آشنایی با شماری از بهترین جاذبه های طبیعی گیلان

آشنایی با شماری از بهترین جاذبه های طبیعی گیلان


منبع: همگردی

1

1402/12/27

10:01


یکی از بهترین تفریحاتی که در گیلان میتوان به آن مشغول شد، طبیعت گردی است. در استان گیلان مسیرهای طبیعت گردی فراوانی وجود داشته و تماشای طبیعت و قدم زدن در جنگلهای سرسبز بسیار لذت بخش است. با ما در مقاله بهترین جاذبه های طبیعی گیلان همراه شده تا شما را با شماری از زیباترین جاذبه های طبیعی گیلان آشنا نماییم. قطعا، آشنایی با مشهورترین جاذبه های طبیعی گیلان برایتان جالب خواهد بود.

تالاب انزلی

تالاب انزلی

تالاب انزلی به علت پایین رفتن سطح دریا و سپس رسوب گذاری در زمان بسیار طولانی بوجود آمد. در این تالاب گونه های جانوری و گیاهی متنوعی زندگی می کنند. آب تالاب انزلی شیرین بوده و اگر تمایل دارید که در این تالاب به قایقرانی مشغول شوید، این امکان برای شما وجود دارد. در درون این مورد از زیباترین جاذبه های طبیعی گیلان ماهی های بزرگ و کوچک زیادی از گونه های مختلف زندگی می کنند. تماشای لاله های مردابی نیز می تواند بسیار جذاب و لذت بخش باشد. در نزدیکی این مورد از مشهورترین جاذبه های طبیعی گیلان کافه های زیادی وجود داشته و شما می توانید بعد از تفریح، سری به این کافه ها بزنید و علاوه بر استراحت کردن، یک غذای محلی و خوشمزه را سفارش دهید.

آشنایی با شماری از بهترین جاذبه های طبیعی گیلان

روستای ماسوله

روستای ماسوله

روستای ماسوله معماری جذاب و منحصر بفردی دارد و خانه های آن در دامنه کوه احداث شده اند. در نگاه اول به این روستا، آنچه که شما را مجذوب خود می کند، خانه ها و منازل مسکونی آن هستند که در دل کوه و در شیب تند آن ساخته شده اند. ارتباط این خانه ها با یکدیگر از طریق پله هایی بوده که وجود دارند. در واقع، در سراسر طول این مورد از بهترین جاذبه های طبیعی گیلان این ارتباط به وسیله همین پله ها صورت می گیرد. ماسوله با طبیعت بکر و جذابی که دارد، هر ساله میزبان گردشگران بسیار زیادی است. روستای ماسوله خود از چهار محله تشکیل شد که عبارتند از خانه بر، مسجد بر، کی سر و اسد محله.

ماسوله در ردیف اول جدول مناطق پربازدید استان گیلان قرار دارد. وجود چشم اندازهای بی نظیر، چشمه های جوشان، آبشارهای زیبا و طبیعت بکر و چشم نواز در آن موجب شده که روستای ماسوله بسیار محبوب و پر بازدید باشد. در جوار محله های آن هم یک بازار محلی چهار طبقه وجود دارد که شما می توانید با مراجعه به آن هر آنچه که نیاز دارید را خریداری کنید. علاوه بر آن، می توانید سوغاتی های متنوع و جذابی را تهیه کرده و به شهر خودتان ببرید.

بیشتر بخوانیدروستای ماسوله | روستایی بکر و دیدنی در قلب گیلان

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان تا رشت فاصله چندان زیادی ندارد. این اکوسیستم در گیلان از ارزش ویژه ای برخوردار بوده و برای زندگی جانوران و گیاهان این منطقه بسیار حیاتی و با اهمیت هست. در این پارک جنگلی شما می توانید چشمه های جوشان و رودخانه های زیادی را مشاهده کنید که وجود آنها باعث شده تا بر جذابیت مسیر افزوده شود. بدون شک، پیاده روی و گشت و گذار در این مورد از مشهورترین جاذبه های طبیعی گیلان و مسیر نیمه مه آلود آن می تواند بسیار جذاب و رویایی باشد. در پارک سراوان موزه میراث روستایی نیز وجود داشته که با مراجعه به آنجا می توانید با معماری بی نظیر، تاریخ غنی و فرهنگ این منطقه بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانیدجاذبه ای گردشگری به اسم موزه میراث روستایی گیلان

گردنه حیران

گردنه حیران

یکی از مسیرهای طبیعت گردی و جاده های پرطرفدار گیلان گردنه حیران بوده که طبیعت باشکوه و بی نظیری دارد. همجواری کوه و جنگل باعث شده که منظره شگفت انگیز و جذابی در این منطقه ایجاد شود که در نگاه اول توجه هر کسی را به خود جلب می کند. در گردنه حیران شما می توانید چهار فصل رنگارنگ را در یک قاب مشاهده کنید و لذت ببرید. در یک طرف از مسیر جنگلهای زیبای آذربایجان قرار گرفته و در سمت دیگر آن کوههایی مشاهده می شوند که توسط جنگلهای انبوه پوشیده شده اند. پارک ملی هیرکان نیز در مسیر رسیدن به گردنه حیران واقع شده و پیشنهاد می کنیم سری به آنجا نیز بزنید. همچنین، روستاهای زیبایی در اطراف جاده وجود دارند که برای گردش و طبیعت گردی بسیار مناسب هستند.

بیشتر بخوانیدگردنه حیران | آشنایی با دیدنی های گردنه حیران آستارا

اولسبلنگاه

اولسبلنگاه

اولسبلنگاه در گویش زیبا و شیرین تالشی به جایگاه رفیع و بلند معنا می شود و نام یک روستا در استان گیلان است. این روستا برای طبیعت گردی و گشت و گذار بسیار مناسب هست، چرا که چشم انداز فوق العاده و طبیعت بی نظیری دارد و در آن درختان بلند و زیادی مشاهده می شوند. اغلب درختانی که در این موزد از مشهورترین جاذبه های طبیعی گیلان وجود دارند، جزو درختان ممرز هستند. این روستا در ماسال قرار داشته و قرارگیری ابرها نزدیک به سطح زمین باعث ایجاد یک منظره رویایی و زیبا می گردد. روستای اولسبلنگاه برای عکاسی و گرفتن عکسهای خاطره انگیز گزینه بسیار ایده آلی است.

تماشای آسمان این مورد از زیباترین جاذبه های طبیعی گیلان در هنگام شب بسیار جذاب است، چرا که در اغلب اوقات پر از ستاره بوده و زیبایی آن وصف شدنی نیست. سرو غذاهای محلی و خوشمزه، همنشینی با مردم خونگرم روستا، گشت و گذار در طبیعت، برپایی چادر از جمله مهمترین کارهایی بوده که با حضور در این روستا می توانید انجام دهید.

بیشتر بخوانیدییلاق اولسبلنگاه | روستایی زیبا بر فراز طبیعت ماسال

ماسال

ماسال

ماسال در غرب استان گیلان واقع شده و با کوههای تالش همجوار است. مردمان ماسال بسیار خونگرم و خوش برخورد هستند و با گویش زیبای تالشی با یکدیگر صحبت می کنند. ماسال را به عنوان یکی از رویایی ترین مناطق گیلان می شناسند، چرا که آب و هوایی بی نظیر و مطبوع دارد و دارای نقاط دست نیافتنی فوق العاده زیبایی است. از جمله جاذبه های گردشگری ماسال می توانیم به غارهای باستانی و قدیمی، مناظر طبیعی و سرسبز، زیارتگاه های دلنشین و کوچک اشاره کنیم. محل شهادت میرزا کوچک خان جنگلی نیز در همین منطقه بوده است.

بیشتر بخوانیدسفر به ماسال | تکه ای از بهشت در میان طبیعت زیبای گیلان

دشت النزه

دشت النزه

دشت النزه یک منطقه ییلاقی در استان گیلان بوده که مسیر جذابی برای طبیعت گردی دارد. دشت النزه از طبیعتی بکر و سرسبز برخوردار بوده و تماشای این مناظر رنگارنگ و شاداب آرامش خاصی را به انسان منتقل می کند. خانه های روستایی این منطقه به سبک قدیمی و سنتی ساخته شده و دارای پنجره ها و درهای چوبی هستند. افرادی که در این مورد از زیباترین جاذبه های طبیعی گیلان زندگی می کنند، همگی بومی همین منطقه بوده و از ساکنان قدیمی دشت النزه به شمار می آیند.

پارک گیسوم

پارک گیسوم

یکی از مسیرهای طبیعت گردی در گیلان پارک گیسوم بوده که همچون یک تونل سرسبز از مسیری زیبا و خارق العاده بهره مند است. در این مسیر و در دو طرف جاده درختان بلند و سرسبزی دیده می شوند که به نظر می رسد سرهایشان به یکدیگر گره خورده و بدین ترتیب، یک تونل طبیعی و بسیار زیبا بوجود آمده است. این جاده زیبا در انتها به ساحل چشم نواز و آرامش بخش دریای خزر می رسد. پارک جنگلی گیسوم یک منطقه رویایی در گیلان بوده که محیطی آرامش بخش داشته و در آن برای تفریح گردشگران و مسافران امکانات بسیار زیادی وجود دارد.

افراد می توانند از قایق سواری در دریای خزر نهایت لذت را ببرند یا در ساحل آن به پیاده روی مشغول شوند. علاوه بر آن، امکان شنا کردن نیز در برخی از نواحی کم عمق دریا وجود دارد. استفاده از جت اسکی نیز تفریح دیگری است که در این منطقه می توانید به انجام آن بپردازید. اسب سواری در ساحل دریای خزر هم یک نمونه دیگر از تفریحات جالب در این منطقه بوده که شما می توانید با پرداخت هزینه ای نسبتا کم لحظات شاد و هیجان انگیزی را برای خود و همراهان رقم بزنید.

تماشای آسمان پر از ستاره در کنار ساحل خزر تفریح دیگری بوده که می تواند بسیار جذاب و خاطره انگیز باشد. شما می توانید در هنگام شب به همراه خانواده به کنار ساحل بروید، آتش روشن کنید، گرداگرد آن بنشینید و از تماشای آسمان نهایت لذت را ببرید. علاوه بر آن، گوش سپردن به صدای آرامش بخش دریا نیز می تواند بسیار جذاب باشد.

بیشتر بخوانیدپارک جنگلی گیسوم | رویایی ترین جنگل ایران در تالش

روستای داماش

روستای داماش

روستای داماش یکی از جاذبه های تماشایی و بی نظیر استان گیلان است که مناطق طبیعی بکر و چشم نوازی را در دل خود جای داد. این روستا برای گشت و گذار ایده آل ترین گزینه است، چرا که آب و هوای مطبوع و فوق العاده ای دارد و پیاده روی در این طبیعت زیبا و سرسبز آرامش خاصی را به انسان منتقل می کند. با گشت و گذار در این مورد از بهترین جاذبه های طبیعی گیلان شما اصلا احساس خستگی نمی کنید، چرا که غرق در زیبایی اطراف خود می شوید و انرژی بالایی را از آن دریافت می کنید.

بیشتر بخوانیدآشنایی با روستای داماش و سوسن چلچراغ در استان گیلان

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله به عنوان دومین قطب گردشگری استان گیلان شناخته می شود و هر ساله پذیرای مسافران بسیار زیادی از نقاط مختلف کشور است. در ساحل چمخاله برای آسایش و راحتی گردشگران و مسافران امکانات رفاهی بسیار زیادی فراهم شده و افراد می توانند از آنها استفاده کنند. این منطقه برای طبیعت گردی بسیار مناسب بوده و در آن مسیرهای زیادی برای قدم زدن و پیاده روی وجود دارد. علاوه بر آن، در این مورد از بهترین جاذبه های طبیعی گیلان امکان انجام تفریحات زیادی از جمله قایق سواری، شنا، جت اسکی، دوچرخه سواری نیز هست.

بیشتر بخوانیدسفری حیرت انگیز به ساحل چمخاله در استان گیلان!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو