعث واکنش شیمیایی می شود که می تواند به پوشش فلز آسیب برساند. می توانید از جوش شیرین و آب استفاده کنید!

با مخلوط کردن جوش شیرین و آب به نسبت 3 به 1 یک خمیر درست کنید. اجازه دهید 30 دقیقه در سرخ کن بماند، با مسواک بشویید و سپس آبکشی کنید. می توانید از این مخلوط به عنوان جایگزینی برای اسپری استفاده کنید.

با تمیز کردن و نگهداری، سرخ کن بدون روغن شما به کار خود ادامه می دهد. برای راهنمایی بیشتر در مورد نحوه تمیز نگه داشتن هوا و عملکرد صحیح آن، راهنمای تعمیر و نگهداری سرخ کن بدون روغن را بررسی کنید.

سرکه و جوش شیرین

چگونه المنت گرمایشی و داخل سرخ کن بدون روغن را تمیز کنیم


اگر سرخ کن بدون روغن شما مانند گذشته کارآمد نیست، ممکن است زمان تمیز کردن المنت گرمایشی فرا رسیده باشد. به این صورت است که:

  1. ابتدا مطمئن شوید که سرخ کن بدون روغن کاملا خنک است.

  2. اسپری یا مخلوط جوش شیرین را بردارید و فقط قسمت پایین سرخ کن را اسپری کنید، سپس با مسواک یا اسفنج غیر ساینده تمیز کنید. مراقب باشید که پاک کننده را روی کویل ها قرار ندهید.

  3. سرخ کن را وارونه کنید و از یک پارچه میکروفیبر مرطوب و غیر ساینده استفاده کنید تا به بهترین شکل ممکن اطراف کویل گرمایش و بالای سرخ کن را تمیز کنید. فقط باید از آب استفاده کنید و مطمئن شوید که به آرامی اطراف المنت حرارتی سرخ کن بدون روغن را تمیز می کنید وگرنه می توانید سیم پیچ را بشکنید و دستگاه را خراب کنید.

این روش برای سرخ کن بدون روغن که خیلی کثیف نیست عالی عمل می کند. اگر سرخ کن شما واقعا کثیف است، ممکن است لازم باشد این فرآیند را چند بار تکرار کنید.

آیا می توانیم سرخ کن بدون روغن را با آب تمیز کنیم


سرخ کن بدون روغن را با آب تا حداکثر خط روغن پر کنید و چند قطره صابون ظرفشویی را با آن مخلوط کنید. سرخ کن را روشن کنید و اجازه دهید آب به جوش بیاید. گرما راز بهترین راه برای تمیز کردن سرخ کن است! اجازه دهید آب برای چند دقیقه بجوشد، دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید آب خنک شود.

نتیجه


سرخ کن های بدون روغن روشی سالم برای پختن غذا هستند، اما تمیز کردن آنها ممکن است دشوار باشد. در اینمقاله به سوال چگونه سرخ کن بدون روغن را تمیز کنیم پاسخ دادیم و بهترین راه‌ها برای تمیز کردن سرخ‌کن بدون روغن را بیان کرده‌ایم. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد! اگر سوال یا نظری دارید، لطفا با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو