معرفی سریال رستگاری، یک اثر ماورائی از مسعود ده نمکی

معرفی سریال رستگاری، یک اثر ماورائی از مسعود ده نمکی


منبع: پلازا

1

1402/12/26

16:24


معرفی سریال رستگاری، یک اثر ماورائی از مسعود ده نمکی

سریال رستگاری یکی از کارهای مسعود ده نمکی محسوب می‌شود که برای ماه رمضان 1403 آماده و در ژانر ماورایی ساخته شده است. در ادامه مقاله پیش رو به سراغ معرفی این اثر می‌رویم.

مسعود ده نمکی روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و فیلمساز اهل ایران متولد اردیبهشت سال 1348 است. او از سال 1369 فعالیت روزنامه‌نگاری خود را شروع کرد و در سال 1382 شروع به مستندسازی کرد. اما چند سال بعد با ساختن سه‌گانه اخراجی‌ها به شهرت زیادی رسید و جز معروف‌ترین کارگردانان زمان خود بود. فیلم‌های رسوایی و معراجی‌ها آثار مشهور سینمایی معروف دیگر او هستند. این کارگردان سابقه ساخت سریال‌های دارا و ندار، معراجی‌ها، دادستان و آزادی مشروط را در تلویزیون دارد و اکنون سریال جدید او نیز ساخته شده است.

سریال رستگاری یک اثر ماورائی به کارگردانی مسعود ده نمکی است که حسن وارسته سرپرست نویسندگان آن به شمار می‌آید. این اثر به تهییه‌کنندگی خود آقای ده نمکی ساخته شده و یکی از سریال های رمضان 1403 از شبکه دوم سیما است. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی سریال رستگاری شبکه دو همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال رستگاری

ژانر سریال رستگاری ماورائی، ترسناک درام و مذهبی است. این اثر نخستین بار در تاریخ 22 اسفند 1402 مصادف با اولین روز رمضان به روی آنتن شبکه دوم سیما رفت. رستگاری هرشب ساعت 21 پخش می‌شود. تعداد قسمت های سریال رستگاری مجموعا 30 قسمت خواهد بود.

داستان سریال رستگاری

داستان سریال رستگاری

خلاصه سریال رستگاری حول محور دو برادر کارخانه‌دار  می‌گردد که یکی از آنها بسیار طماع است و زندگی خود را تبدیل به برزخی خوفناک می‌کند. اتفاقی در زندگی این برادرها می‌افتد که سر و کار آنان را به عالمی دیگر که جز به جز اعمال انسان در آن ارزیابی می‌شوند، باز می‌کند.

بازیگران سریال رستگاری

در این بخش با معرفی بازیگران سریال همراه شما هستیم. رستگاری حدود 100 بازیگر دارد و مجموعه‌ای پربازیگر است.

محمود پاک نیت

بازیگران سریال رستگاری

محمود پاک نیت بازیگر ایرانی در 10 دی 1331 به دنیا آمد. آقای پاک نیت بازیگری را از سال 1348 با تئاتر آغاز کرد و از سال 1358 وارد تلویزیون شد. در سال 1366 او با فیلم گشتی‌ها سینما را آغاز کرد. محمود پاک نیت بیشتر به واسطه نقش ارباب عزت سالاری در سریال پس از باران شناخته می‌شود. او دارای مدرک درجه یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از جدیدترین سریال‌های او باید به سریال سنجر خان اشاره کنیم.

حمیدرضا هدایتی

زمان پخش سریال رستگاری

حمیدرضا هدایتی بازیگر ایرانی در 9 فروردین 1339 به دنیا آمد. آقای هدایتی بازیگری را از سال 1370 با فیلمی به نام مسافران شروع کرد. این هنرپیشه بیشتر در نقش‌های مکمل ایفای نقش دارد و کاراکترهای مختلفی را تا کنون به تصویر کشیده است. شروع تلویزیونی حمیدرضا هدایتی سریال لحظه‌های آشنا بود. از جمله فیلم‌های ماندگار این بازیگر لاتاری و عنکبوت هستند. او در سریال‌های حجر بن عدی، بشارت منجی، در چشم باد، مختارنامه، ارمغان تاریکی، ستایش، کیمیا، سارق روح و بازپرس حضور داشت. آقای هدایتی همچنین در سریال هفت سر اژدها که جز سریال های نوروزی 1403 است، نیز حضور دارد.

علیرضا استادی

هنرپیشه های سریال رستگاری

علیرضا استادی هنرپیشه اهل ایران متولد 7 آبان 1352 است. او بازیگری را از سال 1377 با فیلم هیوا آغاز کرد. اما بعد از چند پروژه در اواخر دهه 70 دیگر پشت دوربین نرفت تا اینکه از دهه 90 به سینما و تلویزیون بازگشت داشت. کارا‌کتر او در سریال ماه و پلنگ باعث شهرت او شد و توانست در اکثر آثار تلویزیونی و سینمایی حضور داشته باشد. علیرضا استادی بازی روانی دارد و مخاطب او را می‌پذیرد.

از جمله آثار مشهور این بازیگر باید به سریال‌های علی‌البدل، رهایم نکن، دلدادگان، از سرنوشت 1 تا 3، صفر بیست و یک، هم بازی، آزادی مشروط، فیلم‌های خدا جیرجیرکها را دوست دارد، چند متر مکعب عشق، بدون تاریخ، بدون امضاء، اکسیدان، لاتاری، فیلم فسیل، فیلم آهنگ دونفره و فیلم نارگیل 2 اشاره کنیم. او در سریال پوست شیر نیز نقش‌آفرینی داشت.

رامین راستاد

خلاصه سریال رستگاری

رامین راستاد هنرپیشه ایرانی در 2 خرداد 1351 چشم به جهان گشود‌. این بازیگر فعالیت خود را از سال 1375 با فیلم حریف دل آغاز کرد و بعد از آن با سریال باران عشق در سال 1380 به تلویزیون ورود پیدا کرد. آقای راستاد به طور کلی در نقش‌های مکمل بازی می‌کند و بیشتر به نقش‌های خاکستری یا منفی علاقه دارد. از مهمترین نقش‌آفرینی‌های او باید به فیلم‌های میم مثل مادر، مرگ کسب‌وکار من است، پایان خدمت، برای مرجان، سریال‌های پیامک از دیار باقی، تبریز در مه و پوست شیر اشاره کنیم‌.

نفیسه روشن

تعداد قسمت های سریال رستگاری

خانم نفیسه روشن بازیگر اهل ایران در 13 اردیبهشت ماه 1361 به دنیا آمد. او فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرد. اولین کار تلویزیونی خانم روشن سریال روزهای به یاد ماندنی، بود که در سال 1382 پخش شد. بعد از آن حضور در مجموعه تلویزیونی اغما در سال 1386 باعث شناخته شدن این هنرپیشه بود. خانم روشن در آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی حضور داشته است. از آثار مشهور او باید به ساختمان 85، بچه مهندس، سریال داد زن و فیلم تخته گاز اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های سریال رستگاری عبارتند از:

  • مهدی سلوکی
  • رامبد شکرآبی
  • کاوه سماک‌باشی
  • افشین سنگ‌چاپ
  • حسن اسدی
  • ماشاالله شاه‌مرادی‌زاده
  • اکبر رحمتی
  • رضا توکلی
  • محمدرضا رهبری
  • سراج مالک
  • محمود مقامی
  • نفیسه روشن
  • پوراندخت مهیمن
  • سولماز حصاری
  • مختار سائقی
  • و…

نقد سریال رستگاری

رستگاری به دست کارگردانی معروف و با نویسندگی حسن وارسته که تا کنون پروژه‌های موفقی داشته است، ساخته شده. داستان سریال مناسب سنین بالای 13 است و یک اتفاق دینی و مذهبی را روایت می‌کند. تکنیک‌های سریال‌سازی فیلم جدید هستند اما برای تاثیرگذاری بیشتر نیازمند پیشرفت است.

در گذشته اثری قوی مانند او یک فرشته بود از شبکه دوم سیما پخش شد که مجموعه‌ای ماورائی بود و انتظارات از رستگاری نیز بالاست. بنابراین هنوز برای تصمیم‌گیری درباره نمرات سریال رستگاری زود است اما انتظار داریم با توجه به عوامل و بازیگران مجموعه که پیش از این اکثر آنها در کارهای قوی حضور داشته‌اند، با یک مجموعه درخور تماشا روبه‌رو باشیم.

سخن نهایی

نقد سریال رستگاری

در این مقاله با معرفی و بررسی سریال رستگاری ده نمکی همراه شما بودیم. این مجموعه به مناسبت رمضان و نوروز 1403 ساخته شده و بیشتر مضمونی مناسب رمضان دارد. نظر شما درباره این اثر چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما تا پایان مقاله کمال تشکر را داریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو