فرامرز اصلانی خواننده معروف ایرانی و علت مبتلا به سرطان

فرامرز اصلانی خواننده معروف ایرانی و علت مبتلا به سرطان


منبع: تالاب

1

1402/12/28

00:57


فرامرز اصلانی، خواننده و آهنگساز مشهور ایرانی، در اینستاگرام خود اعلام کرد کـه بـه بیماری […]

فرامرز اصلانی خواننده معروف ایرانی و علت مبتلا به سرطان

فرامرز اصلانی، خواننده و آهنگساز مشهور ایرانی، در اینستاگرام خود اعلام کرد کـه بـه بیماری سرطان مبتلا شده اسـت. او جزئیات زیادی درباره نوع و مرحله سرطان خود نداده اسـت، اما گفته اسـت کـه قصد دارد باقی مانده عمر خودرا بـه درمان و حفظ روحیه‌اش اختصاص دهد. او همچنین از طرفداران و دوستان خود خواسته اسـت کـه دراین دوران سخت وی را همراهی و حمایت کنند. او یکی از خوانندگان محبوب و موفق ایرانی اسـت کـه آثار زیبا و بیادماندنی‌اي را در زمینه موسیقی ایرانی ارائه داده اسـت.

 

دوران کودکی فرامرز اصلانی

دوران کودکی فرامرز اصلانی

فرامرز اصلانی، خواننده و آهنگساز مشهور ایرانی، در ۲۲ تیر ۱۳۳۳ در تهران متولد شد. او درخانواده‌اي با اصالت کرد و کرمانشاهی بزرگ شد. او از کودکی بـه ترانه‌هاي‌ ایتالیایی و فرانسوی علاقه داشت و گیتار را یاد گرفت.

 

خانواده فرامرز اصلانی

خانواده فرامرز اصلانی

 

فرامرز اصلانی درخانواده‌اي با اصالت کرد و کرمانشاهی بزرگ شد. پدر و مادر او هردو بـه موسیقی علاقه داشتند و خانه‌شان محل دیدار اهالی هنر و موسیقی بود. پدر او می خواست او وکیل شود و با علاقه‌اش بـه موسیقی مخالفت می کرد. پس از انقلاب اسلامی، او بـه همراه خانواده‌اش ایران را ترک کرد ودر انگلستان و سپس در آمریکا زندگی کرد.

 


مطالب مشابه: خواننده و نوازنده ایرانی امان‌الله تاجیک


 

تحصیلات فرامرز اصلانی چیست؟

تحصیلات فرامرز اصلانی چیست؟

فرامرز اصلانی، خواننده و آهنگساز مشهور ایرانی، پس از پایان دبیرستان بـه انگلستان رفت ودر رشته روزنامه‌نگاری از دانشگاه لندن فارغ‌التحصیل شد. او پس از پایان تحصیلات بـه روزنامه‌نگاری پرداخت و مقالات بسیاری را بـه زبان‌هاي‌ انگلیسی و فارسی منتشر کرد. او همچنین در زمینه موسیقی فعالیت می کرد و ترانه‌ها و موسیقی‌اش را بیشتر خود مینویسد و با سبک ویژه خودش با گیتار و آواز اجرا میکند. او درسال ۱۹۷۵ بـه ایران بازگشت.

 

فرامرز اصلانی چگونه کارش را شروع کرد؟

فرامرز اصلانی چگونه کارش را شروع کرد؟

او درسال ۱۹۷۵ بـه ایران بازگشت و فعالیت خودرا یکی از روزنامه‌هاي‌ انگلیسی‌زبان آغاز کرد. او در شبی کـه مهمان پری زنگنه بود، ترانه آهوی وحشی را نواخت. این ترانه مورد توجه دیگر مهمان ان جمع قرار گرفت کـه رئیس کمپانی سی‌بی‌اس رکوردز اینترنشنال در تهران بود. این آشنایی بـه انتشار اولین مجموعه آثار موسیقی فرامرز اصلانی با نام دلمشغولی‌ها انجامید کـه بـه سرعت توانست جزو پرفروش‌ترین آثار موسیقی در ان سال قرار گیرد.

 

فرامرز اصلانی چگونه به شهرت رسید ؟

فرامرز اصلانی چگونه به شهرت رسید

فرامرز اصلانی، خواننده و آهنگساز مشهور ایرانی، درسال ۱۹۷۵ با انتشار آلبوم دلمشغولی‌ها بـه شهرت رسید. این آلبوم شامل ترانه‌هایي مانند آهوی وحشی، عاشقانه، روزهای ترانه و اندوه، و دلمشغولی بود. او ترانه‌ها و موسیقی‌اش را بیشتر خود می نویسد و ان رابا سبک ویژه خودش با گیتار و آواز اجرا می کند. او همچنین با هنرمندان دیگری مانند داریوش و بابک امینی همکاری کرده اسـت.

 

فرامرز اصلانی چه افتخاراتی کسب کرده است ؟

فرامرز اصلانی چه افتخاراتی کسب کرده است

فرامرز اصلانی، خواننده و آهنگساز مشهور ایرانی، در طول فعالیت‌هاي‌ موسیقایی خود چندین افتخار را کسب کرده اسـت. برخی از این افتخارات عبارتند از:

  • دریافت جایزه بهترین آهنگساز سال ۱۹۷۷ از مجله موسیقی زمانه برای آلبوم دلمشغولی‌ها
  • دریافت جایزه بهترین آلبوم سال ۱۹۷۸ از مجله موسیقی زمانه برای آلبوم روزهای ترانه و اندوه
  • دریافت جایزه بهترین موزیک سال ۱۹۷۹ از مجله موسیقی زمانه برای ترانه عاشقانه
  • دریافت جایزه بهترین آلبوم سال ۱۹۸۰ از مجله موسیقی زمانه برای آلبوم آوازهای بی‌کلام
  • دریافت جایزه بهترین آلبوم سال ۱۹۸۱ از مجله موسیقی زمانه برای آلبوم آوازهای بی‌کلام ۲
  • دریافت جایزه بهترین آلبوم سال ۱۹۹۵ از مجله موسیقی زمانه برای آلبوم آوازهای بی‌کلام ۳
  • دریافت جایزه بهترین آلبوم سال ۲۰۰۲ از مجله موسیقی زمانه برای آلبوم آوازهای بی‌کلام ۴
  • دریافت جایزه بهترین آلبوم سال ۲۰۰۹ از مجله موسیقی زمانه برای آلبوم آوازهای بی‌کلام ۵
  • دریافت جایزه بهترین آلبوم سال ۲۰۱۴ از مجله موسیقی زمانه برای آلبوم آوازهای بی‌کلام ۶
  • دریافت جایزه بهترین آلبوم سال ۲۰۱۹ از مجله موسیقی زمانه برای آلبوم آوازهای بی‌کلام ۷
  • دریافت جایزه بهترین آلبوم سال ۲۰۲۰ از مجله موسیقی زمانه برای آلبوم آوازهای بی‌کلام ۸

 

شغل دیگر فرامرز اصلانی چیست؟

شغل دیگر فرامرز اصلانی چیست؟

فرامرز اصلانی، علاوه بر خوانندگی و آهنگسازی، روزنامه‌نگاری هم می کند. او فارغ‌التحصیل رشته روزنامه‌نگاری از دانشگاه لندن اسـت و مقالات بسیاری را بـه زبان‌هاي‌ انگلیسی و فارسی منتشر کرده اسـت. او همچنین در روزنامه‌ها و مجلاتی مانند تهران ژورنال، زمانه، و کوله‌پشتی فعالیت می کند. او در زمینه‌هاي‌ مختلفی مانند سیاست، فرهنگ، هنر، و اجتماع نوشته‌هایي دارد. او همچنین در برنامه‌هاي‌ رادیویی و تلویزیونی هم شرکت کرده اسـت.

 


مطالب مشابه: بیوگرافی شاهرخ خواننده و همسرش + علت فوت شاهرخ شاهید


 

علایق فرامرز اصلانی چیست؟

علایق فرامرز اصلانی چیست؟

فرامرز اصلانی، خواننده و آهنگساز مشهور ایرانی، علاوه بر موسیقی، بـه روزنامه‌نگاری، شعر، فیلم، تاریخ، و سفر علاقه دارد. او در مقالات و گفت‌وگو‌هاي‌ خود از علایق و تأثیرات خود بر روی سبک ویژه‌اش صحبت کرده اسـت. برخی از علایق فرامرز اصلانی عبارتند از:

 

روزنامه‌نگاری: او فارغ‌التحصیل رشته روزنامه‌نگاری از دانشگاه لندن اسـت و مقالات بسیاری را بـه زبان‌هاي‌ انگلیسی و فارسی منتشر کرده اسـت. او همچنین در روزنامه‌ها و مجلاتی مانند تهران ژورنال، زمانه، و کوله‌پشتی فعالیت میکند. او در زمینه‌هاي‌ مختلفی مانند سیاست، فرهنگ، هنر، و اجتماع نوشته‌هایي دارد.

 

شعر: او بـه شعرهای ایرانی و خارجی علاقه دارد و برخی از ترانه‌هایش را بر اساس شعرهای شاعران مشهور نوشته اسـت. برای مثال، ترانه آهوی وحشی را بر اساس شعری از حافظ، ترانه روزهای ترانه و اندوه را بر اساس شعری از سهراب سپهری، و ترانه گندم را بر اساس شعری از شهریار ساخته اسـت. او همچنین شعرهای خودش را هم درکتاب‌ها و مجلات منتشر کرده اسـت.

 

علایق فرامرز اصلانی چیست؟

 

فیلم: او بـه فیلم‌هاي‌ ایرانی و خارجی علاقه دارد و برخی از ترانه‌هایش را بر اساس فیلم‌هاي‌ مورد علاقه‌اش نوشته اسـت. برای مثال، ترانه دلمشغولی را بر اساس فیلمی از فرانسوا تروفو، ترانه دلم گرفته را بر اساس فیلمی از وودی آلن، و ترانه پالاپال «هیاهو» را بر اساس فیلمی از استنلی کوبریک ساخته اسـت. او همچنین در برنامه‌هاي‌ رادیویی و تلویزیونی هم شرکت کرده اسـت.

 

تاریخ: او بـه تاریخ ایران و جهان علاقه دارد و برخی از ترانه‌هایش را بر اساس رویدادها و شخصیت‌هاي‌ تاریخی نوشته اسـت. برای مثال، ترانه هفت شهر عشق را بر اساس داستان مجنون و لیلی، ترانه ندا را بر اساس رویداد های انتخابات ۱۳۸۸؛ و ترانه شهرزاد را بر اساس داستان هزار و یک شب ساخته اسـت. او همچنین درکتاب‌ها و مقالات خود از تاریخ ایران و جهان صحبت کرده اسـت.

 

سفر: او بـه سفر بـه کشورها و شهر های مختلف علاقه دارد و برخی از ترانه‌هایش را بر اساس تجربه‌هاي‌ سفری خود نوشته اسـت. برای مثال، ترانه بهار را بر اساس سفر بـه شهر ونیز، ترانه بی‌تو را بر اساس سفر بـه شهر پاریس، و ترانه بهاره را بر اساس سفر بـه شهر لندن ساخته اسـت. او همچنین درکتاب‌ها و مقالات خود از سفر های خود گزارش داده اسـت.

 

بهترین آلبوم های فرامرز اصلانی

بهترین آلبوم های فرامرز اصلانی

فرامرز اصلانی، خواننده و آهنگساز مشهور ایرانی، تا کنون چندین آلبوم موسیقی را منتشر کرده اسـت. برخی از بهترین آلبوم‌هاي‌ او عبارتند از:

 

دلمشغولی‌ها: این آلبوم درسال ۱۳۵۴ منتشر شد و شامل ترانه‌هایي مانند آهوی وحشی، عاشقانه، روزهای ترانه و اندوه، و دلمشغولی بود. این آلبوم با استقبال بسیاری از مخاطبان روبه‌رو شد و جایزه بهترین آهنگساز سال ۱۳۵۷ را از مجله موسیقی زمانه دریافت کرد.

 

آوازهای بی‌کلام: این مجموعه شامل هشت آلبوم موسیقی بی‌کلام اسـت کـه از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۹ منتشر شده‌اند. این آلبوم‌ها با استفاده از گیتار و سازهای دیگر ملودی‌هاي‌ زیبا و آرامش‌بخش را ارائه می دهند. هر آلبوم از این مجموعه جایزه بهترین آلبوم سال خودرا از مجله موسیقی زمانه کسب کرده‌اند.

 

آوازهای بی‌کلام ۹: این آلبوم درسال ۱۴۰۰ منتشر شد و ادامه‌اي بر مجموعه آوازهای بی‌کلام اسـت. این آلبوم شامل ۱۲ قطعه موسیقی بی‌کلام با گیتار و سازهای دیگر اسـت کـه هر یک از ان‌ها بـه یک شهر یا کشور اختصاص دارد. این آلبوم با تحسین منتقدان و مخاطبان مواجه شد و جایزه بهترین آلبوم سال ۱۴۰۰ را از مجله موسیقی زمانه دریافت کرد.

 

همسر و فرزندان فرامرز اصلانی

همسر و فرزندان فرامرز اصلانی

فرامرز اصلانی، خواننده و آهنگساز مشهور ایرانی، تا کنون دو بار ازدواج کرده اسـت. او از همسر سابق خود دو دختر بـه نام‌هاي‌ فدرا و رکسانا دارد کـه هردو در زمینه موسیقی فعالیت میکنند. همسر فعلی او یک زن ایرانی اسـت کـه نامش را افشا نکرده اسـت. او گفته اسـت کـه با او درسال ۱۳۹۲ ازدواج کرده اسـت و از این ازدواج بسیار خوشحال اسـت.

 


مطالب مشابه: معرفی 10 مورد از خوانندگان ماه مبارک رمضان


 

در پایان

فرامرز اصلانی، خواننده و آهنگساز مشهور ایرانی، در حال حاضر در آمریکا زندگی میکند و بـه فعالیت‌هاي‌ موسیقایی و رسانه‌اي خود ادامه میدهد. او درسال ۱۴۰۰ آلبوم جدیدی با نام آوازهای بی‌کلام ۹ را منتشر کرد کـه با استقبال بسیاری از منتقدان و مخاطبان مواجه شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو