در بندرعباس کجا اقامت کنیم؟

1

1402/12/26

14:07


شهر بندرعباس به خاطر داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب، در بیشتر ایام سال شلوغ و پرتردد است. چون همواره هستند افرادی که با هدف گردشگری در جزایر قشم و کیش و یا تجارت، راهی بندرعباس شوند. اما یکی از مهمترین ارکان هر سفری، پیدا کردن محلی برای اقامت است. چون حتی تفریح و گردش هم خستگی خود را دارد و باید جایی برای استراحت شبانه داشته باشیم. فرقی هم ندارد که شما از کدام شهر کشور راهی بندرعباس شده و یا هدف شما از سفر چه چیزی باشد. یعنی چه مسافری که با بلیط مشهد بندرعباس هواپیما به این شهر بندری آمده و چه کسی دیگر که با قطار سفر کرده، هر دو باید به فکر رزرو اقامتگاه باشند. اما انتخاب اقامتگاه باید بر اساس وسع مالی و امکانات درخواستی باشد. در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد که در بندرعباس کجا اقامت کنیم.

شرایط انتخاب اقامتگاه در بندرعباس

بندرعباس یک شهر بندری با دسترسی به آب‌های آزاد خلیج فارس و دریای عمان است. به همین خاطر از لحاظ تجاری، موقعیت بسیار مناسبی برای صادرات و واردات کالا به کشور را دارد. البته جدای از بحث تجاری، هستند مسافرانی که برای دیدن جاذبه‌های گردشگری، راهی این دیار می‌شوند. انتخاب اقامتگاه هم باید بر اساس هدف مسافرتی شما باشد. یعنی یک تاجر باید اقامتگاه خود را در نزدیکی بندری رزرو کند که کالا‌های او در آن بارگیری می‌شود. یا فردی که برای تفریح به بندرعباس رفته، باید هتلی را انتخاب کند که نزدیک به بازار مرکزی و جا‌های دیدنی شهر باشد.

از لحاظ نوع اقامتگاه نیز، همه چیز بستگی به توان مالی شما دارد. مثلاً اگر بحث مالی مطرح نباشد، شما می‌توانید یکی از بهترین هتل‌های پنج ستاره بندرعباس را برای خود رزرو کنید. هتلی که پنجره اتاق‌های آن رو به دریا باز شده و تمامی امکانات رفاهی مورد نیاز شما را داشته باشد. اما گزینه دیگر برای اقامت، ماندن در اقامتگاه‌های بومگردی یا سوئیت‌های اجاره‌ای است.

یا کمی سطح توقع خود را پایین آورده و هتلی سه ستاره را برای اقامت انتخاب کنید. چون هزینه رزرو اقامت در آن به مراتب ارزان‌تر از هتل‌های لوکس بندرعباس است. برای اطلاع از هزینه دقیق اقامت در تمامی این اقامتگاه‌ها، بهتر است که به سایت فلای تودی مراجعه کنید. در بخش بعدی تعدادی از اقامتگاه‌های معروف بندرعباس را به شما معرفی می‌کنیم.

در بندرعباس کجا اقامت کنیم؟

۱ – هتل پنج ستاره هما

هتل هما بندرعباس، جزء اقامتگاه‌های لوکس این شهر است که در کنار سواحل زیبای خلیج فارس قرار دارد. این هتل جزء مجموعه هتل‌های هما بوده و تمامی امکانات لازم برای سفری خاطره‌انگیز را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد. ساختمان هتل ۷ طبقه بوده و معماری بسیار زیبایی دارد. بیشتر پنجره‌های این هتل رو به دریا یا منظره سرسبز محوطه هتل باز می‌شوند.

این مجموعه شامل ۱۷۸ واحد اقامتی است که در بین آن‌ها انواع مختلفی مانند سوئیت و اتاق‌های چند نفره یافت می‌شود. در داخل هتل نیز امکاناتی همچون پارکینگ اختصاصی، اتاق کنفرانس، روم سرویس، کافی شاپ، مرکز خرید، استخر روباز، صندوق‌امانات و بانک وجود دارد. خود هتل نیز دارای ساحل اختصاصی و کافی شاپ ساحلی است تا مسافران مشکلی برای پیاده روی در کنار ساحل نداشته باشند. هتل هما بندرعباس در بلوار پاسداران و خیابان معراج این شهر قرار دارد.

۲ – هتل پنج ستاره هرمز

یکی دیگر از هتل‌های لوکس و معروف بندرعباس، هتل هرمز است. این هتل دارای ۳۶۷ واحد اقامتی شامل اتاق و سوئیت مجهز به امکانات مدرن است. این هتل فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرده و در این مدت موفق به دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی هتلداری شده است. قرارگیری هتل در میدان انقلاب این شهر باعث دسترسی آسان مسافران به اماکن دیدنی و مراکز خرید بندرعباس شده است. یعنی مسافر علاوه بر اقامت در هتلی همجوار با ساحل، دسترسی آسانی به نقاط اصلی شهر دارد.

هتل دارای ترانسفر فرودگاهی رایگان است که البته یک روز قبل از ورود به بندرعباس باید آن را رزرو کنید. مثلاً اگر بلیط مشهد بندرعباس شما برای امروز باشد، باید روز قبل آن با پشتیبانی هتل تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را برای استفاده از ترانسفر فرودگاهی انجام دهید. ویژگی بعدی که این هتل دارد، نزدیکی‌اش به اسکله شهید حقانی است که معمولاً برای سفر به دو جزیره قشم و کیش استفاده می‌شود.

۳ -هتل سه ستاره اطلس

شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های سفر، یک هتل سه ستاره مانند طلس را انتخاب کنید. این هتل در خیابان شهید بهشتی و چهارراه قدس بندرعباس قرار دارد و از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را شروع کرده است. هتل شامل ۱۷ باب اتاق تمیز با امکانات رفاهی مناسب است که یک بار هم در سال ۱۳۹۰ آنرا بازسازی کرده‌اند.

ساختمان هتل سه طبقه بوده و فاقد آسانسور است و باید از پله هل برای رفت و آمد استفاده کنید. هتل به لحاظ موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب بوده و دسترسی راحتی به بازار‌های اصلی شهر دارد. این مجموعه حتی شامل رستورانی کوچک با ظرفیت ۵۰ نفر است که در آن غذا‌های محلی و ایرانی سرو می‌شود.

۴ – اقامتگاه بومگردی پرنده

گزینه دیگری که برای اقامت در بندرعباس وجود دارد، خانه‌های بومگردی پرنده است. شاید این اقامتگاه فاقد تختخواب و امکانات رفاهی لوکس باشد، ولی در عوض تجربه یک شب ماندن در فضایی سنتی را به شما می‌دهد.

اقامتگاه دارای پارکینگ و نگهبان بوده و از لحاظ امنیتی هیچ نگرانی وجود ندارد. با ده دقیقه پیاده روی، می‌توان خود را به نانوایی و سوپرمارکت رساند. تشک و بالشت‌های مجموعه دارای روکش بوده و بسیار تمیز هستند. این اقامتگاه در فاصله ۲۷ کیلومتری از شهر قشم قرار دارد.

۵ – هتل آپارتمان سفید

برای مسافری که با هواپیما به بندرعباس رفته، بهترین گزینه اقامت در هتل آپارتمان سفید است. حتی این هتل برای مسافرت‌های خانوادگی هم بسیار مناسب است. چون بزرگ بودن واحد‌های اقامتی به اعضای خانواده اجازه می‌دهد تا آزادی عمل بیشتری داشته باشند. قرارگیری این هتل در بلوار مرجان این شهر، باعث نزدیکی آن به فرودگاه بندرعباس شده است. این هتل آپارتمان ۲۵ باب اتاق دارد و ساختمان آن ۸ طبقه است.

کلام آخر

بندرعباس جزء شهر‌های جنوبی کشور است که در بیشتر ایام سال، آب و هوایی مناسب برای گردشگری دارد. گردشگری بودن این شهر نیز باعث به وجود آمدن هتل و اقامتگاه‌های مختلفی در این شهر شده است. پس این بستگی به شما دارد که کدام یک از این اقامتگاه‌ها را برای استراحت شبانه خود یا خانواده انتخاب کنید.

آیا دوست دارید تا هتل شما در نزدیکی دریا باشد یا اقامتگاه‌های وسط شهر را ترجیح می‌دهید؟ در این مطلب یک سری توضیحات در خصوص انواع اقامت‌ها داده شده و چند نمونه را هم معرفی کردیم. شما هم می‌توانید پس از مقایسه قیمت‌ها در سایت فلای تودی، یکی از آن‌ها را برای اقامت در بندرعباس انتخاب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو