قبل از عکاسی چه آرایشی انجام دهیم؟

1

1402/12/22

14:49


انتخاب میکاپ مناسب برای عکاسی، بستگی به موضوع و نوع عکاسی شما دارد. آرایش قبل عکاسی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید برای عکس‌برداری حرفه‌ای در نظر بگیرید. شما چه به‌عنوان عکاس برای عکس‌برداری حضور پیدا کنید یا در جایگاه مدل، باید در مورد اجرای نکاتی مهم برای میکاپ و آماده‌سازی چهره اطلاعاتی مفید داشته باشید.

ابزار مهم در تولید عکس‌هایی باکیفیت، نور است. میکاپ حرفه‌ای این امکان را به عکاس می‌دهد که میزان نور و سایه را هم در انواع مدل‌ها رعایت کند و قابل کنترل باشد. این فرایند در ادیت نهایی عکس هم تاثیرگذار است. در ادامه مقاله به بررسی نکات مهم دررابطه‌با یک میکاپ مناسب جهت عکاسی می‌پردازیم.

انتخاب آرایش مورد نظر برای عکاسی

عکاسی از چهره امکان دارد در موقعیت یا مکان‌های خاصی اجرا شود که نیاز به انتخاب مناسب میکاپ دارد. آرایش قبل عکاسی می‌تواند آماده‌‌سازی برای داخل استدیو باشد یا در فضای باز که درهرصورت باید به نکات مهم در میکاپ توجه کرد. انواع میکاپ‌های متنوع برای عکاسی‌های متداول شامل موارد زیر است:

  • میکاپ مخصوص عروسی
  • میکاپ‌های لایت برای فضای باز
  • میکاپ‌های مخصوص پرتره در آتلیه عکاسی

میکاپ مخصوص عروسی برای آرایش قبل عکاسی

میکاپ عروسی از آن دسته از میکاپ‌های نمایشی محسوب می‌شود که اجرای درست عکاسی در آن به‌دلیل خاص‌بودن مراسم از اهمیت بالایی برخوردار است. نشان‌دادن نوع میکاپ و توجه به آن همچنین استفاده از حالت‌های مختلف صورت، در ثبت عکس عروسی بسیار ضروری است.

برای همین منظور استفاده از کرم پرایمر در آرایش قبل عکاسی مهم است. این کرم رنگ پوست را در تمامی نقاط یک‌نواخت می‌کند و سطح صورت را در عکس صاف و بدون پستی و بلندی نشان می‌دهد. این تکنیک به عکاس این اجازه را می‌دهد که از نور به‌صورت یک‌دست استفاده کند.

آبرسانی و رطوبت خوب پوست در جذب کرم‌‌پودر و کرم پرایمر بسیار موثر است. آرایش مناسب چشم‌ها در میکاپ عروسی این امکان را به عکاس می‌دهد تا از سایه و ادیت در عکاسی کم‌تر استفاده کند و در نهایت کار بسیار طبیعی و حرفه‌ای دیده شود. میکاپ مناسب در واقع کمک‌کننده به تاثیر بهتر در روند طبیعی نشان‌دادن عکس می‌شود.

میکاپ‌ های لایت برای فضای باز

برای عکاسی‌هایی که در فضای باز انجام می‌گیرد، بهتر است  آرایش قبل عکاسی را هم در نور طبیعی و محیط باز انجام دهید. معمولا برای میکاپ‌های لایت از تکنیک کانتورینگ بیشتر استفاده می‌شود. زیرا در این نوع آرایش حفظ حالت طبیعی صورت ضرورت دارد. برای داشتن یک آرایش مناسب در این سبک و سیاق، تهیه پالت کانتور حرفه‌ای با تعداد رنگ‌های هماهنگ با پوست صورت اهمیت دارد.

این تکنیک به شما این امکان را می‌دهد تا تمام زاویه‌های مناسب و درست صورت را در عکاسی همراه با استفاده به‌جا از نور به‌خوبی نشان دهید. اصلاح حالت‌های صورت مثل برآمدگی گونه‌ها یا تیزی شقیقه‌ها با این روش امکان‌پذیر است. توجه به جزئیات در کانتور می‌تواند نتیجه‌ای باورنکردنی در عکاسی شما داشته باشد.

میکاپ های مخصوص پرتره در استدیو عکاسی

بیشتر پروژه‌های حرفه‌ای عکاسی در استدیوها انجام می‌شوند. آرایش قبل عکاسی در استدیو باید براساس نورهای مورد نیاز صورت بگیرد. برای اجرای چنین میکاپ‌هایی، خرید آنلاین لوازم آرایشی بسیار ضرورت دارد. در این پروژه‌ها به‌دلیل این‌که اغلب به‌صورت تبلیغاتی انجام می‌گیرند، استفاده از انواع لوازم آرایش یا رنگ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر مواقع میکاپ آرتیست‌ها در این نوع عکس‌برداری از خط چشم‌هایی نمایشی یا رنگ‌های تند در رژلب یا سایه‌ها استفاده می‌کنند. درهرصورت انجام زیرساخت‌های مناسب برای این‌کار اهمیت بالایی دارد.

انجام نکات مهم در آرایش قبل عکاسی

بعداز انتخاب نوع عکاسی و انجام آرایش مورد نیاز، توجه به یک‌سری نکات می‌تواند میکاپ‌تان را برای عکاسی، بسیار حرفه‌ای و تماشایی کند که توجه و انجام این نکات را بسیار پیشنهاد می‌کنیم. اجرای این ریزه‌کاری‌ها مربوط به موارد زیر می‌شود:

  • استفاده از محصولات پودری
  • اجرای میکاپ قبل‌از عکاسی اصلی
  • تمدید آرایش
  • استفاده کم از لوازم آرایش براق
  • حفظ بافت طبیعی در پوست
  • استفاده از فوندانسیون مات

استفاده از محصولات پودری

برای افرادی که در انجام میکاپ خیلی حرفه‌ای نیستند، استفاده از لوازم آرایش پودری نسبت به مایع برای  آرایش‌های قبل عکاسی توصیه می‌شود. این محصلات به‌دلیل ترکیب‌شدن آسان‌تر، درصد خطا را در میکاپ کم می‌کنند. همچنین این لوازم آرایش خیلی بهتر روی پوست می‌نشینند و از ریسک اجرای قسمت‌های حساس در آرایش کم خواهند کرد.

اجرای میکاپ قبل از عکاسی اصلی

برای این‌که از اجرای میکاپ مناسب با پروژه عکاسی خود مطمئن شوید، توصیه می‌کنیم یک‌ بار قبل‌از عکاسی این میکاپ را روی صورت امتحان کنید تا تمامی چالش‌های پیش رو را پشت سر بگذارید و با خیالی آسوده و مطمئن، بار دیگر آن را برای عکاسی اصلی اجرا کنید.

تمدید آرایش

در آرایش قبل عکاسی باید به این نکته توجه کنید که این پروسه کمی زمان‌بر است و برای داشتن میکاپی یک‌دست، در طول انجام عملیات عکاسی باید آن را به‌صورت مداوم تمدید کنید. مثل جلوگیری از تعریق و براق‌شدن پوست یا پر نگه‌داشتن خط چشم و ابروها. توجه به این نکته یکی از موارد ضروری در میکاپ محسوب می‌شود.

استفاده کم از لوازم آرایش براق

استفاده از آرایش براق برای عکاسی به‌دلیل انعکاس نور در عکس باعث دیده‌نشدن قسمت‌های دیگر صورت می‌شود و این اتفاق اصلا در عکاسی، حرفه‌ای و جالب نیست.

حفظ بافت طبیعی در پوست

برای داشتن عکسی بهتر و عالی، درست‌ترین تکنیک در آرایش قبل عکاسی این است که تمامی نقص‌های صورت را کاور نکنید. اجازه دهید برخی لکه‌ها یا خال‌ها برروی پوست دیده شوند.

از فوندانسیون مات استفاده کنید

استفاده از فوندانسیون مات در عکاسی به‌خصوص عکاسی در محیط باز، ضروری است، زیرا نور را منعکس نمی‌کند. از این تکنیک برروی گونه‌ها، نوک بینی و چانه بهره برید.

جمع بندی

انجام میکاپ حرفه‌ای در پروژه‌های عکاسی امری ضروری محسوب می‌شود. آرایش قبل عکاسی دارای اجرای قوانین و نکاتی است که باید به آن‌ها توجه کنید. این میکاپ‌ها شامل درست نشان‌دادن ابروها و چشم‌ها، تمامی زاویه‌ها و برآمدگی‌های صورت می‌شوند که برای پیش‌بردن درست عکاسی لازم هستند.

انجام این تکنیک‌ها در میکاپ، بسیار حرفه‌ای است و باید توسط افراد متخصص انجام بگیرد. برای تهیه و خرید انواع لوازم آرایش مورد نیاز برای میکاپ‌های عکاسی می‌توانید به وب‌سایت دیجی کالا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو